Monimuotoiset kehityshäiriöt

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
inulla on F83 monimuotoinen kehityshäiriö ja f84 laaja alainen kehityshäiriö? Olen 6 kk raskaana miten nämä vaikuttavat lapseen? Periytyykö? Ja onko huostaan otto tarvetta? Haluaisin myös tietää tästä lisää. Voiko joku tietävä kertoa minulle?
 
Minkä ikäinen olet? Jotenkin uskoisin että jos häiriöt todettiin vasta nyt, kykenet suhteellisen hyvin normaali elämään joten lapsen huostaanottoon en usko. Usein tuollaiset saattaa periytyä mutta ei sekään varma ole. Lapsesta voi tulla ihan normaali. Suosittelen varaan keskustelu aikaa neuvolasta, saat selvennettyä ajatuksia ja tukea heti jos tarvitset:)
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Minkä ikäinen olet? Jotenkin uskoisin että jos häiriöt todettiin vasta nyt, kykenet suhteellisen hyvin normaali elämään joten lapsen huostaanottoon en usko. Usein tuollaiset saattaa periytyä mutta ei sekään varma ole. Lapsesta voi tulla ihan normaali. Suosittelen varaan keskustelu aikaa neuvolasta, saat selvennettyä ajatuksia ja tukea heti jos tarvitset:)
Olen 20 v nuoruuteni on ollut aika raju. Olen koulukoti nuori. Päihteitä olen vain joskus kokeillut. Minulla on jälkihuolto.
 
vierailija
Oletko sellainen hitaamman puoleinen, hitaasti puhuva ja hitaasti asiat oppiva ihminen? Osaatko huolehtia itsestäsi vai tarvitseko apua ruoanlaitossa, kaupassa käynnissä, siivouksessa, pyykin pesussa jne? Osaatko itse siis? Vai tekeekö joku nuo asiat puolestasi?
Sinun vaivasi eivät periydy lapselle.
Onko lapsen isä älyllisesti aikuisen tasolla vai onko hänelläkin vammoja?
Jos osaat huolehtia hyvin itsestäsi niin luultavasti pärjäät lapsenkin kanssa.
Varsinkin jos lapsen isä on normaali.
 
vierailija
Oletko sellainen hitaamman puoleinen, hitaasti puhuva ja hitaasti asiat oppiva ihminen? Osaatko huolehtia itsestäsi vai tarvitseko apua ruoanlaitossa, kaupassa käynnissä, siivouksessa, pyykin pesussa jne? Osaatko itse siis? Vai tekeekö joku nuo asiat puolestasi?
Sinun vaivasi eivät periydy lapselle.
Onko lapsen isä älyllisesti aikuisen tasolla vai onko hänelläkin vammoja?
Jos osaat huolehtia hyvin itsestäsi niin luultavasti pärjäät lapsenkin kanssa.
Varsinkin jos lapsen isä on normaali.
Periytyy jos on periytyvä sairaus. Tyhmyys ja laiskuus ei periydy niin suorasti ainakaan
 
vierailija
Oletko sellainen hitaamman puoleinen, hitaasti puhuva ja hitaasti asiat oppiva ihminen? Osaatko huolehtia itsestäsi vai tarvitseko apua ruoanlaitossa, kaupassa käynnissä, siivouksessa, pyykin pesussa jne? Osaatko itse siis? Vai tekeekö joku nuo asiat puolestasi?
Sinun vaivasi eivät periydy lapselle.
Onko lapsen isä älyllisesti aikuisen tasolla vai onko hänelläkin vammoja?
Jos osaat huolehtia hyvin itsestäsi niin luultavasti pärjäät lapsenkin kanssa.
Varsinkin jos lapsen isä on normaali.
Osaan tehdä kaiken nuo yksin ja ilman apua lapsen isä on täysin terve. Kyllä hitaasti jotkut asiat menee perille jotkut taas nopeammin
 

Yhteistyössä