myooma ja oireet

Heippa! En oo aktiivinen kävijä mutta kirjotan tänne kun täällä yleensä osataan ratkasta ongelma kuin ongelma

Mulla on todettu siis myyoma. Se aiheuttaa mulle runsaita ja pitkiä kuukautisia. Nytkin mennään päivää nro 13 ja jatkuu vaan.. edellisellä viikolla olin töissä 2 pv housut haaroista veressä kun vuoti läpi. Käytän sidettä sekä imukyk. tamponia minkä vain olen läytänyt.. Ne ei auta kun isot hyytymäklöntit ui ohi..

Oon puhunu lääkäreille tästä ja sanovat etteivät mielellään leikkaa. Riski lapsettomuuteen on niin iso. Enkä itsekään haluaisi lapsettomuustuomiota tässä iässä vielä (olen 29v). Lapsia ei vielä ole yhtään.

Kärsin myös ajoittain ummetuksesta joka voi olla myooman aiheuttamaa kun sijaitsee vasemmalla puolella. Kohtuni on laajentunut myös vasemmalle.

Viime kuussa vuosin runsasta välivuotoa 2 viikkoa ja kuukautiset päälle viikon.. soittelin lääkäriin että pääsisin myooman kontrolliin.. en päässyt.

Olo on niin turhautunut.. tämä vaikuttaa normiarkeenkin kun en yksinkertaisesti enää uskalla mennä töihin pahimpina vuotopäivinä... :(

Olen ajatellut syödä pillerilaattoja putkeen välttääkseni tätä vuodon määrää. Mutta se taas lisää välivuotojen mahd.. auttakaa ihmiset, oon niin loppu ja hukassa tämän kanssa :(
 

Yhteistyössä