niinpä

  • Viestiketjun aloittaja mude
  • Ensimmäinen viesti
mude
kuinka moni ostaa vauvalle siksi kaikkein halvimpia vaippoja ym. että jää rahaa viinaan ym turhiin omiin juttuihin?
tiedän kyllä monia teinimammoja jotka sästää lapsen kuluista että saisi itelle h&m muotikuteita.

jos juhlintaa ei pysty jättämään ja talous ei ole kunnossa ei lapsia pidä tehdä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2005 klo 08:52 mude kirjoitti:
kuinka moni ostaa vauvalle siksi kaikkein halvimpia vaippoja ym. että jää rahaa viinaan ym turhiin omiin juttuihin?
tiedän kyllä monia teinimammoja jotka sästää lapsen kuluista että saisi itelle h&m muotikuteita.

jos juhlintaa ei pysty jättämään ja talous ei ole kunnossa ei lapsia pidä tehdä.
no mulla ei ole ainakaan sitä ongelmaa että pistäisin meidän rahat omiin tarpeisiini!
kyllä se on meillä ainakin niin että ensin vauva ja sitten vasta me muut!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2005 klo 08:52 mude kirjoitti:
kuinka moni ostaa vauvalle siksi kaikkein halvimpia vaippoja ym. että jää rahaa viinaan ym turhiin omiin juttuihin?
tiedän kyllä monia teinimammoja jotka sästää lapsen kuluista että saisi itelle h&m muotikuteita.

jos juhlintaa ei pysty jättämään ja talous ei ole kunnossa ei lapsia pidä tehdä.
puhut ihan kuin halvimpien vaippojen ostamisessa olisi jotain pahaa... meillä ostetaan halpisvaippoja, niinkuin myös halpashampoota, halpaveskipaperia, halpamehua jne.. miksi pitäisi ostaa aina kalleinta? veikkaan että aika moni katsoo kaupassa tuotteiden hintoja, vertailee niitä ja harkitsee halvemman tuotteen ostamista. Sitä sanotaan järjen käytöksi. Rahan tuhlaus ei mielestäni ole järjen käyttöä.
Onneksemme pojan iho ei tykkää pahaa halpavaipoista joten meillä käytetään niitä.
 
ellan äpy
meillä ostataan liberon vaippoja,mutta mitäs huonoa siinä on jos ostaa halvempia vaippoja?keverini käyttää lapsellaan löytötavaratalon kakkoslaatuvaippoja,mutta ei se silti viinaan rahojaan laita.ja hyvin on nekin vaipat niitä palvelleet.
 
tia-titta
Meillä kyllä kun tyttö vielä vaippoja käytti ostettiin halvimpia. Meistä ne oli ihan hyvät ja sopivat tytön iholla niin en ymmärrä miksi olisi pitänyt ostaa kaksi kertaa kalliimpia? Tietysti jos iho ei olisi kestänyt tms. olisin merkkiä vaihtanut sellaiseen joka sopii hinnasta välittämättä... Kyllä sitä muutakin ostaessa tulee hintoja katseltua...minusta hintavertailu maalaisjärjen käyttöä ;)
 
jaa.... kun tulee mietittyä, ekan kerran ostin itelleni vaatetta kahteen vuoteen tossa pari viikkoa sitten, nekin sukulaisen 40-vuotisjuhliin. että omiin vaatteisiin ja juhlimiseen.... tosiaan oltiin myös viime lauantaina miehen kanssa baarissa tokaa kertaa yhtä pitkään aikaan. itseni ja ulkonäköni mä olen unohtanut mutta lapsiani en. lapsille tulee kannettua kotiin milloin mitäkin ja mun ja miehen ruokamenoista karsitaan.
 
inca
hyvää iltaa!

itse en ole äippä, kuumeilija vasta.
mutta haluaisin lisätä tuohon, että kyllä mun mielestä pitää itseensäkkin panostaa. Ei siinä että ostetaan vauvalle halpaa ja sitten itelle kalliita vaatteita(h&m on kyl hapla merkki).
Mutta tässä muutaman vuoden sisällä on 3 pariskunta tuttavaani eronnut, kun saivat vauvan. Noh ei siinä mitään mutta kun eukko rupesi näyttämään karsealta. ymmärtäähän se että aina ei jaksa laittaa. Mutta jos ei tee itteellee mitään( yx liho 30kg, eikä tietoakaan painon pudottamisesta ja sellai 10 cm tumma tyvikasvu vaaleiden latvojen kera) niin ei se suhde pelastu sillä että kun toinen raskastaa vaan sua niin paljon.

ja oikeassa olit joka olit käyny baarissa miekkosen kanssa.
välillä pitää virkistäytyä! Ja jos rahaa on.... =)

kaverillani on 5kk poika ja käy noin 1/kk jossai. ei välttämättä vedä #&%£$!* mutta kyllä sen huomaa että tää tipu on energiaa täynnä. ja kroppa on paremmassa kunnossa kun ennen odotusta.....


tottakai, jokainen on yksilö
 
mä vaan
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.02.2005 klo 17:17 inca kirjoitti:
hyvää iltaa!

itse en ole äippä, kuumeilija vasta.
mutta haluaisin lisätä tuohon, että kyllä mun mielestä pitää itseensäkkin panostaa. Ei siinä että ostetaan vauvalle halpaa ja sitten itelle kalliita vaatteita(h&m on kyl hapla merkki).
Mutta tässä muutaman vuoden sisällä on 3 pariskunta tuttavaani eronnut, kun saivat vauvan. Noh ei siinä mitään mutta kun eukko rupesi näyttämään karsealta. ymmärtäähän se että aina ei jaksa laittaa. Mutta jos ei tee itteellee mitään( yx liho 30kg, eikä tietoakaan painon pudottamisesta ja sellai 10 cm tumma tyvikasvu vaaleiden latvojen kera) niin ei se suhde pelastu sillä että kun toinen raskastaa vaan sua niin paljon.

ja oikeassa olit joka olit käyny baarissa miekkosen kanssa.
välillä pitää virkistäytyä! Ja jos rahaa on.... =)

kaverillani on 5kk poika ja käy noin 1/kk jossai. ei välttämättä vedä #&%£$!* mutta kyllä sen huomaa että tää tipu on energiaa täynnä. ja kroppa on paremmassa kunnossa kun ennen odotusta.....


tottakai, jokainen on yksilö

no huhhuh.itekki nuori äiti mutta en tiiä miten vaipat ja se miltä itse näyttää liittyy toisiinsa,ite ainakaan en sillä syylä lapsen menoista tingi että ei kiloja tulis lisää..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.02.2005 klo 17:31 mä vaan kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.02.2005 klo 17:17 inca kirjoitti:
hyvää iltaa!

itse en ole äippä, kuumeilija vasta.
mutta haluaisin lisätä tuohon, että kyllä mun mielestä pitää itseensäkkin panostaa. Ei siinä että ostetaan vauvalle halpaa ja sitten itelle kalliita vaatteita(h&m on kyl hapla merkki).
Mutta tässä muutaman vuoden sisällä on 3 pariskunta tuttavaani eronnut, kun saivat vauvan. Noh ei siinä mitään mutta kun eukko rupesi näyttämään karsealta. ymmärtäähän se että aina ei jaksa laittaa. Mutta jos ei tee itteellee mitään( yx liho 30kg, eikä tietoakaan painon pudottamisesta ja sellai 10 cm tumma tyvikasvu vaaleiden latvojen kera) niin ei se suhde pelastu sillä että kun toinen raskastaa vaan sua niin paljon.

ja oikeassa olit joka olit käyny baarissa miekkosen kanssa.
välillä pitää virkistäytyä! Ja jos rahaa on.... =)

kaverillani on 5kk poika ja käy noin 1/kk jossai. ei välttämättä vedä #&%£$!* mutta kyllä sen huomaa että tää tipu on energiaa täynnä. ja kroppa on paremmassa kunnossa kun ennen odotusta.....


tottakai, jokainen on yksilö

no huhhuh.itekki nuori äiti mutta en tiiä miten vaipat ja se miltä itse näyttää liittyy toisiinsa,ite ainakaan en sillä syylä lapsen menoista tingi että ei kiloja tulis lisää..
ehkä toi ei nyt ollu ton jutun pointti vaan se ettei itseensä panostamista pidä kokonaan lopettaa lapsen takia.
 
hyvä äiti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2005 klo 08:52 mude kirjoitti:
kuinka moni ostaa vauvalle siksi kaikkein halvimpia vaippoja ym. että jää rahaa viinaan ym turhiin omiin juttuihin?
tiedän kyllä monia teinimammoja jotka sästää lapsen kuluista että saisi itelle h&m muotikuteita.

jos juhlintaa ei pysty jättämään ja talous ei ole kunnossa ei lapsia pidä tehdä.
jaa että tämmöistä menoa täällä.
Ai että joku osaa olla tyhmä.
Itse taidat tehdä noin kun tuommoisia mietit.
Minä ainakin ostan lapselleni vaatteita hm:stä ja itselleni(jos ostan) niin huutonetistä tai kirpparilta.et silleen.
 
Äitini melkein 40-vuotta ostaa halpisvaippoja, koska ne käyvät pikkusiskolleni hyvin!! Myös minä aion koittaa halpisvaippoja ensin jos eivät sovi iholle, niín vaihdetaan!! Miksi tuhlaisin rahaa merkkiin!!
 
Shaina
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.02.2005 klo 16:49 mammu09 kirjoitti:
meillä liberot käytössä, mutta minä olenkin niin huono äiti että ostan tytölleni sitten daily kylpy vaahtoa.... :kieh: Sellainen ilkimys olen minä!!!
:LOL: Mulla on lisäksi myös Dailyn kosteuspyyhkeitä!
 
Meillä ei ainakaan pihdata vaipoissa sen vuoksi, että vanhemmat pääsis ryyppäämään =) Tällä hetkellä molemmilla pojilla on Pampersit käytössä, käyttäisin varmaan jotain muuta merkkiä jos iholle sopisi. Ostan itsellenikin hyvänlaatuisia vaatteita, miksi en lapsilleni? Tietysti meillä on H&M:ä, Lindex, KappAhl käytössä myös, yleensä ostan nättejä ja funktionaalisia vaatteita.

Sen päivän tahtoisin nähdä, kun me aviomieheni kanssa lähtisimme juomaan :LOL: :LOL: :LOL: Ja sanonpa vielä senkin, että lähtisimme mielellämme, kunhan lapsille saisi hoitajan ja vieläpä luotettavan sellaisen. Siinä ei ole mitään pahaa, tietääkseni myös vanhemmat äidit käyvät silloin tällöin viihteellä ;)
 
mammu09
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.02.2005 klo 17:21 Shaina kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.02.2005 klo 16:49 mammu09 kirjoitti:
meillä liberot käytössä, mutta minä olenkin niin huono äiti että ostan tytölleni sitten daily kylpy vaahtoa.... :kieh: Sellainen ilkimys olen minä!!!
:LOL: Mulla on lisäksi myös Dailyn kosteuspyyhkeitä!
Ja kuulkaa, ajatelkaas sitä, että minä teen paljon ruokaa pirkka tuotteista ja pesemme muuten kädetkin koko perhe daily käsisaippualla!!!!!!!! Voi kädet vaikka jäädä likaisiksi kun halppis kamaa käyttää, ja tytölläkin usein on kova nälkä kun "käyhäläisten" ruokaa saa!!! :LOL: :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.02.2005 klo 17:51 minttu kirjoitti:
Meillä ei ainakaan pihdata vaipoissa sen vuoksi, että vanhemmat pääsis ryyppäämään =) Tällä hetkellä molemmilla pojilla on Pampersit käytössä, käyttäisin varmaan jotain muuta merkkiä jos iholle sopisi. Ostan itsellenikin hyvänlaatuisia vaatteita, miksi en lapsilleni? Tietysti meillä on H&M:ä, Lindex, KappAhl käytössä myös, yleensä ostan nättejä ja funktionaalisia vaatteita.

Sen päivän tahtoisin nähdä, kun me aviomieheni kanssa lähtisimme juomaan :LOL: :LOL: :LOL: Ja sanonpa vielä senkin, että lähtisimme mielellämme, kunhan lapsille saisi hoitajan ja vieläpä luotettavan sellaisen. Siinä ei ole mitään pahaa, tietääkseni myös vanhemmat äidit käyvät silloin tällöin viihteellä ;)

no tottakai ne käy!! Minun miehen 8ja7-vuotiaat pikkusiskot on meillä tosi usein yötä että vanhemmat pääsee viihteelle!!
:kieh: pitäähän sitä muutenkin käydä vähän tuulettumassa!!
 
Suomineito
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2005 klo 08:52 mude kirjoitti:
kuinka moni ostaa vauvalle siksi kaikkein halvimpia vaippoja ym. että jää rahaa viinaan ym turhiin omiin juttuihin?
tiedän kyllä monia teinimammoja jotka sästää lapsen kuluista että saisi itelle h&m muotikuteita.

jos juhlintaa ei pysty jättämään ja talous ei ole kunnossa ei lapsia pidä tehdä.
Typerä mude. Olet varmaankin tehnyt kyttää naapuriasi tutkimuksen ja päättelykykysi on huippulaatua. Ostaa kuule muutkin kuin teinimammat H&M kokoelmista esim. Lagerfelttiä. Ja mitä sinä ressukka tarkoitat juhlimisella. Hän joka säilyttää mahdollisuuden tehdä arjesta juhlaa on onnistunut elämään onnellisena iäkkäänä seniorinakin. Tuolla ryppy asenteellasi olet jo nuorena henkisesti vanha.

Vaippa asiasta vinkki. Olen käyttänyt omalla lapsellani päivisin sokoksen edullisinta daily vaippaa ja yöllä imukykyisempää kalliimpaa pampersia.


 
pixi harmaana
En ymmärrä miten vaippamerkit ja ryyppääminen liittyvät toisiinsa...? Meillä käytetään tytöllä kestovaippoja ihan luontoa ja neidin takapuolta ajatellen.Öisin käytössä muumit tai pirkkavaipat. Mieluusti jopa boikotoin pampersia, joka yllyttää vanhempia vaipattamaan lapsiaan 3-4-vuotiaaksi. Ja h&m muotivaatteisiin ei hirveästi kyllä tarvi säästää.

:D
 
Suomineito
Kiitos pixi harmaana.
Heitit mielenkiintoisen näkemyksen liian mukavaista ja imukykyisistä vaipoista. Se on kyllä totta. Housuvaipat eivät edesauta kuivaksi tuloa. Rytmitys toimii tarhassa ja muiden lasten esimerkki. Kotona jotenkin laiskistun ja odottelen kesää jolloin on helppo antaa lapsen opetella t-paitasillaan kuivaksi.
Itse olen teinitytön äiti ja pienen lapsen äiti. Keskityn tässä nyt suunnittelemaan isoja juhlia. Päätettiin pakata hyväkuntoisen iäkkään mummon, mieheni ja nuorimmaisen syntymäpäivät yhteen ja pitää ratkiriemukkaat pippalot. Ikää yhteensä heillä on 143 vuotta !


Hyvää kevättä kaikille teille teiniäideille.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.02.2005 klo 11:15 jodi kirjoitti:
no teinit säästää lapsen menoista..kirpparilta lapsille kamat.
kuinka moni ostaa myös omat vaatteensa kirpparilta???
eiks tähän vaikuta vähän sekin että vauvoille, joiden vaatteet ei kulu, joille mahtuu samat vaatteet vain pari kuukautta eikä niihin tule tahroja kun ei kiinteitäkän ihan pienenä syödä, on helppo ostaa kirpparilta täysin uudenveroisia vaatteita. taaperoikäiselle se on hankalampaa kun kaikki vaatteet on oransseja rinnuksista ja polvet kuluneet puhki. aikuisille saattaa löytyä ihan siistejäkin vaatteita mut kun aikuiset on samankokoisia melkein koko loppu elemänsä, useimmat käyttävät vaatteensa aivan loppuun ennen kuin vievät niitä kirpparille, ettei kukaan varmaan vapaaehtoisesti laita päällensä sitä kulahanutta 20 vuotta vanhaa joka suuntaan venynyttä ja kerran vahingossa rumpukuivaimessa ollutta villapaitaa.
pojalle on ostettu kirpparilta tasan yks body, tytölle ei mitään. toki ollaan saatu vaatteita todella paljon ettei oo kaupastakaan mitään älyttömiä määriä jouduttu ostamaan.
voin ilmottaa että useammin käyn itelleni katsomassa kirpparilta vaatteita ku lapsilleni, jos siinä samalla simään osuu lastenkin vaatteita, en jätä ostamatta sen takia että ne on myynnissä kirpparilla ja jonkun muun vanhoja.
 
Taavi
Kirpputorilta vaatteiden hankkiminen on enemmän elämäntapa kuin "köyhien" hupi. Naurettava linkittää tällainen asia teiniäitikeskusteluun. Jokainen säästää sieltä mistä kokee sen tarpeelliseksi.
Ei ne suuret tulot vaan pienet menot.
 

Yhteistyössä