Monikko-odottajat vuonna 2014, keväällä <33

Noniin, viimein minäkin avaan taas sanaisen arkkuni:) rv 18 täyttyminen alkaa olla käsillä ja olo on vieläkin kaikin puolin hyvä!oikein pelottaa, ettei voi olla näin hyvä olla!jaksan lenkkeilläkin lähes päivittäin...Maha alkaa olla aika iso, mutta onneksi käyn fyysisesti helpossa työssä niin ei siellä vaivaa.Ensi viikolla saadaan mahd.tietää sukupuolet:) kaikki käy, mutta kiinnostaa kauheasti tietää:)

Joku kyseli vakuutuksista, me otetaan syntymättömien lasten vakuutus pohjolasta.sitä vakuutusta ei myönnetä kuin erimunaisille kaksosille, ilmeisesti identtisten suuremman ennenaikaisuuden riskin vuoksi. Muiden vakuutusyhtiöiden käytännöistä en yhtään tiedä:/ Onneksi on näin ihana sää, jaksaa henkisesti paremmin:)
 
Uusäippä, me tehtiin isoimmat jutut eli auton ja asunnon vaihdot n. rv 16-18 kieppeillä. En enää tarkkaan muista. Autolla nyt ei olisi ollut kiirettä, mutta sattui hyvä diili vastaan. Asunto meillä oli ennestään viidennessä kerroksessa ilman hissiä ja kaksio. Muistan, että pari viikkoa muuton jälkeen alkoi harjoitussuppareita tulemaan lähes joka päivä, joten ihan hyvä kai ettei tarvitse rappuja enää kavuta ylös. Nykyinen asunto hissillinen neliö.

Nyt on muuten alkanut rintaliivien kaarituet häiritsemään sen verran pahasti, että pakko ollut siirtyä käyttämään urheiluliivejä. Muutamista vanhoista liiveistä, joista kaarituet muutenkin ulos poksahtaneet, olen ottanut tuet pois. Kävin muutamassa liikkeessä kokeilemassa imetysliivejä, mutta jotenkin tuntui kamalan ahdistavilta. Inhoan kyllä muutenkin liivien ostoa. Onko kellään mitään hyvää merkkiä tiedossa? Mielellään kevyesti topattuja, muuten tulee suojaton olo :)

Mamii, kiitos vaunuvinkistä! Etsintä jatkuu.. Tuntuu vain kauhean ahdistavalta ajatus, etten yksin pääsisi kotoa ulos niin halutessani. Toki ymmärrän, ettei kolmosvaunujen tehtaileminen ole kaupallisesti kovin kannattavaa, mutta en ymmärrä kuka dille nämä vähät markkinoilla olevat mallit on suunnitellut. Varmaan joku maalla asuva ja lapseton. Ei käytännöllisyydestä puhettakaan. Kyllähän monilla kaksosperheillä on kolmas pieni lapsi myös, joka ei välttämättä vielä itse jaksa/osaa kävellä. Hoi, miten te poistutte kotoa?
 
Kiitos vastauksista! Tulppu, tuo teidän asuntotilanne on ollut kovin samanlainen kuin meillä. Jos ensi viikon ultrassa kaikki ok, kai se on uskaltauduttava asuntokaupoille.
Mä olen kanssa miettinyt, että millä härvelillä sitä poistuu kotoa, kun esikkokin on vauvojen synnyttyä vasta 2 vuotias.... Todennäköisesti ilman toista aikuista en lasten kanssa pääse juuri pihaa kauemmas. Jos liikun "pelkästään" kolmosten kanssa, olen ajatellut tuplavaunut + kantoliina-yhdistelmää.

Uusiäippä + öttiäiset
 
Moikka!

Onpas mielenkiintoista seurata kolmosodottajiakin, kiva kun on useampikin täällä :) Onnea matkaan molemmille.

( . ) Tiistaina oli äitipoli. Painot 780-830g, A- vauva rt ja B oli pt. Puuh, toivottavasti pysyykin, kovasti toivon alatiesynnytystä. Kaikki muukin ok verenpaineineen ja virtauksineen, väsymyksen lisäksi (rautakuuri kyllä sitä auttanut,joskin joka pvä ei voi ottaa tai maha jumahtaa) ainoina vaivoina on julmettu närästys vaakatasossa ja tosi runsas valkovuoto, syvä syvä dislike!!

Tuplavaunut on hankittu, vaatteitakin jo jonkin verran saatu käytettyinä. Pikkusen haaveilin että vois alkaa pinnistä hakea joku viikonloppu tässä. :)

Riitelyt miehen kanssakin on helpottaneet, mentiin pariterapiaan ja se on ollut mainio.

Hyviä vointeja ja ihanaa kevään tuloa monikkomammat!

MM ja mutterit
PUKS PUKS 26+0
 
Viimeksi muokattu:
Heips kaikille, uusi kaksosten odottaja ilmoittautuu, jos mukaan vaan mahtuu! :wave:

Perjantaina oli nt-ultra, jossa suureksi yllätykseksi selvisi, että matkalaisia onkin kaksi. Parin viikon päästä mennään äitipolille, jossa katsotaan tarkemmin. Hoitaja epäili, että kyseessä olisi monokoriaalinen raskaus. Olin vielä yksin ultrassa lastenhoitajan sairastumisesta johtuen. Nyt tätä asiaa on pari päivää sulateltu.

Esikoinen on 1,5 vuotias, lasketun ajan tienoilla täyttää 2. Neliössä asutaan ja farmariauto on jo pihassa, mutta kyllä tämä kaiken silti muuttaa...
Lueskelin pinoa läpi ja ihanaa huomata, että suhteellisen hyvävoimaisina täällä isoillakin viikoilla jaksetaan, ja kaikki voi mennä ihan hyvin, vaikka riskejä onkin suhteessa enemmän.

Venetsia ja pömppikset 13+4
 
Moi vaan kaikille, pitkästä aikaa! Meille syntyi 18.3. pienet pojat, A-pojan mitat 2160g ja 46cm, B-pojan 2255g ja 46cm. Syntyivät sektiolla viikolla 33+5 vakavan raskausmyrkytyksen takia, tilanne alkoi olla jo minun kannaltani aika tukala tuossa vaiheessa, mutta onneksi pienillä ei ollut mitään hätää. Sektio tehtiin Oulussa ja viikon päästä pojat siirrettiin Rovaniemelle, nyt siis kasvavat vähän aikaa keskolassa ennen kotiutumista.

Paljon tsemppiä kaikille odottajille, toivottavasti teillä menee vähän helpommin kuin minulla. Raskausaikaan mahtui keuhkokuumetta, ennenaikaisia supisteluja, vaikeaa anemiaa ja sitten tuo raskausmyrkytys. Nyt on vielä riesana kohtutulehdus. Mutta pojat voi hyvin, se on tärkeintä. Ovat niin reippaita ja tomeria pieniä miehiä, kotiutuvat tätä vauhtia varmaan aika pian. <3
 
Kiva kuulla susta Arizonaded! Hienoa että saitte reippaita pikkumiehiä, toivotaan että kaikki sujuu jatkossa hyvin ja sinäkin paranet pian :) Tulehan jatkossakin kertoo meille kuulumisia!

Hei Venetsia ja tervetuloa joukkoon :) päivittelen tuota listaa jahka jaksan taas koneelle istua.

Tänään oltiin rakenneultrassa, a-vauvasta saatiin tyttöveikkaus, mutta b oli jalat tiukasti koukussa ettei sinne päässyt kunnolla näkemään. Joten hän pysyy vielä arvoituksen. Kovasti veikataan että olisi kuitenkin pikkumies kun oli sen verran siskoansa isompi. Painot oli n.410g ja n.440g. Muutenkin oli asiat kunnossa, kohdunkaula tosi hienossa kunnossa, pituutta oli melkein 5cm :) Seuraavaksi tutkaillaan 29.4.

Mmaria ja rinsessa ja mysteeri 21+5
 
Onnea Arizonaded!! Ja pikaista toipumista =).

Ja tervetuloa Venetsia! Onnea odotukseen!! =)

Täällä menee melko mukavasti. Jotenkin ollut pirteämpi olo. Sain myös hyvän ja tukevan tukivyön ja se on helpottanut liikkumista tod paljon. Vauvat melskaa masussa ihan kiitettävästi, varsinkin öisin. Toivottavasti rytmi vielä muuttuu! A- vauva tuntuu olevan edelleen perä/poikkitilassa. Saas nähä kääntyykö vielä.

Hieno kuulla Mimonmami, että parisuhde-jutut helpottaa ja olette saaneet apua terapiasta. Oman väsymyksen helpottamisen myötä meilläkin menee taas ihan mukavasti.

Toivotan kaikille oikein hyvää vointia!!

Kaisuli<3 pojat rv 28+2.
 
Voiko raskaana ollessa hakea sairaslomaa ihan vaan siks ettei jaksa? Hyvä kun seistä jaksaa. Ja mulla työ lähes pelkkää seisomista. Kaupassa töissä ja tehdä pitäisi kaikkea mahdollista töissä.
 
Onnea Arizonared <3 Hyvänkokoisia pikkumiehiä!
Sinua on kyllä koeteltu, toipuista ja aivan ihanaa vauvan tuoksuista arkea <3

Tervetuloa uusille! Ihana saada toinenkin triplaodottaja mukaan :)

Täällä viikkoja 25+3. Lapset sairastelleet liki 2kk ja itse toipumassa flunssasta. Olen ollut uupunut! Hb on tippunut 100 joten ei ihmekään. Nyt aloitettu tiukka rautakuuri.
Tulen kertomaan lisää kuulumisia myöhemmin, tänään on ultraa kerrakseen...läheden nyt äitipolille ja iltapäivällä on 4D-ultra Hämeenlinnassa <3
 
Onnea Arizonared!! Ihanaa, että tuli reippaita vauvoja. Miten olet itse toipunut sektiosta? Ja mikä muuten vointi?

Tervetuloa mukaan Venetsia!

Mmaria, tietenkin voi hakea sairaslomaa, varsinkin kun on riskiraskaus kyseessä. Mars lääkäriin siitä!

Hankin kanssa tukivyön pari viikkoa sitten. Käytän aika paljon mekkoja, joten siinä mielessä se on aika kömpelö kun vähän väliä sitä pitää kuitenkin asetella. Mutta auttaa kyllä todella paljon supistuksiin ja tukee selkää. Eli voin kyllä suositella. 20 € maksoin omastani, joten ei ollut suuri sijoituskaan.

Aikamoinen möhköfantti alan olla itse. Saa nähdä onko kilon paino jo saavutettu ensi viikon ultraan mennessä. :)

Tulppu & potkunyrkkeilijät 26+2
 
Tulppu onko sulla supparit vaikuttanut kohdunsuuhun? Eivät ole pistäneet sua kuitenkaan vuodelepoon?Mille raskausviikolle sulla on sektio?

Onnea vauvautuneille!

Meillä oli eilen nt-ultra. Kaikki hyvin. Identtisetkin onneksi köllivät omissa sikiöpusseissaan. Nyt sitten ultrataan kahden viikon välein ttts:n mahdollisuuden takia. lääkäri sanoi, että jos ttts ilmaantuu pahana, pääsee hoitoihin Hampuriin asti!
Jännää on, että identtiset olivat kolmosta isompia ja isompia kuin esikko oli samoilla viikoilla! Oiskohan poikia?Kohdunsuuta oli lähemmäs 5 senttiä.
Sairaslomista mä olen sitä mieltä, että kaikki vaan sairaslomille :). Väsymys kertoo, että pitää levätä ja tää raskaus on kuitenkin vain yksi hujaus elämässä - vaikka ei se aamulla oksentaessa aina siltä tunnukaan :D.

Uusiäippä ja öttiäiset 12+4
 
Tervetuloa Venetsia ja paljon onnea Arizonared! Onnittelut myös kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille!

Äitiyspolikäynnillä lääkäri ei saanut kunnolla vauvoja ultrattua, koska päät ovat alhaalla. Painotti, että todellakin arviot ovat aina arviot. =) Merkkasi korttiin 2,4 kg ja 2,5 kg. Tyttö on kokoajan ollut vähän isompi. Saa nähdä millaiset lukemat sitten todellisuudessa ovat, kun päättävät syntyä.

Mulla ei ole alatutkimusta tehty tässä raskaudessa kuin ainoastaan viikoilla 28 ja 32, vähemmän siis kuin edellisissä raskauksissa.. Seuraava äitiyspolikäyntikin muuten rv 37. Neuvola vielä olisi ennen sitä ja se taitaakin olla sitten viimeinen käynti siellä ennen vauvojen syntymää.

Sairauslomalle jäin itse jo joskus rv 22. Lääkäri kirjoitti sen heti kerralla jatkumaan äitiysloman alkuu saakka. Paljon vaihtelee näköjään käytännöt tuonkin suhteen.. Mulla kuitenkin riskittömin raskaustyyppi. Mulle ei muutenkaan ole toitotettu, että tämä olisi riskiraskaus, pikemminkin päinvastoin. :)

maamii ja rv 36+0
 
Uusäippä, ei ole vaikuttanut kohdunsuuhun. Kiinni oli viime käynnillä 1.5 viikkoa sitten. Kohdunkaula oli sen sijaan pikkasen lyhentynyt (2.4 cm) ja sen takia seuraava käyntiä aikaistettiin viikolla. Normaalisti olen käynyt kolmen viikon välein seurannassa. Mulla oli kyllä sokeritkin koholla ja joudun uusiin testeihin huomenna, joten varmaan siksikin pitää käydä tiheämmin. Kaipa tuo kohdunkaula ihan hyvän pituinen kuitenkin vielä oli.

Saikuista vielä.. Itse jäin viikolla 19 suppareiden takia ja oikeasti oli olo, että nyt ei enää jaksa, vaikka toimistohommia vaan teinkin. Vaikka monikkoraskaus on aina riskiraskaus, niin ei siitä toki tarvitse aina toitottaa. Yleensähän kaikki menee ihan hyvin. Eikä siis kotiin tarvitse jäädä mahaa rapsuttelemaan, jos jaksaa mennä. Pysyyhän sitä mielikin virkeämpänä kun tapaa ihmisiä ja viettää normaalia elämää niin pitkälle kuin jaksaa. Mitäköhän halusin tässä sanoa :D että sitten kun puhti loppuu, niin täytyy kuunnella kroppaa ja levätä.

Mulle ei ole vielä ohjelmoitu sektiota. Seuraava etappi olisi rv 28 ja siitä katsotaan sitten eteenpäin. Alustavasti on puhuttu rv 34-35 sen pidemmälle tuskin mennään
 
Tulppu, mule sanottiin että viimeistään vkolla 32 leikataan. Tuo sun arvio kuulostaisi kyllä fiksummalta. Jokainen viikko on tuossa vaiheessa tärkeä lapselle siellä kohdussa.
Mulle on kaikki lääkärit koko ajan painottaneet, että vkon 20 jälkeen kantsii varautua vuodelepoon ja jaksoihin sairaalassa. Olen siitä vähän kauhuissani kun on jo esikkokin tuossa, enkä sitä haluaisi jättää.

Uusiäippä ja öttiäiset
 
Tässä näitä tietoja:

Venetsia/28/2. ja 3./mono/Tays
Laskettu on 1.10


Kiitosta onnitteluista =)

Onko teillä muilla ongelmaa ollut supistelujen kanssa jo ennen monikkoraskautta?
Itse olin esikoisesta muutaman viikon sairauslomalla vkolla 16-17, kun supisteli niin, että en kahvia pystynyt aamulla keittämään tai postia hakemaan ilman supistelun alkamista. Makasin siis pari viikkoa, ja sillä se taas helpotti "normaaliksi" (eli alle 15 supistusta päivässä). Mitään tuo ei kuitenkaan tehnyt kohdunkaulalle koko aikana, eikä kipuja ollut. Maha vaan kovettui, ja oli painon tunne/jomotus alavatsalla. Selkeästi supistelu oli yhteydessä rasitukseen.
Nyt huomaa, että supistelee taas "entiseen malliin", eli vähänkin jotain fyysisesti raskasta päivällä tietää iltaa sohvalla.
Miten teillä on suhtauduttu harjoitussupistuksiin neuvolassa/äitipolilla? Tuleeko nyt olla niidenkin suhteen varovaisempi kuin yhtä odotettaessa?

Venetsia 14 +1
 
Nyt on toinenkin sokerirasitus takana, maanantaina saan tulokset. Ei ollut kivaa kun neljä kertaa piikitettiin tunnin välein. Onneksi päásin hiljaisempaan leponurkkaukseen lepuuttelemaan piikitysten välissä. Viereisessä huoneessa ilmeisesti rokotettiin pieniä lapsia, sen verran lohdutonta itkua kuului vähän väliä. Aloin sitten miettimään, että mitenköhän sitä itse sitten hoitaa rokotukset jos kaikki vie samalla kertaa...

Käytiin tutustumassa keskolaankin. Heti osastolle päästyä vastaan tuli kaappi, jossa jotain pientä räápälettä kärrättiin. Itkuhan siinä pääsi, vaikka vain pienen kätösen näin vilahtavan. No nyt on sekin nähty, ainakin osaa siihenkin paremmin nyt varautua.

Tuosta leikkauspäivästäkin oli puhetta ja lastenlääkäri sanoi, että siinä yritetään tasapainoilla kovasti sen välillä, että onko vauvoilla vielä tilaa, mitä riskejä on jos pysyvät masussa ja mitä riskejä jos leikataan. Joskus harvoin saattaa ainakin kaksosten kohdalla käydä niin, että toinen otetaan pois ja toinen jätetään vielä masuun kasvamaan. Tämä oli ihan uutta tietoa. Kaikkea sitä oppiikin.
 
Kuulostaapa hurjalta ja jotenkin mahdottomalta että toinen kaksosista leikattaisiin aikaisemmin pois ja toinen jäisi kasvamaan :O Tätä ei varmastikaan ainakaan Suomessa taida tapahtua...en ole siis koskaan kuullut.
Teitä kolmosodottajia on kyllä ihana seurata...mulla nimittäin on ollut kanssa aina kuva että sairaalalepoon joudutaan jo varhaisessa vaiheessa ja että vauvat syntyisi pieninä :) Kuitenkin kun Tulppua on seurannut niin sinun odotus on mennyt kyllä todella hyvin, kuin kaksosodotuskin ja toivottavasti saat loppuun asti olla kotona :heart:

Täällä poksuu rv 26 :heart: Tiistaina käytiin tsekkaamassa poikasia äitipolilla sekä 4D-ultrassa mikä oli kyllä jälleen huikea kokemus ja joka euron arvoinen. Mukaan saatiin nippu ihania kuvia pojista sekä yli tunnin mittainen dvd joka toisen tulevan mummin kanssa jo katseltiinkin :)
Masussa kaikki loistavasti ja poikaset kasvaa tasaisesti. Olen kyllä onnekas että jo toistamiseen identtinen riskiraskaus on sujunut tänne asti ongelmitta.
Vaivoilla oli painoa n. 900g ja 35cm. Tuntuu aika huikealta että niinkin isoja masussa jo ovat. Lapsivettä molemmilla hienosti, istukka toimii, rakenteet niinkuin pitää samoin virtaukset. Kohdunkaulakanava/suu pysynyt nyt ennallaan 2 viikon takaiseen (muutoksiahan sielä jo on).
Pojat olivat niin somia, äidinrakkaus kyllä voimistui hurjasti. :heart: Hyvin paljon isän piirteitä.
Poliklinikalla piipahdin diabeteshoitajalla ja uusi viikon sokeriseuranta on rv 28-30. Samoin ennen seuraavaa kontrollia pitää käydä verikokeissa tippuneen hemoglobiinin takia. Olen nyt rautakuurilla mutta ainakaan vielä olo ei ole piristynyt, olen tosi väsynyt.
Rautavarastot pitäisi kuitenkin saada kuntoon ennen synnytystä.
Sairasloma kirjoitettiin nyt äitiysloman alkuun asti. Vaikka pää haluaisikin töihin niin kroppa ei sitä luultavastikaan enää kestäisi.
Supistuksia mulla on edelleen verrattain vähän mutta koska vauvat ovat niin alhaalla, A-vauvan pää jo ihan alhaalla lantiossa, paineen tunnetta on kovasti.
Nyt kun viikkoja on senverran että vauvat saattaisi jo henkiin jäädä, nostelee pelko ennenaikaisuudesta päätään. Olen nähnyt painajaisia ym. Tuntuu että kun rv 30 on täynnä voi jo huokaista :)
Näin omanapaista tekstiä :)

Ihanaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille! Hellikää masujanne:heart:
 
Kiitos teille kovasti onnitteluista. :heart: Nämä päivät menee niin vauhdilla, kun aamusta ajellaan 80 km päähän keskolaan poikia hoitamaan ja illat sitten touhutaan kotihommia. Ihan mielettömän raskasta tämä sairaala-aika kyllä on, tuntuu että aina olet väärässä paikassa. Kotona ollessa on vauvoja ikävä ja sairaalassa taas koti-ikävä. Voisin yöpyäkin sairaalassa vauvojen luona, mutta tämän oman toipilaisuuden takia on pakko tulla aina kotiin nukkumaan, sairaalassa nukkuminen jää niin vähille etten varmaan toipuisi ikinä.

Sektiosta toipuminen lähti tosi hyvin käyntiin, haavan kanssa ei ole ollut mitään ongelmia. Mutta se kohtutulehdus vähän romahdutti jo saavutettua kuntoa, joka nyt ei pitkän anemian ja raskausmyrkytyksen takia tietenkään kovin kaksinen ollut. No, pikkuhiljaa tässä mennään, enää ei niin paljon väsytä eikä hengästytä sentään puhuminen tai syöminen. Pikkupoikien luona ollessa kaikki vaivat kyllä unohtuu ja koko souvi tuntuu täysin sen arvoiselta, on ne vain niin ihania. Ja tuoksuvat maailman mahtavimmalta!

Masi-poika sai jo nenämahaletkun pois, Sisulla se vielä on, mutta hänkin ottaa suun kautta jo suurimman osan ruoasta. Eli kotiinpääsy häämöttää jo aika lähellä. :)
 
Moi

Täällä kans uusi tuplaodottaja :)

tulppaani/34/2. ja 3./DI/TYKS ja laskettu aika 14.9

On ollut hienoa lukea teidän kokemuksia tupla/triplaraskaudesta ja synnytyksestä, niin tietää hieman, että mitä tulevaisuus mahdollisesti tuo tullessaan.

Mulla ei ole ollut mitään ihmeempiä raskausoireita alkuraskaudessa, jotain pientä ällötystä oli joskus rv 10 paikkeilla. Nyt on rv17+3 ja alaselkää ja liitoskipuja on ollut sen verran jo, että kävin tänään hakemassa SI-tukivyön. Ja heti tuntuu, että on helpompi liikkua. Kävelylenkkejäkään en ole enää pariin viikkoon pystynyt tekemään, mutta toivottavasti nyt tämän vyön kanssa tulis vähän enenmmän liikuttua, ettei yleiskunto painuisi ihan pohjamutiin jo tässä vaiheessa raskautta. Mutta tietenkin mennään olotilan mukaan.

Aurinkoista kevättä ja hyviä vointeja kaikille !

tulppaani ja rv17+3
 
Tervetuloa Tulppaani ja onnea kovasti odotukseen!! =)
Täällä voidaan paksusti. Supistuksia (lievästi kipeitä) tulee tosi paljon, niin levossa kuin liikkeessä, useita tunnissa.. Onkohan normaalia? Miten teillä muilla? Kontrolli viikon päästä. Oon yrittänyt nyt levätä mahd paljon.

Jee..tilasin juuri vaunut. Meille tulee Bumbbleridet pitkän harkinnan jälkeen. Löysin myös toisen kaukalon. Vielä sänky ja sitterit..ja auto..Eiköhän ne isoimmat ala olla sitten siinä. =). Mites teidän muiden hankinnoille kuuluu?

Kaisuli rv 29+1
 
Tervetuloa Tulppaani!! ja tsemppiä odotukseen!

Täällä vähän huonoja uutisia :( Sorry vaan omaa napaa... Jouduin nimittäin täyslepoon osastolle. Aamupäivállä oli normaali kontrolli, jossa selvisi että kohdunkaula oli kutistunut lähes olemattomiin. Onneksi kohdunsuu oli kuitenkin kiinni. Sain suppareiden estolääkityksen ja täällä nyt makailen. Edes vessaaan ei saa nousta :(

Nyt alkoi sitten taistelu aikaa vastaan. Vauvoja varten sain piikityksen keuhkoja vahvistamaan.

Olihan se tiedossa että näin voi käydä, mutta silti tuli vähän puun takaa, koska olo oli kuitenkin ihan ok hurjasta vásystä huolimatta. No sen väsymyksen aiheuttajakin selvisi. Mikäs muu kun se perkeleen diabetes. Jos nyt jotain hyvää, niin eipähän itse tarvitse syömisistä ja sokereiden mittailuista huolehtia.

Synnytysvalmennus jäi nyt pahasti kesken. Olisi ainakin ollut mukava olla mukana sillä kerralla kun kerrotaan sektiosta ja synnytyksen jälkeisestä masennuksesta, mutta ehkäpä se on parempi ettei siitá sektiosta liika tiedä etukäteen, niin ei pääse murehtimaan.

Hankinnoista onneksi ehdittiin kaikki tärkeimmät tehdá. Imetysliivit jäi vielä kauppaan, mutta ehtiipähän nuo. Alkoi vaan kaikki muut liivit sen verran ahdistamaan, että olisi sellaiset olleet mukavammat, mutta eipä täällä sairaalassa paljon mitáän liivejä tarvitse.

vauvelit voivat hyvin ja se on tietysti tärkeintä. Kilon painokin oli yhdellä jo mennyt rikki, toiset tulevat hyvää vauhtia perässä.

Tulppu & kyytiläiset 27+2
 
Hirmuisesti voimia sinulle tulppu <3
Itselläni olisi huomenna taas tays:lle meno ja jännittää kovasti onko paikat pysyneet malillaan ja voiko vauvelit hyvin. Mahassa ainakin semmoset nujuamiset ja potkunyrkkeily ottelut välillä käynnissä että luulis olevan kaiken hyvin :) Mut palailen huomenissa kertomaan lisää kuulumisia :)

Tuplatoukat 24+3
 

Yhteistyössä