Nettikauppa ei palauta rahoja

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Sellanen nettikauppa kun color4care. Tilasin kolme viikkoa sitten. Peruin osan tilauksesta heti seuraavana päivänä osan. Laitoin sähköpostia ja vielä soitin asiakaspalveluun varmistaakseni asian.

Luvattiin hoitaa saman tien. Edelleen on rahat palauttamatta. Olen soittanut useita kertoja heille, syyttävät laskutuksen ruuhkaa, pyysin suoraa numeroa tai kääntämään puhelun sinne laskutukseen, että saan itse kysyä, mikä siellä mättää. Tämä ei käynyt.

Sähköpostia oon laittanu, niihin ei vastata.
Mitä voin tehdä? Vai oliko tää nyt vaan niin, että ne voi jättää rahat palauttamatta, jos ei huvita?!
 
vierailija
Kai maksoit luottokortilla? Sitten vain yhteys kortin myöntäneeseen esim. pankkiin ja kerrot tilanteen sinne. Todennäköisesti suosittelevat tekemään rikosilmoituksen netissä minkä jälkeen palauttavat rahasi.
 
Yleensähän noissa ei pysty/kannata käydä säätämään kesken tilauksen. Eli on odotettava, että tuote tulee kotiin, ja vasta sitten palauttaa.
Jos tilaus on kirjautunut ja sitä jälkikäteen alkaa muuttamaan, menee aina jotain/joku sekaisin.
 
vierailija
Se osa tilauksesta, jota en perunut, on tullut mulle jo aikoja sitten (2viikkoa) eli siitä ei ole kyse, että tilaus olisi kesken. Joku muu siellä nyt hiertää :(
Ap
 
vierailija
Tyypillistä nykyihmisen hätiköintiä, että tilataan ensin sen enempää miettimättä, perutaan kohta ja sitten itketään kun rahat eivät tule nyt ja heti! Vähän haiskahtaa shoppailuongelmalliselta, jolta on rahat käyny vähiin...
 
  • Tykkää
Reactions: m1es
vierailija
Tyypillistä nykyihmisen hätiköintiä, että tilataan ensin sen enempää miettimättä, perutaan kohta ja sitten itketään kun rahat eivät tule nyt ja heti! Vähän haiskahtaa shoppailuongelmalliselta, jolta on rahat käyny vähiin...
Kyseessä oli tilanne, jossa mulle määräaikaisena työntekijänä sanottiin, että en saa työnantajan puolesta työvaatteita ja mennessäni uuteen työpaikkaan ilmoitettiin, että ilman muuta saa vaatteet eli peruin tilauksen.
Ja mitä ihmeen hätiköintiä, jos firma lupaa palauttaa maksun 2-4 päivässä ja laki sanoo, että palautus on tehtävä viipymättä kuitenkin VIIMEISTÄÄN kahdessa viikossa? Ja nyt on mennyt kolme ja mitään ei tapahdu?
t. Ap
 
Kyseessä oli tilanne, jossa mulle määräaikaisena työntekijänä sanottiin, että en saa työnantajan puolesta työvaatteita ja mennessäni uuteen työpaikkaan ilmoitettiin, että ilman muuta saa vaatteet eli peruin tilauksen.
Ja mitä ihmeen hätiköintiä, jos firma lupaa palauttaa maksun 2-4 päivässä ja laki sanoo, että palautus on tehtävä viipymättä kuitenkin VIIMEISTÄÄN kahdessa viikossa? Ja nyt on mennyt kolme ja mitään ei tapahdu?
t. Ap
Miten muistelin, että kuukausi aikaa palauttaa rahat.

... ei kun on näköjään 2vkoa. Siellä on nyt lasku sekaisin, kun muutettu kesken prosessin.
 
vierailija
No, miksi eivät reilusti sano, että koska olet muuttanut tilauksen, meillä kestää kuukauden palauttaa rahat vaan toistuvasti hoetaan, että kiirehditään ja hoidetaan asia välittömästi? Tai miksi lupaavat kaupan peruuntumisen yhteydessä palauttaa rahat 2-4 päivässä, jos tämä todellisuudessa vie 2-4 viikkoa (tai kuukautta, ei voi vielä tietää)???
Ja kaikki syy on minussa??!
 
No, miksi eivät reilusti sano, että koska olet muuttanut tilauksen, meillä kestää kuukauden palauttaa rahat vaan toistuvasti hoetaan, että kiirehditään ja hoidetaan asia välittömästi? Tai miksi lupaavat kaupan peruuntumisen yhteydessä palauttaa rahat 2-4 päivässä, jos tämä todellisuudessa vie 2-4 viikkoa (tai kuukautta, ei voi vielä tietää)???
Ja kaikki syy on minussa??!
Siellä on jotain kesäuunoja töissä. Lupaavat kaikennäköistä.
 
vierailija
Tilisiirrolla maksoin verkkopankissa. Eli mun on vaan nieltävä tappio ja todettava, että joskus tulee takkiin?
Ap
Miksi ihmeessä menit niin tekemään? Aina ja iänkaikkisesti on opetettu, että "verkkokaupoissa maksetaan aina luottokortilla". Muistatko kun Töölön matkatoimisto meni konkurssiin? Ihmiset olivat ostaneet kalliitakin matkoja ennakkoon ja rahat menivät kankkulan kaivoon. Ei ollut ketään keltä lähteä perimään rahoja, koska konkurssipesällä ei rahaa ollut. Silloin myös huudettiin kissan kokoisin kirjaimin, että myös matkat tulee aina ostaa luottokortilla, sillä luottoyhtiö palauttaa rahat mistä tahansa katteettomasta ostoksesta mikä on heidän kortillaan tehty.
 
vierailija
Tämä yritys ei näytä välittävän asiakkaistaan. Ei vastaa sähköposteihin ja puhelimeen vastaa vain automaatti joka valistaa soittajaa heidän aukioloajoilla.
Olen soittanut juuri aukioloaikoina mutta turha vaiva. Itse yrittäjänä en koskaan voisi hyväksyä tällaista käytöstä.
Todella pettynyt, en
suosittele kenellekkään.
 
vierailija
Se osa tilauksesta, jota en perunut, on tullut mulle jo aikoja sitten (2viikkoa) eli siitä ei ole kyse, että tilaus olisi kesken. Joku muu siellä nyt hiertää :(
Ap
Tilasin ja maksoin mastergardilla kassan ilmoittaman summa 59.70 kuudesta sukkaparista.Maksu meni ja sitten alkoikin inhottava vaihe.Firma ilmoitti, että tilaustasi ei ole heidän järjestelmässään
Mastercard tutki asian ja kertoi maksun menneen perille asianmukaisesti
Asiakaspalvelun kanssa toivotonta asioida:vaikka toistin heidän kadottamansa tilauksen, ei sitä toimitettu vaan käskettiin tilaamaan ja maksamaan uudelleen.Tunnen olevani huijattu. Asiakaspalvelun "henki" on minulle ainakin ollut : Asiakas on aina väärässä. Olen hyviä verkko-ostoksia tehnyt melko paljon, mutta tämä on kyllä uskomaton kokemus.Tunnen olevani huijattu.Jos ei selviä, täytyy varmaan yrittää rikosilmoituksen kautta.Ehkä kuluttaja-asiamiehen toimisto voi auttaa.
 
vierailija
Kannattaa myös muistaa, että kyseisessä puljussa palautus on maksullista. Palautusmaksu on postimaksu ja palautusmaksu, eli yhteensä noin 12 euroa. Myös ihan yksittäisen tuotteen palautus maksaa tuon 12e.
 

Yhteistyössä