murrosikäiset adhd lapset...

Kovasti kaivattaisiin neuvoja kuinka olette toimineet murrosikäisen adhd lapsen kanssa.Tuntuu että keinot loppuu kertakaikkiaan.Jatkuvaa huutoa ja tappelua kaikista asioista.Meillä ei ole pojalla lääkitystä.Lääkekokeilussa oli mutta oli jo sen verran iso lääkärin mielestä päättämään haluaako jatkaa vai ei.Diagnoosi saatiin kolmannella luokalla.Suurimmat ongelmat johtuvat rahasta tai tietenkin pojan mielestä sen puutteesta.Raivarit on joskun tosi kaameita.Huutaa niin että vaahto tulee suusta ja hakkaa nyrkkinsä verille.Pikkusisarusten katsellessa vieressä.Ja se asioitten jankkaaminen....minun naamanedessä jankkaa ja jankkaa ihan typeriä asioita...Jos vain jollain olis jotain apuja antaa...tai vaikka muuten tukea.
 
Olen tähän saakka jaksanut ajatella että kun selviää edes vähän pidemmälle niin kyllä se tästä helpottuu.. Eilen ensimmäistä kertaa iski kauhu, kun ajattelin mitä keinoja meillä on enää murrosikäiselle tai aikuiselle. Ei kai muuta kuin toivo.. Meillä siis pian 8v adhd poika, suurikokoinen tosin. Menee jo ihan 10-vuotiaasta. Eilen teimme sen virheen taas että annoimme olla tietokoneella kun oli käyttäytynyt hyvin. Viimein oli suuttunut siitä ettei päässyt haluamiinsa peleihin kun meillä esto-ohjelma koneella. Oli sitten poistellut ties mitä ja hyvä että koneen sai vielä palautettua toimintakykyiseksi. Oli jo ilta joten rangaistukseksi sanoin että nyt mennään nukkumaan. Arvaten sai raivokohtauksen ja paikalle tarvittiin molemmat aikuiset. Kunnioitus katoaa kokonaan kun raivari iskee päälle, puree, lyö, tukistaa, sylkee päälle jne.. Nyt saimme aika hyvin hallittua hänet kun olimme yhdessä ja protestiksi sitten pissasi alleen. Mulla loppui voimat ja keinot siihen enkä osannut enää kuin itkeä. Kuka kertoisi mitä tehdä??? Tuntuu niin pahalta kun toista rakastaa niin paljon että olisi valmis vaikka oman henkensä antamaan toisen puolesta ja tällaista paskaa saa sitten päälleen (tilanteessa kyllä ihan uhkasikin päästää nekin housuunsa...). Vaatii niin paljon nollata taas tilanne...
 

Yhteistyössä