Muita kipukroonikkoja

Hei onko täällä muita kipukroonikkoja ja vertaistukea tarjolla?


Tein pe raskaustestin ja nyt on pienoinen paniikki kun sairastan kroonista sairautta, johon liittyy kovia kipuja ja minulla on ollut vuosia opiaattipohjainen kipulääkitys. Sekä myös nukahtamislääke käytössä, että saan edes vähän unta. Lapsia on ennestään ja heidän raskaus-aikana selvisin lähes lääkkeitä. Nyt se ikävä kyllä ei enää ole mahdollista, viimeisimmät hoitomokat tekivät niin paljon tuhoaan kropalleni

Soittelin pe Teratologiseen ja käsitin että kipulääke olisi ok muttei nukahtamislääkkeestä ole paljoakaan tutkimustuloksia. Unettomuus pahentaa kipuja ja pohdin miten tulen arjesta oikein selviimään kivuliaana ja unettomana.

En tahdo moralisointia. Ongelmani ei ole Melatoniinilla tai Panadolilla hoidettavissa. Vaan sairastan sairautta johon tarvitsen lääkeitä ja olen kipukroonikko.... ja todella invalidisoiva unettomuuteni on kestänyt jo 13v,
 
Mulla on välilevytyrä ja sen pohjalta selkäkipuja. Kuitenkin paljon helpompi tilanne kuin sinulla, pärjään tällä hetkellä aika hyvin ilman kipulääkkeitä, pitää vaan välillä päästä makoilemaan. Jännittää kyllä miten menee sitten pidemällä raskaudessa. Unettomuuteen on raskausaikana osa unilääkkeistä suositeltavampia kuin toiset. Neuvolassa osaavat varmasti auttaa. Esim. melatoniiniahan ei ees suositella raskauden aikana niin jos joku ehdottaa sitä, niin voit sanoo takas että tekee paremmin kotiläksynsä ennen kuin läksyttää sua. Tsemppiä! :)
 

Yhteistyössä