Muistaako kukaan mistä löytyi muistovärssyjä koiralle?

*
"Nyt olen vapaa ja mukana tuulen saan kulkea ajoilla rajattomuuden. Olen kimallus tähden, olen pilven lento. Olen kasteisen aamun pisara hento. En ole poissa vaan luoksesi saavun mukana jokaisen nousevan aamun. Ja jokaisen tummuvan illan myötä toivotan sinulle Hyvää Yötä."
 
*
Missä taivas kohtaa meren, missä sateenkaari koskettaa maata, siellä minä odotan sinua. Missä tuuli kuiskaa, missä uusi tähti syntyy, siellä olet sinä. Kaukana toisistamme, kuitenkin vain ajatuksen päässä. Astun sateenkaarelle, tule sinä tuulen mukana minua vastaan.
 
*
Aivan taivaan tällä laidalla on paikka nimeltä Sateenkaarisilta. Lemmikit, jotka ovat olleet täällä jollekulle erityisen läheisiä, menevät kuoltuaan Sateenkaarisillalle. Siellä on kaikille rakkaille ystävillemme niittyjä ja kukkuloita, joilla ne voivat juosta ja leikkiä yhdessä. Ruokaa, vettä ja auringonpaistetta on yllin kyllin, ja kaikilla ystävillämme on lämmintä ja mukavaa. Kaikki eläimet, jotka ovat olleet sairaita ja vanhoja, saavat takaisin terveytensä ja elinvoimansa; loukkaantuneet ja vammautuneet parantuvat ja tulevat jälleen vahvoiksi, juuri sellaisiksi, kuin ne ovat muistoissamme ja unelmissamme menneistä päivistä ja ajoista.
 
*
En ole ikiunessa, en ole poissa, Olen tuhat tuulta puistikoissa, Olen valonvälke aallokossa. Olen timantti hankien loistossa. En ole jättänyt teitä, en ole vaiti, Olen lintujen laulu taivaalla, Olen kuiskaus viljapellolla, Olen henkäys rakkaani poskella. On elämä meri ja suuret sen aavat, toisistaan tukea ystävät saavat... En ole ikiunessa, en ole poissa, Kuljen mukanasi karikoissa. - Eino Leino
 
*
Hyvän elämän mä elin, tietä omaa kuljeskelin. Niitylle tein lystit retket, vietin monet hauskat hetket. Siellä nautin kesäpäivät, muistot parhaat sieltä jäivät. Nurmen peittoon pehmeään, peitelkää mut lepäämään. Uinun siellä unta syvää, kesää ikuista ja hyvää. Ei untani voi estää, vain ystävyys se yhä kestää.
 
*
"Minä saatan sinut pehmeään lehtoon, koirille varattuun ikuiseen kehtoon. Tuuditan uneen, kuin pehmoiseen lumeen. Silitän kerran, itken kesäsateen verran ihan kaikesta kiitän muistot lohdukseni elämäni kirjaan liitän."
 
Suora puhe on parasta
Alkuperäinen kirjoittaja Muistathan sitten?:
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
no voi vittu
Toivottavsti sulta ei koskaan kuole ketään tärkeää, ei eläintä ei ihmistä. Ymmärräthän jos joku sulle silloin sanoo suruasi ihmetellen: "No voi vittu."

Olen aivan samaa mieltä "Muistathan sitten". Jos ei osaa arvostaa toisten surua, ei voi odottaa toisten arvostavan omaa suruaan.

Jos ei osaa olla asiallisesti pitäköön turpansa umessa.

Kiitos.

 
Vilmamo`
Alkuperäinen kirjoittaja Suora puhe on parasta:
Alkuperäinen kirjoittaja Muistathan sitten?:
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
no voi vittu
Toivottavsti sulta ei koskaan kuole ketään tärkeää, ei eläintä ei ihmistä. Ymmärräthän jos joku sulle silloin sanoo suruasi ihmetellen: "No voi vittu."

Olen aivan samaa mieltä "Muistathan sitten". Jos ei osaa arvostaa toisten surua, ei voi odottaa toisten arvostavan omaa suruaan.

Jos ei osaa olla asiallisesti pitäköön turpansa umessa.

Kiitos.
Niimpä. Et tiedä ilmeisesti, miltä tuntuu menettää läheinen. Oli se ihminen tai eläin.

 
joku vaan
Jos niin käy, että minusta tulee hauras ja heikko
ja kivut häiritsevät untani,
niin sinun on tehtävä, mitä on tehtävä,
sillä viimeistä matkaa ei kukaan ole estävä.
Sinä tulet surulliseksi - minä ymmärrän.
Älä anna surusi estää sinua.
Sillä tänä päivänä, enemmän kuin koskaan ennen,
rakkautesi ja ystävyytesi punnitaan.
Meillä on ollut niin monta hyvää vuotta.
Tulevaa ei kannata surra.
Et haluaisi minun kärsivän.
Kun aika koittaa, anna minun mennä.
Vie minut sinne, missä he auttavat minua,
mutta pysy luonani loppuun.
Ja pidä minua lujasti ja puhu minulle,
kunnes silmäni ovat sulkeutuneet.
Tiedän, että aikanaan sinäkin huomaat, se on ystävyyttä, jota minulle osoitat.
Vaikka häntäni on viimeisen kerran heilahtanut, niin kivulta ja kärsimykseltä olen säästynyt.
Älä sure sitä, että sen täytyy olla sinä,
jonka täytyy tehdä päätös.
Olemme olleet niin läheisiä - me kaksi näinä vuosina, älä anna turhaan sydämesi itkeä.
-kirjoittaja tuntematon-
 

Yhteistyössä