Muutto Rovaniemelle

Jahas, nyt se päätös isännän työpaikasta sit tuli... Vuoden päästä pitäis muuttoauto suunnata täältä Länsi-Suomesta, kohti Rovaniemeä... Odotan innolla ja pienellä pelolla, koska koko suku jää tänne etelään... Onko muita jotka ovat joutuneet muuttamaan pitkän matkan taakse?
Ja paikallisilta haluaisin totta kai tietää kaikkea mahdollista Rovaniemestä tms...! Millainen paikka asua pienten lasten kanssa? Miten lapsiperheet otetaan huomioon? Kaikkea saa kertoa. Haluaisin valmistautua jotenkin tämän vuoden aikana, jotta en olisi kuin mikäkin ulkomaalainen sinne tullessani. Miehelleni muutto on helppoa, kun pohjoisista on kotoisin. Ja ei se minullekkaan tuota suuria vaikeuksia, kun tuo rakkaus Lappia kohtaan on aivan älyttömän suuri. Ja jos täältä joku paikallinen jo haluaisi minuun ja perheeseni jo tutustua niin olisi sitten jo ainakin yksi ystävä sinne päin tullessa...? :whistle:
 
Minä olen tullut tänne Rovaniemelle aikoinaan etelämmästä. Lähin suku asuu noin 400km päässä. Ihan mukava täällä on asua, joitain epäkohtia on mutta taitavat olla samallaisia joka paikassa, terveyskeskuksen toiminta yms. Tänä vuonna on otettu kokeiluun lasten kotihoidontuen kuntalisä mikä on erittäin mukava juttu :).
 
Mulla taitaisi tulla noin 800 km lähimpiin, OMIIN sukulaisiin. Miehen sukua onneks löytyy Oulusta joista muutama on jo ihan läheisiä. :heart:
Noi terveyskeskus asiat ei taida koskaan toimia niinkuin haluaisi, ainakaan silloin kun lapsi sairastaa. Onneks meillä on sairastelu ollut nykyään todella harvinaista, kiitos tiettyjen tuotteiden (joita en nyt ala täällä mainostamaan, ettei kukaan vaan hermostu...:$).
Toisaalta olen aivan innoissani, koska olen asunut tällä samalla pirun paikkakunnalla koko elämäni ja täällä kaikki tuntee kaikki ja, kun itse olen ulospäin suuntautunut ihminen, niin mnua katsotaan kieroon. Länsirannikolla, kun sanotaan olevan sisäänpäin lämpiävää sakkia, allekirjoitan!!! Ja olen myös huomannut, että aina kun käymme pohjoisissa, tunnen olevani kotona, kun täällä taas nykyään olen koko ajan ahdistunut ja jännittynyt... Ja toisaalta surettaa kun rakas perheeni jää tänne, varsinkin nyt kun olen tullut niin läheiseksi vanhempieni kanssa... Mutta onko tuo matka sittenkään niin pitkä jos toisesta välittää ja rakastaa? Emmehän me ulkomaille ole muuttamassa!!!(?) :D
 

Yhteistyössä