Muuttoapu 100€/ tunti? ok?

Viestiketju alueella 'Mitäs nyt? Aihe vapaa' , aloittaja "vieras", 18.01.2011.

1. "vieras"

"vieras" Vieras

Tuo oli parhain tarjous mitä saatiin. Ajateltiin että se on ihan ok, 100€/ tunti, iso auto ja 2 muuttomiestä + laatikot. Soitin firmaan ja meinasivat että 3 tuntia menee lastaamiseen, ja aattelin itse että samanverran sitten myös varmaan purkamiseen... menin kuitenkin sopimaan tuon eli myöhäistä itkeä, mutta se olisi sitten väh. 600€ keikka. Kenellä normiperheellä on varaa heittää 600€ pelkkään muuttoon? huh. Vai onko tuo 6 tuntia sitten vitkastelua, itse ajattelin että 2-3 tuntia menisi muuttoon, meillä on sentään omasta takaa myös 2-3 kantajaa... :/

2. Micosa

Micosa Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    07.05.2005
    Saadut tykkäykset:
    0
    Maksatko ennakkoon vai homman loputtua?

3. "vieras"

"vieras" Vieras

Kallista. Vuokraisin auton ja hoitaisin homman itse.

4. "huh huh"

"huh huh" Vieras

En maksais tuollaista summaa hommasta minkä pystyy itsekin tekemään.

Monta muuttoa tehneenä ymmärrän kyllä tuon liksan.

5. oho

oho Vieras

Aika helkutin kallista. Onko pitkäkin muuttomatka?

6. aapeeee

aapeeee Vieras

homman loputtua maksetaan....

7. "mie"

"mie" Vieras

Muuttoon menee aina enempi aikaa kun mitä on suunnitellut. Kyllä nuo muuttofirmat aika hyvin osaa hinnoitella.

8. emmy83

emmy83 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    20.10.2008
    Saadut tykkäykset:
    0
    Sehän riippuu ihan kuinka paljon tavaraa on ja miten se on pakattu, ajomatka yms

9. aapeeee

aapeeee Vieras

Ei ole pitkä matka. Haluttiin kumminkin tuo rekka-auto, kun pienellä pakettiautolla on niin kypsää viedä monta keikkaa.... tuolla saa kerralla kaikki vietyä.

Mutta tosiaan ihmetyttää ellei 5 miestä saa yhtä muuttoa nopeammin hoidettua. Meillä on normi kaksio ja sen verran tavaraa.. ei siis mikään lukaali. 100 € tunnista ollaan valmiita maksamaan mutta jos muutto venyy kuustuntiseksi niin huh..

10. "mievaan"

"mievaan" Vieras

Ei tuo minusta niin kallista ole, jos sillä saa kahden ihmisen työpanoksen ja auton.

Siis kannattaa totta kai muuttaa omin avuin, jos se onnistuu, ihan niin kuin kannattaa siivota ja remontoida ja ommella ja poimia puolukkansa itse. Meillä on nykyään piano ja kohta vauva, joten maksaisin ihan mielelläni muuttoavusta. Onneksi ei ole muuttoa tulossa.

11. Micosa

Micosa Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    07.05.2005
    Saadut tykkäykset:
    0

Nyt sitten kuskaatte kaiken mahdollisen pikkutavaran jne etukäteen ja muuttofirmalle jää vain isot huonekalut jne.
    Ja kun teillä kantajia omastakin takaa voi homma mennä sutjakkaammin.
    Muuttofirmat yleisesti ottaen tietävät paljonko aikaa menee.

12. ok hinta

ok hinta Vieras

Jo pelkästään kaks ukkoa maksais sen n. 70 € per tunti. Saakohan tuosta laittaa verotuksessa kotitalousvähennykseen ? On se etu teettää muuttofirmalla, niillä on vakuutukset ja kunnon pakkauslaatikot.

13. "aapee"

"aapee" Vieras

Niin. Olen suunnitellut pakkaavani hyvin tällä kertaa.. ei nyssyköitä ja pussukoita. Meillä on kunnon muuttolaatikot vuokrattu + isommat vietävät päälle.

14. Micosa

Micosa Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    07.05.2005
    Saadut tykkäykset:
    0

Oletko koskaan ennen muuttanut?
    Siihen menee yllättävästi aikaa vaikka porukkaa onkin.

15. "vieras"

"vieras" Vieras

Minä maksaisin 600e jos firma
    - pakkaisi kaiken
    - kuljettaisi kaiken
    - laittaisi kaikki niille paikoille jotka ilmoitan
    - hoitaisi loppusiivouksen vanhaan asuntoon

16. "ria"

"ria" Vieras

meillä oli muutto kolmiosta kolmioon(80 neliöö),välimatkaa asunnoilla reilu kilometri,ite ei autettu yhtään,saatiin muutto 200€.Ei ehken kannta kysyä muuttofirmasta.Meillä oli mies joka normaalisti kuljettaa leipää arkipäivisin.Ihan yhdellä kuormalla tavarat tuotiin.

17. emmy83

emmy83 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    20.10.2008
    Saadut tykkäykset:
    0
    onko tuossa hinnassa myös muuttolaatikoiden hinta?ja kuski? ja bensat?

18. emmy83

emmy83 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    20.10.2008
    Saadut tykkäykset:
    0
    [QUOTE="vieras";22932498]Minä maksaisin 600e jos firma
    - pakkaisi kaiken
    - kuljettaisi kaiken
    - laittaisi kaikki niille paikoille jotka ilmoitan
    - hoitaisi loppusiivouksen vanhaan asuntoon[/QUOTE]

niin halvalla et kyllä taitaisi päästä..

19. "aapee"

"aapee" Vieras

Olen. Me muutettiin tähän pienellä hiacella viimeksi. Tehtiin varmaan 5 keikkaa ja päälle omat tauot. Tavaraa oli suurinpiirtein sama määrä. 5 muuttajaa. ja ei siihen kyllä silloinkaan kuuttaa tuntia tuhlaantunut. Ehkä mä olen niin tehokas etten ihan ymmärrä? kyllä mä oletan että 5 isoa miestä saa nämä kamat muutettua 3-4 tuntiin vähintään.

Mutta joo, taidetaan tehdä niin että jätetään vaan isot muuttolaatikot ja pesukoneet ym isot muuttopäivälle. Kaikki muu pakataan siihen hiaceen edellisenä päivänä.... kiitos ideasta.

20. Nalkuttava Talonmies

Nalkuttava Talonmies Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    29.08.2007
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mikään ei estä hankkimasta lisäapua muuttoon. Itsekin tilasin auton + 2 miestä ja näiden lisäksi omat apulaiset (olisikohan ollut 5 raavasta kaveria) kumpaankin päähän (etäisyys noin 15-20kilsaa).

Kolmio vaati muistaakseni 3h kaikkiaan vaikka KAIKKI oli pakattu etukäteen muuttolaatikoita käytetty, osa kirjoista viety etukäteen (osa jäljellä), tarkat paikat laputettu paketteihin. Olisi mennyt 2 miehellä huomattavasti kauemmin. Meillä oli kyllä tavaraa :)

Pelkästään tavaran pakkaamiseen meni tunteja...

Luulen että tuo arvio oli pelkästään vuokratyöläisten perusteella tehtynä.

Viimeksi muokattu: 18.01.2011
  21. "vieras"

"vieras" Vieras

Me muutettiin kaksiosta kolmioon ja vietiin jo etukäteen tavaraa paljon. Avuksi tuli muuttofirmassa työskennellyt mies. Teki tämän omalla ajallaan ja oli mieheni tuttu. Koko päivän muutti noita tavaroita kaksiosta ja oli oikein iloinen kun 100e sai KOKO PÄIVÄSTÄ+ostin tietty koko muuttoporukalle kunnon ruoat päivällä+kahvit, pullat jne.. Olisi enemmänkin maksettu kun tosiaan meni aikaisesta aamusta iltaan.

22. "vieras"

"vieras" Vieras

En tietenkään, siksi varasin edelliseenkin muuttoon 2vko aikaa ja hoidin sen melkein kokonaan yksin. Vain suurimpiin huonekaluihin pyysin naapurilta apua. Ei ollut stressiä ja 2vko "ylimääräistä" vuokraa vanhasta asunnosta ei todellakaan ollut 600e.

23. aapeeee

aapeeee Vieras

On. Ja niinkuin sanoin, kyllä me mielellään 100€ maksetaan tunnista ja vaikka kahvit päälle. Mutta eihän se muutto voi kohtuuttoman kauan kestää... kyllä tunnissakin aika paljon 5 miestä saa kannettua.

24. Micosa

Micosa Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    07.05.2005
    Saadut tykkäykset:
    0
    Missä te asutte? Kerros- vai rivitalo vai mikä? Ja mihin muutatte?
    Nuokin vaikuttaa aikaan, koska jos joutuu kantamaan portaikoissa esim.

25. aapeeee

aapeeee Vieras

Tätä meinaan. Meillä on vain kaksio, kaikki pakattu hyvin ja osa viedään itse niin miten siihen muuttoon saa kuusi tuntia kulumaan..... :O

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri