Monikko-odottajat v.2014-2015

Synnyttäneet :

Odottavat :

Nimimerkki / ikä / monesko lapsi / sukupuolet / mono, dikoriaalinen vai trikoriaalinen / synnytyssairaala / laskettu aika

Paulanna / 40+ / 4. & 5. / poika? & ? / DI / NKL ? / 1.4.2015
 
Viimeksi muokattu:
Voiskos lista olla jotain tuollaista ? Kopsasin edellisestä tuplaodottajien ketjusta :)

Laittakaa tietojanne viestiin niin voin päivittää. Jokainen voi myös itse päivittää tietojaan jos haluaa...
Ohje : mene listan loppuun ja ota LAINAA ja sitten MUOKKAA ja voit kirjoittaa tekstiä mihin bain kohtaan, sitten LÄHETÄ.
 
Synnyttäneet :

Odottavat :

Nimimerkki / ikä / monesko lapsi / sukupuolet / mono, dikoriaalinen vai trikoriaalinen / synnytyssairaala / laskettu aika

Saina / 35 / 4. & 5. / tytöt / MO / NKL / 5.3.2015

Paulanna / 40+ / 4. & 5. / poika & tyttö / DI / NKL ? / 1.4.2015
 
Viimeksi muokattu:
Huhuu ! Missäs kaikki tuplaodottavat on ?

).( Liikkeet alkanut tuntumaan ja on se vaan aina yhtä ihanaa niitä tuntea :)
Varasin 4d ultran reilun viikon päähän, kun kuilin, että polilla millä käyn rakenneultran tekee todennäköisesti kätilö eikä lääkäri, kuten gemineille pitäisi ( pula lääkäreistä ). Haluan, että rakenneultra tehdään tarkasti ja jos jotain poikkeavaa ei jäisi huomaamatta. Ja onhan se pieni raha loppujenlopukis tässä kaksosten " varustelussa ", vaikka paljon olenkin käytettynä hankkinut ja saanut.
Eilen haettiin matkarattaat tuplille ( ostin torista ), ihan kuin uudet, käytetty vain kaukaloiden kanssa. Kaukalot ostettiin sitten uusina, nehän saa sitten taas myytyä eteenpäin kun oma tarve loppuu. Olen ollut niin energinen viime viikot, että tavaroita on tullut hankittua, kun ei koskaan tiedä milloin ei enää jaksa.
Seuraavaksi olisi vuorossa hankkia yksi pinnis aluksi ja sitten vasta myöhemmin toinen.
Joko te muut olette tavaroita hankkineet ?

Hyvää sunnuntaita kaikille !

T. Paulanna ja pavut 17+4
 
Heip! Viikolla 23 mennään, olo on pyöreä mutta muuten hyvä. Tänään kävin ultrassa kurkkaamassa pieniä, kaikki oli hyvin, olivat hyvin samankokoisia (n. 500g). Alempi vauva pääalaspäin ja toinen tytsy pää ylöspäin. Paljon tuntuu liikkeitä. Mä en oo vielä ostellu mitään pikkuisille. Tyttövauvan vaatteita mulla on jonkun verran, niitä pitää vähän hommata lisää. Autokoppaa aattelin pyytää joltain tutulta lainaan ja kaksosten rattaat ostaa käytettynä. Eipä sitä pienet kauheesti tarvii muuta ku rakkautta, syliä ja ruokaa.

Saina 22+4
 
Onpas täällä hiljaista :( Taidetaan sainan kanssa kaksin pitää ketjua yllä :)

).( eilen rakenneultrassa selvisi, että tyttöä ja poikaa meille odotellaan. Rakenteet ok :) vilkkaita babyjä liikkumaan ja mukavasti ne liikkeet jo tuntuukin. Painot lähellä toisiaan, 20% painoero on vielä normaalia tässä DI-raskaudessa sanoi lääkäri. Seurannat nyt toistaiseksi 2 viikon - 1 kk välein :)
Yöt menee huonosti närästyksen takia, joka toinen noin vain muutaman tunnin unilla ja en edes nuku päiväunia, jotta saisin yöllä nukuttua...ensi yönä toivottavasti olisi parempi yö. Niin ja närästyslääkkeet ei juuri auta, eikö sekään, että en syö enää illalla. Tämä vaiva loppuu sitten synnytykseen, kuten aiemmissakin raskauksissa, eli toiboa on :LOL:

Tervetuloa tänne muutkin tuplaodottajat !

T. Paulanna ja pavut 19+0
 
Hei,
minä jättäydyn tästä ketjusta. Meillä tosiaan eteni tilanne TTTS suhteen aika nopeasti ja rv 19+1 tehtiin laserleikkaus Hampurissa. Ennusteet oli jo tosi huonot, vaikka lähdettiin matkaan heti seuraavana päivänä siitä kun saatiin lähete ja Hampurista myöntävä vastaus saapua pikimmiten. Valitettavasti toinen meidän pikkuisista ei selvinnyt :'( Raskaus jatkuu nyt "tavallisena" yksösraskautena ja pieni enkelivauva on mukana loppuun saakka <3

Sarpppa, pikkumuru rv 23+2 ja enkeli <3
 
Hiljaista on :(
Itse kaipaisin vertaistukea kaksosodottajilta.
).( yli puolen välin poksutellaan ja vatsakin on pullahtanut esiin ihan tosissaan. Rakenneultra käyty x 2 ( yksityisellä viikolla 18 ja kunnallinen viikolla 20 ). Kaikki ok. Hyvin on babyt kasvaneet, poika vähän isompi, vastaavat molemmat hyvin viikkoja. Kokoeroahan voi olla se 20%, kun eivät ole identtisiä. Liikkeet tuntuu milloin missäkin päin vatsaa, ulospäin ei tunnu vielä. Painoa olen kerännyt + 7 kg ja kyllähän se jo tuntuu...saatikka sitten loppumetreillä :LOL:
Oik.käsi puutuu lähes joka yö ( välillä päivälläkin ), tämä viheliäs vaiva oli myös esikoisen aikana, ilmeisesti rannekanavavaivaa :( Muutoin nukkuisin yöt hyvin taas vaihteeksi, kun en syö enää iltaisin ettei närästä koko yötä. En valita kuitenkaan, onnellinen olen tästä odotuksesta :heart:

Kontrollit on 4 viikon välein äitiyspoliklinikalla ja välissä vielä neuvolassa. Tietääkö joku, voiko ottaa vain yhden äitiyspakkauksen ja kaksi rahana ? en haluaisi kahta pakkausta, kun en niitä vaatteita tarvitse, olen saanut niin paljon vaatetta ja ostanutkin, että käyttämättä jäisi. Meidän prinsessa puetaan vaal.punaiseen ja pinkkiin :) Poikavoittoiseen porukkaan on mukava saada tyttöenergiaakin. Ja olen aika paljon hankkinut kirpparilta samantapaisia vaatteita sekä pojalle että tytölle samanaikaisesti pidettäväksi...taitaa olla liikaa aikaa mulla :)
Töissä en enää ole ja kyllähän nuo päivät kuluu muutoinkin.

T. Paulanna ja pavut 20+5
 
Voimia Sarppa sinulle, varmasti käyt monenlaisia mietteitä mielessäsi. Kaikkea hyvää loppuraskauteen! Paulanna, mun mielestä saa ottaa niin monta kolmesta pakkauksena/rahana kuin haluaa. Mä oon kyllä ollu huoleton noissa vaateasioissa, yhtään en oo hommannu. Nuorimmainen on tyttö ja hänen vauvavaatteet on kyllä tallella. Ite tykkään melkein mielummin et on vähän niukasti vaatteita ku kaikki paikat täynnä. Rattaat on semmoset mitkä pitäs hommata, toisen autokopan ja sitterin saan lainaksi tutulta. Huomenna taas kurkkaan pikkusia, kahen viikon välein oon käyny. Ovat olleet ihan samankokoisia ja kasvaneet viikkojen vauhtia. Mulla jo tullu 13 kg, katotaan mihin lukemiin pääsen.:) Aattelen et tarviin imetystä varten vararavintoa ja en oo siks stressannu painonnoususta. Neitiä odottaessa paino nousi n. 20kg ja humahti vähän liiankin nopeasti pois. Tänään lueskelin just imetysjuttuja, kovasti toivoisin et voisin täysimettää molempia, mut pitää varautua siihenkin ettei onnistu välttämättä.. Hiljaista todella on, meitä kaksosodottajia ei joka nurkalla oo ja niistäkin suurin osa varmaan facebookissa.

Saina ja neidit rv 24+4
 
Moi, käyn tänne nopsaan päivittämässä synnytyskeetomuksen, sitten en varmaan enää tätä seuraa. Mutta ensiksi jos Sarppa vielä tätä lukee, osanotot ja hyvää odotusta toisen vauvelin kanssa.
Eli 38 viikolla mentiin sairaalaan käynnistystä varten, 3 päiväö oksitosiinitipassa ei tuonut kunnon supistuksia, ja kun lämpö ja tulehdusarvot nousivat, mentiin kiireelliseen sektioon. Pojat 3 ja 4 kiloa, syntyivät aika huonovointisina, limaa imettiin molemmilla keuhkoista ja toinen oli pitkään aika veltto ja apaattinen. Joutui lastenosastolle 2 päiväksi kun muut päästiin viikon jälkeen kotiin. Vieläkin on seurannassa huonon painonnousun takia, mutta piristynyt kyllä kovasti. Itse kävin lanssilla kaavinnassa vielä tällä viikolla, mutta sen jälkeen arki on alkanut rullaamaan ja voidaan kaikki paremmin. Tosi paljon tsemppiä teille odotukseen ja synnytykseen, on nuo vauvat vaan nyt niin ihania!!!!:)
 
Kaipaisin niin kokemuksia teiltä tuplaodottajat: miten teidän jaksaminen ollut viikolla 20+ ? Itsellä nyt huomenna vaihtuu 22-viikko ja selkeästi on tullut viime viikkoina painontunnetta alapäähän, varsinkin seistessä. Kävely sujuu kyllä ok, mitä nyt puuskutan todella paljon ja esim. rappusten nousun jälkeen tuntuu, että henki loppuu.
En enää muista miten aiemmissa raskauksissa ollut, mutta sen muista, että en ole mäin puuskuttanut. Ehkä Hb ei ole ottanut noustakseen ( onneksi ensi viikolla kontrolli ). Mitään supistuksia ei ole, ainoastaan tuo painontunne. Ja väsymys on jokapäiväistä.

T. Paulanna ja pavut 21+6
 
VMR
Heippa Paulanna ja muut!

Olen tosi laiska, välillä kiireinenkin, kirjoittelemaan tällaisille palstoille enkä kaikkea viitsisi ruotiakaan kaiken kansan edessä, mutta olisin halukas antamaan ja saamaan vertaistukea tässä uudessa elämäntilanteessa jollain tapaa.
Meillekin siis tulossa ensi keväänä kaksoset, ennestään kolme lasta. Tosi hämmentävä tilanne tuli vastaan, kun saatiin tietää kaksosista. Meillä siis luomukaksoset eikä suvuissa ennestään kaksosia. Mutta upeaa, ainutlaatuista tunnetta sydän täynnä ja jännityksellä sekä innolla odotan näkeväni pienet rakkaani :heart: :heart:
Onko teillä mitään salaista ryhmää missä voisi kirjoitella enemmänkin?

VMR ja pienet 17+6
 
Heippa! Tääläkin puuskutetaan portaissa.:) Muuten on kyllä virtaa riittäny kohtuu hyvin. Massu on jo toki aika iso ja kankeampi olo. Kyllähän se tuntuu, että 3 kk on aika pitkä aika vielä odotella. Koitan ajatella, että vauvat on masussa "helppohoitosia". Kuulin siis, että synnytys käynnistetään viim. 38 viikolla, ilmeisesti kun on yksi istukka. Mulla kans hb kohtuu alhainen, pyörii siinä 110-118 välillä. Meillä myös kolme lasta, tuntuu että muita ihmisiä hirvittää enemmän kun meitä et saadaan kaksoset. Toki tiedän et alku voi olla aika rankkaa, meillä on ollu aika itkusia vauvat iltaisin ja myös öisin n. 2 kk:n asti. Mies jää 3kk kotia vauvojen synnyttyä ja se tuntuu kyl tosi isolta asialta. Kannattaa ihmeessä hyödyntää se mahollisuus jos vaan on suinkin mahollista. Ei oo mitään salaista ryhmää, mä en oo innokas fb:n käyttäjä, samaa tais Paulanna sanoa. Mulla ollu myös painontunnetta, mut se on helpottanu jonkin verran. Ostin tukisukat, liekkö niistä ollu apua..

t.Saina ja pikkuneidit rv 26+1
 
Hei kaikille! Täälläkin ollaan edelleen menossa mukana ja puolivälin etappi ohitettu. Olo on kyllä hyvinkin raskaana oleva, liitoskipuja ja hengästymistä ja väsymystä. Mutta nää on tietenkin pieniä vaivoja, jos kaikki muuten pysyisi kunnossa. Mutta ymmärrän kyllä, Paulanna mitä tarkoitat, kun oman voinnin muutokset mietityttävät :) Itselläni on ollut paljon nielemistä siinä, että olo on jo näin keskiraskauden kukkeimpaan aikaan aika raihnainen. Mitä se sitten loppuviikkoina onkaan..

Mä kirjoittelisin myös mieluummin salaisessa tai suljetussa ryhmässä. Ja vertaistukeakin kaipaisin. Olisiko innokkaita fb-ryhmässä kirjoittelijoita tai saahan tuonne kerhojen puolelle suljetun ryhmänkin muodostettua, jos fb ei ole oma juttu tai jos haluaa nimimerkin alla kirjoitella. Mitä mieltä?
 
Minua ei facebook kiinnosta, koska siellä ollaan omana itsenään, täällä kuitenkin nimimerkillä.
Joku kerho voisi olla ok, jos joku perustaa, niin voinhan sinne liittymistä miettiäkin :) Kovin vain hiljaista on täällä ollut, kaipaan myös sitä vertaistukea.

Kirjoittelen viikonlopuna lisää.

T. Paulanna ja pavut 22+2
 
).( tuli sitten se hidastus : jouduin sairaalaan torstaina, tosin pääsin onneksi jo eilen kotiin. Pyörryin ja pieni kramppikin siinä samassa tuli ja pelästys oli kaamea, onneksi en ollut silloin yksin vaan ambulanssin soitti asiantuntevat ihmiset.
Sairaalassa vauvoilla kaikki ok, kohdunsuuta jäljellä 3.9 mm ja kiinni on. Istukka on alhaalla ja ehkä jopa kohdunsuulla liiaksi ( kontrolloidaan seur. kerralla ) ja se olis sitten sektio, jos ei ylemmäksi siirry.
Hb oli 99 ( ei ihme, että puuskutan ) ja verenpaineetkin matalat, samoin sokeri alakantissa syönnin jälkeenkin ( ei diagnosoitua raskaudenajan dm:ää ). Vointi on väsynyt ja pakko maata nyt paljon. Tutkimukset jatkuu ja tuon pyörtymisen/kouristuksen takia ajokielto, kunnes asiat selviää. Tuli pakkopysähdys.
Paino tippui -1.5 kg tällä reissulla, ei maistu mikään :( eli nyt tullut vain + 6.5 kg ).
Päivä kerrallaan ja nyt otan auliisti apuja vastaan, kun tähän asti olen jopa autellut muita.

T. Paulanna ja pavut 22+3
 
Liitynpä mukaan minäkin, nyt vasta surffailin Kaksplussan keskusteluissa ja löysin tän ketjun. Kaksosia odotellaan, ovulaatioinduktiolla alkanut raskaus ja molempien suvuissa kaksosia joten sinänsä oli tuplat odotettavissa. Pahoinvointia kesti viikolle 21 saakka, olin paljon sairauslomallakin töistä kun oksentelu vei voimat. Onneksi sain iltaisin pahoinvoinnin hellittäessä tankattua sen verran että vain kertaalleen olin tiputuksessa.

Raskaus on ensimmäiseni, joten ei ole mihin omaa oloa vertaisi. Olen tosin hyvin käytännönläheinen ja maalaisjärkinen, joten en juuri suunnittele etukäteen tai vertaa että miten muilla vastaavassa tilanteessa menee. Muutamat sukulaiset ovat kyllästymiseen saakka kertoneet omia kaksoskokemuksiaan vaikka olen koittanut sanoa ettei nämä kaksosraskaudet ole ikinä samanlaisia. En siis voi olettaa, että meidän lapset nukkuisivat vain puolen tunnin pätkiä, suostuisivat nukkumaan vain ulkona, eivät kelpuuta tuttipulloa jne.. Turha etukäteen miettiä ja stressata, ei ole hyväksi itsellekään!

Äitiyspakkaukset tilattu (kaksi pakkausta ja yksi rahana), Kelan rahahakemukset tehty ja turvakaukalot hankittu käytettynä, siinä kaikki mitä toistaiseksi on tehty. Tarvis varmaan vähän alkaa enempi tehdä hankintoja, mutta tuntuu että onhan tässä vielä hyvin aikaa.. :)

Joku mainitsi isän jäävän kotiin 3kk ajaksi, Kelan sivuilta ymmärsin että äiti ja isä voivat olla kolme viikkoa yhtäaikaa kotona ja sitten isälle jää 6vkoa pidettäväksi myöhemmin vanhempainrahakaudella mikäli äiti menee töihin. Eli että molemmille ei maksettaisi kotonaolosta kuin tuo 3vkoa. Onko tässä joku porsaanreikä mitä en huomannut?

Juliana84 24+1
 
Synnyttäneet :

Vendela 79 , 11/15, pojat 3 ja 4 kg

Odottavat :

Nimimerkki / ikä / monesko lapsi / sukupuolet / mono, dikoriaalinen vai trikoriaalinen / synnytyssairaala / laskettu aika

Saina / 35 / 4. & 5. / tytöt / MO / NKL / 5.3.2015

Paulanna / 40+ / 4. & 5. / poika & tyttö / DI / NKL ? / 1.4.2015
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Juliana84 ! Ollaan aika lähekkäin raskausviikoissa, kiva kun tulit mukaan !
Jos haluat ylläolevien tietojen mukaan antaa tietojaitsestäsi ja muutkin tuplia/triploja odottavat, niin lisäilen listalle :)

Enpä osaa sanoa vielä noista KELAn päivärahoista mitään, minulla ma neuvola, missä asiasta paperit saan ja sitten kait pitäisi perehtyä... Tosin meillä se tilanne, että jokatapauksessa mies jää suurimmaks ajaksi alkuaikana kotiin, kun se on mahdollista hänen töittensä takia muutoinkin.

Ihan mennyt makoiluksi tämä päivä, kun verenpaine matalalla ja huippaa, jos se tästä :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä