Niin kipeä kävellessä, kauan palautuminen kestää??

Meille syntyi kaksi viikkoa sitten poikanen aika rytinä vauhtia ja paine oli takana erittäin kova ja pakarat oli tulessa koko kaksi minuuttia kestävät ponnistus vaiheen.

noin viikko synnytyksen jälkeen alkoi kävellessä kova alavatsa kipu. Nyt kävellessä tuntuu alavatsassa erikoiselta ja selkään ja lonkkiin sattuu ihan kamalasti. Olen käynyt lääkärissä ja epäilivät alkavaa kohtu tulehdusta, söin niihin antibiootit ja ei auttanut. ja kipu tuntuu vain kävellessä ja tietyissä asennoissa maatessa. Sitä on niin vaikea selittää.

Onko muilla ollut vastaavaa ja pääseekö siitä koskaan eroon? pitääkö vaan väkisin kävellä vai levätä... mies palaa töihin viikon pääsä ja vähän mietityttään miten sitä selviää kivun, lääkkeiden ja kahden lapsen kanssa...
 
Mulla oli myös aivan mystistä, tosi kovaa kipua nivusissa vain toisella puolella, joka tuntui varsinkin kävellessä, pitkään seisoessa ja makuulla. Kipu siis oli kai eri paikassa kuin sulla. Mulla kipu luultavasti johtui pihtisynnytyksestä kun vauva piti saada nopeasti ulos hapenpuutteen takia. Lääkärit jälkeenpäin sanoi että tuollaisia lihasrevähdyksen tapaisia nyt joskus tulee, eivätkä sen enempää välittäneet. Kipu oli varsinkin alussa ihan hillitön, oli pakko syödä kahden eri sortin kipulääkkeitä. Varsinkin kävelylenkkien jälkeen tuntui kauheesti, ja meni noin 3kk ennen kuin tämä lenkkien jälkeinen kipu kokonaan katosi.
 
oisko nivelkipuja? paljonko paino nousi raskauden aikana? Itsellä vasen pakara ja lonkka vammaavat minua ihan sikana :( kävely välillä tuskaa. Alavatsa voi olla kipeä sen takia kun kohtu supistuu pienemmäksi, onhan se supistunut jo normaaliin kokoon? pieni muotoinen kevyt liikunta kyllä auttaa selkään ja pakaroihin :)
 
Itsellä oli kohtutulhedus ja kuulostaa kyllä sen oireilta. :(

Olin viikon synnytyksen jälkeen sairaalassa. Minulla oli jäänyt kalvonpalasia kohtuun ja vuodin verta ja hyytymiä. Kaavintaan jouduin ja kaksi verensiirtoa tehtiin.
Minulla oli tuota alapään jomotusta seisoessa ja kävellessä, pahanhajuista vuotoa ja alavatsakipuja. Ne tuli n. 2 viikon jälkeen synnytyksen ja olin jo kotiutunut. Yhtäkkiä aloin vuotamaan verta kotona älyttömät määrät ja isoja hyytymiä tuli verta. Jouduin ambulanssilla taas sairaalaan. Antibiootit sain kohtutulehdukseen ja minulla oli jäänyt vielä jotain ylimääräistä kohtuun ja jouduin uudestaan kaavintaan.

En tiedä sitten voisko olla jääny jotain sinne kohtuun. :( Toivotaan että ei..
 

Yhteistyössä