muita n. -33kg tiputukseen Vol. 2!!!!

moikka,

kävin just työterveystarkastuksessa,ja oli oikeasti mukava hoitaja. Puhuttiin kaikki
perusjutut,ja päästiin painoon. Mä "romahdin",en itkenyt ;),mutta kerroin miten järjettömän vaikea
tilanne tää painonpudotus on,ja vaikka oikeasti syön sen 1200kcal/pvä,niin mun paino ei putoa.Käytiin tosi tarkasti läpi mitä syön ja milloin jne.
Hoitajan mielestä nyt olisi hyvä harkita reductilia auttamaan pudotuksen alkuun,epäili,että mun elimistö on umpisekasin,peräkkäiset synnytykset,e-pillerit,joiden vaihto minipillereihin jne. Hänen mukaansa lääkettä voin huoletta käyttää,vaikka voikin nostaa verenpainetta,koska vp laskee kuitenkin painon laskiessa. Sanoi että HYVIN harvoin joudutaan sen vuoksi lopettamaan käyttö!Ensi pe menen lääkärille arviointiin,josko kokeillaan ensin vielä jotain muuta,mä en nyt kyllä tiedä onko tuo kuitenkaan hyvä ajatus.

tää hoitaja otti mun huolen todesta,ja oli sitä mieltä että ei ole häpeä käyttää niitä lääkkeitä,varsinkin kun näkee että itse yrittää ja tekee asian eteen jotain. Se oli sitä mieltä että viime 3 viikossa olisi ollut pakko lähteä edes jotain.

No,katsotaan mitä tästä tulee,ehkä se lääkäri ei niitä määrää.

sekavissa tunteissa ellapuu
 
ellapuu
Ihanaa että kerrankin oli vastassa joku joka ottaa todesta eikä vaan vähättele yrityksen määrää!!
Oleppa hyvä pisteistä..oli pikkusen omakin lehmä ojassa..naputellessa ei nääs voi syödä kahvileipää :LOL: hyvä kun kuppi pysyi kädessä.

-Anu-
 
.. tänään tuli postissa tilaamani Hyperfit-virtuaalivalmentajani! Kävin heti syöttämässä lähtötiedot ja tekemässä ruokailu- ja liikuntatottumustestit. Ohjelma vaikuttaa erittäin lupaavalle. Helppokäyttöinen, toki alkuun vaatii tutustumista mutta helposti asiat löytyvät. Parasta on ettei tarvitse itse laskea pisteitä tai kaloreita. Painonvartijoiden pisteenlaskenta on ollut se mun juttu kun se antaa selkeät rajat mutta nyt olen kyllästynyt laskemiseen. Tämä ohjelma laskee puolesta. Näyttää lisäksi proteiinien, hiilihydraattien jne. osuuden päivän aikana nauttimistani ruuista. Lisäksi löytyy painokäyrät, liikuntapäiväkirjat ja vaikka mitä. Olen todella innoissani tästä! :p Kerron kokemuksia sitten matkan varrelta.
 
Hitto, unohdin TAAS punnituksen tänään :headwall: Noh, laitan huomenna (jos muistan) ihan omaksi ilokseni :D

Ostin Tervekaupasta askelmittarin, jolla voi laskea myös kilometrit, kalorit ja rasvaprosentin. Mies testas sitä ekana :LOL: Jos mie sitten vaikka huomenna :whistle: Se rasvaprosentti näytti miulle vaan erroria :ashamed: Ei vissiin mitta-asteikko riittäny, kun miehelle kyllä näytti :|

Mandi Kuulosta kivalta ohjelmalta :)
 
huomenta,

eilisestä vieläkin hämmentyneenä jatkan samaa pohdintaa (koittakaa kestää :) ).

Mä illalla kovasti mietin,että on tuo melkoinen synninpäästö,jos oikeasti pitää paikkansa,että paino ei putoa siksi etten yritä,vaan siksi että elimistö ei suostu yhteistyöhön.Jännä homma. Mä kyllä jatkan kuten ennenkin,en syö yli 1200kcal ja sovellan siihen pointseja,en aio löysäillä vaikka on mahdollista että en laihdu vaikka jatkan kuinka.
Toisaalta myös masentaa tuo tieto,koska vaikka kuinka liikun ja kirjaimellisesti olen nälkäinen jatkuvasti,se ei auta :(.

Toisaalta alan melkein kallistua sen lääkkeen kannalle,ja varmasti otankin käyttöön,jos lääkärion samaa mieltä hoitajan kanssa. Ehkäisyneuvolassakin kävin eilen ja sielläkin puhuimme tästä.Hoitaja sielläkin sanoi että taitaa olla turjaa kiusata itseään sillä,että ei osaisi laihduttaa,hänestäkin syy on jossain muualla kuin mun elämäntavoissa.

Tosi ristiriitaiset tunteet on kyllä..mä olen aina ajatellut,että pystyn tähän itse,mutta eipä siltä ihan näytä. Sitäpaitsi ne lääkkeet on varmaan tosi kallita!

Mutta silti hämmentää mieltä..mä olen jo kauan soimannut itseäni siitä,että mä en pysty olemaan tiukkana,mä en osaa laihduttaa jne. Ja nyt,syy ei ehkä olekaan siinä.
Eilen illalla kyllä söin enemmän kuin kolmeen viikkoon,otin ylimääräisen näkkärin ja lasillisen
limsaa :). olipa ihana tunne kun ei ollut nälkä kun menin nukkumaan :D

Ensi tiistaina on labrat,ke gyne,pe lääkäri -kiirettä pitää :D
keskiviikkona pitäisi tietää otanko hormonikierukan vai kapselin..Mä en tuota kierukkaa kyllä halua,eli varmaan sitten otan tuon kapselin käteen. Mulle ei käy kun keltarauhashormonivalmisteet,enkä oikein muista ottaa sitä tablettia aina samalla kellonlyömällä,mikä taas aiheuttaa tiputtelua.

Eli siis jos kokemuksia hormonikierukasta /kapselista niin kertokaa!!!!!Mielelläni myös tuosta reductilista mielelläni kuulisin kokemuksia,ajatuksia jne.
 
ellapuu, vastaan sulle tohon Reductilin hinta-asiaan, se maksaa n. 56eur/kk, mutta jos 3 kk:ssa saa tuloksia (olikohan 5% painosta pudotettua), niin siihen voi hakea korvattavuutta, joka on 42%, joskin se vaatii sen, että on joku sairaus, mikä vaatii painonpudotusta (diabetes, verenpainetauti ym.), mutta lääkäriltä kuulet varmasti lisää. Ja sitten hormonikierukasta, mä olen sen vakaa kannattaja, mulla loppu hirmuverilöylykuukautiset seinään, kun mulle laitettiin se, ja seksihalut ehkä jopa lisääntyi, kapseli kuitenkin voi tehdä epäsäännöllisiä vuotoja ja hormonitasot on paljon isommat, kun kierukassahan on se hormonivaikutus paikallisesti. Ihan pikkuisen nipisti se laittaminen, ja poisotto ei tuntunut missään ja heti pamahdin paksuks kun se nypättiin pois :D
 
Heippa kaikki ja ellapuu
Just alkuviikosta luin jostain olisko ollut tohtori.fi vai pudottajat?? että ylirasittuminen ym. vastaavat voi jämähdyttää painon paikoilleen.. Tuli vaan mieleen tuosta ellan jämähtämisestä :D Oliskohan mullakin kroppa tavallaan oireillut tähän kestoväsymykseen joka alkoi viime lokakuussa kun nappula syntyi. En kyllä tunne olevani mitenkään yli-poikki, että en enää jaksais mutta voihan se olla että menen aika tiukoilla en vaan vielä tajua sitä. Tavallaan sain synnin päästön sille että paino ei pudonnut vaikka yritin ja yritin.
Jos teilläkin on vähän vastaavaa esim. kun on syönyt vähemmän ja siitä vielä tiukentaa niin kroppa parka yrittää väkisin pitää painoa paikoillaan =)

Kierukoista Blondi täällä kyselee että tuntuuks kierukka "joltain"? Mulla kun ajatuskin tamppoonista ahistaa enkä pysty edes kävelemään kun vaan ajattelen sitä helkatin narua :LOL: Kierukka olis kyllä niin kätevä, jos se vaan ei tunnu miltään.. Pillereitä ja muita oheisvälineitä en kyllä enää suostu edes ajattelemaan.. Ehkä toi kierukka , kenties kupari.. tai sitten vaan piuhat umpisolmuun..aika näyttää.

Redut Ei 50? kuussa ole paha, sen saa kulumaan myös karkkiin ja herkkuihin ihan sujuvasti.

Mukavaa viikonloppua kaikille

-Anu-
 
Anu,totta,ei 50e/kk kuulosta pahalta,jos se oikeasti auttaa. Saa nyt nähdä mitä lääkäri sanoo :/
Mä olen aina kammonnut ajatusta kierukasta,ja jopa äitille eilen siitä juttelin,niin äiti on ollut kyllä tyytyväinen omaansa,ollut jo 10 vuotta (joo,ok vaihdettu välillä :D ). Ei kuulemma tunnu missään, mutta silti...
jotenkin tuntuu mukavammalta jos se olisi käsivarressa se ehkäisykapseli kuin jotain "ylimääräistä" alapäässä :LOL:
Hoitaja sanoi että joskus saattaa käydä niin että ´niitä kierukan lankoja /muovisia viiksiä :eek: joudutaan lyhentämään koska tuntuvat yhdynnässä,mutta muuta vaivaa ei niistä juuri ole..kerran kuussa pitää kokeilla itse,tuntuuko kohdunsuulla sitä kierukkaa,jos tuntuu niin se on tullut pois paikaltaan :eek:
Mä kyllä kaadun vakaasti tuon kapselin kannalle just nyt :D "kops"
 
Jäin miettimään noita kalorimääriä. Ellapuu kerroit että syöt 1200 kcal/päivä. Mulle taas toi uusi ohjelma laski päivittäiseksi kalorimääräksi 1670. Siihen on huomioitu mun paino, tämän hetkinen liikuntatilanne, ikä, sukupuoli jne. Minulla painoa on vähemmän mutta kalorimäärä on enemmän. Se ei oikein mene mun ymmärrykseen. Eikö paino juuri ratkaise paljonko kullakin kalorimäärät on päivässä? Heti mulle sitten tuli mieleen että 1. kuinkahan mun paino lähtee laskemaan vai lähteekö 2. onko ellapuun elimistö säästöliekillä. Joskus tuntuu että tämä painonpudottaminen on henkimaailmanjuttuja!

Itse olen tykästynyt yhä enemmän ja enemmän tuohon Hyperfitiin. Se tuntuu tosi vaivattomalle käyttää. Tietysti ruokapäiväkirjaa joutuu pitämään ja ruuat punnitsemaan mutta eipä sitä muuten tiedä paljonko on tullut syötyä ja mitä. Jännityksellä odotan että tippuuko paino ekan viikon aikana. Tämä päivä on eka päivä kun olen oikeasti ruokapäiväkirjaa pitänyt. Eilen vasta harjoittelin. Punnituspäiväkin määräytyi sopivasti torstaille. Nyt täytyy varmaan lähteä rääkkäämään kuntopyörää!
 
Ellapuu: Sori, sinä itse asiassa painat vähemmän kuin minä! Olin jostain katsonut sun painon väärin. Kun tuossa aiemmin vertailin noita päivittäisiä kalorimääriä. Kerroinkin että mulle on laskettu 1670 kcal/päivä. Lisäksi saisin syödä koko päivittäisen liikunnan edestä! Mitenkähän minä laihdun jos syön lähes 2000 kcal päivässä! Yritän ja pysyttelen oikeasti alle tuon 1670. Ohjelma laskee sitä mukaa kalorimäärää kun paino laskee.

Hyperfitistä: Ruokapäiväkirjasta löytyy suositukset ja määrät mitä olen syönyt päivän mittaan. Joka päivä mulla ylittyy proteiinin määrä. Suositus olisi 60 g päivässä. Olen kyllä kuullut että ylipainoisten tulisi syödä proteiinia ainakin 1 g per painokilo. Mulla se tekisi 96 g päivässä. Eilen huomasin lisäksi että saan esille myös päivittäin nauttimani vitamiinit. Tiamiinia sain yli suosituksen mutta c-vitamiinia sain aivan liian vähän. Hedelmiä ja marjoja pitäisi syödä paljon enemmän!

Tänään meille tulee vieraita, joten minulla on kiusauksen paikka. Ajattelin että jos söisin vain suolaista piirakkaa. Muffinit ovat niin rasvaisia että jos pystyisin jättämään ne väliin niin olisi tosi hyvä. Täytyy mainostaa kun eilen kävin kaupassa, niin jätin ostamatta suklaata vaikka äiti osti. Hän tarjosi vielä minullekin mutta kieltäydyin kohteliaasti. Hyvä minä!

Hauskaa sunnuntaita kaikille!
 
Sunnuntaita!!

Mulla ei nyt suju, ei sitten millään. Alan olla jo ihan hermoraunio kun en vaan saa itseäni ruotuun. Nytkin on tullut viikonloppuna syötyä enempi kuin laki sallii ja näkyihän se vaa-alla tänään, 74,7 kg :headwall:

Että nyt olisivat neuvot tarpeen... KUINKA TÄSTÄ ETEENPÄIN? Mistä sen motivaation taas voisi löytää... Tuntuu niiiiiiiiiiiiiiiiiin tylsältä tuskailla aina vaan tän saman asian kanssa.
 
Mandi,mä sain tuon 1200ckal dieetin aiemmalta työterveyshoitajalta,kun paino junnasi ja junnasi vuoden vaihteessa.
Sitä kuulemma käytetään tällaisissa tilanteissa :eek: ,ja sillä painon pitäisi laskea varmasti. pöh.
sitä kuitenkin nyt jatkan,mä kanssa epäilin että on sitä säästöliekille menemisestä,mutta..
no,katsotaan mitä mieltä tuo lääkäri ensi perjantaina on.
Nöpö; "potkis" siinä tuli potku persukselle.
auttoiko? ;)

Mä kannoin eilisen päivän puita pihalta sisälle kellariin,ja nyt tietää kyllä harrastaneensa hyötyliikuntaa. Laitoin muuten yhdet housut tänään jalkaan,ja ovat aiemmin olleet aika tiukat mutta nyt..tadaa -nehän mahtuvat :D
Se vaan ei mahdu mun järkeeni,miten se on mahdollista,kun kerran paino on noussut vaan..
 
nöpö Tuo on kyllä niin hankalaa, kun motivaatio on hukassa :/ Luovuttakaan ei oikein voi, kun sitten kilot tulee ryminällä takasin.
Viikonlopun/parin päivän herkuttelu ei varsinaisesti lihota vaan kerää nestettä :wave: Siksi mie näin sunnuntaisin syön mansikoita ja ananasta, että saan nesteet pois, eikä tule sitten punnituspäivänä turhaa surua painon noususta :)
Oon vissiin vähän jo liikaa mussuttanu nuita mansikoita pakkasesta, kun nousi kuume illalla :snotty: Nyt on jo ihan ok olo.
 
Vettä sataa.. yök..

Suunnittelin jo stepperin ostoa, kun lenkit rassaa niskaa, mutta onneks avasin suuni oikeassa paikassa. Ihan olin unohtanut että olin itse käynyt ostamassa mutsille muutama vuos sitten sellaisen :D Ja mähän saan sen.. Toivottavasti ei jatka pölyttymistä toisen sängyn alla :LOL:

Ostin lauantaina kirpparilta leipäkoneen.. Ja mikä parasta..maksoin siitä kokonaiset 4?. Kyllä tulee hyvää leipää ja hiivattomampaa kuin kaupan leivät. Maha on ihan toisen tuntuinen kun ei turvota samalla lailla.. Eilen meni herkkuja, mutta tänään jatketaan niukemmalla linjalla B)

Pisteitä en ole kunnolla laskenut vaan syön iltapäivään asti järjen kanssa, sitten lasken saldon ja sen mukaan "suurinpiirtein" suunnittelen loput syömiset.

Mukavaa maanantaita..

-Anu-
 
Eilen kävi vieraita. Lupasin itselleni että makeita herkkuja en syö. Kahvilla meinasin sen jo unohtaa mutta muistin kuin muistinkin lupaukseni. En ottanut suklaamuffineja joita olin tehnyt. Ei ollut edes vaikea kieltäytyä niistä. Olen tosi tyytyväinen itseeni! Nyt on ollut myös helppo noudattaa kevyttä ruokavaliota. En tiedä mistä se johtuu: uudesta ohjelmasta vai mistä. Toivottavasti ei ole vain välivaihe kuten aiemmin on ollut.

Itsellä on nyt paljon pirteämpi olo. Aamulla lähdimme tyttöjen kanssa ulos vaikka oli tosi nuhruinen ilma. Vettä tihkui taivaalta vaikkei varsinaisesti satanutkaan. Hyvä mieli tuli ja askeleita kertyi 1352. Näin alkuun laitoin itselleni askeltavoitteeksi 5000 päivässä. Se ei ole vielä kertaakaan täyttynyt kun en uskalla pitkiä matkoja kävellä alkuun ettei lonkka vaan uudestaan kipeenny. Tällä viikolla en varmaan pääse vesijuoksuun kun menkat alkoi lauantaina. Loppuviikosta on toivoa että altaaseen pääsis.

Kävin aamulla puntarissa ja mitä ihmettä: paino oli tippunut kilolla. Nesteet varmaan lähteneet liikkeelle. Katsotaan nyt mitä se puntari näyttää torstaina!

Tosi tarkkana saa olla että muistan laittaa kaikki syömäni ylös. Pian niitä ei muista ja sitten määrät alkaa olla summittaisia. Minun täytyisi heti päästä koneelle laittamaan tai vihkoon väliaikaisesti. Eilen oli sellainen ongelma Hyperfitin kanssa kun en löytänyt ohjelmasta ainuttakaan jauhelihapiirakan energiamäärää. Se oli itsetehtyä, joten tosi vaikea itse arvioida paljonko energiaa siinä mahtaisi olla. Tietääkö kukaan löytyykö netistä sellaisia sivustoja, jolta löytyisi eri ruokien energiamäärät? Yritin googlettaa mutta tuloksetta.

Hauskaa viikonalkua kaikille!
 
Mandi Tämä ei kyllä ole varmastikaan sitä mitä etsit, mutta jos sieltä jotain sais irti..

http://ffp.uku.fi/cgi-bin/energynet03/index.pl?session_id=4388387b7af7c581a8a9a145c66b596f

Viruaaliravintolaan vaan asiakkaaks, siitä se lähtee :D

-Anu-
 
Heippa!

Kiitoksia tsempeistä taasen!

Enkä mä tokikaan aio luovuttaa, tuntuu vaan nyt kovin vaikealta mutta on uskottava että se tästä helpottaa... Nyt on taas kaikki herkut kaapeista tuhottu joten sen puolesta ei tule ongelmia. Se on vaan niin tyhmää et miksi niitä herkkuja pitää ostaa. Muka lapsille ja vieras varaksi... JA PÖH! Kun kuitenkin syön kaikki yksin...

Mutta nyt on siis kaikki tuhottu ja pisteiden laskeminen voi taas alkaa. Ostinpa oikeen hienon vihonkin niitä varten... Mä olen aikamoinen materialisti ja monet asiat tuntuu kivemmalta kun on ympärillä kivoja tavaroita.

Mullakin olisi tuo askelmittari, sen voisi huomisesta virittää käyttöön josko se vähän innostaisi liikkumaan.

Nyt jännittää. Esikoisen koulu loppuu klo 13 ja hän haluaa tulla yksin kotiin. Matka on turvallinen kyllä ja alle 500 metriä pitkä. Mutta silti mua hirvittää... Jotenkin en vaan luota et mun vauva vois osata...

 
Heippa taas!

Mulla näköjään nää painonpudotus asiat pyörii koko ajan mielessä. Pelottaa hieman ettei tulis piakoin tympääntyminen. Voisin varmaan vähän tahtia rauhoittaa. Tänään olen ulkoillut lasten kanssa, polkenut kuntopyörää ja käynyt kevelemässä. Kuntsikalla poljin vain 15 min eikä iltalenkkikään ollut kuin 40 min.

Kiitti Anuaanua vinkistä. Löysin itseasiassa lopulta montakin laskuria mutta juuri jauhelihapiirasta ei löytynyt mistään. Täytyy kattoa vielä että löytyisikö paikkareiden pistevihkosesta, niin voisi soveltaa. Toinen hankinta jonka aion tehdä on digitaalinen talousvaaka. Mulla on talousvaaka mutta se näyttää niin summittaisesti että ottaa päähän. Tänään punnitsin pastaa. Otin muutaman pastan pois lautaselta ja näytti 50 g vähemmän. Ei ihan luotettava tulos! Täytyy pärjäillä siihen saakka että saan sitten joskus uuden.

Minäkin otin oman askelmittarini käyttöön. Se laskee askeleiden lisäksi kalorinkulutuksen. Mies toi siihen uudet patterit niin alkoi taas pelittämään. Viikonlopulla piti tulla toimeen vanhalla mittarilla. Tosin mulle on tärkeintä että tietää askeleiden määrän ja käytetyn ajan. Ohjelmasta saa kulutukset. Eilen katsoin viikkokatsausta. Se esitteli että jos tällä tahdilla laihduttaa niin pääsen tavoitteeseen noin puolessa vuodessa. Sitten siitä pystyi katsomaan että jos tällä tahdilla laihduttaa niin paljonko painaa vuoden kuluttua. Mulle näytti muistaakseni noin 53 kiloa! Vähän meinasi naurattaa. Minusta ei ikinä saa niin laihaa eikä ole kyllä tarkoituskaan. Kun vain pääsisi ihan normaalipainoiseksi!

Se piti vielä kertoa että tänään söin kuin söinkin yhden muffinin kahvilla. Sen jälkeen olo oli erittäin kärttyisä ja vetelä. Lenkilläkin tuntui että sai potkia itseä persuuksille että jaksoi kävellä. Mahdankohan minä reagoida sokeriin sillä tavoin. Nää muutamat päivät mitä olin kokonaan syömättä sokeria ja vehnäjauhoa, oli tosi pirteä olo. Kannattaa siis minun välttää makeita!

:wave:
 
Mandi Joo, sokeri sa ihmeitä aikaan..Mun pitää mennä nykyisin nukkumaan kun tulee herkkujen jälkeen niin hutera olo.. Eikä siihen tarvita edes koko suklaalevyä, jonka mä ennen vetäisin ihan kevyesti 5 minuutissa :ashamed: Suolasta esim. sipsejä kun syö niin seuraavana aamuna on kaikki nivelet niin kipeinä että ei tahdo saada edes hammastahnaa auki.
Mulle sopii selkeästi se että iltapäivään asti elän leivällä,jugurtilla ja teellä ja vasta kuuden hujakoilla syön kunnon ruokaa. Näin ei tule sitä kamalaa nälkää ja olo pysyy hyvänä. Eilen tein riisiä ja kanaa. Söin ihan ison rintapalan ja riisiä n.2 dl. Ei ollut ähky ja hyvin oli aamuks sulanut. Vaaka näytti ihmeitä :D On ollut tapana viimeiset 3kk vilautella 85.8 tai 86:tta, nyt lukemat olivat 85.1 =) Jouduin ihan tarkistamaan useampaankin kertaan :LOL:

Mä oon kanssa tällainen hukkapala, pituutta 158,5 cm ( tuon 0.5 olin kasvanut edellisestä mittauksesta vuodelta -90, tai saatoinhan mä vähän nojata kantapäillä lattialistaan..)
En vois kuvitella itseäni kuin korkeintaan 58 kiloseksi.. Johan siinä naamakin on kun kirveellä veistetty, ainakin mulla kun nyt jo nokka näkyy ekaks kulman takaa.. :eek: Ja miten nää löllönahkat sais muka kurottua nätisti tuohon pikkusen päälle viiteenkymppiin.. Aika kaukana on vielä nuo lukemat, jos ekaks vaikka pääsis aloittamaan painon seiskalla ja haaveilis sitten lisää..

Mukavaa päivää kaikille ja ajelkaahan varovasti kotien kullannuput ovat taas koulutiellä :hug:

-Anu-
 
Mä olen itse löytänyt noita kalorimääriä www.fineli.fi -palvelusta,on ilmainen ja tosi helppo käyttää :D
Vaikkakin tällä hetkellä mä lasken noita pisteitä,kun eräs hyvä ystäväni kirjoitteli ne mulle ;) :D (edelleen kiitos :hug: )
Sen verran vielä vaivaisin,että laittaisitko mulle ne pistemäärien rajat,minkä painoisena sai syödä minkäkin määrän pisteitä :ashamed:

Turhautumista työstä:tiedättekö te mitä tarkoittaa jos joku sanoo että tähän laskuun tulee hyvitys?
Meidän asiakkaat ei ainakaan tiedä,ne vaan maksaa vaikka sanotaan että Älä maksa.
Mulla on nytkin vino pino hyvityslaskuja käsittelemättä... :kieh:

Aamulla kävin siellä labrassa,eniten kyllä kiinnostaa tuo kolesteroli ja sokeriarvo..Kävin ostamassa itselle instrusta verensokerimittarin,kun maksoi vaan 15e. Meillä pitää keskimmäiseltä ottaa verensokerit nyt aamulla ja migreenikohtauksen tullessa.
Toivon vaan että saan ne liuskat ilmaiseksi neuvolan kautta,ne on oikeasti tosi kalliita :/

Vanhin tyttö aloitti sitten eilen koulun :snotty: :eek:
Neiti oli reipas ja multa kyllä pikkuinen itkuntiraus taisi päästä kun lähdin kotiin sieltä koululta. Tänään meni sitten yksin kouluun ja sieltä kerhoon ja sieltä kotiin :eek:
MUN PIKKUINEN!!!! :'(
Tosi hyvin pärjää,soitti aamulla että joko voi lähteä kouluun..sovittiin että soittaa kun on menossa koulusta kerhoon. VOIIIH!!!!
 
Heipsan arvon naiset!

Mä olen ollut laiskana enkä ole ehtinyt päivittämään viikolistaa. Siihen asiani liittyykin, eli alkaiskos joku toinen siihen puuhaan? Päivittäjän kannattaa varmaan aloittaa ihan uusi pino, jotta ekan sivun ekaan viestiin voi alkaa tehdä listaa.

Jos vaan saan silti käydä joukossanne?

Iines ja Sintti 10+3
 


PV:n uuden ohjelman mukaan pisteet lasketaan tietyllä "quiz" tavalla.

Elikkäs... laske vastaustesi jälkeiset pisteet yhteen. Yhteissumman verran saat syödä.

1. Oletko
a) nainen 7 pistettä
b) mies 15 pistettä

2. Ikäsi
a) 18-20 v 5 p
b) 21-35 v 4 p
c) 36-50 v 3 p
d) 51-65 v 2 p
e) yli 65 v 1 p

3. Nykyinen painosi
Merkitse painosi ensimmäinen kymmenluku (85 kg = 8 p)

4. Pituus
a) alle 160 cm 1 p
b) yli 160 cm 2 p

5. Päivittäinen työsi
a) istumatyö 0 p
b) seisomatyö, osittain istumatyö 1 p
c) liikkuvaa, osittain istumatyö 4 p
d) fyysisesti rasittavaa 6 p

6. Haluatko
a) pudottaa painoasi? 0 p
b) lopettaa laihdutuksen ja pitää painosi nykyisellä tasolla? 4 p




Tää on kopsattu jostain aijemmasta ketjusta..
 

Yhteistyössä