Mulle on se ja sama miten ninatt tai muut samanhenkiset tekee, mä olen ylpeä

siitä että olen vanhanajan äiti isolla äällä. Minä pussaan, kiellän, juttelen, opastan, rakastan, suojelen, rähjään ja rankaisen. Ja kaiken siitä välistä, alta, päältä ja edestä. Joskus perustelen päätökseni vain sanomalla "koska minä sanon niin". Meillä on nukkumaanmenoajat, ruoka-ajat ja saunapäivät.

Olen joskus epävarma kasvattajana, mutta se ei haittaa pätkän vertaa. Mulla on tolkuttoman onnellinen perhe ja sellaisena pysytäänkin :heart:

Olenko muuten nyt ihan hukassa, mutta ninatt on ennen ollut nimellä evelyn? Muistan vaan kyseisen henkilön jutut jokusen vuoden takaa...
 
Pitääkö niitä juttuja lukea jos niin ärsyttää? Hyvä vanhempi voi olla monella tavalla, hyvä ihminen voi sitten yrittää olla hyväksymällä ne erilaiset tavat vaikkei omalta tuntuisikaan :) Pakottaminen ei keneltäkään ole kaunista..
 
Siis miks te tartutte hänen tapaansa olla ja elää niin kamalan hanakasti?Tuskin kukaan meistä kasvattaa lastaan juurikin samalla tavalla joten eikö anneta kaikkien kukkien kukkia?

Se on veikee homma et kun poikkeet valtavirrasta ja sanot sen täällä ääneen, oot automaattisesti väärässä, huono ihminen yms yms.
ninaTT kieltämättä kirjoittaa usein melko provosoivasti, mut älkää tarttuko siihen, jos ärsyttää, älkää avatko hänen aloituksiaan..
 
Okei.

Jokaisella, myös NinaTT:llä, on oikeus olla ylpeä siitä millainen äiti on.

Johonkin kohtaan ilmeisesti joillain kolahtaa, kun on tarve tällaisia aloituksia (ja monia muita samaa aihetta sivuavia) tehdä.
 
"vieras"
Siis miks te tartutte hänen tapaansa olla ja elää niin kamalan hanakasti?Tuskin kukaan meistä kasvattaa lastaan juurikin samalla tavalla joten eikö anneta kaikkien kukkien kukkia?

Se on veikee homma et kun poikkeet valtavirrasta ja sanot sen täällä ääneen, oot automaattisesti väärässä, huono ihminen yms yms.
ninaTT kieltämättä kirjoittaa usein melko provosoivasti, mut älkää tarttuko siihen, jos ärsyttää, älkää avatko hänen aloituksiaan..
NinaTT saa kirjoittaa provosoivasti ja tuomita täysin muiden tavan olla ja elää,mutta jos hänelle vastaa samalla mitalla on huono ihminen..
 
"mielikki"
Mulla ei ole mitään muuta vastaan tätä henkilöä, surettaa vaan kun kaikki on opeteltava kirjoista. Itse olen onnellinen että läheltä löytyy äitejä joka lähtöön ja heiltä voin ammentaa tosielämän oppia äitiydestä. Hylkään ajatukset jotka tuntuu epäluontevilta tai eivät vaan sovi minun lapsilleni. Ja taas lainaan niitä hyviä vinkkejä.

Osa ahdistuksesta varmaan johtuu myös siitä että nuo kirjailevat kasvatustieteilijät ovat enempi vähempi rahan vuoksi tossa hommassa. Tuo on iso bisnes ja kirjoja on saatava ulos rikkauksien toivossa. Mä en jaksa uskoa että jolla kulla jenkki-kirjailijalla on mielessä se että maailman lapset alkaisivat voida paremmin...vaan ihan perus inhimillinen ahneus. Keksitään ajatuksia joille löytyy hölliä tieteellisiä todisteita (ei aukottomia) ja pistetään eteenpäin.
 
[QUOTE="vieras";23480513]NinaTT saa kirjoittaa provosoivasti ja tuomita täysin muiden tavan olla ja elää,mutta jos hänelle vastaa samalla mitalla on huono ihminen..[/QUOTE]

No mitä tänää oon seurannu niin ihan samalla tavalla on antanut takas mitä sille itselleen on ensin heitetty, ihan asiallisesti vastaili ja selitti tapojaan kun niitä myös asiallisesti kysyi!Kannattaisko joskus vähän kattoo itekkin mitä sieltä näppikseltään päästää?
 
[QUOTE="vieras";23480525]No onneks sulle ei ikinä kolahda mikään ja sulla ei koskaan oo tarvetta mihinkään kun oot niin hyvä ja helvetin ylevä ja täydellinen.[/QUOTE]

Kiitos :), en oo osannut ajatella itseäni ylevänä ja täydellisenä, mutta kai minä sitten oon kun tuntemattomatkin on sitä mieltä.

Oikeasti; miksi ihminen ei saisi olla tyytyväinen siihen, millainen on esim. äitinä? Ei täydellinen, mutta tarpeeksi hyvä ja omalle perheelleen & omien lastensa suhteen sopivimmalla tavalla toimiva.
Onhan ap:kin, ja siitä kertoi (tosin veti siihen hieman ikävästi mukaan toisen palstalaisen).

Valittaahan täällä saa, surkutella ja ruikuttaa, mutta tyytyväinen ei koskaan saisi olla.
 
Okei.

Jokaisella, myös NinaTT:llä, on oikeus olla ylpeä siitä millainen äiti on.

Johonkin kohtaan ilmeisesti joillain kolahtaa, kun on tarve tällaisia aloituksia (ja monia muita samaa aihetta sivuavia) tehdä.
Ei muhun kolahtanut, siksi en ole edes viitsinyt lukea kuin pinnan ninaa morkkaavista ketjuista, kommentoimista en ole edes harkinnut. Nimi on otsikossa vain siksi, että se on nyt "se tunnetuin" vastakkaista ajattelua edustava. Avasin ketjun puhtaasti siksi, että minusta on kivaa olla tarpeeksi hyvä äiti omalla tavallani, ihan niinkuin kaikista omilla tavoillaan. Mutta senkö sanomiseen ei ole tilaa kaiken riitelyn keskellä? Tekstissähän en puhunut KENESTÄKÄÄN muusta kuin itsestäni :)

Nina, olisin voinut vannoa että olit sama... se evelyn jonka muistan puhui paljon vvv menetelmästä vauvallaan, asui muistaakseni kotkassa... Hassua jos osui samanniminen aikanaan samoille asialinjoille! Niin ja siis ihan selvennykseksi, mua ei ahdista "sinun tapasi" kasvattaa/jättää kasvattamatta lapsesi, kun eihän se minulta ole pois. Anteeksi jos teksti tuntui jotenkin hyökkäykseltä, myönnän että vähän ajattelemattomasti asettelin otsikon (toisaalta eipä kukaan taida neutraalisti otsikoituja juttuja enää nykyään avata?).
 
"vieras"
Kiitos :), en oo osannut ajatella itseäni ylevänä ja täydellisenä, mutta kai minä sitten oon kun tuntemattomatkin on sitä mieltä.

Oikeasti; miksi ihminen ei saisi olla tyytyväinen siihen, millainen on esim. äitinä? Ei täydellinen, mutta tarpeeksi hyvä ja omalle perheelleen & omien lastensa suhteen sopivimmalla tavalla toimiva.
Onhan ap:kin, ja siitä kertoi (tosin veti siihen hieman ikävästi mukaan toisen palstalaisen).

Valittaahan täällä saa, surkutella ja ruikuttaa, mutta tyytyväinen ei koskaan saisi olla.
Tottakai saa olla. Mutta jos on tyytyväinen itseensä,niin tarkoittaako se sitä että muiden tapa on perseestä ja muut tekevät automaattisesti väärin? Mä en oo kertaakaan nähnyt että NinaTT ois sanonu jollekin toiselle että hei,onpa fiksu juttu,voisin itsekin kokeilla tuota. Neuvoja ja paasausta sen sijaan satelee,mutta ei koskaan sitä vastavuoroisuutta. Ja ihan vinkki vaan,ihmisestä saa yleensä paljon inhimillisemmän kuvan,jos joskus edes kertoisi jostain mikä ei oo menny niin putkeen. Semmoselta ottaa paljon mieluummin neuvoja ja apua vastaankin,kun tulee tunne että toinen ei ole perfektionisti yli-ihminen ja uskaltaa itsekin myöntää oman vajavaisuutensa.
 
Siis miks te tartutte hänen tapaansa olla ja elää niin kamalan hanakasti?Tuskin kukaan meistä kasvattaa lastaan juurikin samalla tavalla joten eikö anneta kaikkien kukkien kukkia?

Se on veikee homma et kun poikkeet valtavirrasta ja sanot sen täällä ääneen, oot automaattisesti väärässä, huono ihminen yms yms.
ninaTT kieltämättä kirjoittaa usein melko provosoivasti, mut älkää tarttuko siihen, jos ärsyttää, älkää avatko hänen aloituksiaan..
Siis jos otsikossa nyt lukee kerran toisen palstalaisen nimi (+muut) ja nimenomaan siten, että mua EI haittaa miten toiset elää niin kuinka se kääntyy hyökkäykseksi?? Kun tekstissäkään en mitään hänestä kirjoittanut? Ja mielestäni ihan asiallisesti kysyin, että onko hän eräs jonka kanssa jotakin vuosia sitten juttelin samankaltaisista aiheista?

En pyytänyt ketään kommentoimaan kyseistä henkilöä, en sanonut poikkipuolista sanaa. Ehkä vähän tyhmästi vaan käytin nimeä, lähinnä siksi, että se nyt vaan on se minun tapana vastakohta. Otsikko voisi olla toisessa ketjussa "mulle on sama vaikka joku tykkää mustasta puserosta" ja tekstissä on että "minä tykkään valkoisista". Onko teksti silloin hyökkäys mustasta pitäviä kohtaan vai ihan vaan toteamus, että minä tykkään valkoisesta...

Kuten kenenkään juttuja, ei minunkaan tekstiini kannata laittaa rivien väliin sellaista mitä siellä ei ole.
 
Mä en edes tiedä mikä mun linjani olis, jos sitä pitäis jotenkin analysoida.

Semmonen, mä vaan sanoisin :D

On mulla yks lastenkasvatuskirjakin, hankin sen ennen esikoisen syntymää enkä ikinä päässyt paria ekaa lukua pidemmälle.
Tuntui jotenkin hölmöltä koko kirja- tai miten asiat oli esitetty. Pistin hyllyyn ja ajattelin että palaan opuksen pariin sitten kun tulee jokin ongelma tai alkaa jokin asia mietityttää.

Viikko sitten vein kirjan kirppikselle :D ei ikinä tullut muistettua koko opusta- ei edes räkätautien aikana sängynjalan alle korotukseksi. Siihen tarkoitukseen mä käytin Perheen lakitiedon I ja II osia :D
 

Yhteistyössä