Neocate aloitettu...

Alkuperäinen kirjoittaja Jonnakar:
Laitan nyt edelleen pientä tilannekatsausta...

Viime yönä poika heräsi aamuyöstä syömään, eli oli suht tavanomainen yö, kuin ennenkin neocatea.. Aamulla tuli taas hirveä musta kura vaippaan ja nyt illalla sain ihmetellä vaipassa vähäsen tuota mustaa mönjää, mutta myös täysin myrkynvihreää, ällöttävää liejua, jossa oli limaa seassa....?? Mitähän tämä nyt meinaa? En ole kyllä kuuna päivänä tavannut moista seosta, vaikka valittelinkin vihreää kakkaa sempillä ollessa. Silloin se oli sellaista tummaa tahnaa ja oli kyllä hirvittävästi "terveemmän" näköistä kuin tuo....

Jatkan vielä hieman naocatella, mutta mikäli kakka on tullut jäädäkseen noin hirveäksi, luen sen kyllä oireeksi, jolloin pitää lopettaa. Sitten palaan sempiin ja lakkaan murehtimasta tätä asiaa, sillä poika pulauttaakin ihan samoissa määrin vielä, kuin sempistäkin. Takana on kuitenkin jo melkein viikko tuolla neocatella.. :/ :(
tuosta kakkasta niin meillä on ollut tuota mustaa kakkaa siis ihan mustaa ja haisee sulaneelle kumille. sit osin on niin kuivaa et luulin alux et oli oikeesti pieniä kumin paloja. sit välillä löysempää ja silloin paistoi ihanan myrkyn vihreys mustan alta =)
no neuvolan mukaan ei oo mitään ihmeellistä?

Millaista toi teidän pulauttelu on. Kun meillä tänään on tu omaito vaan menny niin likka pulauttaa tosi pieniä pukkuluja mut tosi usein. Toki on koko ajan mahallaan. Mut en rehellisesti sanottuna enään ees tiedä mikä on normaalia ja mikä ei.
Veljen lapsi 2kk vanhempi ei pulauttele näin. Mietin vaan et oisko se sit maito... Välillä miettiin et sekoilenko ite vaan. Ja ylireakoinko, mut kun lukee kirjotusta niin kait se totta on
 
Netskuli.

Ensinnäkin on myös sellaisia allergikkoja, jotka eivät pulauta ollenkaan.. Esim. NallePuhin vauvalla oli sellainen ns. silent-refluksi, joka ilmeni vain tuolla nieleskelemisellä ym, mikäli olen oikein ymmärtänyt..

Pulauttaako vauvasi, jos hän on pystyasennossa, vai tuleeko sitä, olkoon missä asennossa hyvänsä? Meillä aikoinaan tuli vaikka makasi selällään, kyljellään, pystyssä ja vaikka miten päin olisit pitänyt niin aina tulee.. Välillä se oli kirkasta nestetä, oisko ollut mahahappoja..?Nyttemmin se on hieman rauhoittunut, mutta näköjään semperillä se taas tulee kuinka päin vaan, ovat nyt pienempiä kuin ennen, mutta asennossa kuin asennossa tulee. Neocatella se taisi olla rauhoittumaan päin koko pulauttelu pikkuhiljaa, ja jos sitä tuli, niin taisi tulla kun oli ylensyönyt... :/

Mulla kaksi aiempaa lasta ei ole pulautellut ollenkaan, en muista yhtä ainutta pulautusta heiltä. Ymmärrä pienen määrän, mutta jos joka syötön jälkeen saattaa tulla tuntikausia pulautuksia ja röyhyjä, niin luultavasti silloin närästää, eikö vain..?

Meillä tahittiin koko viime yö, piereskeltiin, vatsanväänteitä ja röyhyjä.. :( Poika vaikuttaa tosiaan hieman väsyneemmältäkin ja se kakka oli tosiaan eilen kiiltävä ja vihreä... Aamulla ei puklannut kuin kerran, mutta sekin pystyasennossa kävelytuolissa ja sitä oli taas joka paikka siinä täynnä. Illalla oli aivan mahdotonta tuo puklaaminen... Ja sitä tuli kolmatta tuntia syötöstä..

Käy Netskuli sieelä allergologilla, siellä se lähtee selviään, ällä murehdi ja mieti yksin, vaan mene asiantuntijan luo. Kyllä se jotenkin lähtee aukeemaan, jollei lähde, niin vaihda lääkäriä!
 
juu eli tyttö pulauttaa asennossa kun asennossa. sekä ruoka nousee ylös mutta ei pukluksi asti. Tein sitä itseihan nuoreksi asti ja joskus vieläkin, sanon sitä märehtimisex =)
välillä ihan maitoo välillä kirkasta nestettä ja maitoklönttejä. Sit aina sitä ruokaa mitä on syöty.
tänään toka päivä vaan nannia ja kakka on ihan vetistä vihreetä velliä..
mutta pulauttelu jatkuu tai oikeestaan nyt se nousee kurkkuun asti josta seuraa nielemistä ja yskää välillä...
Ilmavaivoja ei nyt oo ollu hirveesti, ne varmaan tekee sit joku muu ruoka. No koputettan puuta.

Soitan täänään lastenlääkärille joka on perehtynyt lasten allrgioihin. Tätä kyseistä lääkäria MLL suositteli kun kävin siellä. Siellä oon saanut hieman apua ja tukea tähän tilanteeseen.
Klo.14.00 soitan ja sit varmaan otan ajan samalla..

mites teillä nyt olikaan?
Onko kaikki tutkimukset tehty? Oliko niin et maidon pitäis sopia? Siis tesitien mukaan?
paljon se maito makso se neokate? onkohan sitä mahollista saada rec. kun niin neuvolas sanottiin. tiedä sitten kun ne ei juuri mitään tiedä..
 
Meillä on tehty prickit maidosta, nyt toisella kertaa myös soijasta, vehnästä ja kaurasta, muita en muista, mutta negoja olivat kaikki. Nyt perjantaina tehtiin toistamiseen myös verikokeet, mutta ekalla kerralla ei nekään mitään sanoneet, tuskinpa nytkään. Tulokset tulevat parin vkon päästä.

Ja näin pienellä ei välttämättä testit näytä mitään, vaikka allergiaa olisikin.

Meillä sitä nyt sitten nähtävästi on, kun tänään soitin lääkärille, niin käski jatkaa neocaten antamista ja saan nyt sitten pojalle B-lausunnoon kelaa varten, eli maitoallergia altistuksella nyt todettu.

Neocate maksaa apteekissa noin 63e, mut reseptillä tästä saa kuulemma noin 5e alennusta. Kannattaa silti tehdä melkein niin, et hakee ekan purnukan apteekista ja ostaa sitä jostain palstalta lisää, esim sieltä histamiinin sivuilta. Ja sit kannattaa ottaa huomioon, että meillä meni kolmisen viikkoa,. ennen kuin rupesi kunnolla näkemään eron. Sehän nyt altistuksella pilattiin, mutta taas odotellaan oireetonta päivää ja sitten aloitellaan vähän noita kiinteitä..

En tiedä kuinka helposti sen reseptin saa, mä en ole reseptillä ostanut tuota. Nyt ainakin tulee resepti siihen...

Sinuna aloittaisin sen mahdollisimman pian kokeiluun, koska tuo vetinen vihreä kakka ei todellakaan kuulosta hyvältä!! Taitaa olla myös selkeä allergiatapaus... :/ Teillä tuo neocate voi toimia nopeemminkin kuin meillä, kun on altistunut nannille vähemmän aikaa, kuin meitin poika..

Mitä siellä lääkärissä sanottiin kun sinne soitit?
 
Kyllä tuo vihreä vellikakka yhdeistettynä muihin oireisiin on varma merkki allergiasta :attn: . Käytännössä on aika sama ostaako Neocatea reseptillä vai ilman ennen Kelan korvauksia, se on törkeän kallista joka tapauksessa :( . Se menee aina omasta pussista se aika, joka menee lapsen saamiseksi oireettomaksi Neocatella ennen maitoaltistusta. Onneksi olette menossa huomenna lääkäriin, niin saatte varmasti sovittua jo ehkä maitoaltistusaikaa ja pääsette aloittamaan sopivan erityiskorvikkeen etsimisen. Mitä pikemmin lapsen ruokavalio saadaan kuntoon, sitä nopeammin voi suoliston toipuminen alkaa. Onneksi olette menossa lääkäriin :hug: . Toivottavasti saatte sieltä apua ja lääkäri ymmärtää lasten allergioista.
 
juu läkärin pitäis ymmärtää allergioita. MLL suositteli sitä juuri näihin allergioihin ja netistä luin niin on tosiaan lastenlääkäri ja allergialääkäri vai oliko niin et perehtyny sit lastenallergioihin.

Lääkäri oli oikein mukavan kuulonen ja sanoi että voi heti kattoo jonku ajan kun en ollu ajanvaraukseen viel soittanu. Halusin soittaa eka hänelle et tarviiko mennä. No enpä edes paljoo kerenny kertoon kun oli jo sitä mieltä että haen neuvolasta kasvukäyrän ja meen sinne.
Alux huominen ei käyny meille et yritin jos ois ensviikolla päästy, lääkärillä taas ei oikein ollu ens viikolla aikaa mutta yritti pähkäillä miten sais meille ajan johonki väliin.
Kun ei keksiny mitään siihen hätään niin lupas et hoitaja soittaa ja he miettii mitä tekee.
Mut joo laitettiin se huominen käymään et saadaan nyt tytön asiat eteenpäin.
Joo tosiaan jo kissa allergiaa epäilen :| no toivotaan et sitä nyt ei ainakaan ja se nyt on harvinaisempaa kun meillä noita kisssoja on...
no mutta huomenna sitten lisää, mutta kummasti keveni olo jo siitä että pääsee lääkärille ja joku oikeesti ottaa tosissaan
 
Käytiin lääkärissä ja ihan turhaan sen voi sanoa Vitutttaa niin kovaa ettei voi käsittää.

No lääkäri katsoi tyttön kasvukäyrää ja sanoi että kun on noin hyvässä kunnossa eli pituus ja paino kasvaa normaalisti( ei ole edes pullukka) niin ei ole mitään tautia. Hän oli ruotsinkielinen ja hoono soomi.
Sanoi niin kuin neuvolakin että ehkä lapsi saa liikaa ruokaa. Sanoin että kun nyt on saanut pelkkää maitoa mutta tilavuus mahassa sama ja itse asiassa nyt menee maitoa litratolikulla, niin ei pulauta yhtään. Eli siis se ei tue sitä että söisi liikaa koska nyt eilen ja tänään pulauttanu mini pulautuksen ruoan päälle. Pikkulusikan verran.
Hän sitten kysyi että paljonko joi maitoa kun sai soseita. Sanoin että 600-800ml.
Hän sanoi että AIVAN LIIKAA! Siis mitä hittoa. Siinä vaihees olin jo itku kurkus kun neuvolas sanottiin että maitoa liian vähän?
Hän kyseli että kuinka usein annetaan soseita ja minkä verran.
Sanoin et alux tietenkin vähänmutta nostettu koko ajan.
eli
1. 200ml maitoa
2. n. 1dl sosetta + n 90ml maitoa
3. 200ml maitoa
4. joskus vähän sosetta n. 1dl max. + 90ml maitoa
5. joskus 1/2dl puuroa + 140ml maitoa tai 200ml maitoa

hän oli sitä mieltä että kuulostaa ihan normaalilta. Oli ihmeissään.
Minä sit yritin kysellä että pitääkö mun huudattaa nälkästä lasta?
Ei kuulemma pidä mutta ei saa tyrkyttää. Siis mitä kohtaa hän ei ymmärtäny?
koskaan en tyrkytä vaan lapsi ihan mielellään syö ja huutaa kurkku suorana jos ei saa lisää.

Jossain vaiheessa hän ivallisesti sanoi että lapsen vaippa on varmaan koko ajan ihan märkä. sanoin että enen ruokaa vaihdetaan vaippa ja oikeestaan koskaan ei ole ihan täynnä. Aamulla joskus on poikkeus mutta harvoin silloinkaan.
En myöskään käsitä että miksi pitää mennä testeihin vielä kun hän on sitä mieltä että kun lapsi ei ole laiha hän on terve.
Sanoin että eikä refluksia ole periytyvää. Hän myönsi että voi olla ja kysyi että onko minulla vielä aikuisena ollut sitä. Sanoin että kyllä mutta ei niin paljon ja myös isälläni ja isän siskolla on sama juttu. Mutta minun tytöllä ei kuulemma voi olla kun ei ole laiha. SIIS MITÄ HITTOA SE LÄÄKÄRI SEKOILEE? TÄYS PELLE!
kun ei tyttö aina pihalle tuotosta saa vaan nousee kurkkuun mutta ei ulos.
Onko niin että asiaan puututaan kun allergia on niin vakavalla tasolla että suolistotoiminta on kerennyt häiriintymään ja kasvu hidastuu.

Kerroin myös ihottumasta mutta välillä ihottuma oli oire ja kerran jopa sanoi että jos ei paljon ihottumaa niin laita vaan silmät kiinni.
Eli siis ohjeeksi laita silmät kiinni niin ei näy. voi perkl.

Kun sanoin että sunnuntai aamuna kaikki oli ok. ja sitten annoin jekovit tippoja niin ilalla pulautti.
kuulemma noin pieni määrä ei aiheuta allergista oiretta. Siis lääkkeille ei voi olla alerginen vaikka niissä selosteissalukee niin.
Kahteen päivään ei oo jekovittia saanut pelkästää maitoa ja pulautuksia eikä paukkuja ole ollut!

Kysyin että onko mahollista että aluksi ruokanäyttää sopuvan ja sitten ei sovikkaan ja lentää kaaressa pihalle, kuitenkin nyt löysin artikkeleita (siis ihan ammattilaisten ja virallisia) että oireet voi alkaa jopa kuukauden päästä mutta jos on kuukausia sopinut niin sitten ei kyse oleallergiasta.

Kun olin itsepieni niin omenasta meni vatsakovalla. Näin käy tytälläkin ja siksi en sitä anna. Lääkäri melkein nauraen sanoi että ei ole mahdollista.
Mies juuri kertoi että umpisuoli leikkauksen jälkeen sairaalassa sanottiin että omenaa ei saa syädä koska kovettaa vatsan.. juu u..

Niin ja kysyi ulosteesta, sanoin ettei ainoostaa muutaman päivän on ollut normaalia suht kiinteetä, normi väristä, muuten täysin mustaa kuivaa ja kovaa tai löysää lähes vetistä vihreää liejua.
hän ihmetteli tätä mutta sanoi että kun nyt juo maitoa niin löysyys johtuu siitä.. hmm.. mutta kun se oli sitä soseenkin aikana.



TULOS:
- Tauteja ei ole kun ei ole liian laiha! Eli kaikki normaalipainoiset ja ylipainoiset huoli pois ette voi olla sairaita!
-Tyttö syö liikaa vaikka (kaikkien ohjeiden ja keskiarvojen mukaan ok tai vähän) lääkärikin sitä mieltä että määrä tuntuu kohtuulliselta mutta ei sittenkään.
-Omenaa tulee syödä kun ei laita vatsaa kovalle vaikka ollaan itse se todettu ja mikkelin keskussairaalassa ollaan myös tätä mieltä.
- testeihin pitää mennä vaikka ei ole allergiaa?
- Löysä vatsa johtuu kun juo pelkästään maitoa vaikka söisi soseitakin.
- lääkkeille/lääkeaineille/apu aineille ei voi olla allerginen
- Refluksiaa ei ole jos ei laihdu, siis minullakaan ei sitä ole kun tota mahaa on. eli olen isäni ja tätini kanssa hullu kun kuvittelemme että märehdimme ruokaa.
- jos ilmaantuu vähän ihottumaa laita silmät kiinni, jos taas paljon se on oire mutta meidän tapauksessa se ei ollutkaan oire
- Tosta määrästä maitoa vaippa ui pissasta mutta meillä se välillä on ihan kuivakin.
 
Kiitos Ahmutar viimeisestä! :flower:

Eiköhän tässä pikkuhiljaa kuntouduta jo.. Viime yö meni vain muutaman kerran alkuyöstä kitkahtamalla, muuten nukkui hyvin..
Tuota riisiä tosiaan vielä epäilen pahikseksi, jätän sen nyt vähäksi aikaa pois varmuuden vuoksi..

Tänään mennään käymään lekurilla, haluan tarkistaa että korvat on ok, kun itkeskelee unissaan vähän väliä tai on itkeskellyt. Vähän juuri sellaista "korvavaiva"kitkahtelua, tänään hieraisi korvaansa päiväunilta herätessään ja eilen oli sitä hieman kynsinyt.. Tosin voi hyvinkin johtua hampaistakin...
 
Siis jaahas, tuon edellisen viestin on tainnut pistää meidän neiti, joka jäi tähän hetkeksi kun menin Jereä pihalle lullaamaan... :ashamed:

No joo.. Meitin asiat on sillä mallilla, että nostan kädet pystyyn... Itkettää ja pää särkee.. :headwall: :'( :headwall: :'(

Siis voinko jättää kaikki kiinteät pois muutamaksi päiväksi ja olla pelkällä neocatella? Pitäisikö tämä asia varmistaa lastenpolilta? Poika on nyt 7kk. :'( En ole enää varma mistään.. Epäilen jo kaikkea, aprikoosia, kaurapuuroa ja riisipuuroa.................. Näppyjä, ihottumaa, polvitaipeissa, poskissa, levotonta nukkumista, hampaita, kiukkua, räkää.. Ainut asia mikä nyt on kunnossa, niin on kakka. Se on ruskeaa ja hyvän näköistä taas....

Vai menisinkö pelkäällä kaurapuurolla ja neocatella pari päivää..? Apua.. Olen huolesta soikea, en saa poikaa kunnolla oireettomaksi, tiedä johtuuko kuinka paljon hampaista mikäkin. Eilen puhkesi toinen etuhammas ylhäälle, toinen vielä juuri tulossa. Mikä helkutti se noista on, vaiko kaikki? Jos jätän kaikki pois, millä kokeilen seuraavaksi?

Lääkärin mukaan mun pitäis seuraavaksi aloitella possu, on siinä luulossa, että meillä on riisi ja aprikoosi käytössä. Ja sitten pitäisi kokeilla tuo nutri(joku)gamen(?) seuraavaan soitooaikaan mennessä, possukin pitäisi silloin olla aloitettuna...

Voihan hitto!
 
Miksi pitää kokeilla Nutramigenia? Onko siis epäilystä että Neocate ei olisi sopivaa ja Nutramigen voisi olla parempi? Uskon yhä että kiinteiden epäselvä kuvio (mikä sopii/mikä ei?) häiritsee tilannetta siten, että erityiskorvikkeiden sopivuutta ei voi täysin luotettavasti arvioida.

Onko nuo nykyiset oireet tulleet maitoaltistuksen aikana/jälkeen tai tilanne pahentunut maitoaltistuksen johdosta? Silloin ne voivat olla viiveellä tulleita reaktioita maidosta, jolloin odottelu auttaa niihin.

Vaikka vastaanotolla on sovittu vaikka mitä kokeiluja ennen seuravaa soittoaikaa, ei niitä kaikkia aina voida käytännössä sovitulla aikataululla toteuttaa. Oireilevalla vauvalla kokeilut johtavat enempiin epäselvyyksiin ja kysymysmerkkeihin kuten hyvin tiedätkin :hug: Jotenkin minulla on sellainen olo, että nykyinen lääkärinne yrittää saada aikaan liian paljon liian lyhyessä ajassa..? Tai tuntuuko sinusta että tilanteet/oireilun taso vaihtuu teillä kotona niin nopeasti että lääkäri ei ole enää kulloisenkin tilanteen tasalla? Jälkimmäisessä tapauksessa kannattaisi ehkä ottaa pikainen soittoaika lääkärille ja kertoa tilanteesta ja tehdä uusi suunnitelma.

Voi kurjuuksien kurjuus kuitenkin! Toivottavasti asiat kuitenkin selviävät parempaan suuntaan pian!
 
oon lähös ulos mut jonnakar nopsaa sulle vastaan et mä olin pelkällä nannilla 4 päivää tai tyttö oli =)
Hyvin meni ja neocat on mun käsittääkseen niin tuhtia tavaraa ja nimenomaan ainakin teoriassa pitäis riittää pelkästään se oliko jopa 1vuotiaalle.
Minä ainakin oon taas tänään pelkällä maidolla koska tyttö reagoi bataattiin ja haluan nollata tilanteen ennen kuin kokeilen uutta. Pakko se vaan on koska ei sitä muuten tiedä mitkö ei sovi jos koko ajan oireilee.
tämä oli netskulin virallinen ammatti lausunto =)

oikeesti voimia vaan, itkeähän tässä välillä joutuu kun ei jaksa mutta pakko on :hug:
 
Mä olen Jonnakar ihan 100% varma, että lapsesi jää henkiin, vaikka olette muutaman päivän ihan pelkällä Neocatella :hug: . Älä siitä huolehdi. Meillä päästiin ekan kerran vasta kokeilemaan kiinteitä 7 kk iässä ja aluksi annokset oli ihan teelusikallisia ja hengissä ollaan! Eihän ne ekat kiinteät edes kaikki sopineet, joten käytännössä niitä alettiin kunnolla syömään vasta paljon myöhemmin. Tiedän lapsia, jotka ovat saaneet ensimmäisen kiinteän ruokansa vasta 1,5-2 vuotiaana ja eläneet siihen asti pelkällä NC:lla. Päätös on toki sinun itsesi, enkä halua painostaa. Meillä saatetaan vieläkin mennä joskus pari päivää pelkällä korvikkeella, jos lapsi kieltäytyy syömästä epäonnistuneen kokeilun takia. Tuo tilanteen nollaaminen saattaa olla joka tapauksessa jossain vaiheessa edessä ja mitä aiemmin saat tilanteen vakautettua, sen parempi.

Mä jättäisin reilusti kaikki pois ja odottelisin tilanteen tasautumista pari päivää. Sitten aloittaisin ihan kokonaan jollain uudella, sillä oletuksella, että nyt käytössä olleet olivat sopimattomia. Niitä voit kokeilla sitten myöhemmin tilanteen tasoituttua ja kun on jotain kiinteitä jo muita mukana. Mä kokeilisin vaikka sitä hirssiä tai vaikka kesäkurpitsaa. Meillä syödään nyt: hirssi, tattari, guinoa, riisi, maissi, jänis, hirvi, kukkakaali, bataatti, banaani, hirvi, karviaisen marja.

Noista maissi ja riisi on sukulaisia eli jos riisi ei teillä käy, älä kokeile maissia nyt ihan ekana. Osta myös jotain puhdasta merkkiä, ettei tule virhetulkintaa.

On ihan hienoa, että lääkärillä on toimintasuunnitelma, mutta asiat ei aina etene niinkuin suunnitellaan. Meillä on myös aina pitkät listat, mitä kokeillaan, mutta ei niitä kokeiluja aina oikein saa tehtyä. Voi olla sairasteluja tai epäselviä oireita, lääkkeissä muutoksia ja vaikka mitä ja kokeiluja ei kannata tehdä hätäillen. Nyt käytiin lääkärillä tällä viikolla ja hän oli tosi tyytyväinen, kun kolmen kuukauden aikana oli saatu yksi kiinteä ja d-vitamiini kuvioihin. Ei siis kannata syyllistää itseään, jos lapsen ruokalista ei taikaiskusta laajene. Et sinä voi hallita allergiaa, eikä sitä voi mitenkään ratkaista. On vaan edettävä askel kerrallaan ja iloittava pienistä edistysaskelista. Toki se aina harmittaa ja huolettaa ja suoraan sanoen v*****aa, mutta sitä on aina vaan yritettavä jaksaa. Tuo selvittely vaihe on aina kaikista hankalin. Tilanne helpottaa sitten, kun lapsi on oireeton ja kokeiluja voi tehdä "puhtaalta päydältä". Myös vanne äidin päänympärillä ei enää kiristä niin lujaa, kun ei tarvitse enää miettiä ihan hulluna, mikä johtuu mistäkin. Ihanaa on sitten huomata, että joku kiinteä oikeasti ja varmasti sopii! =)
 
No siis meillä saattaa häiritä vielä tuo altistuskin kyllä, joka alkoi viime viikon pe 4.1. ja samaten hammas joka puhkesi eteen eilen jan äköjään toista pukkaa viereen ihan hetkellä millä hyvänsä...

Joten päätin nyt vain odottaa maltilla. Tuo riisipuuro on saattanut silti koko ajan hieman haitata, sillä ilman oli täysin oireeton, eli nukkui myös yönsä hyvin, hän oli vain kun syötiin kaurapuuroa ja neocate (+persikkaa ja aprikoosia)

En loppuviimeksi ole varma koska poika on ollut oireeton vai onko ollut, mulla on tää tulkinta vielä hieman hakusessa ja kun noita hampaitakin tehdään samalla :ashamed:

Nutr....:n kokeillaan siis altistuksen vuoksi, jotta saataisiin neocatesta myös lausunto ja kyllähän mä toivon, et se vois vaikka sopia.. Kun almiron ym ei sopineet... Katsotaan, sanoi putkimies.... Hiljaa kait hyvää tulee... Jätin tänään myös d-vitskun antamatta, kun on niin kovasti piereskellyt viimeisen viikon aikana, en tiedä johtuuko edes siitä, mutten nyt "kiusaa" sitten silläkään...

Kaurapuuro+aprikoosi+neocate. Niillä mennään nyt vaikka viikonlopun yli ja sitten käsittelen itsekseni, miltä tämä aika tuntui...... :headwall:
 
Pidä vaan tarkasti oirepäiväkirjaa, niin kyllä se siitä! Sä olet jo edistynyt tosi paljon noissa allergiaselvittelyissä, maitoaltistus on jo tehty jne. Ajan myötä sitä oppii tuntemaan lapsensa oireilukuviot aika tarkkaan ja sitten tuo selvittelykin on helpompaa. Nykyisin tiedän jo aika pian, milloin joku ei käy. Ennen piti viedä altistukset aika pitkälle, ennen kun minä tajusin oireet.

Ei kannata ottaa stressiä siitä vitamiinista, Neocate on todella ravitsevaa. Annat sitä sitten, kun on selkeämpi tilanne. Hiljaa hyvä tulee, niinkuin sanoit! =)
 
Enpä sitten tiedä, osuiko veikkaukseni riisistä pahiksena oikeaan, mutta kaurapuuron, aprikoosin ja neocaten turvin meillä vedettiin viime yö lonkkaa 19.30-6.45!!! B)

Oli kyllä mahtavat unet.. Ja sitten äiskä oli valvottuaan veljensä kanssa niiiiin väsynyt aamulla, että tarjosi maitopullon jos vaikka nukuttaisiin vielä... :ashamed: Meni sitten vähän puurosatsi pieneksi aamusella, mutta mitä pienistä... :snotty:

Toivottavasti tässä ollaan lujaa menossa kohti oireetonta kautta, ei ole hauska äidin eikä pojan tuhtata yöt läpeensä...

Tuo ihottuma on ja pysyy, joskus vaaleampana, joskus vähän ärhäkämpänä, että sitä pitää tässä ilmeisesti mietiskellä, että mikä lie syynä.. Oisko sit kuitenkin tuo lämmitys, hampaat jne... Kun kuulemma neocate ei ainakaan ihottumaa tee(?)

Yksi kyssä mulla olisi taas tähän väliin.. Poikaa alkoi taasen ummettaa neocatella siirryttäessä ja annoin iltapullossa puolen teelusikallista mallasuutetta. Tiedän, sisältää ohraa. Mahtoikohan tuo olla syynä, että ensin tuli ruskeaa ummetuspipanaa ja ennen nukkumaan menoa nyt aamusella vielä löysempi ruskean vihreä tuotos....?

Ja taas tähän väliin suurkiitokset NallePuhille ja Ahmuttarelle asiallisen tiedon jakamisesta oman vaikean arkenne keskellä, saatte totisesti muutkin jaksamaan ja yrittämään! :flower: =)
 
Kyllä nuo jäljet nyt tahtoo sinne mallasuutteelle nyt johtaa...Varmaksi ei tietysti voi sanoa, kun ei vielä ollut ihan oireeton tilanne. Lisäksi nyt ei voi tietää kauanko tuo mallasuute vielä kummittelee, toivottavasti tuli vain tuo yksi epämääräinen kakka. En kyllä enää urheilisi mallasuutteella! Kokeile juottaa ihan vettä, se auttaa monesti Neocate ummetukseen.

Oletko hoitanut sitä ihottumaa mitenkään? Rasvaa ihottumaa muutamana päivänä miedolla kortisonilla, jotta se paranee. Älä sinä aikana aloita uusia, äläkä ihan pian rasvakuurin jälkeenkään. Jos ihottumat paranee eivätkä enää palaa rasvauskuurin jälkeen, voisi olettaa ruokapuolen olevan kunnossa, jos ei siis muita oireita ole. Jos ihottumat palaa/pahenee/eivät lähde pois kortisonilla, on siellä vielä jotain häikkää. Joskus iho saattaa tarvita hiukan avustusta paranemiseen, mutta ihottuma ei saisi hoidon jälkeen tulla takaisin.

Mietoa kortisonia saa ihan apteekista ilman reseptiä ja sitä voi käyttää lyhyinä muutaman päivän kuureina huoletta. Meillä ei lapsella ole onneksi iho oireita, mutta itsellä on atooppinen iho vielä aikuisenakin.

Ps. Onnea hyvin nukutusta yöstä!
 
Täytyypä tehdä niin, että juotan vettä enemmän.. Poika kyllä juo sitä nytkin suht paljon... Hokasin vasta aamulla tuon mallasuutteen sisällön, en sitä sen kummemmin ajatelllut (pöhkö minä) kun olen käyttänyt sitä edellisilläkin lapsilla...

Mun mielestä iho näyttää tänään siistiltä. Ei punoituksia tms. Eli toiveita on paljon ilmassa, että nyt olisi hyvät sapuskat! =)
 
Meillä nukuttiin taas putkeen viime yö, sitä edellinen syötiin kerran ja sitä edellinen meni kanssa putkeen, eli rupean varmaankin kohta tuulettelemaan oikeasta ruokavaliosta! :wave: =)

Vielä on kakka hieman vihertävää mallasuutteen johdosta, mutta onneksi kiinteytymään päin.. Pieniä pulautuksia silloin tällöin, mutta eniten vatsalla ollessa, tai niin että on huonosti sylissä, eli puristan ns. rintaa ja vatsaa kiinni pitäessäni. Huomattavasti parempi asento kantamiseen on jalat leveellään tuossa lonkan päällä.

Iho rupeaa näyttämään aikas siistiltä. Näkee kyllä vielä missä kohtaa ihottumaa on ollut, mutta ei punoita ja on reunoilta alkanut jo vähän häipymään.. Ilmeisesti asia on niin, että ihottuma lähtee hitaasti ja vaatisi apua tai sitten kyse on atopiasta..
 
Jäin nyt vielä miettimään sitä, että kun lääkäri ehdotti ennen nutramigenin altistusta/testausta kokeilemaan possua ruokavalioon, siinä luulossa että meillä olisi riisi käytössä ja soittoaika on nutramigenin sopivuudesta 21.1., niin aloittaisinko bataatin kokeilun nyt tänä päivänä (tai huomenna, jos vielä nauttisin yhden yön) ja jos se sopii, aloittaisin sitten tuon maitokokeilun ja sitten vasta possun.. Vai pitäisikö nyt ensin kokeilla tuo maito, ja sen jälkeen vasta lähteä bataatti-possu-linjalle.......? :/ :attn:
 
Jonnakar: Ensinnäkin kuulostaa hyvältä tuo teidän kokonaistilanne! Oikeaan suuntaan mennään koko ajan =) Tuntuu varmasti hyvältä kun oma selvittelytyö tuottaa tulosta ja näkee kuinka oman lapsen vointi paranee.

Minusta viikko on aivan liian lyhyt aika kokeilla yhden kiinteän plus yhden erityiskorvikkeen sopivuutta. Oireita ja vaikutukset voivat tulla niin viiveellä, että viikko ei vaan yksinkertaisesti riitä... Minä hoitaisin ensin korvikekuvion kuntoon eli altistus Nutramigenille ja b-lausuntoasiat kuntoon Kelalle. Sitten kun olet varma että teillä on paras mahdollinen erityiskorvike käytössä, niin sitten kiinteiden kokeilua.

Bataatti on varmaan ihan hyvä kokeilu seuraavana kiinteänä, kun teiltä riisi lähti pois sopimattomana. Sitten kun on sopiva kasvis, siihen voi sekoittaa jotain lihaa. Saattaa teillä viljat olla ruokavaliossa hankalampi osio, kun esim. tuo mallasuutteen ohra oireiluttaa. Kirjoitit että ensimmäisenä lihana kokeilisit possua. Possu on haasteellinen liha vilja-allergikoille, koska possuille syötetään viljarehua ja herkät vilja-allergikot reagoivat sillekin. Suosittelisin kokeilemaan mieluummin esim. uuden seelannin (NZ) lammasta. Sitä löytyy mm. Pirkka-tuotteena K-ketjun kauppojen pakastealtaista.
 

Yhteistyössä