Narsistin puoliso

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Jos tiedät että puolisosi on narsisti niin kerrotko millaista elämää elätte? Mistä tiedät että puolisosi on narsisti? Millainen miehesi on?

Läheiseni (sukulaiset ja ystävät) sanoo että minun mieheni on narsisti. Luin netistä narsistista, yhtenäväisyksiä kyllä on, mutta myös asioita mitkä "poissulkee".
 
sivusta seurannut
Sama kai se on onko toinen narsisti vai ei. Sä joko elät sen kanssa tai sittet et
tyhmä!

se on vaikea ja pitkä prosessi
ero on erittäin riitainen + narskun levittämät valheet ja vihanpito, huh huh

ap. olen työpaikalla ollut yhden miehen uhri ja tiedän sen lukuisat epäonnistuneet naissuhteet ja riitaisan avioeon

täysi sika jolle nainen on vaan panopuu ja kaatojen bongaaja se on
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti ja Zariza
vierailija
tyhmä!

se on vaikea ja pitkä prosessi
ero on erittäin riitainen + narskun levittämät valheet ja vihanpito, huh huh

ap. olen työpaikalla ollut yhden miehen uhri ja tiedän sen lukuisat epäonnistuneet naissuhteet ja riitaisan avioeon

täysi sika jolle nainen on vaan panopuu ja kaatojen bongaaja se on
Jos toinen ihminen on vaikea kusipää niin mitä se diagnoosi auttaa?
 
Näin on: ero narsistista ottaa koville. Minulta meni vain siihen virallisen eron ja osituksen loppuunsaamiseen melkein 10 vuotta! On se Saatana!

Ja miten pitkään suunnittelin eroa! Tiesin, että äijä menee hulluksi. Suunnittelu kesti jo itsessään vuosia, koska meillä oli yhteinen lapsi. "Oli" - siksi että lapsesta ehti tuona aikana tulla aikuinen.
 
vierailija
Näin on: ero narsistista ottaa koville. Minulta meni vain siihen virallisen eron ja osituksen loppuunsaamiseen melkein 10 vuotta! On se Saatana!

Ja miten pitkään suunnittelin eroa! Tiesin, että äijä menee hulluksi. Suunnittelu kesti jo itsessään vuosia, koska meillä oli yhteinen lapsi. "Oli" - siksi että lapsesta ehti tuona aikana tulla aikuinen.
Hirveetä:cry:
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Aapeeeee
Olen siis 16v asti ollut miehen kanssa. Nyt oltu yhdessä 20v. Ei kokemusta muista suhteista. 2 lasta (jo koululaisia). Haluan elämän kokemuksia siksi, että tiedän onko läheisten puheissa mitään tolkkua ollut tässä vuosien saatossa. Itse koen etten ole mistään jäänyt paitsi. Vähän vaikea selittää.
 
Aapeeeee
Auttaa vain siihen päätökseen, että nyt on aika paeta kohti parempaa elämää! Minulle tuli viimein se "realismin"-hetki, ja ymmärsin, että tässä tilanteessa minulla on edessä pikainen kuolema: joko oma keho pettää tai ukko tappaa minut tavalla tai toisella
Vastaan tässä nyt vähän niinku kaikille, en pelkästään tälle kirjoittajalle.

Ku en tiedä mikä on normaalia ja mikä ei. Olen toki hävennyt/ihmetelly jotain asioita mitä kotona tapahtuu. Mutta ei minua ole lyöty ikinä. Oloani ym, tms muuten vaan kouraisee jollain tapaa mikä ei tunnu hyvältä.. Mutta kai kaikilla huonoja hetkiä? Läheiset sanoo "Etkö sää / ymmärrä näe miten kohtelee ja puhuu sulle. Ansaitset niin paljon parempaa".
Mitä se parempi on?
Siksi haluan kuulla miten muiden kodeissa. Ja en tiiä onko diagnoosista hyötyä.
 
vierailijaaaape
Pelkäätkö kotona? Pystytkö olemaan oma itsesi? Saako sulla olla ystäviä? Saatko harrastaa?
En pelkää. Mutta pelkään sanoa omia mielipiteitä, tunnen itseni AINA tyhmäksi niiden jälkeen.
En pelkää seksiä, mutta se kuuluu parisuhteeseen.
Saa olla kavereita, mutta en tee esim tyttöjen reissuja ilman lapsia, mies tekee miesten reissuja mitkä kestää viikon kaks, pari kertaa vuodessa. Koska tuo suurimman osan rahasta kotiin.
Saan harrastaa kotikylällä (asutaan maalaiskylällä, lasten koululla jumpat ym.).
Puhuu asioita mitkä pahoittaa mun mielen:
"-Minun pitäisi olla ykkösasia, ei lasten"
-"Menetin sinut kun menit kouluun (käyn siis koulussa, ja tämä minun mielestä poissulkee narsismin mistä olen lukenut !!!)"
-"Kotona tehdään asiat niinkuin minä sanon"
-"Tapan itseni"
- Mikään ei tunnu miltään "
-" Etkö tajua ettei mua kiinnosta olla uimassa /huvipuistossa tms. lasten kanssa



Jatkan kun voin
 
Narsisteja on eri tasoisia. Osa on hölmöjä ja osa erittäin fiksuja. Fiksut on pahimpia - he tekevät pahinta jälkeä!

Tein joskus aikoinaan eräänlaista tutkimustyötä narsismista. On kyllä kaamea sairaus läheisten kestää!

Muun muassa You tubessa on kattavasti tietoa siitä mitä on olla suhteessa narsistin kanssa/erota narskusta. Kannattaa katsoa.

Narsistille hyvä puoliso on toinen saman tasoinen narsisti.(y)
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Narsisteja on eri tasoisia. Osa on hölmöjä ja osa erittäin fiksuja. Fiksut on pahimpia - he tekevät pahinta jälkeä!

Tein joskus aikoinaan eräänlaista tutkimustyötä narsismista. On kyllä kaamea sairaus läheisten kestää!

Muun muassa You tubessa on kattavasti tietoa siitä mitä on olla suhteessa narsistin kanssa/erota narskusta. Kannattaa katsoa.

Narsistille hyvä puoliso on toinen saman tasoinen narsisti.(y)
Voivatko narsisti+narsisti olla yhdessä tappamatta toisiaan?
Narsisti etsii vierelleen jotain, mieluummin hyvätuloista, nollaa, joka ei tajua hyvästä mitään, uskoo kaiken valheen ja jaksaa ihailla. Narsisti on alistaja, ja parhaiten hänen kanssaan viihtyy masokisti.

Summasummarum: Narsisti tarvitsee vierelleen Masokistin, mutta masokistin täytyy peitellä olevansa sellainen. Jos narsistille sanoo vaikka, että sido minut sänkyyn ja kapuloihin, ja anna piiskaa, niin narsisti menee ihan lukkoon. Narsisti menee lukkoon, koska narsistin täytyy itse olla se aloittaja.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Voivatko narsisti+narsisti olla yhdessä tappamatta toisiaan?
Narsisti etsii vierelleen jotain, mieluummin hyvätuloista, nollaa, joka ei tajua hyvästä mitään, uskoo kaiken valheen ja jaksaa ihailla. Narsisti on alistaja, ja parhaiten hänen kanssaan viihtyy masokisti.

Summasummarum: Narsisti tarvitsee vierelleen Masokistin, mutta masokistin täytyy peitellä olevansa sellainen. Jos narsistille sanoo vaikka, että sido minut sänkyyn ja kapuloihin, ja anna piiskaa, niin narsisti menee ihan lukkoon. Narsisti menee lukkoon, koska narsistin täytyy itse olla se aloittaja.
Sitäpä juuri hainkin.:oops:
 
  • Tykkää
Reactions: Zariza
Parasta on tietenkin päästä eroon ja elää oma elämä hyvin. How ever, at meantime ....:sneaky:

 
Minun narsistini kohdalla oli yksi aika outo merkki: kaikki hänen toiset naisensa olivat aina häntä vanhempia. Mitähän se sitten tarkoittaakin. Itse olin häntä nuorempi. Nyt hän on naimisissa itseään vanhemman naisen kanssa. Näin tuon uuden vaimon hiljattain ohimennen, ja hän oli mielestäni aika kuihtuneen näköinen siitä, mitä hän oli silloin viimeksi nähtyäni hänet oikeussalissa puolustamassa miestä. Olisi tehnyt mieli mennä halaamaan ja kysymään, kuinka voit siellä rintamalla.
 
vierailijaaaapee
Kolmekymmentä vuotta kestin alistamista haukkumista, halveksuntaa ja sitä että olis pitänyt mielistellä omaa puoliso, pettämistä ja alkoholia siihen lisäksi. Sitten ero
Kuuluiko siihen fyysistä pahoinpitelyä? Anteeksi kun kysyn ja ehkä revin haavoja.. Ei tietenkään tarvitse vastata.
Kuulostaa siltä kuin meillä, mutta en osaa sanoilla kuvata miksi koen että minua halveksutaan yms.
 
Minulla oli fyysistä ja henkistä pahoinpitelyä. Olin tyhmä, vaikka sain sellaisen opin jo kotoa, että jos mies lyö sen yhden kerran, niin jätä hänet. Ensimmäisen kerran, ja toisenkin jälkeen annoin anteeksi, mutta sitten en enää. Olin koko ajan varuillani. Miksi suhteemme kesti niinkin pitkään, johtui vain siitä, että hän oli aina arkipäivät poissa keikkahommissa.

Kuitenkin henkinen halveksunta ja nöyryytys oli jatkuvaa. Fyysistä väkivaltaa vain kerran puolivuosittain, mutta kaikki tapaukset minulle olivat oikeita läheltä piti tilanteita. Kuristamista, potkimista, tönimistä alas rappusiin.
 
Viimeksi muokattu:
vierailijaaaapee
Minulla oli fyysistä ja henkistä pahoinpitelyä. Olin tyhmä, vaikka sain sellaisen opin jo kotoa, että jos mies lyö sen yhden kerran, niin jätä hänet. Ensimmäisen kerran, ja toisenkin jälkeen annoin anteeksi, mutta sitten en enää. Olin koko ajan varuillani. Miksi suhteemme kesti niinkin pitkään, johtui vain siitä, että hän oli aina arkipäivät poissa keikkahommissa.

Kuitenkin henkinen halveksunta ja noyryytys oli jatkuvaa. Fyysistä väkivaltaa vain kerran puolivuosittain, mutta aina melkein läheltä piti tilanteita. Kuristamista, potkimista.

Minun mies on paljon myös kotoa pois, silloin meillä lasten kanssa jotenkin helpompi ja rennompi olla. Ei tarvitse miettiä mitä sanoo, voi tehdä mitä haluaa ja olla niinkuin haluaa.
Mies ei kuitenkaan valita että olisi sotkuista, pyykit pesemättä, ruoka tekemättä tms.
Kaikki on siis ok. Mutta ei ole. En osaa selittää.
Ehkä tämä on jotain muuta, piirteitä hänellä on mutta tuskin sitten se narsisti mistä minulle puhuttu.
 

Yhteistyössä