"Ne vinkuu kun niitä piikitetään."

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Video rasistisesta laboratoriohoitajasta leviää: kertoo käyttävänsä maahanmuuttajiin paksuimpia neuloja - "Ne vinkuu kun niitä piikitetään"
Tänään klo 17:29
Laboratoriohoitajana työskentelevä nainen haukkuu videolle tallentuneessa keskustelussa maahanmuuttajataustaisia potilaita karuin sanakääntein.

Helsingin Myllypuron terveysaseman yhteydessä toimivan HUSLABin laboratoriohoitajana työskentelevä nainen esiintyy nettiin ladatulla videolla, jossa hän haukkuu maahanmuuttajataustaisia asiakkaita ja myöntää kohtelevansa heitä epäasiallisesti.

- En sano huomenta, enkä tervehdi mitenkään. Ne on sontaa mun jalan alla. Mä näytän sen kaikilla ilmeillä, että sä vitutat mua, nainen kertoo tuttavalleen videolla maahanmuuttajapotilaistaan.

Hän haukkuu maahanmuuttajia muun muassa tyhmiksi, likaisiksi, saastaisiksi ja sanoo heidän olevan täynnä tauteja.

- Niillähän on kaikilla melkein tuberkuloosi, nainen väittää videolla.

Laboratoriohoitaja kertoo tuttavalleen käyttävänsä aina paksuinta neulaa, kun hän ottaa verinäytteitä maahanmuuttajilta.

- Ne vinkuu kun niitä piikitetään.

Nollatoleranssi rasismille
Myllypuron terveysaseman ylilääkäri Ragnar Ulfvens sanoo kuulleensa tapauksesta, mutta kertoo HUSLABin vastaavan siitä viime kädessä.

- 18. syyskuuta meille tuli ilmoitus asiasta. Tietenkin se on erittäin raskauttava, erittäin huono asia, että tällaista ylipäätään tapahtuu. Erittäin järkyttävää, ei voi muuta sanoa, Ulfvens sanoo.

Ulfvensin mukaan aiheesta on ollut hyvin ankara selvitys.

Iltalehden tietojen mukaan laboratoriohoitaja olisi irtisanottu työstään, mutta HUSLABin toimialan johtaja Piia Aarnisalo ei voi vahvistaa irtisanomista.

- En voi lähteä kommentoimaan yksittäisen työntekijän asiaa, mutta olen kyllä tietoinen videosta ja kyseisestä tapauksesta. Yleisesti voin sanoa, että meillä on täydellinen nollatoleranssi rasismille täällä HUSLABissa. Puutumme aina jämäkästi vastaaviin tapauksiin, ja voin kertoa, että tässäkin tapauksessa asiaan on tartuttu, Aarnisalo kommentoi.

Aarnisalon mukaan aina arvioidaan tapauskohtaisesti, mikä on oikea kurinpidollinen tapa kussakin tilanteessa.

Hän korostaa, että laki edellyttää terveydenhuoltoammattihenkilöstöltä ihmisten tasavertaista kohtelua ja toimintaa potilaan eduksi.

- Kerta kaikkiaan rasistista puhetta ei hyväksytä missään muodossa.
 
vierailija
Olin itse sairaalassa ja yhtenä aamuna hoitsu yritti ottaa verinäytettä ja verta tuli todella huonosti ja hitaasti. Yhtäkkiä neula lensi veren kanssa noin muutaman metrin ja hoitaja vaan sanoi oho. Seuraavana päivänä kysyin tältä, että mitä siinä oli eilen. Oli kuulemma väärä neula... Hän oli maahanmuutajataustainen. Mahtoiko hän olla rasisti?
 
vierailija
Kiinnostaisi tietää, mitstä se hoitsu ne paksummat neulat siihen hätään nappaa. Käytössä on yleensä vakuumineulat ja niissä on se yksi käytetyin standardikoko.
Kanyloinnissa käytetään eri kokoisia neuloja, samoin muussa pistämisessä, mutta ruutininäytteenotossa ihan sitä yhtä ja samaa kokoa.
 
vierailija
Olin itse sairaalassa ja yhtenä aamuna hoitsu yritti ottaa verinäytettä ja verta tuli todella huonosti ja hitaasti. Yhtäkkiä neula lensi veren kanssa noin muutaman metrin ja hoitaja vaan sanoi oho. Seuraavana päivänä kysyin tältä, että mitä siinä oli eilen. Oli kuulemma väärä neula... Hän oli maahanmuutajataustainen. Mahtoiko hän olla rasisti?
Parempaa rasismia!
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Onkohan Korson labrassakin työskennellyt yksi kantasuomalaisia kohtaan oleva rasisti, kun hänen ottamanaan papa-näyte on aina sattunut pirusti. Muualla näytteenottajat ovat olleet asiallisia ja helläkätisiä.
 
vierailija
4 jatkaa, että en missään nimessä hyväksy rasismia, ja potilas/asiakas on aina muutenkin erityistä hienotunteisuutta vaativassa asemassa. Tossa videossa on vain jotain vähän hämärää. Onko kuvattu kännissä jossain baarin nurkassa, kun on haluttu tehdä vaikutus johonkuhun. Omituinen video.
 
  • Tykkää
Reactions: .....
vierailija
Kiinnostaisi tietää, mitstä se hoitsu ne paksummat neulat siihen hätään nappaa. Käytössä on yleensä vakuumineulat ja niissä on se yksi käytetyin standardikoko.
Kanyloinnissa käytetään eri kokoisia neuloja, samoin muussa pistämisessä, mutta ruutininäytteenotossa ihan sitä yhtä ja samaa kokoa.
Eli tuo hoitsun irvikuva ei ole pelkästään rasisti vaan myös valehtelija? Oho, aikamoista.
 
Jotain känniuhoilua kuvattu jossain.
Vaikea kuvitella, että Helsingin terveyskeskuksissa kauheasti rasismia esiintyisi (etenkään jossain myllypurossa), kun valtaosa itä-helsingin terveyskeskusten henkilökunnasta on muita kuin suomalaisia. 99% lääkäreistä ja yli 50% hoitajista on muuta kuin suomalaisia.
Ja sama potilaiden kanssa.
 
vierailija
Jotain känniuhoilua kuvattu jossain.
Vaikea kuvitella, että Helsingin terveyskeskuksissa kauheasti rasismia esiintyisi (etenkään jossain myllypurossa), kun valtaosa itä-helsingin terveyskeskusten henkilökunnasta on muita kuin suomalaisia. 99% lääkäreistä ja yli 50% hoitajista on muuta kuin suomalaisia.
Ja sama potilaiden kanssa.
Tuo pätkä on pääosin kuvattu Myllypuron terveysaseman pihalla.
 
vierailija
Onko sitten jollain tapaa vähän yksinkertainen kun menee lesoamaan noilla mielipiteillään ja vielä levittää videon nettiin? Luuliko todella ettei jää siitä kiinni ja tule kenkää?
 
vierailija
Onko sitten jollain tapaa vähän yksinkertainen kun menee lesoamaan noilla mielipiteillään ja vielä levittää videon nettiin? Luuliko todella ettei jää siitä kiinni ja tule kenkää?
Varmasti monellakin tapaa. Ja kuvaaja myös. Ei tainnut hoitsu tajuta, että juttu menee koko ajan suorana youtubeen. Ja tuo kuvaaja on se invamopoileva mummo, joka haukkuu videoillaan kaikki lapsista vanhuksiin, ja nekin lähettää itse suorana nettiin. Päivittäin.

Molemmat tätä Suomi Ensin-porukkaa.
 
vierailija
Suvakkeihin tuo "uutinen" uppoaa kuin kuuma veitsi voihin. Koko juttu on niin selvästi tekaistu ettei enää voi selvempää olla. Pitää saada taas matut näyttämään viattomilta poloisilta joita pahat, pahat rasistinatsit vainoaa :(
 
vierailija
”Hän oli terveysaseman paras pistäjä”

Itä-Helsingissä asuva 39-vuotias nainen järkyttyi tunnistaessaan internetissä leviävällä videolla rasistisia purkauksia laukovan tutun laboratoriohoitajan.

– Jouduin hiljattain syöpähoitojen vuoksi käymään usein verikokeissa ja Myllypuron terveysaseman laboratoriohoitajat tulivat tutuiksi. Eräs toinen näytteenottaja oli aiemmin pistänyt minua hermoon, joten pyysin seuraavalla kerralla päästä toiselle. Tämä videolla esiintyvä nainen oli työtovereidensa mukaan kuulemma terveysaseman paras pistäjä, asiakas kertoo.

Nainen muistelee, että laboratoriohoitaja oli todella hyvä työssään.

Asiakas luonnehtii hoitajaa myös erittäin avuliaaksi, sillä kukaan muu ei koskaan esimerkiksi kertonut hänelle sähköisestä ajanvarauksesta pitkien jonojen välttämiseksi.

– Hän oli kohtelias ja asiallinen. Painoin hänet mieleeni, koska toivoin pääseväni juuri hänen pistettäväkseen uudelleen, nainen päivittelee.

http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005384399.html?ref=rss
 
vierailija
Jotain känniuhoilua kuvattu jossain.
Vaikea kuvitella, että Helsingin terveyskeskuksissa kauheasti rasismia esiintyisi (etenkään jossain myllypurossa), kun valtaosa itä-helsingin terveyskeskusten henkilökunnasta on muita kuin suomalaisia. 99% lääkäreistä ja yli 50% hoitajista on muuta kuin suomalaisia.
Ja sama potilaiden kanssa.
Onko sun prosentit tällä kertaa faktoja vai vain päästä heitettyjä jälleen kerran?
 
vierailija
Asiatonta siltä hoitajalta.
Iso osa mamuista on tullut väärin perustein ja joutaisi kotia, mut on oikeesti niitä joita on vaikkapa kidutettu.

Vaikkei mamutulvasta tykkäisikään, niin sadisti ei tartte olla.
Kerrankin Echon kanssa samaa mieltä.

Silloin se on rasismia jos laittaa ihan kaikki mamut samaan ryhmään. Siellä on niitä väärin perustein tulleita enemmän tai vähemmän. Jonkun mielestä 10 prossaa, jonkun mielestä 90 prossaa. Mutta 100 prossaa se tuskin on. Siksi se nimenomaan on rasismia, että ajattelee että ihan kaikki ovat "paskaa".

Ja niistä väärin perustein tulleistakin suurin osa on vaan paremman elämän perään lähteneitä, tuskin alunperin mitään terroristejä.

Ja itse kannatan tiukkoja otteita mamutulvaa vastaan, mutta rasisti en suostu olemaan. Enemmänkin pragmaatikko siinä suhteessa, että ajattelen että maanosamme ei vaan kestä liian nopeaa tulvaa.

Molempien ääriryhmmien, sekä suvakkien ja rajakkien, kommentit pitäisi melkein unohtaa. Edustavat varmaan kokonaisuudessaan 5 prossaa kansasta.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo ja Elena777

Yhteistyössä