Mulla paloi käpy tuohon veteraanipariskuntaan

Siis veteraanit on yhdet tärkeimmistä vieraista Linnan juhlissa, heidän panoksensa itsenäisyyden eteen on korvaamaton.
Mut ihme ulinaa tältä yhdeltä pariskunnalta ja tyttäreltään.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005485105.html

-ensi kutsuttivat itse itsensä Linnaan
-joo kiva kun ajattelivat juhlistaa hääpäiväänsä siellä mut hei, se ei ole Saulin tehtävä järkätä hääpäiväbileitä tai velvoita häntä kutsumaan heitä sen takia
-veteraanien puolisot ovat ihan kiltisti istuneet viereisessä huoneessa, myös Adolf Ehrnroothin vaimo
-se hetki kesti vain puoli tuntia
-tytär valitti kun "äiti joutui huonoilla jaloillaan siirtymään toiseen huoneeseen"; häh, jos on niin huonot jalat että huoneesta toiseen siirtyminen tuottaa tuskaa, niin sit on vanhainkoti oikea osoite eikä Linnan juhlat
-pariskunta jätti tapaamatta Saulia ja lähti bileistä kesken kaiken - tuoko sit on hyvää käytöstä?

Ainut kupru minkä Linna teki, oli että se vaimo joutui kahvittelemaan kahvisetti sylissä. Mut itse en olisi edes huomannu moista mokaa, jos olisin ollu siellä.

Mut pelkään että se työntekijä sai nyt ihan turhaan haukut.
 
  • Tykkää
Reactions: NewYork
Onhan pariskuntaa muistettu Henk.koht.anteeksipyynnöllä niin ovella kukkien ja lahjan kanssa sekä mediassa. Ainahan isoissa juhlissa on protokolla minkä mukaan mennään. Eikä siihen auta itkeminen. Siihen pitäisi korkeasta iästä huolimatta taipua. Harmi, että pahoittivat mielensä etuoikeudesta huolimatta. Ehkä se ns.tyhjä vaimon paikka oli sen edellisenä iltana kuolleen veteraanin,joka ei päässyt tästä syystä paikalle.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777 ja Echo
vierailija
Se, etta lehdet kirjoittaa samasta jutusta monta kertaa, ei tarkoita sita, etta asianosaiset olisivat asiaa edelleenkin lehtiin itkemassa. Ja ala veteraanioariakuntaa syyta siita, etta heidan omaiset asian toivat julkisuuteen.

Echo, hapea! Ihan aiheesta pariskunta mielensa pahoitti. Sina tunnetusti pahoitat mielesi mitattomista asioista, ja jatkuvasti ja karkkaasti kapeakatseisia mielipiteitasi taalla vouhkaat, joten mita jos pitaisit suusi kiinni kun jollain oikeasti on aihetta tuohtumukseen.
 
vierailija
Se, etta lehdet kirjoittaa samasta jutusta monta kertaa, ei tarkoita sita, etta asianosaiset olisivat asiaa edelleenkin lehtiin itkemassa. Ja ala veteraanioariakuntaa syyta siita, etta heidan omaiset asian toivat julkisuuteen.

Echo, hapea! Ihan aiheesta pariskunta mielensa pahoitti. Sina tunnetusti pahoitat mielesi mitattomista asioista, ja jatkuvasti ja karkkaasti kapeakatseisia mielipiteitasi taalla vouhkaat, joten mita jos pitaisit suusi kiinni kun jollain oikeasti on aihetta tuohtumukseen.
(n) hapea itse.
 
vierailija
Se, etta lehdet kirjoittaa samasta jutusta monta kertaa, ei tarkoita sita, etta asianosaiset olisivat asiaa edelleenkin lehtiin itkemassa. Ja ala veteraanioariakuntaa syyta siita, etta heidan omaiset asian toivat julkisuuteen.

Echo, hapea! Ihan aiheesta pariskunta mielensa pahoitti. Sina tunnetusti pahoitat mielesi mitattomista asioista, ja jatkuvasti ja karkkaasti kapeakatseisia mielipiteitasi taalla vouhkaat, joten mita jos pitaisit suusi kiinni kun jollain oikeasti on aihetta tuohtumukseen.
Mutta kun veteraanien puolisoiden paikka on eri huoneessa.... vaikka kuinka Echo häpeäisi.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Jos kanslia on myöntänyt virheen, niin silloin virhe on tapahtunut ja vaimon olisi pitänyt olla miehensä rinnalla.
Niin. Ehkä kanslia on tahdikas ja myöntää "virheen" eikä ala julkisesti lumipestä vanhoja ihmisiä. Siitähän vasta syntyisi sanomista jos kanslia kyykyttää veteraanin vaimoa. Joten annetaanko jo olla KUKA oli oikeassa!
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Vaikea kuvitella että pariskunta itse kirjottelisi itkuvirsiä someen, lehdet ovat vaan saaneet tästä hyvän jutun pitkäksi aikaa. Kanslia teki virheen, noin ei kohdella iäkkäitä ihmisiä.
 
vierailija
Vaikea kuvitella että pariskunta itse kirjottelisi itkuvirsiä someen, lehdet ovat vaan saaneet tästä hyvän jutun pitkäksi aikaa. Kanslia teki virheen, noin ei kohdella iäkkäitä ihmisiä.
No niimpä. Ja tämmösille uutisille ei tulis antaa huomiota nyt.

Kohta "veteraanit vaatii liikaa" ihmisten mielestä vaikka kyllä jumankauta on ansainnu vaikka kuningas kohtelun! Sen verran työtä ovat tehneet sen eteen että echokin saa tällähetkellä olla vapaasti omassa maassan.
(ainakin jokseenkin vielä)
 
vierailija
No niimpä. Ja tämmösille uutisille ei tulis antaa huomiota nyt.

Kohta "veteraanit vaatii liikaa" ihmisten mielestä vaikka kyllä jumankauta on ansainnu vaikka kuningas kohtelun! Sen verran työtä ovat tehneet sen eteen että echokin saa tällähetkellä olla vapaasti omassa maassan.
(ainakin jokseenkin vielä)
Mun mielestä on väärin ettei kaikkia veteraaneja viedä linnan juhliin. Heille voisi pitää oman kahvitushetken ilman muita häsläreitä. Saavat sitten istua rauhassa pariskuntineen ja tuntevat että heitä muistetaan ja kohdellaan oikein. Se että 6.12. talo on tupaten täynnä eikä tilaa liikkumiseen ole ei oikein kuulosta sopivalta yli 90vuotiaalle. Eikö se kanslia voisi sitä edes tehdä?
 
vierailija
Mun mielestä on väärin ettei kaikkia veteraaneja viedä linnan juhliin. Heille voisi pitää oman kahvitushetken ilman muita häsläreitä. Saavat sitten istua rauhassa pariskuntineen ja tuntevat että heitä muistetaan ja kohdellaan oikein. Se että 6.12. talo on tupaten täynnä eikä tilaa liikkumiseen ole ei oikein kuulosta sopivalta yli 90vuotiaalle. Eikö se kanslia voisi sitä edes tehdä?

Minusta koko linnan juhlat voisivat olla vain pelkästään veteraaneille ja lotille. Sinne tanssilattialle mahtuu pöytiä ja tuoleja kahvitusta varten. He ansaitsevat juhlapäivän, sipilä ja kumppanit ei.
 
Se, etta lehdet kirjoittaa samasta jutusta monta kertaa, ei tarkoita sita, etta asianosaiset olisivat asiaa edelleenkin lehtiin itkemassa. Ja ala veteraanioariakuntaa syyta siita, etta heidan omaiset asian toivat julkisuuteen.

Echo, hapea! Ihan aiheesta pariskunta mielensa pahoitti. Sina tunnetusti pahoitat mielesi mitattomista asioista, ja jatkuvasti ja karkkaasti kapeakatseisia mielipiteitasi taalla vouhkaat, joten mita jos pitaisit suusi kiinni kun jollain oikeasti on aihetta tuohtumukseen.
Ei vaan tässä ärsytti se, että kanslia ja lehdetkin toitotti miten tuota vanhaaparia on kohdeltu väärin.

Niin paljon kuin haluankin veteraaneille etuisuuksia ja hyvää kohtelua, niin eivät he ole puolijumalia.
Kanslian oli pakko pahoitella koska veteraanit ovat niin arvostettuja että ilmeisesti ovat aina oikeassa.

Mä enemmän suren tässä sitä Linnan työntekijää joka joutui ryöpytyksen kohteeksi, kiitos vanhanparin tyttären.
 
minusta törkeää toimintaa vanhuksia kohtaan ollut tuo. kyllä puolisot pitäis järjestää samaan tilaan kahville, varsinkin kun on kyse vanhoista ihmisistä. ja Echo hei kyllä vanhuksilla voi olla todella niin kipeät jalat, että liikkuminen tuottaa tuskaa. Ehkäpä joudut tämän vielä itse kokemaan. ja osoite on varmaan sulla sitten tuo vanhainkoti.
 
minusta törkeää toimintaa vanhuksia kohtaan ollut tuo. kyllä puolisot pitäis järjestää samaan tilaan kahville, varsinkin kun on kyse vanhoista ihmisistä. ja Echo hei kyllä vanhuksilla voi olla todella niin kipeät jalat, että liikkuminen tuottaa tuskaa. Ehkäpä joudut tämän vielä itse kokemaan. ja osoite on varmaan sulla sitten tuo vanhainkoti.
Jos protokolla on se että veteraanien vaimot on eri huoneessa (esim.tilanpuutteen takia?) niin sit ne on eri huoneessa.
Luulisi sota-ajan ihmisillä olevan sen verran nöyryyttä auktoriteetteja kohtaan.

Ja tuo vanhapari on kyllä kerinnyt ja kerkiää istumaan vierekkäin koko ikänsä.

Jos mulla ois niin kipeät jalat että huoneesta toiseen siirtyminen tuottaisi tuskaa, niin en tunkisi Linnaan, jossa jo siirtyminen eri saleihin tarkoittaa moninkertaisia matkoja.

Jotenkin mulle tulee tuosta mieleen se, että noiden tyttärelle on kihahtanut hattuun se, että isä on veteraani, ja on kutsuttanut vanhempansa linnaan koska koko perhettä pitää pokkuroida.

Eivät he ajattele miten p*skaisesti tekevät sille poloiselle kadetille/millelie joka saa lukea koko keissistä iltapäivälehdistä ja joka varmasti häpeää kun Saulikin joutuu tätä kommentoimaan.

Tuo pariskunta ja varsinkin tyttärensä on häpeäksi muille veteraaneille.
 

Yhteistyössä