Muiden yli 2v vielä tutti käytössä?

äiti76
meillä on pojalta 2v3kk juuri otettu tutti ns. väkisin pois, alkoi olla sitä, että heräsi huutaen n. 2-3 kertaa yössä ja halusi tutin kun ei sitä itse sängystään löytänyt. Viikon verran nukkumaan meno oli ihan mahdotonta, mutta sen jalkeen ei ole edes kysellyt kun kerroin, että äiti vahingossa hävitti tutit. nyt nukkuu rauhallisesti läpi koko yön!
 
Meillä esikoinen luopui (tai se "katosi") tutista vasta 3v. Keskimmäiseltä sitten vietiin oravavauvoille jo 1v9kk. Kuopus (1v2kk) on vähemmän tuttityyppiä (lähinnä nukkuessa), joten voisi kai jo pikkuhiljaa harkita vierottamista. Olis ehkä helppoa jo tässä vaiheessa. Mutta, kun äiti haluaa vielä pitää sen vauvan... ;)
 
Tuttia ei oo koskaan syöny, mutta tuttipullo edelleen nukkumaan mennessä pojalla (2,5v). Oon saanu kyllä kuulla tästä "vauvamaisesta" tavasta monelta tutulta, ovat sitä mieltä että ois jo korkee aika luopua pullosta...
 
archie
Itse olen vierottanut muksut tutista reilun 1½ vuoden tietämissä ja suht kivuttomasti on mennyt. En uskaltanut jäädä odottamaan sitä et itse jättäisivät tutin pois sillä olen kuullut että jos vieroitus jää kovin myöhäiseksi niin se on sitten sitä vaikeampaa ts. lapsi osaa enemmän kaivata tuttiaan. Tiedä sitten pitääkö paikkansa.
 

Yhteistyössä