Nimikoitteko ihan kaikki lastenne vaatteet?

  • Viestiketjun aloittaja päiväkotiin menossa
  • Ensimmäinen viesti
lusmu
No sukkia ja alkkareita ei nyt ihan vältsysti kannata nimikoida, voi olla aika vaikeaakin, mutta neuvona sanoisin että kaikki päällysvaatteet, pipot, kengät, takit, housut, paidat, pusakat, hanskat, kurikset.....nimet vaan.
 
Pähkinä-
Kaikkiin muihin laitan nimet paitsi sukkiin.
Ei paljoo hävinny kolmen vuoden aikana. Ei mitään mitä olisin kaivannut ainakaan, muutoma vaate on ollu kateissa mutta löytynyt sitten.
 
Mä olen nimikoinut ihan kaiken, myös paremmat = uudet sukat. Vanhat ja kauhtuneet saavat mun puolesta hävitäkin :whistle:
Meillä ei ole (vielä?) ehtinyt hävitä mitään, mutta pojan lokerossa on ollut useinkin jotain nimettömiä vaatteita, -kaikkea kurahousuista tutteihin :attn: olen sitten aina nostellut niitä nimettömiä vaatteita siihen penkille missä lapset pukevat jotta siitä joku vanhempi omansa tunnistaisi..
Mä olen jopa pojan unituttiin kirjoittanut nimen näkyvästä jottei syö samaa tuttia kavereiden kanssa erehdyksissään..
 
ap
onko teillä hävinnyt paljon vaatteita esim niitä sukkia, missä ei oo ollut nimeä? miksei alkkareita voi nimetä, onhan niissä pesulappu kuitenkin mihin voi kirjoittaa?
 
vieras
Tussilla nimikoin lähes kaiken missä oli vaan pesulappu, sukkia en jaksanut, paitsi villasukkiin pistin maalarinteippipalat mihin kirjoitin nimen, nää teipit pysyy jopa pari pesua paikallaan.
 
...
omat lapset ei päiväkodissa ole, mutta itse siellä töissä olleena sanoisin... Kannattaa nimikoida KAIKKI vaatteet, sukista lähtien. Ellei halua että lapsella on vieraan sukat jalassa =) Varsinkin nyt kesän lähestyessä kun päiväkodit yhdistyy, hoitajat ovat mitä sattuu... eri päiväkodeista eikä tunne lapsia. Tällöin vaatteet menee tosi helposti sekaisin. Oman ryhmän aikuiset kyllä yleensä tunnistaa mitkä vaatteet on kenenkin, mutta sijaiset ei.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
onko teillä hävinnyt paljon vaatteita esim niitä sukkia, missä ei oo ollut nimeä? miksei alkkareita voi nimetä, onhan niissä pesulappu kuitenkin mihin voi kirjoittaa?
No vieraita sukkiakin on kertynyt pojan lokeroon aina välillä, tiedä sitten ovatko päätyneet oikeille omistajille.. mutta meillä on sukanvarressakin kanttinauha ja siinä nimikirjaimet, -en ole ainakaan huomannut sukkia kadonneen.
 
Oon ite sudarijohtaja, joka ikiseltä leiriltä tai retkeltä jää lasten vaatteita löytölaatikkoon, niin sukkia, kuin alkkareita, paitoja... kukaan ei niitä tunne eikä omista, vaikka kyse on ihan kouluikäisistä lapsista. Joten itse nimikoin kaikki, mitkä vaan pystyn, helpottaa niiden tehtävää jotka ei niitä vaatteita tunne, lajittelemaan sille kenelle kuuluu. :flower:
 
vieras
miten jos lapsi käyttää kestovaippoja? ei kai niitä sentään tarvitse alkaa nimikoida? kokemusta kellään? Onko hävinnyt päiväkodissa? niiden jälleenmyyntiarvo laskee, jos pesulapussa on edellisen käyttäjän nimi...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En ole nimikoinut mitään muita kuin ulkopuvun. Jos katoaa niin se on voi voi.
no, meillä ei taida olla varaa tuohon. 2 lasta ja jos molemmilta katoais paljon vaatteita, kyllä harmittais
Minulla taas ei ole haluja eikä varaa nimikoida. Huonommin tulee myydessä rahaa, jos on nimikoitu, enkä kyllä jaksa nähdä vaivaakaan pilatakseni vaatetta. Meillä on kolme lasta, by the way.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miten jos lapsi käyttää kestovaippoja? ei kai niitä sentään tarvitse alkaa nimikoida? kokemusta kellään? Onko hävinnyt päiväkodissa? niiden jälleenmyyntiarvo laskee, jos pesulapussa on edellisen käyttäjän nimi...
osaako joku vastata tähän?
 
Kaikki muut mutten sukkia. Ei oo hävinny meiltä.
Joitain parempia vaatteita en nimikoi ja niitä ei yleensä sit päiväkodissa käytetäkään, kuten kauluspaitoja, muita juhlavaatteita, takkia jota käytetään kun mennään jonnekin muualle kuin lähi kauppaan.

Nimikoin vedenpitävällä mustalla tussilla. Kuluu kyllä pesujen aikana niin et nimi jää pesulappuun tai nimelle tarkoitettuun kangasliuskaan tosi haaleesti, eli hyvin voi kirjoittaa uuden nimen lappuun, myös kuulakärkikynä haalenee pesujen myötä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miten jos lapsi käyttää kestovaippoja? ei kai niitä sentään tarvitse alkaa nimikoida? kokemusta kellään? Onko hävinnyt päiväkodissa? niiden jälleenmyyntiarvo laskee, jos pesulapussa on edellisen käyttäjän nimi...
osaako joku vastata tähän?
Ei kestoista kokemusta mut meidän päiväkodissa laitetaan esim. pissakalsarit pussiin ja pussi heti lapsen omaan lokeroon. Huuhtelevat myös vaatteet ensin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miten jos lapsi käyttää kestovaippoja? ei kai niitä sentään tarvitse alkaa nimikoida? kokemusta kellään? Onko hävinnyt päiväkodissa? niiden jälleenmyyntiarvo laskee, jos pesulapussa on edellisen käyttäjän nimi...
osaako joku vastata tähän?
Huuhtelevat myös vaatteet ensin.

Jos kestoja vien päiväkotiin, en oleta, että alkavat niitä siellä sen enempää huuhdella tai pyykätä. En minä kotonakaan pissavaippoja huuhtele ja silti ei ole tullut mitään hajuhaittoja.
 
Työäiti
Nimikoin kaiken jossa on pesulappu. Päiväkodissa käytetään kyllä ihan kaikkia vaatteita, mitä lapselta löytyy. Okei, en nimikoi yövaatteita. Enkä nimikoi sukkia tai puuvillahanskoja. Ne on senverran halpoja, että ostan tarvittaessa uudet. Vuoden kokemuksen perusteella katoamisprosentti on pieni.

Päiväkoti arvostaa ainakin meillä nimikoivia vanhempia, lapset kumminkin siirtelevät viimeistään vaatekappaleita vääriin paikkoihin.
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Nimikoin kaiken jossa on pesulappu. Päiväkodissa käytetään kyllä ihan kaikkia vaatteita, mitä lapselta löytyy. Okei, en nimikoi yövaatteita. Enkä nimikoi sukkia tai puuvillahanskoja. Ne on senverran halpoja, että ostan tarvittaessa uudet. Vuoden kokemuksen perusteella katoamisprosentti on pieni.

Päiväkoti arvostaa ainakin meillä nimikoivia vanhempia, lapset kumminkin siirtelevät viimeistään vaatekappaleita vääriin paikkoihin.
Siirtelee kyllä, mut meillä muksut tuntee omat vaatteensa.
 

Yhteistyössä