Mun maailmassani ei olisi aseita.

  • Viestiketjun aloittaja peace&love
  • Ensimmäinen viesti
Miten tällähetkellä asiat ovat sitten paremmin? Valtava osa ihmisistä tappaa eläimiä työkseen ja kasvatetaan eläimiä ihmisen ruuaksi. Saat sinä lihaa syödä, juurihan sanoin, itse tappamalla. Minä en halua lihaa syödä, enkä tappaa eläimiä, miten tämä on sinulta pois? Petoja löytyy kyllä, mutta harva ihminen Suomessakaan on viime aikoina joutunut karhun tai suden suuhun. Miksi kastraatio ei toimisi? Miksi tappaminen on ainoa oikea vaihtoehto? Miksi ihmisten olisi pakosti saatava satuttaa toisiaan, onko se jokin elinehto? Onko maailmassa pakko olla väkivaltaa jotta kaikki olisi hyvin? Mielestäni mikään väkivaltainen teko ole miellyttävämpi kuin joku toinen.
Miksi ihminen ei saisi kasvattaa lihaa ja tappaa sen ja itse myydä ja saada siitä elantonsa perheelleen? Eikö esim. aseella tappaminen olisi miellyttävämpää kuin kurkun viiltäminen auki ja antaa eläimen kituen kuolla? Tai puukotella niin kauan kunnes eläin kuolee? Kumpi mahtaa olla eettisempi keino? Jos sinä et halua eläimiä tappaa ja syödä niin miksi muut eivät sitä saisi tehdä, eettisimmällä mahdollisella tavalla? Aseella oikein ampuessa eläin kuolee heti, puukolla se ei käy ihan niin nopeasti ja kivuttomasti. Harva on joutunut, koska näitä eläimiä harvennetaan. Mitä kävisi, kun eläimet lisääntyisivät rajattomasti ja yhteenotot aseettoman ihmisen kanssa tulisivat yleisemmiksi? Mitä sitten tekisit? Ja miten kastroisit miljardeja eläimiä? Kuka sen maksaisi ja tekisi? Ja miten sen saisi villieläinten kohdalla ihmiselle turvalliseksi, miten ajattelit leijonan tai jääkarhun kastroida? Saati hirven, norsun tai vastaavan? Ihminen tappaa omia lapsiaankin rajoittaakseen lisääntymistään, joten miten se on oikeampaa kuin eläinten tappaminen rajoittaakseen näiden lisääntymistä? Mielestäni väkivaltaa ei tarvitse olla, mutta sitä on mahdoton kitkeä. Ihmisen perusluonne, kateus ja viha sekä välillä rakkauskin ajavat ihmisiä siihen. Myös nälkä ja yleinen puute ajavat usein rikoksiin ja väkivaltaan. Onko oikein estää ihmisiä mahdollisesti puolustautumasta pahoja ihmisiä vastaan heidän parhaaksi katsomallaan tavalla?
 
peace&love
Miksi ihminen ei saisi kasvattaa lihaa ja tappaa sen ja itse myydä ja saada siitä elantonsa perheelleen? Eikö esim. aseella tappaminen olisi miellyttävämpää kuin kurkun viiltäminen auki ja antaa eläimen kituen kuolla? Tai puukotella niin kauan kunnes eläin kuolee? Kumpi mahtaa olla eettisempi keino? Jos sinä et halua eläimiä tappaa ja syödä niin miksi muut eivät sitä saisi tehdä, eettisimmällä mahdollisella tavalla? Aseella oikein ampuessa eläin kuolee heti, puukolla se ei käy ihan niin nopeasti ja kivuttomasti. Harva on joutunut, koska näitä eläimiä harvennetaan. Mitä kävisi, kun eläimet lisääntyisivät rajattomasti ja yhteenotot aseettoman ihmisen kanssa tulisivat yleisemmiksi? Mitä sitten tekisit? Ja miten kastroisit miljardeja eläimiä? Kuka sen maksaisi ja tekisi? Ja miten sen saisi villieläinten kohdalla ihmiselle turvalliseksi, miten ajattelit leijonan tai jääkarhun kastroida? Saati hirven, norsun tai vastaavan? Ihminen tappaa omia lapsiaankin rajoittaakseen lisääntymistään, joten miten se on oikeampaa kuin eläinten tappaminen rajoittaakseen näiden lisääntymistä? Mielestäni väkivaltaa ei tarvitse olla, mutta sitä on mahdoton kitkeä. Ihmisen perusluonne, kateus ja viha sekä välillä rakkauskin ajavat ihmisiä siihen. Myös nälkä ja yleinen puute ajavat usein rikoksiin ja väkivaltaan. Onko oikein estää ihmisiä mahdollisesti puolustautumasta pahoja ihmisiä vastaan heidän parhaaksi katsomallaan tavalla?
Koska mun mielestä on sairasta kasvattaa elävää olentoa ja tappaa se siksi että voisin syödä sen. Voi harmi, vähenisikö se sinunkin lihan syömisesi sitten kuitenkin kun joutuiitkin roiskuttamaan verta etkä vaan painaa liipaisimesta? Miten eläimet lisääntyisivät räjähdysmäisesti jos ne eivät olisi lisääntymiskykyisiä? Valitettavasti en ole tehnyt mitään sen suurempia rahoituslaskelmia asian suhteen, koska tämä on vain unelmani, minun unelmani, maailmasta jossa nauttisin elämästä. Enkä tiennyt että kaksplussalla kokoonnutte lapsen tappo talkoisiin ettette liikaa lisääntyisi, joku naureskeli pupujussien kondomeille, niitä on ihmisillekkin suunnattuja, kannattaisi kokeilla jos syntyvyyttä haluatte hallita.
 
peace&love
[QUOTE="johan";26367219]No onhan täällä muutakin turhaa.

Kyllähän jotkut esimerkiksi harrastavat ampumista.[/QUOTE]

niin voisihan sitä harrastaa vaikka puukotusta tai turpaan vetoakin.
 
peace&love
[QUOTE="johan";26367537]No lähinnä tarkoitin semmoista kiekkojen ampumistä ynnä muuta.
Ja kyllähän nyrkkeilyä harrastetaan ja taitaa se joillakin olla oikein ammattikin.[/QUOTE]

mutta entäs jos haluaa harrastaa puukottamista? :( eikö siihen ole mahdollisuuksia...voisihan se olla ammattikin.
 
Silja.S
Kuinka moni eläinlaji on kuollut tähän asti kastroimisesta johtuen ja kuinka moni tappamisen takia?
:LOL: Juuri todistit, että olet todellakin provo! Jos et osaa itse vastata tuohon kysymykseen, mutta osaat silti käyttää tietokonetta, olet provo. Katsos, jos olisit niin tyhmä, ettet tietäisi vastausta tuohon kysymykseen, et osaisi käyttää tietokonettakaan. Kuten itsekin tiedät: maailmassa ei ole koskaan suoritettu eläinten joukkokastroimista, koska se on jo teoriassa järjetön ajatus, käytännössä täysin mahdoton. Täytyy kuitenkin antaa sinulle kunnia nerokkaasta provosta :D
 
peace&love
:LOL: Juuri todistit, että olet todellakin provo! Jos et osaa itse vastata tuohon kysymykseen, mutta osaat silti käyttää tietokonetta, olet provo. Katsos, jos olisit niin tyhmä, ettet tietäisi vastausta tuohon kysymykseen, et osaisi käyttää tietokonettakaan. Kuten itsekin tiedät: maailmassa ei ole koskaan suoritettu eläinten joukkokastroimista, koska se on jo teoriassa järjetön ajatus, käytännössä täysin mahdoton. Täytyy kuitenkin antaa sinulle kunnia nerokkaasta provosta :D
Tajuatko sarkasmia :LOL: et taida. Pitikö sinun tosiaan googlettaa kuinka moni eläinlaji on kuollut sukupuuttoon kastroimisen takia? Niinpä, eipä olekkaan vaan juuri ihmisen ahneuden ja tappamisen halun takia. Eikä mulla ole tässä mitään "Maailma aseettomaksi vuonna 20??" kampanjaa menossa, jos et tajunnut. Tämä oli vaan haavekuva, ihmisellä saa olla unelmia, kaikkia ei voi toteuttaa. Toivottavasti sinullakin on? Harmi jos ei ole :(
 
peace&love
Mutta ilmeisesti Silja,S:llä on pakonomainen tarve lytätä kaikkien muiden ihmisten ajatukset, eikä hän myöskään pysty suvaitsemaan sitä että joku saattaa ajatella eritavalla kuin hän.
 
KS
[QUOTE="vieras";26358881]Tottakai on, itsekkin kasvatan montaa kymmentä erilaista hyötykasvia ja vihanneslajia. Mutta minä en täyty näillä, tarvitsen lihaa, proteiinia.

Oletko muuten ajatellut, että jos koko maapallon väestö ei söisi kalaa, lihaa lintuja., niin, miten ravinto riittäisi maapallon väestölle, kun ruuasta on nyt jo pulaa?[/QUOTE]

Jos kaikki se safka, mitä tehotuotetuille elukoille ympäri maailmaa syötetään, annettaisiin nälkäisille, niin nälänhätää ei olisikaan.

Mutta toki suuryritykset tarvitsevat rahansa ja kansa joulukinkkunsa, ihan sama vaikka jotain afrikkalaista muksua heikottaa.
 
.........
Jos kaikki se safka, mitä tehotuotetuille elukoille ympäri maailmaa syötetään, annettaisiin nälkäisille, niin nälänhätää ei olisikaan.

Mutta toki suuryritykset tarvitsevat rahansa ja kansa joulukinkkunsa, ihan sama vaikka jotain afrikkalaista muksua heikottaa.
Afrikassa ei olisi minkäänlaista pulaa ruuasta, jos afrikkalaiset vaivautuisivat viljelemään maata edes jotenkin järkevästi. Ellei äly riitä, niin sitten pitää elää vihreiden ihannoimassa luontaistaloudessa. Siihen olennaisena osana kuuluu nälkä.
 
Koska mun mielestä on sairasta kasvattaa elävää olentoa ja tappaa se siksi että voisin syödä sen. Voi harmi, vähenisikö se sinunkin lihan syömisesi sitten kuitenkin kun joutuiitkin roiskuttamaan verta etkä vaan painaa liipaisimesta? Miten eläimet lisääntyisivät räjähdysmäisesti jos ne eivät olisi lisääntymiskykyisiä? Valitettavasti en ole tehnyt mitään sen suurempia rahoituslaskelmia asian suhteen, koska tämä on vain unelmani, minun unelmani, maailmasta jossa nauttisin elämästä. Enkä tiennyt että kaksplussalla kokoonnutte lapsen tappo talkoisiin ettette liikaa lisääntyisi, joku naureskeli pupujussien kondomeille, niitä on ihmisillekkin suunnattuja, kannattaisi kokeilla jos syntyvyyttä haluatte hallita.
Miten sä saat ne eläimet lisääntymiskyvyttömiks? Kerro jokin esimerkki, miten vaaralliset eläimet saataisiin tehtyä kyvyttömiksi lisääntyä? Ja sun mielestä siis on eettisempää tappaa eläin puukottamalla kuin ampumalla, jolloin kuolema on nopeampi? Mulle on tasan yks ja sama miten mun syömä eläin on tapettu, koska kaikkeen tottuu. Ja mitä ehkäisyyn tulee, mä kannatan ehkäisyn käyttöä erittäin paljon. Ikävä kyllä se ei ole mitenkään ilmiselvä juttu maapallolla ja väkiluku on huomattavassa kasvussa ja sitä joillain alueilla yritetään kontrolloida pakkoaborteilla.
 
Silja.S
Tajuatko sarkasmia :LOL: et taida. Pitikö sinun tosiaan googlettaa kuinka moni eläinlaji on kuollut sukupuuttoon kastroimisen takia? Niinpä, eipä olekkaan vaan juuri ihmisen ahneuden ja tappamisen halun takia. Eikä mulla ole tässä mitään "Maailma aseettomaksi vuonna 20??" kampanjaa menossa, jos et tajunnut. Tämä oli vaan haavekuva, ihmisellä saa olla unelmia, kaikkia ei voi toteuttaa. Toivottavasti sinullakin on? Harmi jos ei ole :(
Googlettaa? Ei, kultareppana, en ole googlettanut mitään. Tiesin vastauksen googlettamattakin, koska kuten olen koko ajan hokenut: eläinten joukkokastroinnilla kantojen sääteleminen on mahdotonta. Ja mitä sarkasmiin tulee, tiedätkö mitä se on? Ketä kohtaan olit sarkastinen, itseäsikö? Jos et ymmärtänyt viestini pointtia, sitä, ettei kastroimalla sukupuuttoon tappaminen ole ollut mahdollista, koska kastroimalla lajien säännöstely on niin älytön ajatus, ettei kukaan ole siihen ryhtynyt, sinulla täytyy todella olla jonkinlaisia ongelmia ymmärryksen kanssa.

Ai niin, mitä niihin unelmiin tulee: en tuhlaa energiaa haaveilemalla asioista, joita ei ikinä tapahdu. Haaveilen asioista, joita voi konkreettisesti tavoitella. Vaikka ne tavoitteet olisivat kuinka kaukana, ne eivät kuluta energiaani, koska tiedän niiden olevan mahdollisia.

Parasta onnea valitsemallasi tiellä.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
peace&love
Aloitin aiheen ettei aseita tarvittaisi, haluatte kuitenkin että on mahdollisuus ammuskella ympäriinsä. Eläinten rääkkäys on ok, porkkanan syönti ehdoton nou nou. Eläimet saa tappaa, ihmiset saa tappaa ja juoda verta päälle. Mut hei, entä jos tapettaisiin kaikki ihmiselle "vaaralliset" eläimet? Oikeesti, saatais olla rauhassa, kyllä tuleville sukupolville riittää joku täytetty karhu jossain museossa? Ja tehtäis sitten niistä petoeläimistä Afrikan lapsille makkaraa? Tai tapettaisko ne Afrikan lapsetkin? Niitähän syntyy muutenkin niin paljon. Sitten koko maanosasta voitais tehdä joku hurvittelu ampuma alue :) jee! Mutta hei Silja, ota ihan iisisti harmi jos sun yöunetkin on mennyt kun olet nähnyt painajaisia eläinten kastroinnista :( jos se eläinten puukottaminen taas heikottaa Katylinaa joka haluaisi ampua omat lihansa niin mikset sitten ota possuja ja syö ne sitten kun kuolevat vanhuuttaan? Kestääkö liian kauan? Kuluuko grillihiliä liian tiuhaan tahtiin kun koitat pitää sitä lämpimä kunnes possu heittää lusikkansa nurkkaan? Kannatatteko muuten turkiksiakin? sehän vasta turhaa onkin. Mutta teillä on varmasti siihenkin jokin erittäin järkevä vastaus, miksi turkiksia tarvitaan, niille Afrikan lapsille kenties? eiku.....Ja muuten, miksi te sitten puserratte niitä penikoita tänne maailmaan jos nyt jo on ihmisiä pallolla liikaa? Miksi juuri Teillä on siihen oikeus?
 
peace&love
[QUOTE="vieras";26373294]Ei nyt, mut mites sitten 10 vuoden kuluttua kun meitä on miljardi enemmän jne...[/QUOTE]

hmm, eli nälänhätää kärsiviin maihin ei edes kannattaisi lähettää ruokaa koska 10vuoden päästä kansaa saattaa olla miljardi enemmän?
 
tuliaseella ampuminen on nounou mutta jousella ampuminen on OK

jousellakin ampuminen on nounou mutta ritsalla ampuminen on OK

ritsallakin ampuminen on nounou mutta kirveellä heittäminen on OK

kirveelläkin heittäminen on nounou mutta kirveellä lyöminen on OK

kirveelläkin lyöminen on nounou mutta nyrkillä lyöminen on OK


mihin panet rajan
 
peace&love
tuliaseella ampuminen on nounou mutta jousella ampuminen on OK

jousellakin ampuminen on nounou mutta ritsalla ampuminen on OK

ritsallakin ampuminen on nounou mutta kirveellä heittäminen on OK

kirveelläkin heittäminen on nounou mutta kirveellä lyöminen on OK

kirveelläkin lyöminen on nounou mutta nyrkillä lyöminen on OK


mihin panet rajan
Itse en kannata minkäänlaista väkivaltaa. Onko se teille joku perustarve?
 

Yhteistyössä