Monikko-odottajat vuonna 2014, keväällä <33

Tsemppiä,voimia ja heleja Tulppu :hug:
Onneksi kuitenkin ihan hyvät viikot ja hyvän kokoisia vauveleita sinulla. Vielä kun jokusen viikon saisivat masussa kasvaa.

Tervetuloa Tulppaani :)

(.) Groooooooh, voisin vain nukkua ja nukkua. Kävin juuri mittauttamassa hb:n mikä ei ollut noussut kuin muutaman pykälän rautakuurista huolimatta. Ensiviikolla sitten kunnon suonikokeeseen. En tiedä johtuuko väsymys siitä mutta varmaan ainakin osaksi.
Rv 26+4 menosillaan :)
 
Tsemppiä Tulppu! Onneksi vauvat ovat jo hyvän kokoisia!
Itsekin kauhulla odotan tuota sairaalajaksoa. Tai no, väsymys ja pahoinvointi on sitä luokkaa, että ilman esikkoa varmaan kolkuttelisin jo sairaalan ovia :). Olisi ihana vain nukkua.... Mutta esikon jättäminen sairaalajakson ajaksi tuntuu karmealta.

Onko teillä muilla muuten vnhempia lapsia?

Uusiäippä ja öttiäiset x3 13+3
 
Paljon voimia sinulle Tulppu. Toivottavasti saat järkättyä olosi mahdollisimman mukavaksi siellä! Onneksi tilanne huomattiin ajoissa, että vauvat saavat olla vielä mahdollisimman pitkään masussa. Onko sinulla ollut supistuksia? Ja tsemppiä diabeteksen hoitoon. Mä piristyin todella paljon, kun vs lykemat alkoi laskea. Eli kaikki tosi väsyneet: tarkkailkaa vs-arvoja. Ne nousee tosi herkästi tuplaraskaudessa.

Meillä on vanhemmat lapset tyttö 16v. poika 13v ja poika 5v. Kerrassaan ihana katras =).

Täytyy alkaa valmistautuun monikkovalmennukseen =).

Kaisuli 29+2
 
Päivitetty

Paljon voimia sinne tulppu <3 Toivotaan että pysyvät vielä siellä masussa vaikka ovatkin jo hyvän kokosia <3

Kyllä se viime viikon lepäily tehosi, on enemmän virtaa. Vaikka kyllä eilen työpäivä väsyttykin tosi paljon. Nyt tulee joka päivä päiväunet nukuttua. Tänään oli kelaneuvola, papereita siis yrittänyt tän päivän selailla. Huh huh, ei oo yhtään mun juttu miettiä noita paperiasioita :D Tarkastuksessa oli kaikki muuten hyvin, mutta mulla oli proteiinit hieman koholla, mutta eivät olleet edes ekassa plussassa. Huomenna meen labraan viemään laajemman näytteen ja torstaina sitten selviää oliko siinä mitään. Tuskin on raskausmyrkytyksestä kyse, kun verenpaine oli hyvä ja ei ole mitään oireita ollut. Painoa kehui paljon, oli 400grammaa vähemmän kun viimeksi :) Mulle ei tarvi painon nousta kun sitä löytyy jo ennalta ;)

Ekat hankinnatkin tehty, pinnasängyt ja lipastot ostettu. Pinnikset ja toinen lipasto koottu. Pitäisi muutamasta huonekalusta hankkiutua eroon jotta saa ton lastenhuoneen kasaan.

Mmaria 22+6
 
Moikka pitkästä aikaan!
Tervetuloa kaikki uudet! Tsemppiä sinulle Tulppu! Toivottavasti vauvelit malttavat pysyä masussa vielä jonkin aikaa.

Meille ei kuulu mitään erikoista. Maha kasvaa ainakin vauhdilla. Selkäkivutkin ovat jääneet pois, kun hankin hyvän tukivyön.

Kuulutteko te mihinkään tuplien facebook-ryhmiin? Minä kuulun useimpiinkin. Niistä saa myös hyvää vertaistukea.

Nupukaiset 19+1
 
Heips!
Tays:in keikka tuli heitettyä ja kaikki hyvin ? pikkuset oli 680g ja 740g ? ja molemmat oli ainakin sillä hetkellä rt ku ultrattiin :) oma vointikin on hyvä kun on saanut omaan tahtiin mennä ja oon uskaltautunu käymään pienillä käppäily lenkeillä :) kelan lappusetkin on tullut täyteltyä :) sokerirasitukseen pitäs mennä tässä lähi aikoina ja odotan sitä jo kauhulla ku ei saa syödä mitään ennen sitä :/ ja sit harmittaa ku täällä järjestettävät monikkovalmennukset on semmoseen kellon aikaan päivästä jolloin en niihin pääse joten ne taitaa mun osalta jäädä käymättä :/ enkä myöskään kuulu mihinkään facebookin ryhmään,sitä vois kyllä harkita :)
Aurinkoista kevättä kaikille ?

Tuplatoukat 24+4
 
Heippa!

Voimia Tulppu ja pitkää pinnaa lepäilyyn! Tervetuloa Tulppaani :)

Monikkovalmennuksista, mistä olette niitä bongailleet?

Tänään neuvola nro kaksi, saas nähdä mitä tuumaavat kun kuulevat saavansa tälläisen riskitapauksen vaivoikseen ;) Taysin seuranta-aikaan vielä vajaa kaksi viikkoa.

Uusiäippä kyselit sisaruksista, meillä tosiaan on 1,5 vuotias isosisarus myös vauvoja odottamassa. Kovasti nyt pähkäillään, että mitä hoitopaikan kanssa tehdään. Haluan pitää kaikki kotona kun vauvat syntyvät, mutta missä vaiheessa olisi järkevintä irtisanoa hoitosopimus? Tässä kuitenkaan ei todennäköisesti olla enää heinäkuussa töissä. Toisaalta jos joutuu vaikka sairaalaan täyslepoon, niin sitten on kyllä ongelmia, jos hoitopaikkaa ei enää ole.

Lähetän virtuaalisesti voimia kaikille väsyneille :hug:

Venetsia ja pömppikset 15 + 1
 
Venetsia: Tays ainakin järjestää parin tunnin valmennuksen jonka pitävät kaitekkin kätilöt ja sit pirkanmaan monikko perheet tai joku sinneppäin(netistä löytyy molemmat) järjestää olikohan se jokatoinen kk kaksi valmennusta joista toinen kerta käsittelee odotusaikaa ja toinen kaksois perheen arkea jne...nämä minä ainakin olen löytänyt :)
Uusiäippä: Meillä on yksi lapsi ennestään ja on reipas eskarilainen jo <3

Tuplatoulat 24+5
 
Moikka kaikki! :wave:

Eilen oli aika yllärimäinen np-ultra, kun selvisi, että meille on kaksoset tulossa! :heart: :heart:

Molemmilla oli omat sikiöpussit ja istukat! Niskaturvotukset oli 0,5 ja 0,7! :)

Olisi ihanaa päästä vaihtelemaan tuntemuksia teidän kanssa jos sopii!? =)

Elikkä tiedot:

Niiskuneiti-87 LA 25.10 /4 ja 5./Koks

Niiskuneiti-87 ja A&B 11+5 <3 <3
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa ja tsemppiä Tulpulle!

Täällä väsymys painaa päälle, varsinkin kun vanhemmat lapset nyt kipeenä, ja mies sen takia kiukuttelee minulle kun olen itse aamuvuorossa enkä lapsia hoitamassa tänään ja hän joutuu niitä hoitamaan. Alkuviikon mies oli kipeenä ja silloin kun mies sairastaa niin sitten se myös sairastaa! Eli periaatteessa mennyt koko viikko huonosti nukkuen, aamulla 4.30 heräten ja illalla myöhään pääsee vasta nukkumaan ilman päikkäreitä. Tänään on tuntunut pitäisikö mennä saikkua hakemaan kun tuntuu että töissä vaan ottaa päähän kaikki ihmiset ja hermostuu pienistäkin asioista ja haluaisi vain levätä....
Onneksi toukokuu on kesälomaa niin saa nollata tilanteen viimeistään silloin ja pohtia mites siitä etiäpäin...

Monikkovalmennus on meillä huhti-toukokuun vaihteessa pari kertaa ja sen on järjestänyt Hyvinkään monikkoyhdistys, ihan mielenkiinnolla odotan tapahtumaa.

Meillä on kaksi vanhempaa lasta, 1 ja 4- vuotiaat. Saavat olla pph siihen asti kuin hoitaja jää kesälomalle ja sitten menevät syksystä päiväkotiin kolme kertaa viikossa. Asumme sen verran korvessa että siellä ei ole muita lapsia eikä mitään virikkeitä niin senkin takia haluan että lapset jatkavat hoidossa syksylläkin ja kun esikoisella on vielä vaikea puheen kehityshäiriö niin pääsee erityisryhmään syksyllä jossa tuohon asiaan paneudutaan toivottavasti kunnolla ja tyttö oppisi puhumaan kunnolla ennen kuin eskariin menee. Ja muutenkin oma jaksaminen kävi mielessä tuota päätöstä tehdessä ettei jaksa viihdyttää vanhempia sisaruksia täyspäiväisesti kaksosten synnyttyä ja arjen alkaessa niiden kanssa.
Tällä kertaa tälläinen omanapainen sepostus, mutta jonnekin piti vähän purkaa tuntoja...

Niin no jotain mukavaakin eli rakenneultrassa käyty viime viikolla ja tyttö ja poika olisi tulossa ja kaikki oli hyvin. Naperot pyörii päivisin mahassa kunnolla möyrien, mutta öisin taitavat vetää sikeitä kun eivät silloin innostu liikkumaan :)
 
Tervetuloa Niiskuneiti ja onnea tupla-odotuksen johdosta!! =)

Mä otin viisi vuotiaan juuri pois päivähoidosta. Ajattelin, että kun olen nyt itse kotona saikulla annan myös pojan nauttia kotona olosta, sillä selkeästi viihtyy paremmin kotosalla. Syksyllä vois keksiä jonkun kerhon virikkeitä varten. Hoitopaikan saa tarvittaessa takaisin, jos joudun esim osastolle.

Me kävimme myös Taysin ja Pirkanmaan monikkoperheiden järjestämissä valmennuksissa. Yksi kerta vielä jäljellä. Ihan mielenkiintoista asiaa ollut molemmilla kerroilla.

Mihin face-ryhmiin te kuulutte? En ole löytänyt kuin 2.

Jouduin käymään eilen Taysissa tarkistuksessa supistusten takia. Kohdunkaula oli lyhentynyt kolmeen senttiin neljästä sentistä ja avautunut sormelle. Lisäksi huomattiin, että b-vauvan vesimäärä oli vähentynyt =(. Virtaukset ja kasvu muuten ok. Ma seuraava kontrolli. Nyt vaan pitää levätä ja tarkkailla liikkeitä. Huolestuttaa. Huomasin jo viime viikon lopulla et b- vauva ei liikkunut yhtä paljon kuin ennen. Nytkin meno vaisua. Uskaltaako ottaa maanantaihin?. Siinä vasta pulma.

Voikaa hyvin Ystävät <3.

Kaisuli 29+4.
 
Me haettiin esikolle hoitopaikka elokuussa alkavaksi. Sitten tajusin, että jos kaikki menee hyvin meidän kolmoset syntyy just samaan aikaan. Taitaisi olla liian iso paukku kaksivuotiaalle aloittaa päiväkodissa samaan aikaan kun tulee kolme vauvaa? Toisekseen mietin, että kun meitin vauvat syntyy joka tapauksessa keskosina, ei varmaan ole suotavaa että päiväkodista kantautuisi kaikki pöpöt meille?
Venetsia mulle kesällä on "luvattu" vuodelepo. Turvaudutaan silloin sukulaisten apuun ja mies on onneksi lomalla. Kaupungilta saatiin jo lupaus jonkinmoiseen kotipalveluunkin. Kantsii kysäistä omasta kaupungistä! Mulle lääkäri suositteli jo tämän viikon tarkistuksessa, että päivisin olisi hyvä olla apua esikon kanssa, vaikka kaikki olikin kohdussa mallikkaasti.

Miten teidän miehet ovat suhtautuneet uutiseen monikoista? Mä luulen, että meillä on jonkinlainen "denial" päällä: vauvat syntyvät siis viimeistään elokuussa, olen heinäkuun melko varmasti vuodelevossa ja mies suunnittelee itelleen reissua heinäkuuksi :(.

Uusiäippä ja öttiäisetx3 13+5
 
Kiitos kaikille tsemppauksista! Täällä makoillaan edelleen, toistaiseksi ei ole tilanne muuttunut. 48 h ajan sain suppareiden estolääkettä suoraan suoneen. Pisti muuten hikoilemaan aika kivasti!! Suppareita mitattiin eilen ja vaikutti aika tasaisilta. Gynekin kävi vasta aamulla, joten se oli kai hyvä merkki. Vauvelit ultrataan kerran päivässä, siellä onneksi kaikki hyvin.

Ainakin ensi viikkoon asti olen tarkkailussa, sitten katsotaan jos vaikka ehkä pääsisin kotilepoon. Tietysti pienet ovat etusijalla ja seison loppuajan vaikka päälläni jos sillä saa lisää viikkoaja, mutta toki tämmoinen eristäytyminen vaikuttaa pääkoppaan aika ikävästi.

Eli seuraavan kerran kun käytte veskissä/suihkussa/tai ihan millä asioilla vaan, niin muistakaa että se on aika luksusta kun saa yksin käydä, eikä tarvitse ketään hälyyttää sitä varten paikalle, eikä tarvitse tarpeita makuuasennossa tehdä :)

Kaisuli, varmasti kaikki siellä hyvin!! Tsemppiä! Sinulla onneksi jo aika hyvät viikot kasassa :) Mutta toki jos huolestuttaa paljon, niin kannattaa käydä tarkistuttamassa tilanne. Ei siitä kai ainakaan mitään haittaa ole. Ja saa itselleenkin mielenrauhan.

Meillä mies on tosi innoissaan triploista, mutta on ottanut asian kuitenkin tyynesti ja ollut se rauhallisempi osapuoli varsinkin silloin kun mulla on mielikuvitus ja pelot vallanneet liikaa mieltä.

Tervetuloa mukaan Niiskuneiti!

Nyt välipalan kimppuun!

Tulppu & kyytiläiset 27+4
 
Kiitos Tulppu tsemppauksesta. Kävin tänään tarkastuksessa, kun pää meinas hajota. Onneksi kaikki oli hyvin. Ei muutoksia edelliseen kertaan verrattuna. Huh. Ja hyvä kuulla, et sulla supparit ja tilanne rauhoittunut. Kuulostaa lupaavalta. Sullakin kohta jo 28 viikkoa täynnä. Tsemppiä sinulle kovasti.

Meilläkin mies innoissaan tuplista. Ja suhtautuu kaikkeen paljon rauhallisemmin kuin minä. Kovasti on autellut kodinhoidossa ja lasten kanssa. Siitä suuuuuri kiitos hänelle.

Mulla alkaa puolen tunnin päästä vauvakutsut =). Jännäää!!

Hyvää viikonloppua =)

Kaisuli rv 29+5
 
Kaisuli seuraavatko sinua nyt tiheämmin vähentyneen vesimäärän vuoksi? Puhuivatko ttts:stä tai mistään?
Entä kuinkapaljon nuita liikkeitä pitäisi tulla? Minulla vauvat muutoinkin aika rauhallisia. Jokapäivä toki liikkuu ja A:n liikkeet tuntuu paremmin. B on syvemmällä vatsassa ja liikkeet on paljon vaimeampia ja tunnen niitä vähemmän.
Minullakin seuraava kontrolli ensiviikon keskiviikkona :)
Liityin juuri fb monikkomeininki-ryhmään enkä tiedä olisko se hyvä vai huono. Itselle ainakin nousi huoli tästä ttts:stä jota ei välttämättä edes huomata ennen syntymää ja vaurioita voi olla. Pitäisi olla ajattelematta mitään...mutta tuntuu ettei huokaista voi ennenkuin pojat ovat syntyneet.
Rauhoittakaa nyt mua hysteerikkoo :D Ei tämä tällaista ollut ensimmäisten kohdalla.
Oliko ihanat vauvakutsut? Mä oon aina haaveillu sellasista :)
 
Tervetuloa porukkaan Niiskuneiti 87!

Minun pitää alkaa rauhoittumaan noiden kotitöiden kanssa. Harmi, kun muuten energiaa ja halua riittäisi. Monen viikon väsymys ja pahoinvointi selätetty! Imurointi ja lattianpesu eivät taida kuulua enään minun hommiksi. Sen verran alkaa heti selkää juilimaan ja jonkin verran illasta supistelee. Supistelut kyllä menevät heti ohi kun menen lepäilemään. Onneksi miehellä on ymmärrystä! Olemmekin miettineet minulle sopivia hommia, etteivät kaikki kaadu miehelle. Pikkuisen kävin tänään havaroimassa. Ei mitenkään paha, kun isommat lapset nostelivat kasat pois. Kyyristelyhän se selälle pahinta on.

Meillä on kaksi poikaa. Vanhin on eskarissa ja toinen täyttää kesällä 5 v.

Minä kuulun facebookissa monikkomeinikiä ryhmään, monikkoperheiden avoimeen grouppiin, p-s monikkoyhdistyksen ryhmään ja tuplien kirppikseen. Ne ovat suljettuja ryhmiä, joten muut kaverit eivät nää liittymistä ryhmään. Ainakaan muutama kaveri jotka tietävät raskaudestani, eivät ole huomanneet liittymistäni näihin ryhmiin.

Nupukaiset 19+5
 
Tulin nyt tänne lauantaiyön ratoksi tilittämään, koska en kamalan nälän takia saa unta! Sairaalassa päällä 1800 kcal dieetti, ihan normi kai raskausajan diabeetikoille, mutta mulla on koko ajan kauhean kurniva olo. Paljonkohan sitä oikein tuli syötyä ennen... Ihan mielin määrin kaikkea, voin tunnustaa... :ashamed: Aloin jo epäillä, että onko ne erehtyneet laskuissa ja syötin kaikki tänään syödyt ruoat finelin kalorilaskuriin. Tulokseksi sain 1787 kcal, joten se siitä :D

Samoin tuli kyllä kai rehkittyä liikaa. Viime viikolla olin vielä imurin varressa. Vitsi että sitä onkin tyhmä. Täällä nyt sitten makoillaan sen takia ja mässäilyn takia piikitellään vähän väliä. Onneksi sain eilen sentäán vessaluvan ja pääsin suihkuun ihan itse. Kohotti kyllä mieltä, mutta suihkulupa evättiin jo tänään suppareiden takia :(

Onko teillä muilla mitattu suppareita missään vaiheessa? Musta tuntuu, etta jos olen pitkään selälláni, niin niitä tulee enempi. Jos taas kyljelläni, niin ei juurikaan.


Vauveleita pääsee sentään näkemään nyt päivittäin kun joka päivä ultraillaan. Se sentään hyvä puoli. Ja nyt kun jo aamuyön tunneilla ollaan, niin tänään poksuu rv 28! :)
 
Tulppu! Oletko sairaalan henkilökunnalle puhunut yönälästä. Minä kysyin omalta neuvolatädiltä asiasta, koska minulla on sama ongelma. Valvon öisin 2-3 krt viikossa ja sitten iskee kamala nälkä ja vielä huonommin saa unen päästä kiinni. Neuvolatätini sanoi, että pitää syödä yöllä jos on nälkä. Tietenkin jotain terveellistä. Nälissään ei saa olla! Minä syön yöllä yleensä omenan tai rasvatonta jogurttia. Paastoarvot eivät ainakaan vielä ole olleet yli rajojen. Kyllä sinä totut siihen diabeetikon ruokavalioon. Kokemuksesta tiedän. Alku on aluksi kamalaa ja ruoka on koko ajan mielessä. Nyt minulla on kamala makeanhimovaihe menossa. Olen ostanut itselle karkkia, jota otan yhden pienen palasen per päivä. Eivät ole ainakaan vielä vaikuttaneet sokereihin. Pitää olla tosi varovainen noiden sokereiden kanssa, koska olen edellisissä raskauksissa ollut insuliinilla.

Tsemppiä, oikein paljon kärsivällisyyttä Tulppu ja onnea viikoista 28!

Nupukaiset 19+6
 
Moikka!
Pohdin täällä että kuinka helposti pitäisi ottaa yhteyttä äitipolille. Mulla alkoi tänään aamukävelyllä sattua alavatsaan kuukautiskipumaisesti. Ja nyt se on vaan jatkunut, semmoinen terävä pistäcä kipu menee tuossa alamahalla ja nivusilla, erityisesti oikealla puolella. Mutta en huomaa tässä mitään rytmikkyyttä tai helpottamista että osaisin supistukseksi sanoa.. Ehkä katselen tässä vielä pari tuntia miten menee. Huomenna pitäisi töihin taas mennä..

Mmaria 23+4
 
Heippa!

Hellanjestas:Kyllä ne ttts epäilevät veden vähyyden vuoksi. Seuraava kontrolli jo huomenna. Huh. Kyllä jännittää kuulla mihin suuntaan tilanne mennyt. Nyt tuntuu, että b-poika liikunut enemmän. Liikkeiden seurantaan sain ohjeet, että jos huomaa muutoksia liikkeissä..tai ei tunne niitä vähään aikaan, pitäisi heittää vasemmalle kyljelle ja laskea tuleeko molemmilta 10 liikettä tunnissa. Jos ei tunnu, pitää juoda jotain makeaa ja yrittää uudestaan. Jos ei vieläkään tunnu kunnolla, niin yhteys äippäpolille. Mulla myös vaikea tunnistaa b-vauvan liikkeitä, se tekee tästä aikas haastavaa. Siksi kävin suosiolla tarkistuksessa, kun en saanut mielenrauhaa asiasta. Tänään on kyl taas alkanut tuntua oikein kunnolla. Onkohan vauva muuttanut asentoa tai jotain..

Vauvakutsut meni tosi hyvin. Oli oikein hauskaa. Käytiin syömässä ravintolassa ja tämän jälkeen ystävät oli järjestänyt pikku ohjelmaa minulle ja lahjuksia vauvoille :heart:.

Mmaria: Mä soittaisin neuvoa äippäpolilta, jos huolestuttaa tuntemukset. Musta raskainta on yksin punnita ja pohtia sitä, mahtaako joku olla vialla. Ja mulle sanottiin monta kertaa, että parempi ottaa yhteyttä liian helposti ja aikaisin kuin liian myöhään. Toivottavasti kivut helpottaa!!

Tulppu: Kuulostaa erikoiselta tuo 1800kcal ruokavalio. Voitko tarkistaa tätä suositusta jostain? Täällä suomessa monikkovalmennuksessa painotettiin hyvin voimakkaasti riittävän kalorimäärän merkitystä monikkoraskaudessa. Riittävä kalorimäärä kuulemma parantaa ja turvaa vauvojen kehitystä ja selviytymistä syntymän jälkeen. Jo pelkästään kaksosia odottavan tulisi syödä noin 3000-4000kcal päivässä. Taysissa diabetes-ruokavaliossa painotetaan myös enemmän laatua kuin kaloreiden määrää. Eli siellä ohjataan syömään laadukasta, hyvähiilihydraattipitoista ruokaa, mutta riittävästi. Nälkä ei saisi olla. Mulla näillä ohjeilla pysynyt sokerit kunnossa..Inskaa menee ihan minimimäärä vuorokaudessa. Toivottavasti sun ei tarvi nähdä nälkää siellä! Mulla suppareita tulee eniten liikeessä, mutta myös kylkimakuulla. Selällä en pysty makaamaan enää. Myös vatsan koskettelu saattaa laukaista supistuksen.

Mä olen myös huomannut, että tuli rehkittyä aivan liikaa. Nyt täytyy ottaa iisisti loppuaika ihan tosissaan. Sen verran pelästytti supistukset+ lapsen liikkeiden väheneminen.

Toivon leppoisaa oloa myös teille muille!

Kaisuli ja pojat rv 30+0. (Tätä on odotettu =).
 
Moi! Kävin äitipolilla, kohdunkaula oli lähes ennallaan ja vesimäärät oli hyvät tytöillä. Virtsa näytti edelleen puhtaalta, viljelyyn vielä laitettiin se varmuuden vuoksi. Sairaslomaa kirjoitettiin nyt kaks viikkoa, sitten on seuraava äitipoli ja katotaan jatketaanko sairaslomaa heti.

Meille tosiaan nyt katsottiin että siellä olisi kaksi tyttöä tulossa <3
 
On kyllä tosi helpottavaa että kaikki oli hyvin ja sain lomaa. Nyt vaan lepoa sitten hyvällä omalla tunnolla. Se on hyvä ottaa mies mukaan näille käynneille jotta hän kuulee lääkäreiltä suoraan sen että pitää ottaa rennosti ja jättäö koirien pääasiallisen lenkityksen hänen kannoilleen :)

Ja kiitos paljon <3
 
Kaisuli, kuulostaapa hurjalta tuo 3000-4000 kcal. Toki jos liikkuu, niin kyllähän sitä pienemmälläkin lyllertämisellä saa jo varmaan aika paljon kulumaan. Mullahan on nyt liikunta ihan minimissään, joten ehkä siksi tuo pieni kalorimäärä. Ylipainoakin on ja lääkäri sanoi, että pitäisi vähän pudottaakin. Kyllä tähän 1800:n kaloriin onneksi mahtuu kaksi lämmintä ateriaa ja välipaloja. Totuttelua toki vaatii ja ekat päivät kai aikamoista kokeilua. Nopeasta insuliinista luovuttiin kyllä aika nopeasti, nyt saan vaan hidasta pari kertaa päivässä. Sokerit katsotaan aina ennen ja jälkeen aterioiden.

Nupukaiset, hyvá tietää että pari karkkiakin mahtuu silloin tällöin ruokavalioon :) Jos pääsen vielä kotiin, niin täytyy kyllä katsoa ettei kovin paljoa oli makeaa jäänyt kaappeihin, ettei itsehillintä petä!

Mmaria, onnea pikku prinsessoista :)
 

Yhteistyössä