Neuvokaahan mulle...

harmaa kävijä
Tässä tosi iisi ohje:

Avaa purkki Ragulettoa tms. tomaattikastiketta (esim. sipulilla maustettua), heitä kattilaan ja sekaan purkki tai pari veteen säilöttyä tonnikalaa. Yrttejä maun mukaan ja halutessasi ruokakermaa tai tuorejuustoa.

Tää on ainakin meidän lasten suosikki, ja itsekin tykkään. Jos pakastimessa on katkarapuja, niitä voi lopussa (etteivät sitkisty) heittää kans sekaan.

Ai niin, muutama tippa tabascoa tekee eetvarttia ;)
 
-Ninnuli-
sipulia tosi pieneks ja currytonikalan kanssa kattilaan, ruokakermaa joukkoon ja voilaa, siis tosi hyvää... lisäks voi sit laittaa currya jos tykkää ja sit lautaselle kastikkeen päälle suolaa jokaiselle on maun mukaan, mä ainakin tykkään paljosta suolasta niin on laitettava tytölle erikseen.. :p
No niin nyt sit rupes tekeen mieli tota... slurps... :p

Tosi helppo ja nopee... :D siis minun makuuni... B)
 
-jansku-
:flower: tonnikala-tomaattikastike

1 sipuli
1 valkosipulinkynsi
1-2rkl rasvaa
400g tomaattimurskaa
1tlk tonnikalaa
1-2dl ruokakermaa
mausteita esim. basilika,mustapippuri

Hienonna sipuli ja valkosipuli.
Sulata rasva kattilassa ja kuullota sipulit siinä
Lisää tomaattimurska
Valuta liemi tonnikalasta ja lisää tonnikala kattilaan.
Hauduta n. 10min
Lisää lopuksi kerma
(tomaattimurskan voi soseuttaa ensi)
:p
 
Piitu1981
Mä teen:

öljyä wokkipannuun, sipulit pilkottuna pannulle ja ruskista. Tonnikalat sekaan ja sitten ruokakermaa tms. mitä haluat käyttää ja lopuksi kasvisliemikuutio mukaan. :flower:
 
oona10
Mä teen tämmöistä yksinkertaista.

Purkki öljyistä tonnikalaa pannulle, siihen perään herkkusieniä, joskus ananastakin, ja tomaattimurskapurkki. Niin ja sipulia. Mautelen yrttisuolalla, sitruunapippurilla, kasvisliemikuutionkin voi laittaa.

Tää on mulla semmoinen hätävararuoka, yleensä purkkeja on jemmassa. Hyväksi on koettu pastan kanssa.
 

Yhteistyössä