Mun koira?

  • Viestiketjun aloittaja Box
  • Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.07.2005 klo 22:59 Box kirjoitti:
hei!

agressiivisuudella tarkoitan vihaisuutta ihmisiä kohtaan tai häiritsevää vihaista käytöstä muita koiria kohtaan. Toki kotia saa puolustaa, ja pihaan saapuvista ihmisistä ja varsinkin muista koirista saa ilmoittaa, mutta ei hyökätä kimppuun. kokemusta on koirista, aiemmin ollut erittäin päättäväinen ja dominoiva cockerspanieli, yksi ongelmavyyhti lihaskimppu vauhtiveikko labradorin noutaja ja itsetietoinen maltankoira. Cockerin ja maltankoiran turkin hoitoa pidin vaativana, ja enää ei rahkeet jokäiväiseen turkin selvittelyyn riitä, vaikka muuten olivatkin loppujen lopuksi mukavia koiria, ja labradorin noutaja taas on nykyiseen asuntoon ja autoon aivan liian suuri, ja ainakin jo edesmennyt lapukkani vaati paljon liikuntaa ja aktivoimista, muuten turhautui ja rupesi oikuttelemaan.

snautserista olisin kiinnostunut tietämään lisää, samoin pinseristä ja mäyriksestä, siis omakohtaisia kokemuksia, en kirjojen ja kennelsivujen antamia yleiskuvauksia, jotka kovin harvoin kauhean tarkkaan pitävät paikkaansa.
Kyllä ne yleiskuvaukset aika tarkkoja on eli kirjat ja netti käyttöön ja kysele mieleisestä rodusta kyseisen rodun kasvattajalta
 
maarith
ranskanbulldoggi...tykkää lapsista ja ihmisistä.On pienisuuri koira eikä vie tilaa ja turkki extra helppo hoitonen.Tulee periaatteessa toimeen muiden kanssa,mutta kaikki ei sen kanssa kuonon "lyttysyyden"takia.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.07.2005 klo 08:30 diiduli kirjoitti:
meillä oli snautseri joskus ja se oli aika äkänen luonteeltaan, en suosittele ainakaan jos pieniä lapsia, eikä nyt niin kauhean helppohoitonenkaan...sitten mäyris on kans aika tarkka reviiristään ja aika vihanen sille tuulelle satuttuaan...elikkä en sitäkään jos on lapsia...vaikka sehän tosin riippuu ihan koiran luonteesta, mutta näillä roduilla jo ihan yleinen tuo agressiivisuus...mutta tuo labris ois mahtava valinta, tosi ihmis rakas,pärjää vähällä lenkillä ja karva helppohoitosta...ainiin ja onhan dalmatialainenkin aika hyvä valinta...
huom!dalmis kaipaa paljon liikuntaa
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.07.2005 klo 14:23 puhkis kirjoitti:
olen tuntenut muutaman corgin ja ne on olleet vihaisia, suorastaan agressiivisia!
'

Millähän tavalla tuo agressiivisuus on ilmennyt? Itse en tunne yhtään "vihaista" corgia ja tunnen niitä sentään melkoisen määrän ;)

Oliskohan vikaa remmin toisessa päässä? Koiran kuin koiran saa kyllä pilattua, mutta corgi ei rotumääritelmänkään mukaan olla vihainen
=)
 
Hyvä rotu on perhoskoira eli papillon. Se on ystävällinen, pieni, oppivainen ja fiksu, sen turkki ei vaadi mitään ihmeelistä hoitoa, harjata voi silloin tällöin.
Enkä ole ikinä tavannut vihaista/aggrassiivista papillonia!!!
Lisäksi ne ovat ainakin mun mielestä erittäin kauniita.
Toinen rotu on shetlannin lammaskoira, kääpiölassie, mutta ne voivat olla arkoja, minkä vuoksi ne saattavat olla esim. arvaamattomia lasten kanssa. Ja sen turkki vaatii päivittäistä huolellista harjausta...
 
eri mieltä
Sheltin turkkia, samoin kuin collienkaan ei saisi harjata kuin kerran viikkoon, muuten se ei pääse kehittymään tuuheaksi. Tottahan toki täytyy katsoa ettei esim. takkuja pääse tulemaan, mutta kunnon harjausta ei siis joka päivä.

Pitkä karva tuo automaattisesti mieleen työlään turkin, mitä se ei kuitenkaan ole. Sheltit voivat olla pidättäytyviä, mutta arkoja eivät saisi olla. Tiedän monta shelttiä ihanteellisena lapsiperheen koirana
=)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.08.2005 klo 10:00 FLIBU kirjoitti:
Hyvä rotu on perhoskoira eli papillon. Se on ystävällinen, pieni, oppivainen ja fiksu, sen turkki ei vaadi mitään ihmeelistä hoitoa, harjata voi silloin tällöin.
Enkä ole ikinä tavannut vihaista/aggrassiivista papillonia!!!
Lisäksi ne ovat ainakin mun mielestä erittäin kauniita.
Toinen rotu on shetlannin lammaskoira, kääpiölassie, mutta ne voivat olla arkoja, minkä vuoksi ne saattavat olla esim. arvaamattomia lasten kanssa. Ja sen turkki vaatii päivittäistä huolellista harjausta...
Minä oon tavannut kolme ärhäkkää papillonia ja pienen kokonsa takia en lapsperheeseen suosittelis. Siinä voi äkkiä olla luut poikki koiralta jos lapsonen pääsee liikaa hoiteleen.
 
Mulle tuli mieleen noi cockerit ja westikset .Pieniä mutt en ainakaan tähän päivään mennessä oo kuullu agressiivisuudesta, mutt ainoo on ett niit pitäis välillä trimmailla ja toiseks tuli noi chihuahuat,mutta taitaa mennä tohon helposti "rikottavien" luokkaan
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.08.2005 klo 16:36 Tiitiäisen äiti kirjoitti:
Mulle tuli mieleen noi cockerit ja westikset .Pieniä mutt en ainakaan tähän päivään mennessä oo kuullu agressiivisuudesta, mutt ainoo on ett niit pitäis välillä trimmailla ja toiseks tuli noi chihuahuat,mutta taitaa mennä tohon helposti "rikottavien" luokkaan
mulla oikeastaan vain negatiivisia kokemuksia cockereista, vanhemmiten aggressiivisia (salavihaisia)

tuli vain mieleen entäs cairninterrieri, pieni ja kestävä rotu, turkki nypittävä säännöllisesti, mitä tavannut kaikki avoimia tapauksia, omalla rottis-neidillä yksi hyvä leikkikamuna narttu sekin! ei mitään ongelmia!

 
Snakut
Meillä on kaksi snautseria (keskikokoisia). Vauvaan ovat suhtautuneet tosi hyvin, samoin vieraisiin lapsiin. Turkki on mielestäni suht työläs, koska sitä pitää siistiä n 2 kk välein jos haluaa pitää koiran siistin näköisenä. Ja lisäksi se nypitään kaksi kertaa vuodessa. Kammata ei tarvitse yhtä ahkerasti kuin pitkäkarvaista, mut työtä se vaatii kuitenkin, et jaksaa pitää koirat siistinä.

Snautseri on tosi aktiivinen rotu ja vaatii liikuntaa ja muutakin toimintaa. Se ei sovi pelkästään sohvakoiraksi. Se tarvitsee kunnon koulutuksen ja on aika omapäinen. Itse en muuta rotua enää ottaisi, mut en silti voi sitä kaikille suositella.
 

Yhteistyössä