Neljättä kuumeilevat kevät ja kesä 2014

Kertomisesta : Parille ystävälle olen kertonut kuumeilusta. Kummankaan porukoille ei ollut tarkoitus vielä kertoa mutta viikonloppuna vihjaisin äidille että kuumetta on :p Reaktio oli odotettavissa "et oo tosissas!" :D Mutta hyvä että äiti on nyt tietoinen niin sitten kun on jotain kerrottavaa niin ei tarvitse jännittää että mitä se sanoo. Miehen vanhemmille ei olla vielä kerrottu, veikkaan että sieltä tulee vielä enemmän ihmettelyä. Voi olla että saavat tietää sitten vasta kun kutsutaan ristiäisiin :D

Töistä : Töihin pitäisi palata heinäkuun lopulla. Toivoin että olisi tärpännyt nyt mahdollisimman nopeasti, olisin voinut jäädä pariksi kuukaudeksi hoitovapaalle ja siitä suoraan uudelle äippälomalle. Mutta jos nyt ei ole tärpännyt niin varmaan sitten töihin on suunta (ellen pääse kouluun, sinnekkin olen hakenut). Eli kaikki nyt vähän riippuu siitä tuleeko vauvaa ja koska tulee :)
 
Hei! Sopiiko joukkoon yksi mamma, joka kovasti kuumeilee neljännestä nyytistä?
Aikaisemmat lapsoset ovat syntyneet 2008,2010 ja 2013. Minipillerit jätettiin pois viime kuun puolesta välistä ja jos kierto on nyt normaalilla tolallaan, olis nyt kp27. Imetän vielä osittain nuorimmaista, joten kauhian korkealla ei vielä toivo ole uuden raskauden suhteen, mutta mistäs sitä tietää! ;) Ja kauheasti tulee pyöriteltyä, josko heti tärppäis, nuorimmainen sai alkunsa heti ekasta kierrosta.
Joitain päiviä oviksen jälkeen tuli pientä tuhruvuotoa ja limaa, mutta muuten ollut vallan normaalin oloinen kierto. Joskohan sitä uskaltaisi vaikka lauantaina tehdä testin jos menkat ei oo alkaneet? Silloin olis kp30, normaali kierto ollut 28-29...
 
Täällä vika tauko kierto käynnissä ja nyt kp.7/26-31. Jos joku vielä päivittelee.

uusille tervetuloa :)
Meillä siis syksyllä yritettiin 6 yk.ta enempi ja ehkä vähempi nelosta uusperheeseen, mutta nyt oltu häiden takia tauolla, jonka Pitäis päättyä Tän kierron jälkeen ja sitten lupaa tuleva isukkikin olla täysillä mukana, kun syksyllä olin ehkä hieman yksin tässä projektissa :)

Tseppiä ja plussa tuulia kaikille!
 
Mäkin voisin varovasti tulla mukaan myös.

Olen 28v ja lapset -07,-08 ja -11. Vielä vähän aikaa sitten olin varma että lapsiluku on jo täynnä kunnes tapahtui jotain ja alkoikin ajatukset olemaan yhä useammin neljännessä lapsessa. Nyt mieskin alkanut ajatukselle lämpenemään.

Aiemmin olen raskautunut suht' nopeasti TJOT:taillen ja samalla tavalla mennään nytkin. Nyt on kp 7/24-26

Muille ei olla yrityksestä puhuttu eikä puhutakkaan. Ajattelin ettei kerrottaisi mahdollisesta raskaudestakaan vaan saisi suku sitten itse huomata! ;)
Luultavasti molemmin puolin tullaan ääneen ihmettelemään että miksi vieläkin pitää lapsia tehdä kun niitä on nyt jo 3. Ja tuo taas ärsyttää mua kauheesti jo valmiiksi! :D
 
Noniin, se ois sit yk2 menossa, täti kurvas pois ja kp6 menossa.

Mennyt kierto olikin yllättävän lyhyt mulle, vain 25pvää. Oviksen tikutin kp 13, joten lh vaihe oli vain 12pvää, eiks sen pitäs olla 14.. kaipa se parilla päivällä voi heittää.. Tai sit en ovuloinu. Tai sit ovuloinki jo aiemmin vaikka tikut näytti muuta..

Tarttee nyt syynätä tarkemmin tuota ovisajankohtaa ja omia oloja =) Ja alustavien laskujen mukaan tän kierron oviksen aikaan pitäs miehenkin olla vapailla ja kotona, niin ois ees toivoa hyödyntää ovis, ei siitä taida iloa olla jos yksin on kotona :LOL:

Näillä eteenpäin!

Mussukkanuppunen: aukesko hanat vai onko ilouutisia??

Onko teil muuten miten nää aiemmat lapset syntyny? Siis, et onko samaan vuoden aikaan? Meil on aiemmat lapset kaikki kolme tyttöjä ja ovat syntyneet, kesä-heinä ja elokuussa. :) Oiski hauskaa jos tää meille ehdottomasti viimeinen lapsi oiski poika ja syntyis talvella.. ( toki toki terve lapsi pääasia, mutta näin vähemmän vakavasti mietittynä)
 
Koko pääsiäisen tikuttelin testejä kun menkkoja ei kuulunut. :D Mutta, Kp 33 ns.hanat aukes, siis ihan onnettoman niukkaa vuotoa, mutta vuotoa kuitenkin! Noh, nyt siis menossa kp3 ja yk2. Imetyskin näyttää nyt väkisinkin loppuvan, poitsu ei päivällä suostu ottamaan rintaa ollenkaan ja viime yö meni pullolla kun ei maitoa herunut. Mutta tämähän ehkä parantaa raskautumisen mahdollisuuksia, kun ei imetystäkään ole häiritsemässä. :)

Esikoinen on syntynyt kesäkuussa, keskimmäinen toukokuussa ja kuopus elokuussa. Olis kyllä hauskaa saada talvivauveli, ihan hyvät mahkuthan siihen vielä onkin. ;) Ja itsellänihän kaikki lapsoset ovat poikia, joten olis ihana saada ostaa vielä pikkuisia vaaleanpunaisia mekkoja!! Hauska, että Piinastelevalla on just toisinpäin. :D Siis tietenkin tärkeintä on, että mahdollinen tuleva vauveli olisi terve, eikä sukupuolella ole oikeasti väliä, mutta mietiskellähän saa. :)
 
Meillä esikoinen ja kuopus ovat syntyneet lokakuussa ja keskimmäinen kesäkuussa. Olis hauska jos vauva syntyisi kesäkuussa niin voisin järjestää vain kahdet tuplasynttärit vuodessa :D :p
Eivaan, kyllä mä toivon hieman pikaisempaa raskautumista, ei tartteis ihan niin kauaa mennä että vasta kesäkuulle :)

Meillä on poika ja kaksi tyttöä niin olisi mukavaa saada vielä yksi poika, mutta toki terve vauvahan se aina on päätavoitteena :)
 
Esikoinen synty tammikuussa 2010, keskimmäinen maaliskuussa 2012 ja kuopus heinäkuussa 2013 :) kaikki kolme ovat poikia. Haaveena ois tyttövauva mut pääasia et vauva on terve :) toivottavasti mun hedelmällisyys palaa nopeasti :) siihen kyllä voi mennä aikaan kun käytänsellasta ehkäsyä kun eehkäsyinjektio joka pistetään 3kk välein. Yhden piston oon kerennyt ottaa ja toisen pistoksen jätän väliin kun halutaan vauva :) toukokuussa 28pv ois pisto päivä mut sitä ei pistetä :)
 
Pepa: meillä juhlitaan kans jo kahdet synttärit kerralla kun nuorin on syntyny heinäkuun lopussa ja esikoinen elokuun alussa, niin eipä noi sukulaiset joka viikko viitti ajella..eikä tartte ite leipoo niin montaa kertaa :D

Myö meinattiin leikkimielellä miehen kans laittaa kirves sängyn alle ja miehelle saunakielto, jotta josko se poikasiittiö sit uiskentelis ekana.. :LOL: Tosin miehelle en kerro, että milloin on ovispäivä, hän halus ettei tiedä, jottei sit hälle tuu paineita, että just sillon on pakko halutti tai ei. Kun kyllä sitä peittoa heilutellaan pitkin kiertoa tasasesti..Ja se on mulle ok kans, meneeköhän meil sit miel TJOTtaillen ja mie ovista testaillen ;) On se aika hassua kyl, et meil on vain tyttöjä ja mun siskolla ja veljellä on molemmilla 2 poikaa.
 
Vieläkö mahtuis mukaan yksi kuumeilija?
Meitä on sekalainen seurakunta uusperhettä, jossa on mun lapset 05, 07 ja 09 sekä miehen koirat ja me aikuiset siis. Mä olin jo vakaasti päättänyt, että mun lapsiluku on täynnä, mutta uuden elämän ja rakkauden myötä on tuo ajatus heittänyt härän pyllyä.
Ehkäisy on vielä täysillä käytössä, mulla on kierukka, mutta haluaisin siitä asap eroon ;)
 
Hei kaikille neljättä kuumeileville!! Täällä 33v. 3 lapsen äiti kuumeilee kovasti neljännestä lapsosesta :). Kolme muuta ovat jo niin vanhoja (kaikki yli 9v) ,joten nyt olisi aika iltatähdelle. Yritystä ei vielä ole ollut, mutta eiköhän se tuossa heinäkuussa/elokuussa ala :).
Harrastan koiria (salukeja) ja niitä komeita koiria löytyykin muutama kappale kodistamme.
 
Meillä lapset on syntyneet tammi, maalis ja huhtikuussa. Eli helmikuinen puuttuu välistä! ;)
Mulle kyllä kävisi toinen tammikuinenkin!

Miettiikö muut kuinka paljon se 4 lapsi sitten kaikkea muuttaa? Kolme on sellanen "hyvä luku" kun pienempikin asunto vielä riittää ja autot riittää jne. Mutta kun tulee neljäs niin pitää sovitella jo enemmän mm. Just auto asioissa.
Välillä mietin että olenkohan ihan hullu kun vielä haluan lisää lapsia. Kuitenkin se kuume silti vielä voittaa pienenkin epäröinnin.

Samoin oon jo miettinyt että miten kroppa kestää raskauden. Mulla ollut aika vaikeita raskaudet ja viimisimmässä kävin välillä nesteytyksessä rajun oksentelun vuoksi. Oksensin vielä päivänä jona synnytinkin. Että kun joka raskaudessa vointi on aina ollut pahempi niin mahdankohan kuolla 4 lapsen odotukseen? :D
 
Mulla on 2 tyttöä ja poika. Eikä odotuksia neljännen lapsen suhteen. Oikeastaan olen ajatellut että jos ei edes selvittäisi sukupuolta jos nyt raskaudun. Aiemmista ollaan aina tiedetty kumpi on tulossa. Nyt voisi jännityksen säilyttää viimiseen saakka! Toisaalta olen niin utelias ja malttamaton luonne että en tiedä pystyiskö olemaan kysymättä lopulta!
 
Meillä ei edes ole autoa, joten ainakaan sen suhteen ei ole tulossa mitään muutoksia vaikka neljäs tulisikin :D Mutta asunnon suhteen olen kyllä miettinyt että miten sitä sitten mahdutaan.. Mutta kaipa sitä ihmiset on ennenkin ahtaasti asuneet :p
 
Kuinka ahtaasti PePa asutte? Meillä on kolmio, johon on tehty varastosta aikoinaan ylimääräinen huone. Eli tavallaan neliö, n. 90 neliötä asuintilaa. Mun mielestä mahduttais tähän vielä jos ois vauvakin... Autona meillä on Chryslerin tila-auto, jossa 7 paikkaa, joten se ei ois ongelma ;) mahtuis vaikka 2 lasta lisää!
 
Meillä on 4h+k, n.83 neliöö.. Kyllähän nuo lapset pienempänä menee vaikka kaikki samassa huoneessa jos tarvitsee mutta mites sitten kun on 4 teiniä :p Toisaalta siihen on vielä aikaa, muutetaan sitten jos tarvitsee :)
 
mymosa
Meillä on 86m2 ja 4h+k+wc, ulkosauna ja aijotaan kyllä tässä asua vaikka neljäs tuliskin. Yläkerrassa isommat ja alakerrassa pienemmät meijän kanssa.

Autotkin on tavan henkilöautoja, mulla farkku ja miehelle vahna koppero sekä työauto. Ajellaaan sitten kahella autolla jos tarvii.. Esikoinen alkaa olla kohta siinä iässä ettei paljoo meijän mukana kulje.
 
Sopiiko jos tulen mukaan? Tuolla km:n jälkeen kuumeilevissa on niin hiljaista ja kaipaan tukea. Meillekään ei pitänyt kolmannen jälkeen enää tulla lapsia mutta nyt kuitenkin se neljäs haluttaisiin. Ekasta kierrosta helmikuussa tärppäsi ja meni kesken. Maaliskuussa ei tulosta ja nyt huhtikuussa tärppäsi taas ja meni taas kesken. Melkein ehti rv6 tulla täyteen. Lääkärin mukaan ei ole mitään syytä odotella joten kun lakkaan vuotamasta päästään taas asiaan. Pelottaa jo valmiiksi mutta

Raparperitaivas ja yk4 ja lapset -05, -09 ja -12
 

Yhteistyössä