mummuista

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 15:53 vieras kirjoitti:
Voi kun oliskin vielä mummu, molemmat meni yhtaikaa syöpään, kahden viikon välein. Tänään mun oman äidin kuolemasta tuli 9 kk, sattuu niin vieläkin, suru ei hellitä :'( :'(
olen pahoillani.
toivottavsti sinulla on kuitenkin hyvät muistot jäljellä.
koskaan ei voi tietää milloin aika ottaa omista lähimmäisistä.
senkin takia riidat ja erimielisyydet on hyvä jakaa selviksi.
ja turhista on on edes mainita.
 
kotäityli
lapset ovat mummolassa kk ehkä noin 1-2 kertaa. lapset tykkää olla mummolassa joten miksi en veisi ja mummo ja pappa tykkää ottaa lapsetkin sinne hoitoon. saa laatuaikaa miehen kanssa :p
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 15:54 anna kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 15:53 vieras kirjoitti:
Voi kun oliskin vielä mummu, molemmat meni yhtaikaa syöpään, kahden viikon välein. Tänään mun oman äidin kuolemasta tuli 9 kk, sattuu niin vieläkin, suru ei hellitä :'( :'(
olen pahoillani.
toivottavsti sinulla on kuitenkin hyvät muistot jäljellä.
koskaan ei voi tietää milloin aika ottaa omista lähimmäisistä.
senkin takia riidat ja erimielisyydet on hyvä jakaa selviksi.
ja turhista on on edes mainita.

näin on, älkää riidelkö ja sanokaa usein rakastavanne toisianne, tämä ohje on kaikille ihmisille, koskaan ei tiedä milloin elämä jättää meidät :(
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 15:36 pikanen kirjoitti:
kyllä mua ärsyttää sunnattomasti jos mummo ei ota lapsenlapsiaan hoitoon kuin kerran kuussa!
ja hänellä ei mitää muuta ole kuin aikaa! :kieh:
Tää oli varmaan vitsi :LOL: . Mua ärsyttää sunnattomasti jos joku ilmanmuuta OLETTAA että voi viedä omat muksunsa toiselle vaivoiksi.
 
Meillä anoppi vielä työelämässä, joten lapsenlapsia hän ei kauhean usein ehdi hoitaa. Mielellään kyllä ottaisi heitä hoitoon, mutta kun aika ei vaan hänellä riitä. Kaikki viikonloputkin menevät töitten merkeissä. Ehkä kerran kolmessa kuukaudessa ottaa meidän keskimmäistämme hoitoon, nuorinta (1 1/2v.) ei ole vielä käynyt hoitamassa kuin kerran pari.
Äitini taas eläkkeellä, mutta ei hänelläkään tuota aikaa tunnu olevan. En minä aina välttämättä sitä yöhoitoa odottaisikaan, mutta olisi helpottavaa kun olisi tiedossa edes joku hoitopaikka, minne viedä pariksi tunniksi esim. hammaslääkärin tai kampaajan takia. Nyt tosi vaikea sopia yhtään mitään menoja. Mulla oli tuossa viime talvena kaupungin kodinhoitaja kerran viikossa (tosin hoitaja ja hoitoaikakin lopulta vaihteli niin paljon, ettei menojen sopimisesta mitään tullut).

Isovanhemmilla ei ole mitään velvollisuutta hoitaa lapsenlapsiaan, tietenkään. Mutta joskus toivoisi, että hekin ajattelisivat lasten äitiä sen verran, että itse tarjoutuisivat auttamaan. Sen sijaan, että sitä apua on usein pyytämällä pyydettävä, eikä sittenkään sitä usein saa.
 
Meijän mummuska, mun äiti on vielä sen verta nuori ittekkin, et ei hän paljon v-loppusin ole edes kotona ja jos onkin niin uskon, että haluaa levätä, tekee sen verta raskasta työtä. Lomallaan on toivonut saavansa poikaa yökyläileen.

Miehen vanhemmille en edes anna, vaikka haluisivatkin. :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 15:14 Vieras kirjoitti:
Lapset kyllä tarvitsisivat mummuaan, mutta mummu ei ota meillä koskaan heitä yöksi tai hoitoon muutenkaan, kun hän käy töissä. Hoitaa kyllä lapsiemme serkkulapsia, mutta sitten ne hänen voimat loppuvatkin siihen.
Meillä sama tilanne. Miehen siskon lapsia anoppi kyllä ottaa jopa viikoksi kerrallaan hoitoon lomillaan mutta meidän lapset ei ole siellä olleet kuin muutaman yön ja vanhin lapsista on jo sentään 9 v. Tuntuu tietysi pahalle kun lapsenlapset niin eriarvoisia.
 
Mun äiti hoitaa lapsia työkseen kotona joten en halua kuormittaa omilla lapsillani äitiäni enään viikonloppuisin.

Annan jos itse pyytää mutta en ole koskaan itse kysynyt että ottaisko hoitoon.
Nyt kun kesälomat alkaa niin äitini haluaa molemmat isot likat viikoksi sen luo,annan koska itse pyysi mutta ei samaan aikaan.

Eikä siihen ole oikeen tarvettakaan koska samaiset likat on jokatoinen viikoloppu isänsä luona :)

Mutta jos haluat ottaa usein ja lapsen vanhemmat haluaa antaa niin sehän on loisto juttu,mutta älä opeta niitä siihen että aina otat ja siirrät omat menos. =)
Näitäkin vanhempia on ja paljon.Enkä tarkoita sillä että näin olisi teillä

Ja onneksi olkoon tulevasta mummoudesta :flower:
 
Meillä mummu kutsuu lapsia päiväseltään kylään, tai joskus yökylään, ihan miten itse jaksaa ja haluaa. Ainoa ehto on että jokainen pääsee vuorollaa, näin kaikki tasa-arvoisia. Mummu aina etukäteen meiltä tarkistaa voiko lapsi tulla ja sitten kutsuu lapsen henkilökohtaisesti. Meillä toimii tämä ihan hyvin. Mummu ei väsy kun ei vaadita mutta halutessaan voi viettää aikaa lastenlapsien kanssa
 

Yhteistyössä