Muita odottajia ihan alkuvaiheessa??

Ensikertalainen plussasi täällä tänään. Tuli ihan vahva viiva, ei ollut tarkoituksenakaan testata vielä viikkoon, mutta rintojen hienoinen arkuus alkoi mietityttämään. Mulla alkoi tuo järkyttävä palelu keskiviikkona, lämpö nousi torstaina ja saikullehan siitä työolojen vuoksi jouduin. Teen siis kylmässä ympäristössä töitä. Taisi tuo lämpö nousta erisyystä, kuin luulin. Muuten ei ihmeellisempiä alkuraskauden oireita ole (vielä). Välillä saattaa etoa, mutta se on niin vähäistä ettei ole erikoisemmin haitannut. Mulla, kun tuota etomista saattaa aamuisin muutenkin tulla, en osaa aamupalaa oikein syödä.
 
  • Tykkää
Reactions: Kukkalie
Täälläkin yksi juuri plussannut! ei voi kyllä tunnetta sanoin kuvailla kun on 3,5 vuotta tottunut tarkisteleen niitä negatiivisiä tuloksia ja sitte yllättäin pärähtää plussa tauluun!! :) Onnea kaikille juuri plussanneille! :) tämän tunteen muistan varmaan ikuisesti!
 
  • Tykkää
Reactions: Kukkalie
Täällä on kans niin varovaista onnea. Hyvä huomata, etten ole ainoa miljoonaan kertaan viivan testaaja. Sitä kun tahtois tietä varmasti, että sais sen nupun sieltä terveenä ja ehjänä sylinsä. Netin mukaan laskettu aika 2.6. Mutta en muista miten rv:t lasketaan. Kai sitä vois neuvolaa varata. Aivan mahtavaa! Ja ihana hehkuttaa teidän muiden onnellisten kanssa!!! Ihanaa odotusta kaikille ihanille äideille!!! :):)
 
Täälläkin olisi viime viikolla jo ennen kuukautisten alkua plussannut :) Menkkoja ei ole näkynyt ja hyvä näin. Nyt laskurin mukaan on menossa 4+4 :) Täältä olis kiva saada juttuseuraa.

Onnea muillekin plussanneille :flower:
 
Heips,
Täällä puolentoista vuoden yrityksen jälkeen tehty plussa, onnen määrä on sanoinkuvailematon! :heart: Tällä hetkellä menossa rv5+5 ja LA olis 2.6.2014 =) Ei sitä vaan osaa kuvitella, että tuolla masussa oikeasti kasvaa pieni ihminen!
 
Niin ja oireista sen verran, että vähän ennen kuukautisten tarkoitettua alkua oli rintojen arkuutta, joka nyt muuttunut lähinnä kosketusarkuudeksi. Välillä vähän vihlaisee mahasta ja huimausta tulee herkästi (mulla taipumusta alhaiseen verenpaineeseen). Kauppareissun ja muun puuhastelun jälkeen melkein aina pakko ottaa päikkärit, sen verran alkaa väsyttää :) Mutta on tämä ihanaa! Ja onnea myös kaikille muillekin plussanneille! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Redwing blackbird
Heips kaikki! :)
nyt on sitten menossa jo viikko seitsämän ja hyvin on pysynyt pikkuinen mukana vauhdissa :) itsellä LA 6.6.2014 :) onko muilla alkanut jo pahoinvoinnit? mulla on jotain aivan kamalaa :( töissä jo joutunut keksiä selityksiä vessassa juoksemiseen, vaikka ei ole onneksi vielä oksennus tullut :) ei vaan viitsi hotellissa toisten huonesiinkaan juosta oksentaan ku ei ole yleis vessaa :D että kiva :) mutta vielä olen kyllä suhteellisen vähällä päässyt :) päässä pyörii että jos siellä onkin kaksi eikä yksi :) no ultra on 21.10 :)
 
Niin ja oireista sen verran, että vähän ennen kuukautisten tarkoitettua alkua oli rintojen arkuutta, joka nyt muuttunut lähinnä kosketusarkuudeksi. Välillä vähän vihlaisee mahasta ja huimausta tulee herkästi (mulla taipumusta alhaiseen verenpaineeseen). Kauppareissun ja muun puuhastelun jälkeen melkein aina pakko ottaa päikkärit, sen verran alkaa väsyttää :) Mutta on tämä ihanaa! Ja onnea myös kaikille muillekin plussanneille! :)
Mulla lähes identtiset oireet, tosin väsymys on enemmänki laiskuutta tai vetämättömyyttä, toissä ei jaksa mitään ylimäärästä tehdä.. Jonkun verran enemmän ilmaa mahassa ja mieliala herkkä, silmät saattaa kostua jos nään jonku mummon taapertamassa rollaattorin kanssa tihkusateessa : D
 
minäkin siis ensikertalaisena liikkeellä ja mukava kun saa täältä sitä "vertaistukea" :D Oon ihan onnesta piukeana/soikeana kun positiivinen tulos tuli, oikeen piti tänään tarkistaa uudelleen että onhan se varmasti :D mutta niiiin olen ihan hukassa ja tietämätön kaikesta. Olis läheisiä ketkä ollu joskus samassa tilanteessa mutta jotenki ei viiti mennä utelemaan ja äitiä ei tunnu hirveästi hetkauttavan se kun ilmoitin olevani raskaana, onnitteli kyllä mutta ei ole puhunut asiasta sen enempää eikä kiljahdellut riemusta kun kuuli :/ niin elikkäs milloin ilmoitan neuvolaan, heti huomenna vai ootanko vielä? ja mitä muuta kaikkea tapahtuu? :D
 
minäkin siis ensikertalaisena liikkeellä ja mukava kun saa täältä sitä "vertaistukea" :D Oon ihan onnesta piukeana/soikeana kun positiivinen tulos tuli, oikeen piti tänään tarkistaa uudelleen että onhan se varmasti :D mutta niiiin olen ihan hukassa ja tietämätön kaikesta. Olis läheisiä ketkä ollu joskus samassa tilanteessa mutta jotenki ei viiti mennä utelemaan ja äitiä ei tunnu hirveästi hetkauttavan se kun ilmoitin olevani raskaana, onnitteli kyllä mutta ei ole puhunut asiasta sen enempää eikä kiljahdellut riemusta kun kuuli :/ niin elikkäs milloin ilmoitan neuvolaan, heti huomenna vai ootanko vielä? ja mitä muuta kaikkea tapahtuu? :D
Heips! Ite taisin odottaa melkeen viikon, mutta täytyy muistaa se että joskus neuvola ajt saattavat mennä pitkällekkin, jos on paljon odottajia, suosittelen soittamaan mahdollisimman pian ja kyllä hän ne laittaa itse sen ajan neuvolassa sopivaan aikaan, eli ei muuta ku soitteleen :) Paljon onnea Joosbequu!! :) Muakin jännitti silloin tosi paljon ja pelkäsin että tämä onni viedään pois, mutta hyvin se on matkassa pysynyt ja nyt siis menossa jo viikolla 8 :) kaikki menee hyvin kunhan et vaan stressaa liikaa eli ole iloinen ja hymyile usein :)
 
Täällä myös yksi 4 pv sitten plussannut! Olo on todella onnellinen mutta pelokas. Toivon että pysyy kyydissä mukana!

Hieman yksinäinen olen tämän onnen kanssa, sillä mies on asiasta enemmän harmissaan :( ainakin näin vielä..
 
Heips! Ite taisin odottaa melkeen viikon, mutta täytyy muistaa se että joskus neuvola ajt saattavat mennä pitkällekkin, jos on paljon odottajia, suosittelen soittamaan mahdollisimman pian ja kyllä hän ne laittaa itse sen ajan neuvolassa sopivaan aikaan, eli ei muuta ku soitteleen :) Paljon onnea Joosbequu!! :) Muakin jännitti silloin tosi paljon ja pelkäsin että tämä onni viedään pois, mutta hyvin se on matkassa pysynyt ja nyt siis menossa jo viikolla 8 :) kaikki menee hyvin kunhan et vaan stressaa liikaa eli ole iloinen ja hymyile usein :)
Kiitos ihanasta kommentista!:hug: ainakin vielä ollaan onnellisia :D ja eka neuvola aikaki nyt saatu varattua 2 viikonpäähän sain. Niin ihanaa! Tsemppiä ja oikein paljon onne myöss sulle!!! :) ja oon oikeasti ottanu neuvosta vaarin ja hymyilen nykyään aina ja olo on niiiin onnellinen :)
 
Tiqustiina
Täällä kanssa yksi juuri plussannut. Laskettu menisi näillä näkymin heinäkuun alkuun :heart: Lapsia jo ennestään kolme kappaletta ja miehellä kaksi joten sellainen SUURperhe tiedossa. Elikkä ekaa yhteistä odotellaan.
Oireista että jatkuva palelu, mutta jos tulee kuuma niin hiki virtaa ihan solkenaan, rintojen arkuus jatkuu oli jo ennen plussaa, ajoittaista huonoa oloa ja iltaisin aivan järkkyä vatsan polttoa eli närästystä. Miten voi jo närästää sitä mietin itsekkin ,mutta kun aloin miettii edellisiä odotuksia taaksepäin niin samaa närästystä oli silloinkin. JOtenkin toi hormoonin muutos saa mun vatsan ärtyy joka on muutenkin hyvin herkkä. Niin ja röyhtäilyttää ihan koko ajan, ärsyttävä oire.
Ja yksi oire vielä mikä on tosi rasittava niin jatkuva jano. Ihan kuin olisi super kankkunen päällä kun janottaa aivan kaameasti eikä tahdo laantua millään.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Liityn tänne plussanneiden joukkoon, vaikka aika hiljaiselta tämä keskustelu näyttääkin. Kerron nyt vähän taustoja ensin, eli 05/2013 mulla todettiin pitkälle edennyt munasarjakysta, joka oli jo niin iso että jouduttiin poistamaan leikkauksella 06/2013 alkukuussa. Samalla jouduttiin poistamaan koko vasen munasarja, koska tervettä kudosta ei ollut enää jäljellä. Tulin raskaaksi 07/2013, joka päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon joka ilmeni ensiultrassa 09/2013. Raskaus keskeytettiin lääkkeellisesti. Viimeiset kuukautiseni olivat 18.11.2013, ja viimeviikolla plussasin ensiksi apteekin omalla hyvin selvän haamun, seuraavana päivänä myöskin aamupisusta apteekin omalla samanlaisen haamun ja myöhemmin vielä päiväpisusta clearbluen digillä raskaana 1-2. :)
Nyt on varattu taas ensiultraan aika, joka on 22.1.2014, siihen asti ei auta kuin pidellä peukkuja. Tällä hetkellä viikkoja on 4+3. Hieman jännittää se ensimmäinen ultra, kun edellisellä kerralla oli niin suuri pettymys kun kohdussa ei vauvaa ollutkaan (sikiö vastasi viikkoja 6+3, vaikka viikkoja piti olla jo 9+5), mutta ei auta kuin ajatella että kaikki tuola masussa on hyvin :)

Onko täällä muita ensiodottajia joilla keskenmeno alla?
 
zpp
Liityn tänne plussanneiden joukkoon, vaikka aika hiljaiselta tämä keskustelu näyttääkin. Kerron nyt vähän taustoja ensin, eli 05/2013 mulla todettiin pitkälle edennyt munasarjakysta, joka oli jo niin iso että jouduttiin poistamaan leikkauksella 06/2013 alkukuussa. Samalla jouduttiin poistamaan koko vasen munasarja, koska tervettä kudosta ei ollut enää jäljellä. Tulin raskaaksi 07/2013, joka päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon joka ilmeni ensiultrassa 09/2013. Raskaus keskeytettiin lääkkeellisesti. Viimeiset kuukautiseni olivat 18.11.2013, ja viimeviikolla plussasin ensiksi apteekin omalla hyvin selvän haamun, seuraavana päivänä myöskin aamupisusta apteekin omalla samanlaisen haamun ja myöhemmin vielä päiväpisusta clearbluen digillä raskaana 1-2. :)
Nyt on varattu taas ensiultraan aika, joka on 22.1.2014, siihen asti ei auta kuin pidellä peukkuja. Tällä hetkellä viikkoja on 4+3. Hieman jännittää se ensimmäinen ultra, kun edellisellä kerralla oli niin suuri pettymys kun kohdussa ei vauvaa ollutkaan (sikiö vastasi viikkoja 6+3, vaikka viikkoja piti olla jo 9+5), mutta ei auta kuin ajatella että kaikki tuola masussa on hyvin :)

Onko täällä muita ensiodottajia joilla keskenmeno alla?
Täällä bingo. 3/13 sain ensimmäisen plussan vuoden yrityksen jälkeen= tuulimuna ja lääkkeellinen keskeytys.

Viime kuussa taas plussa testiin, mut oli alusta asti sellainen olo että tää ei pääty hyvin ja 4 päivää sen jälkeen alkoikin vuoto, verikokeessa testattiin hcg:n määrä, oli 50. 10 päivää vuoto jatkui, kunnes lopulta päättyi, hcg silti koholla vähän..sitten sain todella rajun kohtutulehduksen ja jouduin iv-antibiottiin sairaalaan neljäksi päiväksi. Sen jälkeen vasta hcg nollissa.

Nyt ei tullut yksiäkän kuukautisia tässä välissä, vaan ovulaatio oli 12 päivää sitten ja pari päivää sitten tuli haamu testiin, eilen raskaana 1-2 digiin ja tänään liuskatestillä haamukin muuttunut kunnon plussaksi, joten sinänsä hyvä merkki että hormonitaso nousee.

Varhaisultra varattu 9.1 ja nyt todella pelottaa että meneekö kesken ennen sitä, kun tosissaan ei yhdetkään menkat kerenneet välissä tulemaan, vaan raskaus alkoi viikko keskenmenon jälkeen olleesta ovulaatiosta. Todellisia piinapäiviä nyt siihen varhaisultraan asti, ja viikkoja tällä hetkellä koossa siis vasta 3+5.

Pelko persiissä ootellaan :) edes miehelle en ole vielä kertonut asiasta, kerron vasta viikonlopun jälkeen, koska silloin menkat vasta varsinaisesti myöhässä. Hän stressaa mun terveydestäni ja keskenmenon riskistä vielä 1000 kertaa enemmän, joka ei ainakaan helpota omiin pelkoihin :D

Ja niin, esikoista tässä nyt kovasti yritetään :)
 
Viimeksi muokattu:
//MUOKS tulipa paljon noita samoja asioita kun eka viestissä, mutta en viitsi alkaa muutteleen :)

zpp, ihanaa että löytyy kohtalotovereita! :) itse en ole uskaltautunut enää raskaustestiä tekemään. 11.12.13 siis plussasin sen ekan haamun, seuraavana aamuna samanlaisen haamun ja sitten päiväpissasta sen clearbluen... Kokoajan on kyllä mielessä käynyt että pitäisikö se yksi testi tehdä, että tulisiko siihen yhtään selvempää viivaa, mutta vaikka se tulisi niin ei se taitaisi helpottaa tätä oloa ollenkaan.

Ihmeen vähän kuitenkin oon stressannut tän asian kans, ehkä lähinnä toivon että jos kesken menee niin tulisi edes itsestään ulos eikä niin että ultrassa vasta todetaan. Unissaan sitten pohdin senkin edestä, aamulla heräsin siihen kun näin unta siitä ensiultrasta (jossa kylläkin kaikki oli hyvin) mutta sitten heräsin ja tajusin että enhän mä vielä tiedäkään onko kaikki hyvin.

Voi että mä odotan ja toivon että siellä ultrassa näkyisi semmoinen pikkuinen vauva jonka sydän sykkii ja kaikki on hyvin! ultra-aika varattuna siis Tammikuun 22. ja tällähetkellä viikkoja kasassa 4+5 :)

ja jotta ei nyt näin lyhyeksi tää juttu jäis, niin millasia oireita sulla on ollut? Mulla lämpö kokoajan vähän koholla, väsyttää ja nälättää kokoajan, tissit on aivan sairaan kipeet ja tuntuu niiiiin raskailta ja turvottaa! Ja pisteenä iin päälle mulle iski taas huuliherpes, ja epäilen että sekin johtuu näistä hormoneista kun koskaan ennen ei ole ollut kuin nyt näiden kahden raskauden aikana..

Tuli nyt vähän pitkä avautuminen, mutta on kauhean vaikeaa puhua näistä asioista sellaisille jotka eivät ole tälläista kokeneet, niin ihanaa puhua jollekin joka ymmärtää :) ?

tsemppiä, ja toivotaan että pikkuiset jaksais pitää tiukasti kiinni ja kehittyä! ?
 
Viimeksi muokattu:
RV 4+0 liittyy tähän jengiin :) Arvasin olevani raskaana viime tiistaina siitä että tuli paha olo johon ei liittynyt mahakipua ja oksensin... ja siitä asti on kuvottanut ja ollut nälkä päällä yhtä aikaa :-D Muita raskausoireita olen ollut hyvä kuvittelemaan ennenkin vaikken edes ole ollut raskaana mutta yrjöstä ei voi erehtyä! Myös rintani ovat olleet arat ja painavat, ja se on minulle ihan uusi raskausoire vaikka olen ollut kahdesti ennenkin tiineenä.

Joosbequu, luulen että äitisi on vaan vanha ja viisas, oma äitini ja varsinkin isoäitinikin reagoivat noin kun ekan kerran aloin odottaa ja sanoivat varovasti että keskenmenot ovat yleisiä. Se oli silloin minusta kamalaa kuultavaa mutta nyt ymmärrän heitä paremmin... Koettuani yhden keskenmenon ja yhden terveet kaksoset poikineen raskauden.
 
Minä myös liityn mukaan! :)

Reilu vuosi yritystä takana ja torstaina pärähti viimeinkin plussa testiin. Viikkoja omien laskujen mukaan olisi tänään 4+5. Arvelin jo edeltävällä viikolla, että nyt taisi viimeinkin tärpätä! :) Ei mitään oireita, tai no, ruoka on maistunut paremmin ja selkää on juilinut, mutta samat oireet voisivat olla ilman raskauttakin. :D

Tämä on nyt toinen raskauteni, edellisen tulos tuolla tuhisee sängyssään. Esikoinen on 1½ vuotias poika ja häntäkin yritettiin lähes vuosi, ennen kun saatiin plussa testiin. :) Esikoista odottaessa oireet olivat kovin vahvat, järkyttävä pahoinvointi ja oksentelu oli silloin riesana.
 

Yhteistyössä