Monikko-odottajat 2020

Löytyykö täältä muita monikko-odottajia? Täällä kovasti kaipailen vertaistukea muilta odottajilta/äideiltä:) Itse sain kuulla odottavani kaksosia kolmisen viikkoa sitten ja aikamoista ajatusmylläkkää tämä on ollut raskausoireista puhumattakaan. Itsellä raskausviikkoja tällä hetkellä 10+3 ja LA 17.9.2020:giggle:
 
vierailija
Löytyykö täältä muita monikko-odottajia? Täällä kovasti kaipailen vertaistukea muilta odottajilta/äideiltä Itse sain kuulla odottavani kaksosia kolmisen viikkoa sitten ja aikamoista ajatusmylläkkää tämä on ollut raskausoireista puhumattakaan. Itsellä raskausviikkoja tällä hetkellä 10+3 ja LA 17.9.2020
Kaksoset tulossa täälläkin 15.7 la.
 
  • Rakkaus
Reactions: m@mmutti
Täällä myös! Kaksoset tulossa ja ovat myös esikoisia. Vasta rv 8 (7+3) menossa mutta vsrhaisultrasta löytyivät viikon alussa. monenmoista mylläkkää on kyllä mielessä. Onko teillä ollut hankalia raskausoireita? minua vaivaa pahoinvointi aika lailla ja lantion alueella tuntuu nipistelyjä ja särkyä, mahtavat kuulua asiaan. Väsymys on kyllä voimakasta etenkin työpäivien jälkeen.
 
  • Rakkaus
Reactions: m@mmutti
Moi,

Mulla kaksosilla on LA 8.10.2020. Täysi yllätys ja esikoisia odotan.
Tähän asti olen päässyt mielestäni melko helpolla, lähinnä uupumusta ja heikkoa oloa. Iltaisin jokusen viikon ollut ällö olokin meni jo ohi aikaa sitten. Tietty joo tuntemuksia siellä täällä, mutta ne nyt eivät niinkään ole häirinneet.

Nt-ultra oli viime viikolla jossa selvisikin tämä tuplien odotus, tosin olin jo henkisesti varautunut kaikkeen nollasta kahteen (kahteen veriarvojen googlettelun vuoksi, kun pappa yli 2500 ja hCGBV/D n. 150). Kaikki hyvin ultrassa ja nyt odotan loppujen verikokeiden valmistumista mielenkiinnolla.
 
  • Rakkaus
Reactions: m@mmutti
Smiuge onnea sinullekkin! meitähän on mukavasti muitakin :) kovasti odotan nt- ultraa josko siellä sais tyypeistä paremman kuvan.
Tehtiinkö sulle verikokeita ultraa varten vai aiemminkin? Multa ei otettu kuin hb neuvolassa sormenpäästä. Ennen ultraa piti kyllä käydä jossain kokeissa.
 
  • Tykkää
Reactions: m@mmutti
Onnea vierailija, @Tilliäiset20 ja @Smiuge kaksosuutisista!:love: Luulin, ettei kukaan löytäisi tätä aloittamaani ketjua, mutta onneksi tulin tänne pitkästä aikaa kurkistamaan, mikä on tilanne:D Kyllä tämä kaksosuutinen oli itselle aika shokki ja hetki siinä meni, että mieli ja tunteet tasoittuivat. Täällä mennään nyt raskausviikolla 16+3 ja pahoinvointi on loppunut lähes täysin. Ensimmäinen kolmannes oli jotain aivan kammottavaa, minulla oli etova, heikko ja kamala olo melkein 24/7. En joutunut kertaakaan oksentamaan, mutta olo oli kammottava. Pahoinvointi painottui iltaan, joten aamupahoinvoinnista ei voinut puhua. Koska vointini oli niin huono, osasin epäillä asioiden olevan toisin kuin esikoista odottaessa (hän on nyt 1v 9kk). Ja niinpä vitsailut kaksosista osoittautuivat todeksi, kun varhaisultrassa saimme tietää odottavamme kaksosia. @Tilliäiset20, milloin sinulla on nt-ultra? Mainitsemasi nipistelyt ja säryt vatsan ja lantion alueella ovat varmasti aivan normaaleja kohdun kasvukipuja ja kuuluvat asiaan. Niitä minullakin oli alussa jonkin verran. Olen niin iloinen, että tänne löysi muitakin kaksosia odottavia:love:
 
Moi,

Mulla kaksosilla on LA 8.10.2020. Täysi yllätys ja esikoisia odotan.
Tähän asti olen päässyt mielestäni melko helpolla, lähinnä uupumusta ja heikkoa oloa. Iltaisin jokusen viikon ollut ällö olokin meni jo ohi aikaa sitten. Tietty joo tuntemuksia siellä täällä, mutta ne nyt eivät niinkään ole häirinneet.

Nt-ultra oli viime viikolla jossa selvisikin tämä tuplien odotus, tosin olin jo henkisesti varautunut kaikkeen nollasta kahteen (kahteen veriarvojen googlettelun vuoksi, kun pappa yli 2500 ja hCGBV/D n. 150). Kaikki hyvin ultrassa ja nyt odotan loppujen verikokeiden valmistumista mielenkiinnolla.
Selvisikö nt-ultrassa, onko sikiöillä yhteinen vai erilliset istukat?:)
 
Onnea vierailija, @Tilliäiset20 ja @Smiuge kaksosuutisista! Luulin, ettei kukaan löytäisi tätä aloittamaani ketjua, mutta onneksi tulin tänne pitkästä aikaa kurkistamaan, mikä on tilanne Kyllä tämä kaksosuutinen oli itselle aika shokki ja hetki siinä meni, että mieli ja tunteet tasoittuivat. Täällä mennään nyt raskausviikolla 16+3 ja pahoinvointi on loppunut lähes täysin. Ensimmäinen kolmannes oli jotain aivan kammottavaa, minulla oli etova, heikko ja kamala olo melkein 24/7. En joutunut kertaakaan oksentamaan, mutta olo oli kammottava. Pahoinvointi painottui iltaan, joten aamupahoinvoinnista ei voinut puhua. Koska vointini oli niin huono, osasin epäillä asioiden olevan toisin kuin esikoista odottaessa (hän on nyt 1v 9kk). Ja niinpä vitsailut kaksosista osoittautuivat todeksi, kun varhaisultrassa saimme tietää odottavamme kaksosia. @Tilliäiset20, milloin sinulla on nt-ultra? Mainitsemasi nipistelyt ja säryt vatsan ja lantion alueella ovat varmasti aivan normaaleja kohdun kasvukipuja ja kuuluvat asiaan. Niitä minullakin oli alussa jonkin verran. Olen niin iloinen, että tänne löysi muitakin kaksosia odottavia
Helpottavaa kuulla että pahoinvointi alkaa sitten helpottaa! En ole saanut aikaa vielä, lähete on mennyt keskussairaalaan mutta odottelen vielä postia. Jouduin jäämään täksi viikoksi pois töistä kun en vaan jaksa tehdä fyysistä työtä kun koko ajan etoo ja uuvuttaa. Yritän nyt olla moittimatta itseäni ja levätä hyvällä omatunnolla.
M@mmutti onko teidän kaksoset identtisiä vai ei?
 
Helpottavaa kuulla että pahoinvointi alkaa sitten helpottaa! En ole saanut aikaa vielä, lähete on mennyt keskussairaalaan mutta odottelen vielä postia. Jouduin jäämään täksi viikoksi pois töistä kun en vaan jaksa tehdä fyysistä työtä kun koko ajan etoo ja uuvuttaa. Yritän nyt olla moittimatta itseäni ja levätä hyvällä omatunnolla.
M@mmutti onko teidän kaksoset identtisiä vai ei?
Ymmärrän hyvin, että fyysinen työ uuvuttaa, eikä mitään ylimääräistä jaksaisi Sellainen olo mullakin oli koko alkuraskauden ja on edelleen kun kova väsymys on päivittäistä ja vatsa kasvaa kovaa vauhtia Nyt lepäät oikein hyvällä omallatunnolla ilman itsesyytöksiä ja teet asioita joista tulee hyvä mieli sun keho käy tosi kovilla 24/7, kun kasvattelee kahta pientä siellä❤❤ Ensimmäisessä virallisessa ultrassa lääkäri oli sitä mieltä, että ovat erimunaset eli ei-identtiset, mutta seuraavassa ultrassa diagnoosi muuttui ja mitä todennäköisimmin ovat identtiset eli heillä on yhteinen istukka. Sikiöillä on hieman kokoeroa, jonka vuoksi käyn kahden viikon välein lääkärin ultrassa kontrollissa. Tänään olin ja kaikki oli pienillä toistaiseksi hyvin❤
 
Ymmärrän hyvin, että fyysinen työ uuvuttaa, eikä mitään ylimääräistä jaksaisi Sellainen olo mullakin oli koko alkuraskauden ja on edelleen kun kova väsymys on päivittäistä ja vatsa kasvaa kovaa vauhtia Nyt lepäät oikein hyvällä omallatunnolla ilman itsesyytöksiä ja teet asioita joista tulee hyvä mieli sun keho käy tosi kovilla 24/7, kun kasvattelee kahta pientä siellä Ensimmäisessä virallisessa ultrassa lääkäri oli sitä mieltä, että ovat erimunaset eli ei-identtiset, mutta seuraavassa ultrassa diagnoosi muuttui ja mitä todennäköisimmin ovat identtiset eli heillä on yhteinen istukka. Sikiöillä on hieman kokoeroa, jonka vuoksi käyn kahden viikon välein lääkärin ultrassa kontrollissa. Tänään olin ja kaikki oli pienillä toistaiseksi hyvin
Voi ihana kuulla että kaikki hyvin ❤ onneksi olet hyvässä seurannassa! Toivotaan ettei kokoero ala kasvamaan vaan tasoittuisi.
 
  • Tykkää
Reactions: m@mmutti
Di-di kaksoset, eli ilmeisesti ns. paras vaihtoehto, kun kummallakin on omat istukat, suonikalvot ja vesipussit.
Hienoa!:love: Minäkin sain tuon "diagnoosin" nt-ultrassa, mutta minulla se harmillisesti muuttui mono-di -raskaudeksi seurantakäyntien ja lisätutkimusten myötä. Eli omat vesipussit mutta yhteinen istukka ja suonikalvo. Näin ollen myös enemmän riskejä:confused:
 

Yhteistyössä