Moniko vielä uskoo siihen että työelämä palkitsee ahkeran?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mua tämä salaliittoteoria ”hyväveliverkostosta” sapettaa. Ei ole olemassa mitään salaista klubia, illuminatia, johon sisälle päästyä aukeaa huikeat uramahdollisuudet. Ja jos tuollainen salainen verkosto olisi olemassa, niin miten kummassa siitä ei olisi olemassa mitään todisteita?

Mutta verkostoituminen, no totta hitossa se on tärkeää. Se ei silti tarkoita mitään salamyhkäistä verkostoa, tai kuten pahat kielet tykkäävät sanoa; peseen nuolentaa. Ei. Kyllä se on ihan sitä että tutustuu ihmisiin ja tekee itsensä tunnetummaksi. Sitten kun joku näistä kontakteista miettii rekrytointia johonkin hyvään positioon, niin ilman muuta sillä on merkitystä että sinut tunnetaan.
 
Kirjasa lukeneet pomomiehet käy kalassa vain pötevien tyyppien kanssa. Problem solved.
Ei valitettavasti päde käytännössä. Kun ensin se yksi on päässyt isänsä kautta aikoinaan firmaan ja se sitten palkkaa tollokavereitaan sinne seuraksi ja nämä sitten palkkaavat uusia tollokavereita, niin kohta on tupa täynnä hölmöläisiä.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
Mua tämä salaliittoteoria ”hyväveliverkostosta” sapettaa. Ei ole olemassa mitään salaista klubia, illuminatia, johon sisälle päästyä aukeaa huikeat uramahdollisuudet. Ja jos tuollainen salainen verkosto olisi olemassa, niin miten kummassa siitä ei olisi olemassa mitään todisteita?

Mutta verkostoituminen, no totta hitossa se on tärkeää. Se ei silti tarkoita mitään salamyhkäistä verkostoa, tai kuten pahat kielet tykkäävät sanoa; peseen nuolentaa. Ei. Kyllä se on ihan sitä että tutustuu ihmisiin ja tekee itsensä tunnetummaksi. Sitten kun joku näistä kontakteista miettii rekrytointia johonkin hyvään positioon, niin ilman muuta sillä on merkitystä että sinut tunnetaan.
:D Ei se ole mikään yksi salaperäinen, maankattava verkosto. Termiä käytetään tilanteesta, jossa joku suosii jotakuta vain siksi, että ovat kamuja.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
Mua tämä salaliittoteoria ”hyväveliverkostosta” sapettaa. Ei ole olemassa mitään salaista klubia, illuminatia, johon sisälle päästyä aukeaa huikeat uramahdollisuudet. Ja jos tuollainen salainen verkosto olisi olemassa, niin miten kummassa siitä ei olisi olemassa mitään todisteita?

Mutta verkostoituminen, no totta hitossa se on tärkeää. Se ei silti tarkoita mitään salamyhkäistä verkostoa, tai kuten pahat kielet tykkäävät sanoa; peseen nuolentaa. Ei. Kyllä se on ihan sitä että tutustuu ihmisiin ja tekee itsensä tunnetummaksi. Sitten kun joku näistä kontakteista miettii rekrytointia johonkin hyvään positioon, niin ilman muuta sillä on merkitystä että sinut tunnetaan.
No eihän sitäkään voi kieltää, etteikö toisinaan tapahtuisi niin, että isopomo palkaa veljenpojan tehtävään, johon sillä ei ole minkäänlaista pätevyyttä ja kaikki tietää, että jätkä on siinä duunissa vain siksi, että isopomo on sen setä.
 
vierailija
No eihän sitäkään voi kieltää, etteikö toisinaan tapahtuisi niin, että isopomo palkaa veljenpojan tehtävään, johon sillä ei ole minkäänlaista pätevyyttä ja kaikki tietää, että jätkä on siinä duunissa vain siksi, että isopomo on sen setä.
Tätä on ehkä sattunut semmosissa virmoissa missä ko. setä on omistajana mutta muuten on äärimmäisen harvinaista.
 
vierailija
Ei saa potkuja vaikka olisi hullu/osaamaton/juoppo tai niitä kaikkia yhtäaikaa... ja vähän enemmänkin. :ROFLMAO:
MUTTA sairaslomaa saa ja täytyy hakea. Hankalat asiat delegoidaan muille ja sitten päätöksistä ei vastaa kukaan?
Syngenta ja Novartis ovat samaa firmaa, mutta niin on moni muukin yritysostojen kautta, jolloin vastuu siirtyy muualle:
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/talous/bayer-korotti-jälleen-tarjoustaan-monsantosta-1.161066

---eikä ne mitään salalliittoa ole, vaan käytäntöä!
 
vierailija
MUTTA sairaslomaa saa ja täytyy hakea. Hankalat asiat delegoidaan muille ja sitten päätöksistä ei vastaa kukaan?
Syngenta ja Novartis ovat samaa firmaa, mutta niin on moni muukin yritysostojen kautta, jolloin vastuu siirtyy muualle:
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/talous/bayer-korotti-jälleen-tarjoustaan-monsantosta-1.161066

---eikä ne mitään salalliittoa ole, vaan käytäntöä!
Sait paula sitten tähänkin asiaan sotkettua noin sun lisäainees. Otappa tästä vähän kurkumaa ja koeta rauhottua *ojentaa*.
 
vierailija
vierailija
:D Ei se ole mikään yksi salaperäinen, maankattava verkosto. Termiä käytetään tilanteesta, jossa joku suosii jotakuta vain siksi, että ovat kamuja.
Mutta silloinhan kyseisellä tehtävää hakevalla on hyvä referenssi, jos kerran joku johtoportaasta häntä suosittelee. Sitä en usko että epäpätevää palkattaisi vain siksi, että kyseinen tyyppi tunnetaan. Mutta kyllä se tasatilanteessa voi hyvinkin merkitä.
 
vierailija
Mutta silloinhan kyseisellä tehtävää hakevalla on hyvä referenssi, jos kerran joku johtoportaasta häntä suosittelee. Sitä en usko että epäpätevää palkattaisi vain siksi, että kyseinen tyyppi tunnetaan. Mutta kyllä se tasatilanteessa voi hyvinkin merkitä.
Tervetuloa tosielämään...
Aika monta valintatilannettu nähty, joissa pätevät tyypit jääneet rannalle ja tilalle on otettu joku huomattavasti kädettömämpi kaveri saunaillan puheiden perusteella.
 
vierailija
Voisitko ystävällisesti suksia omaan apuaineketjuusi vaahtomaan lisäaineista. Tässä ketjussa puhutaan työelämästä.
No en kuvittelekaan, että kaikki olis mäkkärissä töissä. Osa varmaan on, mut kaikki on businessta:
http://yle.fi/uutiset/pohjola_sairaala_avaa_ovensa_tampereella__kilpailu_terveysbisneksessa_kiristyy/9057919

Eväistä riippuu nykyään, ehtiikö niitä syömään - tai tekemään?
 
vierailija
vierailija
Minä olen saanut kaksi viimeisintä työpaikkaani (vakinaisia) siten että olen verkostoitunut, eli edellisessä työpaikassani tutustunut henkilöihin, joiden tuntemisesta on etua ja he ovat sellaisessa asemissa, että heitä voi pyytää suosittelijaksi. Sen lisäksi olen vielä ns. 'hyvä tyyppi', osaava ja ahkera ja näin olen saanut esim. tämän viimeisimmän työpaikkani jota haki yli 200 henkilöä. Alalla on kuitenkin suht pienet piirit ja jos sinulla on tunnettu suosittelija siitä on kovasti apua. MUTTA, en olisi saanut näitä suosittelijoita taakseni jos olisi laiska lusmu eli kyllä olen silti ansainnut vakipaikkani ja tässäkin työpaikassa olen pidetty, osaava ja tehokas. Tämä onkin nyt niin hyvä työpaikka ettei ole aikomustakaan enää vaihtaa mihinkään.
 
vierailija
Tervetuloa tosielämään...
Aika monta valintatilannettu nähty, joissa pätevät tyypit jääneet rannalle ja tilalle on otettu joku huomattavasti kädettömämpi kaveri saunaillan puheiden perusteella.
Kyllä noi sun selitykset hyväveliverkostosta on ihan skeidaa. Opettele verkostoitumaan itse.

Ps. Eikä sitä tyyppiä valittu saunaillan takia, vaan siksi että se oli niin paljon sua parempi. Tervetuloa tosielämään :D
 

Yhteistyössä