Moniko vielä uskoo siihen että työelämä palkitsee ahkeran?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kyllä noi sun selitykset hyväveliverkostosta on ihan skeidaa. Opettele verkostoitumaan itse.

Ps. Eikä sitä tyyppiä valittu saunaillan takia, vaan siksi että se oli niin paljon sua parempi. Tervetuloa tosielämään :D
Niimpä. Monipistepirkko on saikuttanu pikkasen liikaa ja ollu loppuajan naama norsunvitulla ja nyt katkeroituu siitä kun nuoremmat paahtaa ohi oikeelta ja vasemmalta. Niin makaa kuin petaa!
 
Kyllä noi sun selitykset hyväveliverkostosta on ihan skeidaa. Opettele verkostoitumaan itse.

Ps. Eikä sitä tyyppiä valittu saunaillan takia, vaan siksi että se oli niin paljon sua parempi. Tervetuloa tosielämään :D
Voi kun se olisikin niin yksinkertaista.
Olen lukemattomat kerrat lukenut kymmeniä cv:tä läpi, ollut haastattelemassa ihmisiä ja tiimin kanssa mietitty se pätevin, ja sitten jostain puskasta ilmestyy joku pomon naapurin poika, joka yhtäkkiä ohi jonon palkataan.
On kohtuullisen turhauttavaa.
 
Niimpä. Monipistepirkko on saikuttanu pikkasen liikaa ja ollu loppuajan naama norsunvitulla ja nyt katkeroituu siitä kun nuoremmat paahtaa ohi oikeelta ja vasemmalta. Niin makaa kuin petaa!
Olen jo aikaisemmin ohjeistanut sinua positiivisempaan asenteeseen, mutta yritetään nyt vielä (y)

Tuo katkeruutesi ja negatiivisuutesi ei tee hallaa kenellekkään muulle kuin itsellesi. Opettele rakastamaan itseäsi, niin ehkä joku muukin vielä rakastuu sinuun :love:
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
Minua pätkätyöläisenä rassaa eniten juuri suhtautuminen lomiin. Ihan joka ikinen ihminen tarvitsee riittävästi lomaa, kunnon kesäloman (vaikka ei pitäisikään sitä kesällä) ja syys- ja talviloman. Jos meillä sijainen ilmoittaa ettei ota töitä vastaan tiettynä aikana, alkaa hirveä painostus ja paheksunta. Vaikka sijaisen juuri on pidettävä huoli jaksamisestaan, koska jos hän sairastuu, hän ei voi jäädä päiväkausiksi kotiin köllimään koska rahaa ei silloin tule mistään. Jos sitten kysyt vakkarilta, että milloin viimeksi hän on jättänyt vapaaehtoisesti pitämättä lakisääteiset lomansa, niin se ei kuulemma ole sama asia. Vakkari, vaikka samaa työtä tekeekin, ansaitsee työstä taukoja, mitä sijainen ei ilmeisesti ansaitse.
Niin, sijaisella ei saa olla omaa elämää
 
vierailija
Voi kun se olisikin niin yksinkertaista.
Olen lukemattomat kerrat lukenut kymmeniä cv:tä läpi, ollut haastattelemassa ihmisiä ja tiimin kanssa mietitty se pätevin, ja sitten jostain puskasta ilmestyy joku pomon naapurin poika, joka yhtäkkiä ohi jonon palkataan.
On kohtuullisen turhauttavaa.
Sama. Eräskään rekrytointi, jossa siis hallituksen puheenjohtaja hienovaraisesti ilmaisi, ettei näe mitään muuta mahdollisuutta kuin että hänen sukulaisensa valitaan tähän tehtävään että hallitustyöskentely jatkuisi rakentavalla tavalla, ei koskaan tullut kenenkään tietoon. Kaikki hyvät hakijat luulivat, että eivät vain olleet riittävän hyviä. Eivät tienneet, eikä kukaan koskaan tietenkään kertonut, että mitään todellista hakutilannetta ei koskaan ollutkaan. Kun katson rekrytointeja, minulle tulee usein mieleen että valinnan perusteena on olleet ihan henkilökohtaiset syyt.
 
vierailija
Viimeiset massairtisanomiset yliopistolla osoittivat, että ne saivat pitää työpaikkansa, jotka ovat kieli ruskeana liponeet esimiehiä, tekevät vähiten töitä, ovat vähiten päteviä, ammattitaidottomia ja keskittyvät lähinnä sosiaalisten suhteiden ylläpitämiseen sekä juorukerhosta toiseen pyörimiseen töissä. Johtamistaidottomien ja narsististen esimiesten lellikit jäivät pitämään yliopistoa pystyssä.
 
vierailija
Viimeiset massairtisanomiset yliopistolla osoittivat, että ne saivat pitää työpaikkansa, jotka ovat kieli ruskeana liponeet esimiehiä, tekevät vähiten töitä, ovat vähiten päteviä, ammattitaidottomia ja keskittyvät lähinnä sosiaalisten suhteiden ylläpitämiseen sekä juorukerhosta toiseen pyörimiseen töissä. Johtamistaidottomien ja narsististen esimiesten lellikit jäivät pitämään yliopistoa pystyssä.
Noinko meni läheltä katsottuna?
Turussa ei vähennetty ollenkaan, tiesitkö?
Silä tavalla delegoidaan asiat valmiiksi... Muut putoaa kyydistä eikä niistä enää muutaman vuoden kuluttua ole haittaa niille toisille...!
Muistatko tämän:
https://helda.helsinki.fi/handle/10138/41759

Oli hukkua jo...!
 
vierailija
14.2.2008 Turun Sanomissa:
"Raision alamaissa olleen ainesosayksikön katseet ovat kääntyneet muun muassa Intiaan, jossa on aloitettu Benecolin koemarkkinointi. Raision partneri British Biologicals opettaa Intiassa kolesterolia alentavan tuotteen hyötyjä 10 000 lääkärille. Myyntipisteitä Benecolille on tulossa Intiaan 20 000."

Tiesitkö? OPETTAA
l ä ä k ä r e i l l e :alien:

Jos siinä on rypsiöljyä, ei se vaan sovi ihmisille, kun ei eläimillekään. Niille possuille kun täytyy jostain syystä syöttää aknelääke Roaccutanea. No, eläimet tapetaan heti, kun kustannustehokkuus on optimissaan, mutta lääkemarkkinat säilyy, vaikka ihmiset ei sellaista jäämäakään siedä! Ei siinä ole enää terveydestä kysymys - fosforia ruutataan lihaan maksimimäärä, vaikka juuri se aiheuttaa masennusta! Neonikotinoidijäämiä ei siitä rypsistä saa pois millään keinolla - no, sehän onkin alunperin moottorisahan voiteluun käytettyä ainetta, eikä elintarvikekäyttöön, vai ovatko ne joskus olleet erilaisia? Milloin viljelijä on siitä saanut tietoa?
 
vierailija
Voi kun se olisikin niin yksinkertaista.
Olen lukemattomat kerrat lukenut kymmeniä cv:tä läpi, ollut haastattelemassa ihmisiä ja tiimin kanssa mietitty se pätevin, ja sitten jostain puskasta ilmestyy joku pomon naapurin poika, joka yhtäkkiä ohi jonon palkataan.
On kohtuullisen turhauttavaa.
Ceeveet eivät kerro sitä minkälainen ihminen on oikeasti ja siksi on varmempaa palkata henkilö jonka tuntee entuudestaan (hyvine ja huonoine puolineen).
 
vierailija
Ceeveet eivät kerro sitä minkälainen ihminen on oikeasti ja siksi on varmempaa palkata henkilö jonka tuntee entuudestaan (hyvine ja huonoine puolineen).
Se isopomo ei tasan tarkkaan tiedä, millainen esim. naapurin poika tai siskon tyttö on työminältään.

Yhdessä lääketehtaassa oli joku pomon sukulaisnuori kesätöissä ja oli hengenvaarallinen sekä itselleen, että muille työntekijöille, kun nukahti kaasu+liekki auki suojakaappiin. Alan opiskelijat olisivat olleet oikeasti motivoituneita työhön.
 
vierailija
Minä olen saanut kaksi viimeisintä työpaikkaani (vakinaisia) siten että olen verkostoitunut, eli edellisessä työpaikassani tutustunut henkilöihin, joiden tuntemisesta on etua ja he ovat sellaisessa asemissa, että heitä voi pyytää suosittelijaksi. Sen lisäksi olen vielä ns. 'hyvä tyyppi', osaava ja ahkera ja näin olen saanut esim. tämän viimeisimmän työpaikkani jota haki yli 200 henkilöä. Alalla on kuitenkin suht pienet piirit ja jos sinulla on tunnettu suosittelija siitä on kovasti apua. MUTTA, en olisi saanut näitä suosittelijoita taakseni jos olisi laiska lusmu eli kyllä olen silti ansainnut vakipaikkani ja tässäkin työpaikassa olen pidetty, osaava ja tehokas. Tämä onkin nyt niin hyvä työpaikka ettei ole aikomustakaan enää vaihtaa mihinkään.
Toisin sanoen olet taitava takamuksen nuolija. Mutta onhan se taito sekin.
 
vierailija
Viimeiset massairtisanomiset yliopistolla osoittivat, että ne saivat pitää työpaikkansa, jotka ovat kieli ruskeana liponeet esimiehiä, tekevät vähiten töitä, ovat vähiten päteviä, ammattitaidottomia ja keskittyvät lähinnä sosiaalisten suhteiden ylläpitämiseen sekä juorukerhosta toiseen pyörimiseen töissä. Johtamistaidottomien ja narsististen esimiesten lellikit jäivät pitämään yliopistoa pystyssä.
Yksityisellä puolella menee samaan tapaan. Jos olet päässyt hyvä veli -porukkaan, niin ei ole väliä mitä osaat tai teet. Vaikka nykyinen työtehtävä lähtee alta, niin jostain järjestyy uusi. Osaamisella tai pätevyydellä ei ole merkitystä, vaan sillä että osallistut kavereiden kekkereihin, grillijuhliin yms ja pidät heihin suhteita yllä niin työajalla kuin työajan ulkopuolella. Tunnolliset työntekijät, jotka keskittyvät työntekoon sosiaalisen elämän sijasta, joutuvat sen sijaan lähtemään, vaikka heidän lähtönsä aiheuttaa ongelmia yrityksen asioiden hoitamiselle.
 
vierailija
Yksityisellä puolella menee samaan tapaan. Jos olet päässyt hyvä veli -porukkaan, niin ei ole väliä mitä osaat tai teet. Vaikka nykyinen työtehtävä lähtee alta, niin jostain järjestyy uusi. Osaamisella tai pätevyydellä ei ole merkitystä, vaan sillä että osallistut kavereiden kekkereihin, grillijuhliin yms ja pidät heihin suhteita yllä niin työajalla kuin työajan ulkopuolella. Tunnolliset työntekijät, jotka keskittyvät työntekoon sosiaalisen elämän sijasta, joutuvat sen sijaan lähtemään, vaikka heidän lähtönsä aiheuttaa ongelmia yrityksen asioiden hoitamiselle.
Ikävää, että suomalainen työelämä on mennyt tähän kautta linjan sekä yksityisellä että julkisella puolella.
 
vierailija
Nykyään päteville alan ammattilaisille annetaan potkut. Sen jälkeen näitä huippuammattilaisia käytetään ilmaisena työvoimana valtion tukemissa palkkatukitöissä ja rekrykoulutuksissa. Kaiken hyödyn saa välistä vetävät konsulttifirmat ja ilmaista työvoimaa saavat yritykset.

Tällä menolla Suomea ei saada nousuun.
 
vierailija
Olen onnistunut saamaan vakkaripaikan 20 vuotta sitten. Olen ahkera työntekijä ja vastuu ja palkka on tietysti noussut tässä sivussa. Monien yt-neuvottelujen jälkeen laiskemmat ja hitaammat on saanut lähteä.
 

Yhteistyössä