Muita "hörhöäitejä?"

Löytyykö tästä ikäryhmästä muita hörhöäitejä kuin minä?

Meillä hörhöillään vain kestovaippojen ja kuukautiskupin voimalla, mutta hörhöyteen kuulemma liittyy myös pitkä imetys, perhepeti, kantoliina, luomuruoka...

Onko joukossa muita omituisia otuksia??
 
Kaippa minäkin olen jonkinlainen hörhö.. tyttö on 1v1kk ja huomasin olevani taas raskaana pari pv sitten..imetän vieläkin (tosin enää vain kerran vrk:ssa), kestoja ollaan käytetty koko ajan, käytetty potalla 4kk saakka, kesällä tarkoitus päästä vaipoista kokonaan. kantoliinaa käytetty syntymästä asti.. olenko siis hörhö?
 
-Tumpula-
Ohhoh, mä olen 80% hörhö. :D Kantoliina meiltä löytyy, teen vauvan ruuat itse (mielellään luomusta). Vauva nukkuu vieressä vähintään osan yötä ja aion imettää melko pitkään, varmasti toiselle ikävuodelle. Kuukautiskuppi on harkinnassa, kunhan ensin tulee kuukautiset.
Vaipat on kyllä ihan kertakäyttöisiä.
 
mamma ruotsista
Mä oon 75% hörhö :LOL: en olis uskonu. käytän kertakäyttövaippoja ja muutenkin yritän kaikesta päästä helpommalla että lapsille jäis aikaa. kuukautiskuppi on kyllä harkinnassa.
 
tiuku123
Mä oon 72%
Toi kuvaus raitapaidasta ei kyllä osunu nappiin oikeestaan miltään osalta.. =)
Meillä elellään rauhallisesti lapsen tahtiin, mutta kertakäyttövaippoja käyttivät lapset, saivat rintamaidon lisäksi korviketta ja kantoliinaa ei ole, mutta vieressä nukkuu ainakin kuopus 2v ja isommatkin niin halutessaan. ja luomuruokaakaan en erityisesti käytä..taisi tuo kone laskea väärin minun prosentit..

Lisäys: Mikä on kuukautiskuppi..?? Olenko jotenkin sivistymätön tai huumorin tajuton kun nyt meni ohi.. :\|

 
" Kuukautiskerääjä on luonnonkumista tai silikonista (riippuu merkistä) valmistettu pieni kuppi, joka asetetaan kuukautisten ajaksi emättimeen. Vuoto kerääntyy kuppiin, joka tyhjennetään tarvittaessa. Yksinkertaista, mutta nerokasta.

Kuukautiskuppi keksittiin jo 1930-luvulla, mutta suurempaa suosiota se on alkanut saavuttaa vasta viime vuosina, kun naiset ovat vähitellen heränneet kertakäyttökulutushysteriasta ja alkaneet etsiä kestävämpiä (sekä miellyttävämpiä) vaihtoehtoja. Kuukuppi kestää käytössä useamman vuoden, joten se on sekä luonnon että lompakon ystävä. Lisäksi kupin käyttö helpottaa kuukautisten aikaista elämää huomattavasti - vihdoinkin on mahdollista saavuttaa se vapaus, jota kertakäyttöisten suojien valmistajat vain lupailevat. "

Kopioitu suoraan tervetulosivulta osoitteesta http://kuukuppikunta.net jossa kannattaa vierailla, mikäli vähänkään omaa kiinnostusta kuukautiskuppia kohtaan.

Itse olen ONNELLINEN The Mooncupin omistaja ja toimin myös jälleenmyyjänä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.03.2005 klo 19:48 tiuku123 kirjoitti:
Mä oon 72%
Toi kuvaus raitapaidasta ei kyllä osunu nappiin oikeestaan miltään osalta.. =)
Meillä elellään rauhallisesti lapsen tahtiin, mutta kertakäyttövaippoja käyttivät lapset, saivat rintamaidon lisäksi korviketta ja kantoliinaa ei ole, mutta vieressä nukkuu ainakin kuopus 2v ja isommatkin niin halutessaan. ja luomuruokaakaan en erityisesti käytä..taisi tuo kone laskea väärin minun prosentit..
:wave: täällä kans raitapaita, en myöskään tunnistanut itseäni. no ehkä siinä, että vaipattomuus kiinnostaa...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.03.2005 klo 22:47 taika kirjoitti:
kumpi sitte olis parempi kuukautiskuppi luonnonkuminen vai silikooninen?
Olin sitte 86%hörhö,maaemo.
Useimmat valitsee silikonisen (Mooncup ja DivaCup) siitä syystä, että se sopii lateksiallergikoillekin. Ja vaikka vielä ei olisi allergiaa todettukaan, moni kokee sen jotenkin riskittömämpänä kokeilla. Kyseinen kapistus kun työnnetään aika "arkaan paikkaan" ja on limakalvokosketuksessa. Mutta luonnonkumisellakin (Keeper) on ihan vankat kannattajansa. Itselläni on Mooncup.

Kupin hävittämisessä sitten aikanaan ei ole eroa, luonnonkuminen on yhtä hitaasti maatuva kuin silikoninenkin ja sekajätteessä molemmat kaatopaikalle lähetetään. Minusta silikoninen on kätevämpi siksikin, että sen voi kuukautisten välissä desinfioida keittämällä eikä tarvitse pelata apteekin litkujen kanssa.
 
Onko se kukautiskuppi hankala laittaa paikalleen? Itse tupeksin jo niiden asetittomien (apua! miten asetin taipuu??) tamponien kanssa? Ja tuntuuko/painaakon se? Näyttää niin isolta. Olen kovin kiinnostunut, mutta hankintahinta on aika suuri, jos ei toimikaan. ENtäs voiko siinä tulla ohivuotoja niin kuin tampooneissa joskus? Et tarviiko pikkuhousunsuojaa varmistukseksi? Kiva jos viitsit vastata... Hassua kun olen miettinyt et keltähän siit vois kysellä... :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.03.2005 klo 09:09 katrillix kirjoitti:
Onko se kukautiskuppi hankala laittaa paikalleen? Itse tupeksin jo niiden asetittomien (apua! miten asetin taipuu??) tamponien kanssa? Ja tuntuuko/painaakon se? Näyttää niin isolta. Olen kovin kiinnostunut, mutta hankintahinta on aika suuri, jos ei toimikaan. ENtäs voiko siinä tulla ohivuotoja niin kuin tampooneissa joskus? Et tarviiko pikkuhousunsuojaa varmistukseksi? Kiva jos viitsit vastata... Hassua kun olen miettinyt et keltähän siit vois kysellä... :)
Kupin asettaminen vaatii hieman treeniä, mutta minusta on helpompi kuin ilman asetinta oleva tamponi, HUOMATTAVASTI! Kun se on oikealla kohdalla, niin ei tunnu, ei paina eikä edes muista koko vekottimen olemassaoloa. Hankintahinta on n. 30 e (mulla myynnissä Mooncup 27e) ja esim. Mooncupissa on 3 kk täydellinen palautusoikeus, eli jos et tykkää tai kertakaikkiaan se ei sulle sovi, niin saat rahasi takaisin ja menetät vaan postikulut (alle 2e). Ohivuotoja voi tulla, jos kuppi ei ole oikealla paikallaan, joten ekat päivät kannattaa pitää pikkuhousunsuojaa varmistamassa. Mulla tuli ohivuotoja ekan päivän kun työnsin sen joko liian syvälle tai jätin liian alas mutta kun opin missä kohtaa sen on oltava, ei ole ohi tullut kertaakaan. Ja tietysti jos kuppi on liian täynnä, niin voi vuotaa ohi, mutta sen vetoisuus on n. 30 milliä joka vastaa n. kolmasosaa normaalista kuukautisvuodon määrästä / kuukautiskierto, niin aika harvinaista lie, että jos sen 2-4 kertaa vuorokaudessakin tyhjentää, että täyttymään pääsisi.

Kuukuppikunnasta löytyy lisää tietoa. Myös eilen ilmestynyt Me Naiset sisältää aukeaman jutun aiheesta.
 

Yhteistyössä