Mun lapsilla on ikäeroa 12v.

  • Viestiketjun aloittaja pitkä ikäero
  • Ensimmäinen viesti
Blue
Ainahan se omien lasten ikäero on se paras. ;)

Mä tein kaikki kolme rytinällä samaan putkeen niin pääsee nopeammin elämään taas itselleenkin. Mä taas en olisi millään jaksanut aloittaa alusta.

Mutta hyvä että teillä on myös se teille paras ikäero. :)
 
"..."
Mä oon nyt jo jonkun aikaa "kipuillut" ton ikäero-aisan kanssa. Esikoinen nyt 1.5v ja sisarus mietinnässä. Toisaalta haluaisin heille pienen ikäeron, että ois seuraa, mutta toisaalta en tiedä jaksaisinko uutta vauvaa, just kun vanhempi alkaa olemaan helposti hoidettavassa iässä (kävelee ite, syö ite, kohta jo puhuu)...
 
meillä
eka ja tokan välissä 1,4kk, tokan ja kolmannen välissä 5v ja sitten kolmannen ja neljännen välissä tulee olemaan 7v...ekan ja TODELLAKIN viimeisen väli siis 13v :)
 
"Laura"
Toki on hyvä miettiä omaa jaksamista perhettä suunniteltaessa. Mutta mulla itselläni on kaksi veljeä, toisen kanssa ikäeroa 1,5 v ja toisen kanssa 11 v. Eipä tästä 11 v ikäeroa olevan veljen kanssa ole juuri lapsuusmuistoja :( Varsinainen sisarussuhde on täytynyt muodostaa vasta aikuisiällä. Veljeni lähti opiskelemaan toiselle paikkakunnalle ja sitten töihin toiselle puolen Suomea. Lähes kaikki sisarusmuistot ym. liittyy valitettavasti vain tähän nuorempaan veljeen. Tämän vuoksi halusin itse omat lapseni lyhyellä ikäerolla ja onneksi sainkin :)
 
lucifer
meillä mun vanhemmalla sisaruksella ja nuoremmalla sisaruksella on ikäeroa 15v, itse olen siinä puolessa välissä. ja kieltämättä se oli ihan hyvä ikäero. vanhempi lähti juuri kotoa pois kun nuorimmainen syntyi ja he ovat luoneet sisarussuhteensä vasta vanhempana.
niin ja ollaan todella hyviä ystäviä, ja tiivis porukka joka auttaa toisiaan tilanteessa kuin tilanteessa. ihan erilainen suhde mitä sisarsuksilla joilla lyhyempi ikäero.

omat lapseni on 2v ikäerolla joten saas nähdä ovatko yhtä sopuisia isona kuin me on oltu
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"vieras"
Mulla ja mun ainolla sisaruksella ikäero 20 vuotta, arvaatte varmaan että valtaosa luulee äidiksi ja tyttäreksi. Ite oon tehny lapset pienemmillä ikäeroilla, vajaassa viidessä vuodessa 4 lasta JOS sitä 5 vuoden päästä tekis iltatähden niin esikoinen olis sillon 11v :)
 
"Heivaan"
Mulla kaksi sisarusta, ikäerot 12 ja 11 vuotta. Vanhempaa en koskaan oppinut tuntemaan eikä pidetä nykyäänkään yhteyttä, nuoremmalla oli helvetinmoinen murrosikä (mm. löi mua).

Omille lapsille on toiveissa mahdollisimman pieni ikäero.
 
mama the strange
Heitän taas tähän väliin tämän "kaikki ei aina mene niinkuin on suunnitellut"-kortin.

Ennen ekaa lasta toivoin lapsia noin kahden vuoden ikäerolla. Esikoisen synnyttyä ei elämäntilanne sitten sallinutkaan sisarusta noin pienellä ikäerolla (tuli ero yms). Uuden miehen kanssa on toivottu lasta siitä lähtien, kun esikoinen oli neljä.
Esikoinen täytti juuri kuusi, eikä toisesta lapsesta ole tietoakaan. Vähintään seitsemän vuotta tulee eroksi, jos toinen lapsi meille joskus suodaan.

Onhan se 7+ iso ikäero, mutta ei voi mitään. Haaveissa on kolme lasta ja, että nämä kaksi mahdollista seuraavaa tulisivat sitten pienellä ikäerolla. Sittenpähän olisi kokemusta sekä isosta että pienestä ikäerosta lapsilla. Mutta tosiaan... Aika näyttää miten käy.

Omassa lapsuudenperheessäni on viisi lasta. Nuorimman ja vanhimman välillä on 13 vuotta. Tiivis porukka nyt aikuisiällä ollaan.
 
Niin, puolensa ja puolensa. Meillä tulee isoimman ja pienimmän ikäeroksi 15 vuotta ja onhan heidän sisarussuhteensa taatusti aivan erilainen eikä niin läheinen kuin esim. kahdella vanhimmalla joilla ikäeroa vajaa 3v.
 

Yhteistyössä