Monikko-odottajat vuonna 2014, keväällä <33

Taitaa se tuo maha kasvaa vaikka välillä tuntuu ettei hirveesti muutoksia tapahdu.
Viikonloppuna pihaa siivotessa ja kotiaskareita tehdessä alkoi mahan seudulla tuntumaan jo kipuilua ym. On se vaan hurjaa että tässä vaiheessa jo kun ollaan vasta rv 16+1 niin kunto ei riitä enään normi juttuihinkaan...Mitäs sitten kun maha on iso? Huh huh...

Onneksi töissä saa ottaa "rennosti" ja pää asiassa istua, mutta työhousut alkaa jo kiristämään siihen malliin että housujen napin pitää olla auki :)

Täälläkin odotellaan malttamattomana rakenneultraa joka on 2.4 ja sitä ennen 25.3 on neuvolalääkäri. Välillä tuntuu että aika menee niin hitaasti, mutta äkkiähän tuo kesä jo koittaa :)

eipä muuta kuin leppoista päivän jatkoa!
 
Tänään tein raskauteni ihan julkiseksi, koska maha alkaa olla valtava. Se pullahti yhtäkkiä viime viikolla. Facebookissa en kuitenkaan ole asiasta puhunut ja saa nähdä tuleeko siellä ollenkaan käsiteltyäkään. Huvittavaa oli seurata työtovereiden reaktioita. Paljon kiljumista ja naurua mahtui päivään.

Kävelylenkkeilytkin alkavat olla enemmänkin lyllertämistä. Mammapenkeille pitää välillä istahtaa, kun supistelee. Saa nähdä, että miten kauan voin lenkkeillä. Ois kyllä hyvä, kun on tuo raskausdiabetes. Olen intohimoinen puutarhuri. Taitaa käydä tänä keväänä ja kesänä, että pihatyöt jäävät melko vähäiselle. Saa nähdä miten sitä ison mahan kanssa kitkee rikkaruohoja kukkapenkeistä.

Nupukaiset 15+0
 
Heipparallaa!

Tervetuloa mukaan uudet odottaja!

Täällä mennään n.puolivälissä, rakenneultrassa tuli käytyä ja molemmat toukat oli niin villeinä että mittukseen meni paljon aikaa :D mut molemmilla kaikki hyvin ja paino arvioiksi tuli 330g ja 357g <3 aikaisemmin oli istukat edessä ja takana mut nyt oli yks edessä ja lääkäri veikkas et on istukat sulautuneet yhteen. kohdunsuun tilannekkin oli todella hyvä eli supparit ei oo vaikkuttaneet sinne, saikkua vielä vähän jatkettiin jonka jälkeen pitäs käydä kokeilee töitä, ellei jotain akuuttia tässä välissä tapahdu.iltellä olo on ainakin ihan hyvä nyt kun on saanut levättyä kunnolla, ainut et maha kasvaa hurjaa vauhtia,rv 19+2 neuvolassa sf mitta oli 22cm!
Muutaman ihanan kasvo kuvankin sain ultrasta mukaan, on ne niin sulosia <3

Aurinkoista päivää kaikille!

tuplatoukat 20+3
 
Kiinnostava tuo sf mitta. Mitataanko teitä kaikkia? Mua vain punnitaan. 7-8 kg tullut nyt painoa lisää. Jonkin verran oli kyllä ylipainoa jo ennen raskautumista, joten parempi ettei liikaa kiloja tulisi. Mutta ruoka vain maistuu!! Erityisesti jäätelö! Koitan sitä kyllä rajoittaa viikonloppuihin, samoin muita herkkuja. Toinen himotuksen kohde on makeat mangot ja muutkin mehukkaat ja makeat hedelmät. Ja tietysti suklaa. Eli aika makealla linjalla mennään. Mites muut? Onko mitáän erikoisia himotuksen kohteita? Yhtenä päivänä söin aamupalaksi halkaistun korvapuustin kinkku-juusto täytteellä :D Mutta siihen on kummalliset himotukset jäänyt.
 
Moikka pitkästä aikaa :)

SF- mitasta, neuvolatäti sanoi että eivät yleensä mittaa kun jostain 26.viikolta eteenpäin eikä tuplaodotusarvoja kannata sinne yksöskäyrälle merkatakaan, mutta mielenkiinnosta tsekattiin 21+6 ja oli 28cm. Uhpuh. Painoa mulla on tullut nyt 5-6kg mut onneks vaikuttais menneen vaan vatsansisältöön :) Ainakaan vielä ei takaa katsottuna näe että olen raskaana, pysyiskin näin...Tyttöset ovat tosi kovia potkimaan! Maha vaan heiluu :) Supistuksia ollut mutta ei ollut ainakaan eilisen tsekkaukseen mennessä tehnyt tuhojaan kohdunkaulalle, oli hyvät 4cm.

Himoista, alussa oli roskaruoka, sitten ääretön määrä kunnon kotiruokaa (20 lihapullaa lisukkeineen Ikeassa), sitten kävi makeanhimo ja nyt on sit salaatti. Tai ei enää sellasta lihapullien kaltaista HIMOA ole mihinkään mut hakeudun ekaa kertaa elämässä nyt salaatin ja raasteiden ja juuresten pariin, tuntuu et jos syö niin et napa ruskaa ni koko loppupäivänä ei sais henkeä ja närästäis iltaa kohden varsinki niin että morjens. Käytiin miehen kanssa syömässä, ihana häränpihvi ja olen kova lihansyöjä, mut hyökkäsin ekana uunijuuresten kimppuun :D

Miten teillä on mennyt parisuhde raskauden aikana? Täällä tapellaan ihan hirveesti :(

Tervetuloa vielä uusille! Koitan skarpata kirjoittamisen suhteen, mielenkiinnolla oon kyllä seurannu eritoten tulppua ja tipetsun tilannetta :) Onnea matkaan!!

-Mimonmami ja Mutterit 23+3
 
Viimeksi muokattu:
Täältä myös moikat pitkästä aikaa! Pitänyt kiirettä, joten väsymys jyllää!

Meillä ei oikeastaan raskaus ole vaikuttanut mitenkää parisuhteeseen, tai aluks mies oli mussa enemmän kiinni mutta nykyään on ihan samanlaista kun ennenkin :) me ei olla ikinä oltu riiteleviä, toki on erimielisyyksiä mutta ei tapella ikinä <3

Onko teillä alkanut missä vaiheessa rinnat erittää nestettä? Mulla oikeastaan alusta asti jos on puristamalla puristanut, mutta nyt pelkästään jos painaa rinnan päältä niin vuotaa! Ja hei viikot on vasta 19+2! Tarvii varmaan ostaa jo imetyssuojia jos rupee liivien painostakin vuotaa..

Yritän huomenna jaksaa muistaa päivittää :)

Mmaria
 
hei kaikille pitkästä aikaa, tällä kertaa vain omaa oloa joka ei todellakaan ole häävi, kolme viikkoa kärsinyt flunssasta eikä loppua näy, tuona aikana käynyt äippäpolilla monesti kovien supistusten takia ja nesteytyksessäkin, maha kasvaa hirmuista vauhtia ja painoa tullut n. 8kg, missä vaiheessa se on kun raskaudesta pitäis nauttia :) no toivotaan että tämä tästä jossain vaiheessa hetkeksi helpottais, huomenna taas lääkärineuvolaan hakemaan lisää sairaslomaa kun ei oikein ole työkunnossa vieläkään :(
t: nasu80 ja pikkuset 19+0
 
Heippa!

Ja Onnea ja tervetuloa kaikille uusille!! :flower:

Meillä parisuhde on ollut koetuksella. Olen ollut paljon herkempi kun normaalisti, joten sanomista ja tunteiden purkauksia on ollut aiempaa enemmän. Toisaalta olen kokenut tämän mahdollisuutena parantaa suhdettamme, sillä nyt on jotenkin hyvin tietoinen omista todellisista tunteista ja ajatuksista. Moni aiemmin vaivaamaan jäänyt tai toimimaton asia on tullut selvitettyä.

Mulla mitattiin sf-mitta kela-neuvolassa. Vastas yksösraskauden viikkoa 37 =). Muuten ei ole masua mittailtu.

Olin viime viikolla Täysissa kontrollissa torstaina. Pikku-pojat voi hyvin. :heart: Painoa molemmilla noin 900g eli kasvu on edelleen tasaista ja vastasi viikkoja. Myöskin virtaukset ja vesimäärät ok. Minulle aloitettiin iltainsuliinit, koska aamusokerit edelleen korkeita verensokerilääkityksestä huolimatta. Vielä ei ole inska vaikuttanut sokereihin, mutta muuten olo hiukan piristynyt. Olen huomannut, että koholla oleva verensokeri väsyttää ihan tajuttomasti. Eli kannattaa pitää tämä vaihtoehto mielessä, jos väsymys vaivaa. Muuten kaikki oli oikein hyvin. Supistukset eivät ole saaneet mitään aikaan kohdunsuulla, vaikka niitä rutkasti tuleekin. Ei auta kun vain ottaa rauhassa. Sairasloma on nyt kirjoitettu äippälomaan asti eli kevät menee lepäillessä ja vatsaa kasvatellessa. Hyvä niin. En jaksa enää tehdä mitään kovinkaan pitkäkestoisesti. Kylkiasento sängyllä kutsuu hyvin nopeasti. :p

Tulppu korvapuusti juustolla ja kinkulla kuulosti hauskalta :LOL:. Mulla ei ole mitään erikoisia haluja. Ruokaa tekee yleisesti mieli koko ajan =). Myös suklaata tekee mieli. Oikeataan vasta nyt on alkanut ruoka maistua oikein kunnolla tässä raskaudessa. Painoa tullut tähän mennessä 6kg.

Miten te jaksatte harrastaa liikuntaa/liikkua? Mulla jäänyt liikunnointi aika minimiin, kun supistuksia tulee niin herkästi. Yritän silti tehdä pikku lenkkejä pari kertaa päivässä, ettei paikat ihan jumiudu ja näivety =).

Hyvää vointia teille kaikille ja jaksamista masun kasvatteluun. :heart:

Kaisuli :heart: pojat rv 26+1
 
Hiphei :wave:

Jos omaa napaa täältäkin...
5 viikkoa lasten sairastelua takana, johon mahtuu kolme sairaalaosastojaksoa. Keskimmäinen poika on nyt neljättä viikkoa pois hoidosta,viimeisimpänä kuume. Huomena toivon että lapsukaiset olisi jo hoitokuntoisia...näyttää siltä että olen itse sairastumassa.
Olo on väsynyt, tosin rautavarastotkin oli tippuneet viimeksi 112. En oikein tiedä mitä valmistetta käyttäisin kun obsidan vetää mahan ummelle ja nestemäiset taas on todella kuvottavia :x
Ryhti on muuttunut ja nukkuma-asennot huonoja joten niska-hartiaseutu on jumissa ja käsiä puuduttelee.
Häpyluu on myös niin kipeä että kävely on tällähetkellä ihan särkylääkkeen avulla.
Olen siis juuri nyt suorastaan helvetin raihnainen|O
Toivottavasti ohimenevästi sillä viikkoja vasta 23+4.
Sairaslomalla olen ollut kaksiviikkoa ja jatkuu nyt 6.4 asti...ja varmastikaan en töihin enää mene.

Eilen oli taas äitipolikontrolli ja poikaset kasvaa tasaisesti samaa tahtia :heart: A 630g ja B 613g. Vettä hienosti molemmilla ja hyvät napavirtaukset.
Itselläni supistuksia vielä aika vähän mutta vauvat ovat kovasti alhaalla ja paineentunnetta kyllä on herkeästi.
Muutoksia onkin jo hieman kohdunsuulla...ulkoista 2cm, pehmennyt ja sormelle auki. Sisäkanavaa oli nyt 3cm (lyhenee sekin jokakerta) ja pieni funneling on sisäsuulla mutta ei aukea painettaessa.
Kevyesti ja leväten pitäisi muistaa ottaa...en vaan tahdo pystyä sitä noudattamaan oman luonteeni takia ;)
Synnytyksen otin myös jo puheeksi koska se vaivaa mieltäni jo nyt. Kirjasi ajatukseni jo ylös mutta ns. pelkopolikäytäntöä ei kuulemma kaksosraskaudessa ole?!

Kelan paperit lähetetty, äitiyspakkaukset tilattu. Vauvoja varten on jo aika kivasti kaikki.
Vaunuiksi kotikäyttöön meille tuli nyt carenat ja kaupunki/kauppakäyttöön hieron juuri kauppoja britaxin b-dualeista :)
4D-ultraan olen menossa 1.4 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Tipetsulle!! Huomasin toisesta ketjusta että olit vauvautunut viimein :) Toivottavasti kaikki on hyvin ja että saamme pian kuulumisia.

Aloitin synnytysvalmennuksen tállä viikolla. Nyt on ohjelmaa sitten joka viikoksi seuraavat 8 viikkoa. Seuraava kurssi olisi alkanut vasta kuun lopussa, joten olemme nyt mukana edellisen kurssin kaksi viimeistä kertaa ja alotamme sitten uuden ryhmän kanssa alusta. Muuten olisi vaarana, että ei kaikkia kertoja ehtisi käydä! Hui kyllä tosiaan aika rientää. Kohtahan vauvat ovat jo täällä!! Hankintojakin olisi vielä vaikka millä mitalla. Onneksi valmennuksen vetänyt kätilö oli aika maanläheinen ja painotti, että pieni vauva pärjää aika váhällä alkuun.

Hävettää myöntää, mutta aikamoinen sohvaperuna olen ollut viime aikoina, jo ennen raskautta. Liikkumiset ovat jääneet kävelylenkkeihin eikä niitäkään kovin pitkiä enää jaksa supistusten takia. Jotain puutarhahommia olen koittanut tehdä, mitta aika huonolla menestyksellä, koska kyykkiminen ei nyt ole kaikkein mukavinta.
Myös jalat ovat todella väsyneet, ihan kuin olisi ollut koko yön tanssimassa 12 cm koroilla :D Ostin avuksi tukisukat ja kyllä kai niistä jotain hyötyä on. Ostin myös tukivyön, koska kätilö sanoi sen auttavan jopa supistuksiin, selkä minulla ei ole vaivannut. Vyön kanssa on kyllä totuttelemista, koska istua sen kanssa ei oikein voi ja vähän váliä pitäisi olla virittelemässä. Huomasin kyllä että alaselkää se tukee hyvin, joten ehkäpá sillä voi ennaltaehkäistä selkäkipuja?

Mulla rautatabletit aiheuttaa vatsakipua silloin tällöin, huomasin ettei ainakaan tyhjään vatsaan kannata ottaa. Paras olisi kai tunti ennen lounasta, mutta jos en ota heti aamusta, niin sitten päivän mittaan unohtuu..

Tulppu + kyytiläiset 24+3
 
Hei!

Kävin tänään äitipolilla diabeteskontrollissa. Kaikki oli hyvin ja vauvat vastasivat hyvin viikkoja :) Sukupuolia ei vielä saatu selville, koska olivat jalat ristissä ja ovat vielä niin pieniä. Ei jaksais vaan enään odottaa.

Me ei olla onneksi vielä paljon riidelty. Mies yrittää kovasti ymmärtää minun väsymystä. Hävettää vaan kun olen ollut oikea sohvaperuna.

Itse käytän spartofer merkkistä rautavalmistetta, koska se ei ole ummettanut minulla. Se on enemmänkin helpottanut ummetusta.

Nupukaiset 16+2
 
Laiska päivittäjä täällä moi! En oo unohtanut päivitystä, en ole vaan jaksanut :D Viikonloppu on vapaana joten ehkä sillon saan aikaseks päivitettyä :D

Mäkin kävin eilen sokeriasioista äitipolilla, nyt odottelen kutsua käymääb diabeteshoitajalla. Saan todennäköisesti pidettyä ruokavaliolla sokerit kurissa, mutta täytyy mennä keskustelemaan näistä vielä. Kun ei niissä asioissa ihmeitä ollut niin lääkäri mielenkiinnosta ultras mut, hyvältä näytti mutta ei tarkemmin katsottu. Istukat hyvässä kunnossa, toinen alhaalla edessä jo toinen ylhäällä takana. Tuskin yhteen kasvavat siis.

Käytiin niitä vaunuja katsomassa eilen ekan kerran. Kyllä me varmaan ne bumbleridet otetaan, parhaimmilta ne vaikuttaa ja hyvä jälleenmyyntiarvo niillä. Ja saadaan sukulaisilta ne ilmeisesti lahjaks <3

Mmaria ja puolen välin poksahdukset rv20 + 0
 
heippa!
Uusi odottaja ilmoittautuu.
IPad ei nyt onnistu värien kanssa.... Mutta siis uusiäippä78, 35v, triplat tulossa 13.10. Ennestään yksi lapsi.

Spontaani kolmoisraskaus siis kyseessä. Riskit hirvittävät kun alussa vasta ollaan. Tuntuu hankalalta miettiä tulevaisuutta kun voi syntyä 3 lasta tai ei yhtään elävää lasta tai jotain siltä väliltä. nt-ultra on reilun viikon kuluttua ja silloin selvinnee paremmin asioita siitä, kuinka todennäköisesti tämä raskaus jatkuu.

Olo on ollut kurja, muttei sen kurjempi kuin esikkoa odottaessa. Normi alkuraskauden phoinvoinnit ja väsymykset siis, päälle vain kovia kohdun kasvukipuja. Raskausmaha on jo selkeä vaikka huomenna alkaa vasta rv 12.

Esikko on 1,5vuotias, joten toivon säästyväni pitkiltä sairaalareissuilta ennen synnytystä. Ruokailu mietityttää: lääkäri sanoi että syödä pitäisi paljon, mutta miten se on mahdollista pahoinvoinnin kanssa?

Uusiäippä & öttiäiset x3 10+6
 
Tervetuloa mukaan porukkaan uusiäippä :) Pidetään peukkuja että kaikki menee hyvin! Noi kasvukivut välillä todella pelottavia. Itsellä pahaaoloa helpotti nimenomaan se että syö tarpeeksi usein. Lisään sut listoille jahka koneelle jaksan taas :)
 
Moikka ja aurinkoista lauantaita kaikille!

Yllätin jopa itsenikin ja sain pävitettyä uusimmat tiedot tunne taas :)
Siirsin sut Tipetsu synnyttäneisiin, tulehan kertomaan meille kuulumisia ja synnytyksestä muutenkin, kiva kuulla miten sulla on mennyt :)

Mmaria
 
Tervetuloa uusäippä !! Hienoa, että löysit tänne. Toivottavasti kaikki menee teillä hyvin!! Mullakin helpotti pahoinvointi syömällä usein, vähän kerralla ja hiilaripitoista ruokaa. Toivottavasti saat levättyä myös paljon.

Miten teillä muilla menee? Mä olen ollut tosi väsy ja äksy. Voimat ei tahdo riittää mihinkään. Vielä olis 2kk edessä, jos kaikki menee hyvin. Mitenköhän sen loppuajan oikein jaksaa!? Vatsa kasvaa ihan älytöntä vauhtia! Liikkuminen on päivä päivältä vaikeampaa vaikkei ole mitään vaivoja. Olen yhtä notkea kuin norsu =).Täytyy sanoa et todella mielenkiintoinen kokemus kaikkinensa. =)

Kaisuli ja pojat rv 27+0. Jeeee!
 
Kaisuli, voisin ihan suoralta kopioida sanomasi. Mulla kanssa nopeat hiilarit auttoi pahoinvointiin, sokerin kulutus tosin varmaan 5-kertaistunut raskauden myötä...:ashamed: Ensin auttoi huonoon oloon, mutta sittemmin jäi tavaksi! Koitan kyllä hedelmillä ensin paikata makeannälän, mutta hyvin usein pullat ja keksit vie voiton. Niin siis pahat olot jäivät taakse jo noin rv 14 kieppeillä, että voisi varmaan jättáä pullien rohmuamisen vähemmälle

Täällä kanssa tosi väsy olo, puhti loppuu hyvin nopeasti, jos pienikin ylämäki taitettavana tai rappuset mentävä ylös. Nyt on muutamana päivänä ylävatsassa tuntunut lievää kipua, ihan kun oisin sen kolauttanut johonkin. Välillä vatsan kanssa on kyllä vähän holtitonta kun ei tahdo enää omaa kroppaa kontrolloida, mutta en kyllä muista sitä kolauttaneeni. Huomenna ultra edessä ja saan myös sokerirasituksen tulekset, joten kyselempä lääkáriltä myös tuosta ylävatsakivusta.

ja jos ei ihan valitukseksi menisi, niin jotain positiivistakin. Kynnet ja hiukset ihan loistokunnossa :D Tätä "vaivaa" olikin odotettu!

uuspäippä, tervetuloa mukaan!!! Jee! kiva kun toinenkin triplatapaus mukana =)

Tulppu & futisjengi 25+0
 
Viimeksi muokattu:
No niin täälä olis sit 20+0 kasassa ja keskiviikkona olis rakenneultra,hieman siis jännittää,pientä stressiä vauvojen tavaroiden hankinnoissa jne. mutta kaiken kaikkiaan ok vointi, fiilikset vaihtelee hirveen tiuhaan tahtiin ja jotenkin tunnetilat nyt korostuu hirveesti,välillä oikein hoksaa miten kovilla mies joutuu oleen kun joutuu kestään kaikki mun kiukuttelut yms :)
nasu-80 ja pikkuset 20+0
 
Tulppu mulla on myös ylävatsakipuja. Tuntuu et ne johtuis lihaksista, kun ne joutuu niin venymään. Kipu on vähän sellaista kirvelevää.

Terkkuja Taysista, pojilla kaikki hyvin. Peukalo näytti maistuvan =). Painot 996/1015g. Kaikki virtaukset ja muut mittaukset ok. A-vauva perätilassa. Lääkäri hieman epäili, ettei enää kääntyisi? Onko teillä kokemuksia/infoa, koska vauvat vois vielä viimeistään vaihtaa asentoa?

Kaisuli rv 27+2
 
Ultraterkkuja täáltákin. Ylävatsakivut kuulemma ihan normaaleja, Paikat venyy ja paukkuu vaan. Sokerit oli sen sijaan koholla. Joudun menemään nyt pitkän kaavan rasitustestiin ensi viikolla :( On kyllä ihan tappoväsy ja janottaakin aika lailla, että kai sitä on vaan siihen diabetekseen asennoiduttava. Maanantaina alkaa 2000 kcal tosi hiilaripitoinen ruokavalio kolmen päiván ajaksi. Sitten torstai aamuna litkitään taas sokerilitkua.

Pienillä oli onneksi kaikki hyvin. Painot n, 710-820 grammaa. Yksi vähán pienempi, mutta kai nuo painoerot on normaaleja. Kohdunkaula oli lyhentynyt, nyt 2.4 cm. Tilannetta seurataan. Seuraava visiitti sitten jo kahden viikon kuluttua.

Sairaalakassia varten alkaa olla kokoelma kasassa. Pitäisi vielä pyykätä ja uusista vaatteista poistella turhia lippuja ja lappuja. Onhan tässá toki vielä hyvin aikaa, mutta alkaa tosissaan puhti loppua kesken, joten parempi kai hoidella kaikki valmiiksi, että saa loppuviikot lepäillä rauhassa.

Tulppu & kyytiläiset 25+2
 
Hei pitkästä aikaa! Tervetuloa uusille ja onnea Tipetsulle vauvoista! En oo vielä tähän ketjuun kirjoittanutkaan. Välillä oon kyllä käynyt lukemassa, mutta kirjoittaminen jäänyt. On niin paljon pitemmällä tämä raskaus kuin monella muulla. Tänään rv 35+0!! =)

Viimeksi kävin äitiyspolilla reilu kaksi viikkoa sitten ja sitä edellisellä kerralla oli puhetta, että käynnit alkaisivat olemaan kahden viikon välien. No, oli eri lääkäri, joka sanoi että nykyisen käytännön mukaan tässä vaiheessa raskautta käynnit on kolmen viikon välein. : / Vähän joudun vielä seuraavaa käyntiä odottamaan. Viime käynnillä kaikki oli hyvin. Niin ollut myös neuvolassa. Terkkari tuumasi, että en takaapäin katsottuna näytä ollenkaan raskaana olevalta. Oli myös sitä mieltä, että raskauskilot tulevat lähtemään nopeasti. Itse vähän epäilen, mutta mahtavaahan se on, jos niin tulee käymään. :D Painoa on tullut kuitenkin 15 kg, mutta edellisistä raskauksista poiketen kilot näyttävät kertyneen tuohon valtavan mahan kohdalle. Vauvojen liikkeet sattuvat ja terkkari sanoi sen vaan johtuvan siitä kun olen hoikka ja varsinkin navan kohdalla iho on ohut. Tulee välillä ihan huono olo liikkeitä katsoessa sillä ovat niin voimakkaita ja selvästi erottuvia. Mutta hyvä, että liikkuvat.

Joku kyseli sf-mitan mittaamisesta. Mulla mitattu neuvolassa joka kerta rv 24 lähtien. Näin tehty vaikka terkkari sanoo, että ei sillä ole merkitystä kun käyrä tehty yhtä lasta odottaville.

Kaisuli76: Mulla B-vauva kääntyi raivotarjontaan rv 29+5-29+6. Sitä ei voinut olla huomaamatta, koska teki kipeää. Lääkäri sanoi viimeksi, että koska pää on muuta vartaloa painavampi niin kääntyvät siksi noin päin. Mutta eihän läheskään kaikilla käänny...?!? Voihan se olla, että A-vauvan on noilla viikoilla vaikeampi kääntyä. Mulla ainakin A-vauva niin selkeästi alempana.

Tulppu83 taisi tuossa vaunuketjussa kysellä vaunuasioista. Oralla on ainakin ollut tuplavaunuja, joihin on saanut kaksosille yhden ison vaunukopan. Olen nähnyt niitä myynnissä FB-kirpparilla. Taidat asua ulkomailla, oliko se niin? Tuo Ora on Suomalainen merkki, käyttökokemuksia mulla ei noista ole. Googlaa niin varmaan löytyy tietoa. Muistelen tosin kuulleeni, että on markkinoiden kapein tuplaratas, joten mahtuukohan niihin kuitenkaan kolme vauvaa vierekkäin?? No, kannattaa selvittää.

Oma olo on muuten ihan hyvä, mutta väsynyt. Vaikka nukkuisinkin hyvin yöllä, niin silti nukuttava päikkärit. Rinnoista on jo vähän vuotanut maitoa, ihan sitä kellertävää mitä vauvat alkuun saa.

Hyviä vointeja kaikille!

maamii rv 35+0
 
Moi kaikki!
Kyselisin vähän teiltä, että miten olette käytännön asioita järjestelleet? Jos meille tulee kolmoset, tarvitaan aika paljon vauvatavaraa, uusi asunto, auto etc.... Kuitenkin ahdistaa alkaa järkkäämään käytännön juttuja. Entäs jos raskaus ei onnistumaan? Missä vaiheessa raskautta te olette siis uskaltaneet alkaa tehdä käytännön järjestelyitä?

Toinen kysymys koskee vauvavakuutuksia. Onko kellään suosituksia mistä kantsii ottaa monikoille?

Kiitos :).
Uusiäippä ja öttiäiset 11+4
 
Meille tuli "vaan" kaksoset. Ostettiin vaunut Espoon Babystylesta ja siellä sitten melkein itku kurkussa kysyin, et mitäs jos tapahtuukin jotain ja kaikki ei mee hyvin. Ne sanoi, että vaunut ja turvakaukalon voi palauttaa siinä tapauksessa. Me siis käytiin ostamassa tosi aikaisin kesä-heinäkuussa ja LA oli joulukuussa.

Meillä on vauvavakuutus OP-Pohjolassa eikä ollut ongelmia saada sitä. Meillä oli tosin se ns. riskittömin vaihtoehto eli kaikki oli omaa.

Pohjoistuuli ja A&N 3,5kk
 
Mulle sanottiin että aletaan neljän viikon välein seurata nyt seuraavan käynnin jälkeen joka on ensi maanantaina rv21+5. Mullakin se ns riskittömin kaksosraskaus kun kummallakin kaikki omaa. Vakuutukset voi hakea ilmeisesti rakenneultran jälkeen. Täytyy soitella sitten tapaaminen vakuutusyhtiöön.

Me ei olla vieläkään hankittu mitään muuta kun vaatteita, ens viikolla ajateltiin kyllä mennä sängyt ja lipasto metsästää. Rattaat saadaan lahjaksi sukulaisilta, joten en tiedä koska ne saadaan. Turvaistuimet hommataan vasta kun tiedetään mikä auto meille tulee. Ei ole nyt rahaa vielä auto hommata, toukokuussa ilmeisesti vasta. Äitiyspakkaukset hommaan heti kun saan neuvolasta todistukset. Sr neuvola on 8.4, olisi ollut jo ensi viikolla mutta haluan miehen mukaan kun sillä käynnillä luvassa käytännönasioita ja ne menisi mulla kaikki toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos :D

Mmaria 21+0
 

Yhteistyössä