Munuaisaltaan tulehdus ja munuaistulehdus,onko melkein sama? Onko jollain ollut ?

  • Viestiketjun aloittaja kipuilija
  • Ensimmäinen viesti
Bakteeri
E.colia löytyy ulosteesta, ihan normaali bakteeri ihmisillä ja ei vaarallinen. Todennäköisesti pöpö kulkeutunut peräaukolta virtsaputken suulle ja siitä eteenpäin, esim. yhdynnän aikana. Jälkitutkimuksia ei yleensä tehdä, jos oireet pois ja crp normaali :) kesällä jostain syystä virtsatieinfektiot yleistyy naisilla. Pikaista paranemista kaikille!
 
Susan Kareinen
Flunssan tynkää oli jo aiemmin ennen kesän helteitä, mut en syönyt reumalääkärin antamaa kolmen päivän antibioottikuuria. Flunssan oireet meni ohitse, kunnes palasvat nyt taannoin. Kurkkukipua, köhimistä, aivastelua, pientä lämmön nousua. Sitten lämpö alko sahata alilämmöstä yli 37, kunnes parina yönä heräsin horkassa ja jumalattomaan alaselkäkipuun. Su 14.9 menin yöksi punkaharjulle kruununpuistoon ma 15.9 alkavalle kuntoutusjaksolle, Sama juttu...yöllä pamahti 38,2 lämpö ja helvetin tuskat alaselkään. Samantein lääkäri keskeytti kuntoutuksen ja minun piti ajaa Lieksaan n.229km illalla tuossa. Ajomatka oli tärinöitten ym. takia äärimmäisen tuskasta. Kruununpuiston lääkäri epäili munuaisaltaan tulehdusta...........
 
"vvvv"
Hoitamaton munuaisaltaan tulehdus johtaa sepsikseen, joka itsessään voi olla hengenvaarallinen.
Munuaisaltaan tulehdus myös nostattaa munuaisarvoja, tulehdus tekee aina vaurioo, ja reumaatikkona sinä et halua munuaisarvojen nousevan yhtään

Joten hopi hopi heti aamusta päivystävälle
 
Munuaisongelmaako?
Lueskelin tätä, no okei ehkä vähän vanhaa keskustelua, mutta nyt synty itselle epäily jostain munuaistulehduksesta. Olin siis 2 viikkoa kipeänä, otettiin verikokeita, virtsanäytettä, selkäydinnestenäytettä ja vaikka mitä, mitään ei löytyny, muuta kuin matalat natrium arvot. Kuume huiteli 39.5 asteessa ja päänsärky todella voimakas, toinen puoli kasvoista tunnoton, kuulo meni ja tunnottoman puolen silmän kaksoiskuvat. Päättivät kuvata pään, jossa viitteitä tulehduksesta, päätyivät lääkärit hyvälaatuiseen virusperäiseen infektioon aivoissa, kun sitä ei siinä selkäydinnesteessäkään näkynyt. Noh olin silloin parikin yötä sairaalassa eikä mitään virtsatieinfektioon yms. viittaavaa. Nyt oli jo melkein viikko kuumeetonta, kunnes eilen illalla tuli selkä oikealta puolelta kipeäksi, ajattelin, että joku lihasjumi se vain on. Noh tänään nousi sitten ibuprofeiinista ja paracetamolista huolimatta kuume 38.1 astetta ja selkäkipu vain jatkuu ja jatkuu. Tässä on myös tälläinen toinenkin mahdollisesti munuaisiin viittaava oire, virtsan määrä vähentynyt huimasti, olen juonut tänään 2,5 litraa vettä, mutta käynyt vessassa viimeksi yli 10 tuntia sitten eikä minkään näköistä pissahätää tunnu. Nyt vain mietin lähteäkö nuy päivystykseen vai huomenna yksityiselle?
 
vierailija
Alaselässäni oli monta päivää vihlovaa kipua ja kävin näyttämässä sitä Tampereella alueeni terveyskeskukseen. Siellä uskottiin selkäkivun johtuvan kuntosalitreenistä ja he suosittelivat hierontaa. Kuume alkoi nousta 38,5 astetta. Soitin hierojalle ja hän otti vastaan vaikka kerroin että minulla on kuumetta. Tunnin hieronnan jälkeen tilanne paheni entisestään ja yölliset kuumehorkat tulivat. Asuin yksin Tampereelle ja päätin mennä yliopistollisen sairaalan päivystykseen, sillä kuumetta oli jo 40 astetta ja oksentelin jatkuvasti. Siellä he sanoivat, että eivät hoida ”kuumepotilaita” päivystyksessä, mutta ottivat silti pissatestin. Käskivät mennä kotiin lepäämään.

Tähän mennessä kuumeilua ja oksentelua oli siis ollut jo 5 päivää. Mikään ei pysynyt sisällä, ja join vain vettä litratolkulla. Vesikin tuli ulos. Päätin mennä vielä terveyskeskukseen ja kerroin oireistani ja kysyin, että voinko mennä äitini luokse p-seudulle, koska en uskaltanut kuumehorkkien takia nukkua yksin. Hoitaja sanoi, että mene vaan ja hakeudu siellä päivystykseen jos tilanne pahenee.

Muistan kun ajoin Tampereelta p-seudulle ja se 2 tunnin ajomatka oli yhtä helvettiä. Pääsin iltapäivällä äidilleni ja koitin syödä mandariinia ja jogurttia. Ruokahalu oli ollut poissa jo monta päivää. Oksensin koko illan ja yön kunnes klo 2 yöllä sanoin äidilleni, että nyt on lähdettävä päivystykseen. Selkäkipu oli levinnyt vatsaan ja en pystynyt kävellä kunnolla. Menimme Hyvinkään päivystykseen ja äiti kertoi, että vastaanottotiskin hoitaja kirjoitti paperiin ”nuori tyttö hyperventiloi ja on kalpea, kävelykyky huono”. Hoitajat ottivat testejä ja kertoivat, että tulehdusarvot olivat yli 600 ja munuaiseni on pettämässä. Pissatesti Tampereen yliopistollisessa sairaalassa (jossa he eivät hoitaneet kuumepotilaita) näytti myös jo silloin tulehduksen.

Minut kuljetettiin samantien ambulanssilla takas Tampereelle ja vietin 6 vuorokautta tiputuksessa. Kipu vatsassa ja selässä oli raju vielä monta päivää, mutta vikana päivänä tiputuksessa huomasin ruokahalun palautuvan ja kipujen hellittävän. Painoa lähti -8 kiloa ja olo oli heikko. Kaiken kaikkiaan kokemukseni oli hirveä ja pitkä, mutta onneksi sain oikean hoidon sairauteeni. Lääkäri kertoi munuaistulehduksen alkaneen oireettomasta virtsatietulehduksesta. Olin tuolloin 20-vuotias. Jos sulla on vähänkään tälläisiä tuntemuksia kehossasi, niin suosittelen tekemään testit ajoissa ja vaatimaan niitä vaikka lekuri olisi toista mieltä!
 
Allgoodnow
Mulla oli munuaisaltaantulehdus, kuume nousi melkeen 42 ja kunto romahti täysin. Pyörtyilin ja oksentelin, ripuloin ja kaikkialle sattui. Virtsaa ei tullut juuri ollenkaan vaikka join paljon vettä. Kesti monia päiviä ja tulehdusarvot 250. En joutunut jäämään sairaalaan siltikään yöksi vaan sain reseptin antibiootteihin ja kotona kun söin niitä niin viikon päästä oli täysin terve olo jo. Tää oli mulla tosi paha sairaus :( en pystynyt päiviin nousemaan sängystä melkein pyörtymättä tai oksentamatta. Ruokaa en pystynyt syömään päiviin
 
vierailija
Mulla oli munuaisaltaantulehdus, kuume nousi melkeen 42 ja kunto romahti täysin. Pyörtyilin ja oksentelin, ripuloin ja kaikkialle sattui. Virtsaa ei tullut juuri ollenkaan vaikka join paljon vettä. Kesti monia päiviä ja tulehdusarvot 250. En joutunut jäämään sairaalaan siltikään yöksi vaan sain reseptin antibiootteihin ja kotona kun söin niitä niin viikon päästä oli täysin terve olo jo. Tää oli mulla tosi paha sairaus :( en pystynyt päiviin nousemaan sängystä melkein pyörtymättä tai oksentamatta. Ruokaa en pystynyt syömään päiviin
Miksi eivät ottaneet osastolle?
 
vierailija
Mulla oli munuaisaltaantulehdus, kuume nousi melkeen 42 ja kunto romahti täysin. Pyörtyilin ja oksentelin, ripuloin ja kaikkialle sattui. Virtsaa ei tullut juuri ollenkaan vaikka join paljon vettä. Kesti monia päiviä ja tulehdusarvot 250. En joutunut jäämään sairaalaan siltikään yöksi vaan sain reseptin antibiootteihin ja kotona kun söin niitä niin viikon päästä oli täysin terve olo jo. Tää oli mulla tosi paha sairaus :( en pystynyt päiviin nousemaan sängystä melkein pyörtymättä tai oksentamatta. Ruokaa en pystynyt syömään päiviin
Ei voi olla monta päivää syömättä. Mitä joit?
 
vierailija
Tänään uutisissa:
"eläinlääkäriasemat ympäri maata ovat havainneet koirien munuaisvikojen yksittäistapauksia. Yhteistä tapauksille on se, että koirat ovat saaneet pitkään ja toistuvasti kiinalaista lihaa sisältäviä herkkuja.

– Emme tiedä mikä ainesosa tuotteissa aiheuttaa munuaisvaivoja koirille, eikä herkkujen ja syndrooman välillä ole vielä tieteellisesti todistettua yhteyttä. Mutta vahvoja viitteitä näiden kahden välisestä yhteydestä on, hän jatkaa." Ihmisten syömisistä ei kukaan lääkäri ole kiinnostunut, mut onhan loogista, et jokin syy olis...(y)
 
vierailija
https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuote/bf-bones-pururulla-225g-kana-5700551128899
"Tuotetiedot
Ainesosat
Naudannahat,
kananfile,
maissitärkkelys, :sick::sick::sick::sick::sick:
glyseroli,:alien::ninja:
sorbitoli:sick::sick::sick::sick:

Säilytys-ja käyttöohjeet
Kaikille koirille sopiva pururulla kanafileellä. Varmista että koiralla on aina raikasta vettä tarjolla. Muista valvoa koiraasi aina kun sillä on purutuote. Kuivassa ja viileässä.

Alkuperämaa/valmistusmaa
Kiina"

Onhan noita muitakin, mut jossakin luki et glyserolia ei saisi koiralle antaa yhtään. Sorbitolia ei ihminenkään siedä ja maissi on muuntogeenistä, joka maissi tuottaa koisamyrkkyä. Miksi sitä täytyisi kenenkään elimistön sietää, kun se perhosen toukkakin kuolee siihen, syöpyy sisältäpäin:ninja:
 
vierailija
Juu tosiaan kuumetta ei oo ollut kuin 2 päivää,eilen oli paljon korkeempi ja olo kehnompi kuin tänään. Eilen alko myös nää "virtsatientulehdus" oireet ja se on ollu mulla monta kertaa aiemminkin joten tunnistan kun sattuu kohalle joten soitin tänään terveyskeskukseen ja sain ajan hoitajalle. Olivat mukavia mutta en oikeen saanu selvää mistään tai mikä helvetti mua vaivaa:D hain antibioottikuurin apteekista ja luin myöhemmin pakkauksesta;"munuaisaltaan hoitoon". Jaaha kevyt mindfuck, mutta toivon että puree ja kovaa ja menee ohi tää tauti! Tulehdusarvot oli ilmeisesti ihan alarajalla onneksi.
Huh huh
 
vierailija
Olin 16 kun alko pissaoireet heikko olo ja oksetutti. Menin 3 pvän jälkeen lääkäriin ja tulehdusarvot 400... Lääkäri hyppäsi tuolilta! Jouduin sairaalaan tippaan ja minua siirreltii sairaalasta sairaalaan hirveä selkä ja mahakipu. Ultraäänessä selvisi munuaisaltaassa olevan märkää. Sain pissapussin selkään joka lähti 3 krt irti ja jouduin sairaalaan laittamaan sen . Ensimmäisellä leikkausajalla olin kipeä se siirtyi ja sitten minut leikattiin. Nyt ilmennyt samoja oireita...
Mikä ihmeen pissapussi?
 
vierailija
Kuinka kauan tuosta on kulunut?
mulla on ollut kaks kertaa munuaistulehdus,tai altaan en nyt tiiä kumpi, ekalla kerralla se johtu oireettomasta pissatulehduksesta joka nousi munuaisiin,keuhkoihin ja vereen, kuumetta oli kotona 39 ja oksensin, paikallinen tk epäili umpisuolta sieltä ambulanssilla kaupungin sairaalaan siellä empossa epäiltiin kohdun ulkopuolista raskautta ja sitten ultrassa selvis munuaistulehdus, tulehdusarvot oli 390 hoitajat ja lääkärit kauhuissaan. yön olin osastolla,sieltä teholle 5 vuorokaudeks,happiviikset yms, kotia pääsin reilu viikon sairaalassa olon jälkeen ja kävin iv tipassa oiskohan ollu 4pvä. viime kerta alko kylkikivulla,oksentamisella ja liki 40 asteen kuumeella. ja taas epäiltiin kohdun ulkopuolista raskautta,tulehdusarvot oli 250 osastolle ja tippaan 3 pvä ja sitten kotia mutta 3pvä iv tippa ja suun kautta 14 pvän antibiootti. tällä kertaa johti e-koli bakteerista,mistä lie saanut sitä ei kerrottu. sanoivat että jos vielä kerran tulee näin nuorelle (23v) niin saan estolääkityksen. ihmetyttää miten ei oo mtn jälkitutkimuksia, onko muilla ollut?
 
vierailija
Mulla kivut alkoi selästä vasemmalta puolelta, sen jälkeen nousi kuume. Tulehdusarvot ei koskaan mennyt kuin vähän yli sadan, joten en joutunut sairaalaan tiputukseen. 3 päivän ajan sain tosin antibioottia lihaksen sisäisesti sillä ruoka tai edes juoma ei pysynyt sisällä, sen jälkeen otin jo suun kautta antibiootteja. Kurja tauti, mutta mua se ei vienyt vuodeosastolle asti :) ei sinne siis kaikki joudu!!
 

Yhteistyössä