naisen ylipaino

  • Viestiketjun aloittaja vieras@
  • Ensimmäinen viesti
"vieras."
[QUOTE="rrr";29930086]Miksi? jos epäilet asiaa todista väitteesi itse[/QUOTE]

Ei ole yhtään tutkimusta, joka todistaisi lievän ylipainon haitalliseksi. As simple as that.
 
Pieni pyöreys ei minusta ole pahempi terveyshaitta, mutta ulkonäöllinen haitta kyllä. En ikinä haluais olla ylipainoinen edes lievästi, ellei sitten kilot menis "oikeisiin" paikkoihin kuten reisiin ja rintoihin mutta usein ne kertyy rumasti vyötärölle.
 
"rrr"
[QUOTE="vieras.";29930118]Ei ole yhtään tutkimusta, joka todistaisi lievän ylipainon haitalliseksi. As simple as that.[/QUOTE]

Löytyy niitä... tietysti pitäisi ensin määritellä mitä kukakin pitää haittana.
Lievästä ylipainosta ei välttämättä ole merkittavää haittaa tai sen ei tutkimuksissa ole todettu esim. lyhentävän elinikää. Sen sijaan lievä ylipainokin rasittaa niveliä, joillakin ihmisillä nostaa verenpainetta (vaikkakaan ei välttämättä vaarallisiin lukemiin). Tutkimuksia löytyy myös siitä että (lievällä) ylipainolla on yhteyttä diabetekseen etenkin jos siihen liittyy keskivartalo lihavuus jota voi joskus esiintyä jopa normaalipainoisilla jne.
 
wwwwww
[QUOTE="shh";29930057]Ei kukaan voi tietää. Mutta esim diabeteksen riski kasvaa. Tutkimukset tehdään isoilla ihmismäärillä, ei ne ennusta yksittäistapauksia.
Miesten makuja on yhtä paljon kuin miehiä :)[/QUOTE]

Mun liikuntaa harrastamaton, kotiäitinä ja lastenhoitajana toiminut, koko ikänsä 20-30 kiloa ylipainoinen isoäitini eli 89-vuoitaaksi, eikä hänellä ollut diabetesta.
Isoisänikin on ollut koko aikuisen ikänsä lihava, hän on nyt 95-v eikä diabetesta, ei verenpainetta.

Että ei se ihan suoraviivaista ole.
 
"vieras."
[QUOTE="rrr";29930138]Löytyy niitä... tietysti pitäisi ensin määritellä mitä kukakin pitää haittana.
Lievästä ylipainosta ei välttämättä ole merkittavää haittaa tai sen ei tutkimuksissa ole todettu esim. lyhentävän elinikää. Sen sijaan lievä ylipainokin rasittaa niveliä, joillakin ihmisillä nostaa verenpainetta (vaikkakaan ei välttämättä vaarallisiin lukemiin). Tutkimuksia löytyy myös siitä että (lievällä) ylipainolla on yhteyttä diabetekseen etenkin jos siihen liittyy keskivartalo lihavuus jota voi joskus esiintyä jopa normaalipainoisilla jne.[/QUOTE]

Höpöpuheita. Linkitä yksikin dokumentti liittyen nimenomaisesti lievään ylipainoon ilman sulkumerkkejä. Lievä ylipaino ei rasita niveliä eikä nosta verenpainetta, päinvastoin lievästi ylipainoinen saattaa elää normaalipainoista pidempään.

Nyt sitten sitä linkkiä kehiin.
 
Omasta kokemuksesta voin sanoa, että ei oöe haitannut merkittävä ylipaino, lievä ylipaino tai normaalipaino :). Normaalipainoisenakin olin semmoinen pehmoinen. Litteää vatsaa ei ole tainnut olla koskaan. Ei sekään varmaan haittaisi jos olisi ;)
 
"rrr"
[QUOTE="vieras.";29930155]päinvastoin lievästi ylipainoinen saattaa elää normaalipainoista pidempään.[/QUOTE]

Toki mutta eihän se poista sitä asiaa että sillä olisi haittaa. Ja vaikka usein lievästä ylipainosta olisikin haitaa sekään ei kumoa väitettä että lievästi ylipainoinen voisi elää normaalia elämää ilman haittoja.
 
Enkä pysty tykkää :/ Mutta tykkäys krutille! Ihan samaa mieltä; naiselliset muodot todellakin on kauniimpaa kuin teinipoika-vartalo.

Mitä on lievä ylipaino? Jos se on 2-5kg niin ei varmasti haittaa terveydellisesti, tai sitten on riskitekijänä, emt
 
ggggg
[QUOTE="rrr";29930167]]Lihavuus ei lyhenn

lievä lihavuus lisäsi sepelvaltimotaudin riskiä 20 %

riski sairastua tyypin 2 diabetekseen oli kaksinkertainen lievästi lihavilla[/QUOTE]

Kaiken kaikkiaan kuolleisuus sydän- ja verisuonitauteihin ei lievästi lihavilla naisilla ollut muita korkeampi.

Itse asiassa lievästi lihavilla miehillä oli 7 % pienempi riski sairastua syöpään.

Tutkijat summaavat, että lievä lihavuus ei lisää kuolleisuutta lainkaan normaalipainoiseen väestöön verrattuna, merkittävä lihavuus lisää kuolleisuutta 20 % ja sairaalloinen lihavuus jopa 200 %.
 
ggggg
Enkä pysty tykkää :/ Mutta tykkäys krutille! Ihan samaa mieltä; naiselliset muodot todellakin on kauniimpaa kuin teinipoika-vartalo.

Mitä on lievä ylipaino? Jos se on 2-5kg niin ei varmasti haittaa terveydellisesti, tai sitten on riskitekijänä, emt
Lievästi ylipainoisilla se BMI on alle 30, eli ylipainoa on ainakin mun pituisella max 10kg (oon 158cm).

Lievä ylipaino on ainakin itelleni helpompi ylläpitää kuin normaalipaino, viihdyn tässä noin 5kg ylipainoisena kun ei tarvitse jatkuvasti kytätä mitä suuhun pistää :) pitäähän se miettiä myös sitä elämänlaatua... ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Hermione Granger

Yhteistyössä