muilla joilla harvoin seksiä???

meillä on joku suvantovaihe myn menossa ja vaan n.2 kertaa kk rakastellaan. Olaan mietitty, että mitä varten sitten käytän Nuva Ringiä???? Olen alkanut miettimään Patentex Ovalin käyttöä. Onko muilla tällaisesta kokemusta. Hormonaalisia en miel. käytä, koska migreeniä jne... Toisaalta raskauskaan ei nyt olisi suotava...
Sitten tietysti pitää aina huolehtia, että niitä puikkoja on mukana jne...
 
puikko käyttöön
Ehkä kannattaa vaihtaa siihen emätin(siis ehkäisy-!)puikkoon, käyttää sit tarvittaessa sitä. Niin ei tarvii koko aikaa "olla ehkäisy päällä", turhaan. Ellet sitten hyödy jollain muulla tavalla siitä nuva ringistä, kuten saat säännölliset menkat tms.! Emätinpuikosta ei tule hormonaalisia sivuvaikutuksia, siinä kun ei ole hormonia. Joillekin saattaa tulla allergia-oireita, mut se kai on aika harvinaista.. Onhan kondomi sit yks vaihtoehto myös, sitä taidetaankin suositella niin et ehkäisypuikko ja kondomi yhdessä, niin on varmempi kuin puikko yksin.
 
Olethan tietoinen, että mainitsemasi ehkäisypuikon teho on osoittautuntu huomattavasti huonommaksi kuin markkinoivat. Runsaasti yllätysraskauksia. En suosittelisi ainoaksi ehkäisyksi, jos raskaus olisi kovin suuri katastrofi. Kertakin kuussa kun tunnetusti voi olla riittvä.. Kondomia ehdottaisin.
 
kuminpaikka
Kannatan kondomia, Patentex ei ole yksinään kovin varma ehkäisy. Voihan niitä tietysti käyttää yhdessä, niin tuplavarmistus. Patentexista tosin voi herkille tulla allergiaa, no, tosin kumista myös. Suosittelen kokeilemista - joka tapauksessa kumpikin niistä on hormonittomia, joten siinä mielessä "turvallisia", ei tarvitse pelätä/kärsiä sivuvaikutuksista.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2006 klo 23:13 puikkonen kirjoitti:
OIKEIN käytettynä Patentex oval on kyllä ihan hyvä ehkäisy keino.

Meillä toiminut 4-vuotta!!!

Vahinkoa ei ole päässyt käymään.... :LOL:
Kerrotko vielä tuosta puikosta, en tiiä siitä mitään!
 
tietoa
Kysyit toiselta, mutta voinen vastata kuitenkin... Siis. Patentex Oval on ehkäisypuikko. Sitä saa ostettua apteekista ilman reseptiä. Käytetään mieluiten yhdessä kondomin kanssa, jotta ehkäisyteho olisi parempi. Maksaa n. 10 euroa, yksi paketti, en muista montako puikkoa sisältää, olisiko 10 kpl? Puikko työnnetään emättimeen n. 10 min. ennen yhdyntää. Se "sulaa" siellä ja näin ollen muodostaa sellaisen eräänlaisen siittiöitä tuhoavan kalvon. Tämän takia raskaaksi tulo estyy (tai pitäisi ainakin). Joillekin puikko aiheuttaa allergiaa, mutta se ei liene kovin tavallista, silti. Vähän sotkuista touhua sen puikon kanssa on, nesteet valuu emättimestä yhdynnän jälkeen. Toisaalta se toimii hyvänä lisä liukasteena kondomin kanssa!
 
Meillä oli myös harvoin seksiä viimeisen kolmen kuukauden aikana..käytin myös niitä ehkäisy renkaita, ajateltiin että jos mun haluttomuus johtuisi niistä ja jätin ne sit pois.nyt on sitten seksi elämä taas kunnossa ja kortsuja menee... :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.06.2006 klo 22:35 mä vaan kirjoitti:
:wave: :wave: Seksi on mulle melkeinpä pakkopullaa :ashamed: Rassaa jo avioliittoakin tämä haluttomuus mun puolelta :( Pillereitä en uskalla jättää pois...
mä jätin kaikki pilleri pois ja heti on olo normaalimpi eli mieliala parempi ja halutkin on palaamassa puolen vuoden jälkeen :p
 
Täällä myös e-pillerit tekivät kaikin puolin huonoa. Ei haluttanut ikinä, aina oli päänsärkyä ja niskat jumissa. Kortsut käytössä, kroppa toimii luonnollisella tavalla. Alkukierrossa haluttaa hirveesti, loppukierrosta vähemmän, mutta tyytyväisiä ollaan. En halua enää ikinä mitään hormonivalmistetta, ei sovi minulle.
 
Rinkula,Meilläkin kävi ettei huvittanut,sen jälkeen kun aloin käyttää nuvaringiä! Kysyin kanssa mieheltä,että miks edes käytän sitä kun ei haluta ja aina sen vkon tauon aikana,kun rinkula pois,tekis mieli koko ajan! :) Johtuu rinkulasta,mielialatkin vaihtuu heti kun laitan sen takas. Mieskin huomannut sen,en tiädä sitten mikä jatkossa,ajattelin viälä käyttää noi 2mitkä on jäljellä.
 
skeptinen

Siis onko se ihan todellista totta että hormonaalinen ehkäsy vie halut? Mä oon käyttänyt 2 vuotta ehkäsylaastaria ja halut on hävinny taivaan tuuliin. Ehkä hyvällä säkällä kerran 3 kuukaudessa kiinnostaa.. Vai onko se vaan tekosyy siihen että parisuhde ei muuten toimi? :/
 
Minäkin käytin pitkään pillereitä ja halut oli tipotiessä. Kun lopetin, niin hyvin nopeasti alkoi halut tulla takaisin. Raskauksien välillä ja jälkeen en enää ole aloittanut pillereitä ja hyvin on kortsujen kans menny. Pari ekaa päivää menkkojen jälkeen uskaltaa ilmankin, varsinkin jos mahdollinen raskaus ei ole ihan katastrofi.
 
Tiki haamuna taas
Mulla myöskin sekä pillerit, että rengas vei kyllä halut tehokkaasti! Hyvä jos kerran kuussa teki mieli.. :ashamed: Nyt hormonikierukka, ja halutkin.. noh, suht kohdallaan. Paremmat kuitenkin kun renkaan tai pilsujen kanssa! Ja noista Patentexeistakin vain hyvää sanottavaa, toimi meillä sen mitä käytettiin (imetyksen jälkeen ennen kierukan laittoa, myös keskimmäisen lapsen jälkeen jonkinaikaa) mies erityisesti tykkäsi siitä pienestä kuumottavasta tunteesta :p , mulle ei tuntunut kuin se valuminen jälkeenpäin, mut pieni haittapa tuo!
 
äiti vain
Myös harvoin rakastellaan,johtuu kumppanin masennuslääkityksestä. Vie halua.
Mutta ei meitä myöskään ole haitannut,kumpikin tyytyväisiä pitkän suhteen myötä siihen että seksiä on noin parisen kertaa kuukaudessa.
Sitten se onkin laadukasta ja pitkä kestoista,hyvää kannattaa odottaa!!!.

Pitkässä suhteessa meillä pääasia kiva yhdessäolo ja se että yhdessä tehdään ja touhutaan perheenä jokapäiväisiä asioita. :heart:

Itse käytän 5v.den hormonikierukkaa ihan hoitonakin kivuliaisiin ja todella runsaisiin kuukautisvuotoihin,jäivät kierukan myötä kokonaan pois. Senkin myötä elämänlaatu on kohentunut huomattavasti!!!. :flower:
 
ei hormoneja
Johtuuko se ehkäisystä vai mistä? Hormonaalinen ehkäisy voi aiheuttaa naiselle haluttomuutta, kuten yleisesti tiedetäänkin. Voisitko kokeilla jotain ei-hormonaalista ehkäisymuotoa? Esim. kondomia (naisten tai miesten).
 
Käytin pillereitä melkein kymmenen vuotta ja loppuaikana vaihdoin merkkiäkin, kun oli haluttomuutta (ja totesivat että, sehän on ihan normaalia parisuhteessa...), ja paikat oli kuivat kuin saharan autiomaa, limakalvot tosi kipeet, ei sekään halua lisännyt. Pillerit pois elokuussa-05, siirryttiin käyttämään Patentex Ovalia, ja vaikka liukastus oli nautinnollista, niin vei aikansa ennenkuin tuntu, että paikat on kunnossa. Puikot oli käytössä vähän muodon vuoksi, ei raskaus olisi haitannut ollenkaan, minä jopa vähän sitä toivoinkin :whistle: Toukokuussa hylättiin puikotkin, ja halut vaan lisääntyy vauvaa yrittäessä, eteenkin oviksen aikaan ;)
 
mariaska
joo täälä kanssa halut missä lie. tai siis on haluja, mutta paikat ei kostu :ashamed:

antakaapa neuvoja tämmöselle ongelmalle!? en syö pillereitä, ja kortsu vaan käytössä.

synnytyksestä jo aikaa 1,5vuotta. alkaa jo inhottaa tämä ongelma!

ei johdu miehestäni, hän on ihana pakkaus ja tekee kaiken niin sanoin kuvailemattoman ihanasti sängyssä.

mun paikat ei vaan yksinkertasesti kostu, mitä tehdä? muilla samanlaista?
 

Yhteistyössä