Monikkovanhempien usein kysytyt kysymykset :)

- peesi edelliselle

ja jatkoa...

-mitenkäs noi tunnistaa toisistaan?
-onko ne luomut?
-oottekos hoidoissa käynyt?
-onko ollut rankkaa tai vaihtoehtoisesti toteamus, on varmaan ollut rankkaa?

Mutta pääsääntöisesti uteliaat ainakin mun kohdalla on kertonut omista kaksoskokemuksista esim munkin kumminkaimansiskolla on kaksosest, vaikkakin useammin on kyselijällä itsellään kaksoset tai on kaksosten äiti.
 
Kovin tuttuja kysymyksiä..
Välillä tulee olo, kun liikkuu kaksosten kanssa, että saa takuuvarmasti huomiota ja juttelukavereita. Jos haluaa olla "huomaamaton" on paras jättää lapset kotiin.

Meillä on identtiset ja ovat tosiaan kovin samannäköiset, niin usein kysytään onko luomia tai syntymämerkkejä mistä tunnistaa. Ystävien yleisin kysymys: "Kumpi toi on?" tai "Mä koitan arvata, onks tää.."
 
Alkuperäinen kirjoittaja kolme pientä porsasta:
- onko identtiset
- onko suvussa kaksosia
Joo nämä juuri ja sitten kun sanotaan että ei tiedetä ovatko identtisiä, seuraa kommentti "no mut näkeehän sen sit ku kasvavat", ihanku ne välttämättä täsmälleen samalta näyttäis vaik ois identtisiä. Lisäks kysytään että eikös ne itkeki aika paljon ja ette varmaan nuku ollenkaa, jota vielä yleensä seuraa naureskelu ja hymähtely että "heh heh, kyllähän kaikki vauvat itkee", ja ei sitten huomioida sitä että niitä tosiaan on yhden sijasta kaksi itkemässä :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja tirppa82:
Alkuperäinen kirjoittaja kolme pientä porsasta:
- onko identtiset
- onko suvussa kaksosia
Joo nämä juuri ja sitten kun sanotaan että ei tiedetä ovatko identtisiä, seuraa kommentti "no mut näkeehän sen sit ku kasvavat", ihanku ne välttämättä täsmälleen samalta näyttäis vaik ois identtisiä. Lisäks kysytään että eikös ne itkeki aika paljon ja ette varmaan nuku ollenkaa, jota vielä yleensä seuraa naureskelu ja hymähtely että "heh heh, kyllähän kaikki vauvat itkee", ja ei sitten huomioida sitä että niitä tosiaan on yhden sijasta kaksi itkemässä :p
ja usein meillä puhutellaan et "minkä ikäsiä pojat on" |O
vaikka meillä toinen on tyttö ja selkeesti puettu tytön vaatteisiin..
 
Äitikarhu vm84
joo ja mun isä kyselee vieläki ku ennestään tytöt vuoden ikäerolla, että "entä jos ne itkee samaan aikaan, mitä sä sit teet?". :) Huomaa ettei oo isukki pahemmin ollu meiän kans yksin ku pieniä ollaan oltu...

Ja sit jopa lääkäritki ihmettelee eikä meinaa uskoa ku kerrotaan että suvussa ei oo kummankaan puolella ikuna ollu kaksosia. Sitte aina nauretaan ja lisätään vielä pökköä pesään ja kerrotaan ettei yritetty ku yks kuukaus. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja kolme pientä porsasta:
- onko identtiset
- onko suvussa kaksosia
Näitä meiltäkin. Lisäksi kuulen ihan liian usein, että onhan nuo suloisia mutta en itselleni haluaisi. Jotenkin loukkaavaa tuommonen. Tekee mieli vastata, ettei sulle varmaan annettaisikaan.. :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Eleanor78:
Tuttuja kysymyksiä =)

Usein kuulen tuntemattomilta myös tän: "Onks noi kaksoset?".
Tää on must niin tyhmä kysymys.. OIkeesti ja niin usein kuulee..
"joo ei kun nää on muuten vaan samanikäiset....... "

Sit on kans toi kumpishänon....

Ja aika usein kuulee kysymyksen mitä mietit kun kuulit että on kaksi, tai tais olla aika paukku kuulla että on kaksi tulossa...

Todella joskus kiukuttaa suorastaan tää ikuinen näyttelykappaleena olo, siis tosiaan "aina saa seuraa".. =)

 
"Oletko tehnyt noi ite?" on mun topten ykkönen :x Olin kirjakaupassa kun pojat 4-viikkoisia. Olin aivan haavi auki (ei kun tilasin postimyynnistä kaks yhden hinnalla), ni sit myyjä yritti selittää että olin niin virkeän näköinen tms. Hooh. To-del-la virkeä.
 
Edellisiä kompaten:

- onko identtiset
- onko siellä vaunuissa kaksoset (ei kun **ttu viitoset. Da...)
- onkos toinen tyttö (tyttö ja poika, kumpikin aika selkeesti puettu tytöksi ja pojaksi)
- Miten sä jaksat (varsinkin jos koko lauman kanssa olen liikkeellä, meillä 4 lasta)
- Montako kertaa kävitte hoidoissa (ei kertaakaan kun luomut ovat...)
- teillä on vissiin kaksosia suvussa
- onko isommatkin kaksoset (ikäeroa vuosi ja 3 kk)
- syövätkö monta kertaa yössä (ei kertaakaan, ikää "jo" 9 kk)
- vaippoihin varmaan menee paljon rahaa (nii-in, hyvin todettu...)
- eikö sua väsytä
- oliko toivotut

Tässäpä näitä päivittelyjä mitä meillä tullut vastaan... :LOL:
 
Lisäänpä vielä kun tuli mieleen.. Aika paljon on kyselty et miten sä pärjäät kahden kanssa, miten niitä voi hoitaa ku niitä on kaks? No döö, pärjää ku on pakko ja yks kerrallaan hoidetaan. Ja sit kans tää perus, NO EIKÖS NE KAKS MEE SIINÄ KU YKSKIN? Niinpä nii, tuupa kokeilee meneekö..
 
Multa kysytään aina myös tyttöjen ikää, verrataan ikää ja tyttöjen kokoa ikään nähden. Voivotellaan et onpas syntyneet hyvillä viikoilla, kun normaalisti kaksoset syntyvät keskosina, kasoset eivät voi kuulemma oppia asiota siinä missä yksösetkin kun ovat kaksosia yms typeriä yleistyksiä, joihin odottavat mun myöntelevän.
 
Meillä myös nuo onko sulla siellä vaunuissa kaksoset? (siltä tosiaan näyttäis!)

Kerran eräs nainen kyseli että minkä ikäisiä kaksoset ovat ja minä siihen kiireessä vastasin että MOLEMMAT ovat 6kk. Tajusin vasta myöhemmin itse mitä tuli sanotuksi :LOL: (tosiaan kaksoset yleensä ovat saman ikäisiä.... B) ) Niin että kyllä, on välillä väsy ja vähän rankkaa :whistle:
 
Mua ärsyttää eniten se että ihan tuntemattomilla on mielestään oikeus kysellä ollaanko käyty hoidoissa (ei olla mutta silti) ja sitten näitä että kaupassa kysyttiin kun liikuin pienten kanssa että riittääkö rintamaito. Mitä hemmettiä nämä asiat joillekin ulkopuolisille kuuluu?

Ja on kysytty sitäkin että synnytinkö alakautta. En synnyttäny koska tyttö oli perätilassa ja poika poikittain. Mua jotenkin ärsyttää sekin että sitäkin täytyis aina joillekin selittää. Yhden lapsen kanssa varmasti suurin osa tällaisista kysymyksistä jäisi pois.
 
Kaksi pikkutyttöä tuli vastaan ja katteli vaunuihin... Hetken päästä tulivat ihan vaunujen eteen ihmettelemään ja toinen sitten että " ooooih! Onko noi vauvoja?" :LOL: Tämä nyt ei ole useimmin kysytty, mutta oli pakko laittaa. :D
 
Yleensä kysytään, että onko noi IHAN identtiset.. Meidän pojat on ihan saman näköset, ja useimmat ymmärtää että identtisiä ovat, mutta tuo identtisyyde taso on jäänyt epäselväksi.. Usein tekis mieli vastata että ei ne ihan ole, puoliksi vaan!


Ja mun mieheltä oli joku mummeli kysynyt, että oletko SINÄ noiden isä..

 
välillä ärsyttää, kun ventovieraat tulevat kysymään, että riittikö maito ja se päivittely, että mahtaa olla rankkaa. Törkein kommentti oli, kun yksi nainen sanoi, ettei ikimaailmassa olisi halunnut kaksosia..
 
ollut monella suuri ja kyselleet ovatko kaksoset. Ovathan kyllä vaikka aivan eri näköiset. En pahemmin ole kommentteja että ei olis halunnut kaksosia. Muutama sanonut että olisivat halunneet juuri kaksoset. Muuten mitä kuuluu satumarikan perheelle? Täällä pojat jo kumpainenkin konttaa, vanhempi ei ryöminyt ollenkaan ja nuorempi si ryöminyt pari kuukautta ja nyt aloittanut konttauksen. Kumpikin nousee tukea vasten seisomaan, vähän kyllä on huteraa oloa vielä. Istumaan nousee vanhempi poika. kuulumisiin.
 
pojat ryömivät, mutta eivät vielä konttaa. Meilläkin pojat ihan erinäköiset, ihmettelen aina kun joku kysyy, että ovatko identtiset, kun näkee heti, ettei ole. Yksi lähistöllä asuva nainen (jolla 4 lasta) on kans sanonut, että on aina toivonut kaksosia. Hänellä ei siis ole.
 
molemmat poikia ja ihan erinäkösiä...

-onko identtiset
-onko suvussa kaksosia
-miten sää tunnistat ne
-onks noi kaksoset

ja kerran kysyttiin, kun oltiin hiekkalaatikolla, et pojat taitaa olla aika lähekkäin syntyneet (ovat melkein saman mittasiakin 1½cm erolla ja samanlaisiin ulkovaatteisiin puettu) juu onhan ne 2min erolla syntyneet :D

on myös todettu, et "mää en kyllä pärjäis kaksosten kans"

tai "miten sää imetit noita"

ja "syntyikö ne alakautta"
 

Yhteistyössä