Nainen pyysi imettävää äitiä peittämään itsensä

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Aviomies ei voinut lakata tuijottamasta! Nainen pyysi imettävää äitiä peittämään itsensä – tällaista vastausta hän ei taatusti odottanut
Lifestyle > Hyvinvointi Julkaistu 21.09.2017 09:48

Imettävä äiti vastasi osuvalla tavalla naiselle, joka käski tämän peittää itsensä imettäessään.

Amerikkalainen kahden lapsen äiti Nicolle Blackman oli pikaruokaravintola McDonald'sin nurkassa imettämässä kolmen kuukauden ikäistä poikaansa, Cameronia, kun tuntematon nainen lähestyi häntä. Tapaus sattui Seattlessa, Washingtonissa.

Nainen pyysi Blackmania peittämään itsensä, sillä hänen oma aviomiehensä ei voinut lakata tuijottamasta imettävää äitiä.

Ei liene yllättävää, ettei Blackman ollut innoissaan naisen pyynnöstä. Hän kuitenkin toteutti naisen pyynnön peittää itsensä omalla tavallaan, kertoo Independent.



Blackman peitti liinalla nimittäin kasvonsa. Tämä sai tuntemattoman naisen poistumaan paikalta miehensä kanssa.

– Olin hyvin ärsyyntynyt, kun hän sanoi sen. Miksi peittäisin poikani? Hän pidättää hengitystään, kun on peitettynä, äiti toteaa.

– Olin yllättynyt. Luulen, että häntä ärsytti, koska hänen aviomiehensä tuijotti. Hän ei kiinnittänyt naiseen mitään huomiota, kun tämä puhui.

Blackman kertoo itsekin huomanneensa, että mies tuijotti.

– Ymmärrän, että ihmiset ovat uteliaita, eikä se oikeastaan vaivaa minua. Imetän poikaani siitä huolimatta. Hänen vaimonsa oli hyvin huolissaan, mutta minä en ollut huolissani.

Niinpä äidillä ei käynyt mielessäkään toteuttaa pyyntöä.

– Ainoastaan rintani sivun pystyi näkemään, joten sanoin vain "okei" ja peitin kasvoni. Hän nappasi aviomiehensä ja lähti. Tyttäreni sanoi, että hän näytti vihaiselta.



Äiti kertoo, että oli varmistanut, ettei hänen nänninsä ollut näkyvillä, ja kyseessä oli ensimmäinen kerta, kun hän oli kohdannut vastaavan reaktion.

11-vuotias Kaymaii ei ymmärtänyt, miksi äidin olisi pitänyt peittää pikkuveli, ja nappasi kuvan äidistään näyttääkseen sen isoäidilleen. Isoäiti oli ylpeä lapsestaan, joka oli pitänyt puolensa.


Blackman toivoo, että hänen tarinansa antaa muille äideille itsevarmuutta imettää julkisesti.

– Itsensä peittämisessä ei ole mitään väärää, jos niin haluaa tehdä, hän muistuttaa.

Hän toteaakin, että jos äiti haluaa imettäessään peittää itsensä, se sopii, ja jos ei halua, sekin sopii. Mitään muuta kuin lasten etua ei kannata miettiä.

– Tee vain mitä tahansa, joka on heille parhaaksi.

Ei ensimmäinen kerta
Kyseessä ei ole ensimmäinen kerta, kun imetyksen puolestapuhujat vastaavat kritiikkiin peittämällä kasvonsa.

Esimerkiksi vuonna 2015 erään imetysryhmän jäsenet julkaisivat vastaavia kuvia vastineeksi kyltille, jossa imettäviä äitejä kehotettiin peittämään itsensä.



Lähde: Independent, Huffington Post
 
vierailija
On se kummaa touhua. Jos imetät lasta, siis annat ravintoa vauvalle, on se syntistä puuhaa. Jos televisiosta tulee jotain rankkaa tai muuten jotakuta loukkaavaa, on se syntistä. Molemmista nostetaan iso äläkkä ja vaaditaan järjettömiä.

KÄÄNTÄKÄÄ KASVOT POIS, ÄLKÄÄKÄ TUIJOTTAKO TAI VAIHTAKAA KANAVA! KAIKKEA EI OLE PAKKO KATSOA, EIHÄN??
 
Eipä siitä pitäisi häiriintyä, jos joku imettää vauvaa, mutta toisaalta imettävän äidinkin on turha häiriintyä, jos miehet tuijottaa tissiä, jos sitä kerran julkisella paikalla haluaa imettää. Molemmat asiat ovat maailman luonnollisimpia asioita.
 
vierailija
Minussa on varmasti jotain pahasti vialla kun en vaan tajua mikä siinä nännissä tekee siitä niin kauhean että jos se vaikka nyt sattuisikin sekunnin sadasosan ajan olemaan näkysällä vauvan ruokaillessa niin ihmiset järkyttyvät.

Ystävättäreltäni poistettiin toinen rinta rintasyövän takia ja kun hän oli saanut rinnankorjausleikkauksen nänneineen päivineen valmiiksi niin kyllä me yhdessä sitä uutta rintaa (ja NÄNNIÄ !!) ihastelimme. Siis ystävätär ja minä, mieheni kyllä katsoi mutta ei kokeillut miltä rinta tuntuu vaikka minä niin teinkin. Ei tullut kyllä kenelläkään meistä edes mieleen että ollaanpa tässä nyt kauhean asian parissa.
 
vierailija
Musta se on vaan törkeää. Kerran oltiin ruokapöydässä appivanhempieni ja mieheni veli vaimoineen ja tämä veljen vaimo rupesi yhtäkkiä imettämään ja tempaisi rinnan esille ja tunki sen sitten lapsen suuhun.. Miksi ihmiset ei voi hyväksyä sitä että kaikki eivät pidä toisten rintojen näkemisestä ja saattavat vaivaantua siitä niin olisi mukavaa jos he vaikka voisivat varoittaa imetyksen alkamisesta niin minäkin olisin voinut vaikka siirtyä pöydästä muualle siksi aikaa..
 
vierailija
Kaikki vaan toitottaa että imetys on luonnollista, mutta Kullikin on luonnollinen asia mutta kaikki eivät pidä itsensäpaljastelijoista. Niin miksi ei anneta mahdollisuutta valita mitä haluaa ja ei halua nähdä.
 
Musta se on vaan törkeää. Kerran oltiin ruokapöydässä appivanhempieni ja mieheni veli vaimoineen ja tämä veljen vaimo rupesi yhtäkkiä imettämään ja tempaisi rinnan esille ja tunki sen sitten lapsen suuhun.. Miksi ihmiset ei voi hyväksyä sitä että kaikki eivät pidä toisten rintojen näkemisestä ja saattavat vaivaantua siitä niin olisi mukavaa jos he vaikka voisivat varoittaa imetyksen alkamisesta niin minäkin olisin voinut vaikka siirtyä pöydästä muualle siksi aikaa..
Niin, varsinkin näin miehenä se on vähän vaivaannuttavaa. Kun toinen vetää sen tissin esiin, niin se katse toisaalta vetää alitajuisesti sitä kohti, mutta sitten toisaalta hyvien tapojen mukaan sitä ei saisi tuijottaa. Lopputulos on se, että kaikki joutuu imettäjän ympärillä tuijottamaan kattoon ja lattiaan.

Tuttujen kanssa tämä on oikeasti vähän vaivaannuttavaa. Vieraiden osalta olen sitten itse päätynyt siihen ratkaisuun, että jos nainen on valmis julkisesti tissiään näyttämään, ei siinä tuijottamisessakaan ole mitään pahaa. Joskus saatan ruveta heittämään tissiläppää. Jostain syystä nämä julkista imettämistä ja tissin vilauttelua niin luonnollisena pitävät naiset eivät kauheasti sitten muka pidä siitä.

Eli päättäkää nyt: joko pidätte sen tissin yksityisenä asiana, tai sitten loppuun asti pitkää sitä kuten vaikka kesämekkoa: se tuodaan esille ja sen kauneutta saa sitten myös kehua. Nyt useimmat julki-imettäjistä ajattelee, että "minulla on oikeus imettää", mutta sitten kaikkien muiden pitäisi katsoa muualle.
 
vierailija
Ei tajua näitä imettämisiä julkisella paikalla. Mulle se oli yksityinen asia jonka tein kotona tai vanhempien luona heidän makkarissa. Liikuin silloin kun lapsi oli syönyt. Pidempiä aikoja liikuin silloin kun en imettänyt enää.
 
vierailija
Ei tajua näitä imettämisiä julkisella paikalla. Mulle se oli yksityinen asia jonka tein kotona tai vanhempien luona heidän makkarissa. Liikuin silloin kun lapsi oli syönyt. Pidempiä aikoja liikuin silloin kun en imettänyt enää.
Kaikki eivät voi/halua sulkeutua kotiinsa puoleksi vuodeksi tai vuodeksi. Moni ihminen joutuu asioimaan kaukana kotoaan, eikä vauvaa voi sinne jättää ilman ruokaa. Vauva on ruokittava, kun sille tulee nälkä, olitpa sitten kotona tai muualla.
 
  • Tykkää
Reactions: Hyppymassu
vierailija
Kaikki eivät voi/halua sulkeutua kotiinsa puoleksi vuodeksi tai vuodeksi. Moni ihminen joutuu asioimaan kaukana kotoaan, eikä vauvaa voi sinne jättää ilman ruokaa. Vauva on ruokittava, kun sille tulee nälkä, olitpa sitten kotona tai muualla.
Sitä varten on tuttipullot joihin saa maitoa/korviketta laitettua ja sen pullon voi helposti mukaan ottaa. Näin toimii järki ihminen joka liikkuu ja ei tiedä pystyykö imettämään missä. Lapsi ei siihen kuole jos joskus saa pullosta. Tai sitten ei voi isäkään huolehtia lapsesta koska isä ei voi imettää.
 
Niin, varsinkin näin miehenä se on vähän vaivaannuttavaa. Kun toinen vetää sen tissin esiin, niin se katse toisaalta vetää alitajuisesti sitä kohti, mutta sitten toisaalta hyvien tapojen mukaan sitä ei saisi tuijottaa. Lopputulos on se, että kaikki joutuu imettäjän ympärillä tuijottamaan kattoon ja lattiaan.

Tuttujen kanssa tämä on oikeasti vähän vaivaannuttavaa. Vieraiden osalta olen sitten itse päätynyt siihen ratkaisuun, että jos nainen on valmis julkisesti tissiään näyttämään, ei siinä tuijottamisessakaan ole mitään pahaa. Joskus saatan ruveta heittämään tissiläppää. Jostain syystä nämä julkista imettämistä ja tissin vilauttelua niin luonnollisena pitävät naiset eivät kauheasti sitten muka pidä siitä.

Eli päättäkää nyt: joko pidätte sen tissin yksityisenä asiana, tai sitten loppuun asti pitkää sitä kuten vaikka kesämekkoa: se tuodaan esille ja sen kauneutta saa sitten myös kehua. Nyt useimmat julki-imettäjistä ajattelee, että "minulla on oikeus imettää", mutta sitten kaikkien muiden pitäisi katsoa muualle.
No aika oksettavaa. Ihan yhtä lailla ällöttää joku kiimainen ukko, kommentoi hän sitten rintojani tai sääriäni. Luuletko oikeasti, että naisia kiinnostaa, mitä mieltä sinä heidän kropastaan olet.
Pidä jatkossa ajatuksesi omana tietonasi, niin kaikilla on helpompaa.
 

Yhteistyössä