No niin otahan Irmeli tissi-imut ennen kuin lähdet kouluun! Kaunistahan tämä on! *kuva*

  • Viestiketjun aloittaja *
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kÄÄk:
Jännä miten yksimielisiä täällä nyt ollaan siitä että tuo on vähän outoa... Siinä toisessa ketjussa kun niin puolusteltiin että lasta sa aimettää vaikka kuinka vanhaksi! MIssäs ne puolustelijat nyt on? NINATT ym. huhuu!
Ei kaikki hengaile tällä palstalla aamusta iltaan ja yöhön, hohhoi ja huhuu vaan itselles!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Vaikea uskoa, että äiti saisi tuosta seksuaalista mielihyvää. Vai oonko outo, kun en kokenut mitään kliimakseja imettäessäni?

Taaperon imetys on mielestäni ihan kiva asia, mutta leikki-ikäisen tai kouluikäisen imetystä pidän outona enkä voisi kuvitella imettäväni nyt 4½ v ja 6½ v lapsiani.
Peesi ja peesi. Ilmeisesti nämä pervot ajatuksineen joko saavat itse seksuaalista mielihyvää imettäessään vauvojaan tai eivät ole koskaan imettäneet.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Vaikea uskoa, että äiti saisi tuosta seksuaalista mielihyvää. Vai oonko outo, kun en kokenut mitään kliimakseja imettäessäni?

Taaperon imetys on mielestäni ihan kiva asia, mutta leikki-ikäisen tai kouluikäisen imetystä pidän outona enkä voisi kuvitella imettäväni nyt 4½ v ja 6½ v lapsiani.
Sairaalla mielihyvällä en tarkoita, että nainen kiihottuu tuota tehdessään seksuaalisesti. Mielihyvän tunne kuitenkin voi olla sairasta kun tekee tuollaista. Saa siitä jotain elämää isompaa nautintoa. Sairasta nautintoa tuottaa toisille mm. myös toisten rääkkääminen tai sarjamurhaajalle tappaminen. Pedofiilille lasten hyväksikäyttäminen. Sitä kun saadaan mielihyvää jonkun toisen kustannuksella. Minusta näissä missään ei liikuta enää terveillä vesillä.

 
minä vain
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Vaikea uskoa, että äiti saisi tuosta seksuaalista mielihyvää. Vai oonko outo, kun en kokenut mitään kliimakseja imettäessäni?

Taaperon imetys on mielestäni ihan kiva asia, mutta leikki-ikäisen tai kouluikäisen imetystä pidän outona enkä voisi kuvitella imettäväni nyt 4½ v ja 6½ v lapsiani.
Te, jotka ette voisi kuvitella imettävänne yli 2-vuotiasta, niin MIKSI? Mitä vikaa siinä on?
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä vain:
Te, jotka ette voisi kuvitella imettävänne yli 2-vuotiasta, niin MIKSI? Mitä vikaa siinä on?
Ei siinä mitään vikaa ole, mutta minusta itsestäni tuntuu siltä että 2 v on suunnilleen se raja, jolloin lapseni olisi saanut imetyksestä kaiken sen mitä minä voin hänelle antaa, ja on aika lopettaa imetys pikkuhiljaa (tai pikkuhiljaahan se väheneekin tuohon mennessä, ainakin kuopuksen kohdalla väheni, ja koki ns. luonnollisen lopun).
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Vaikea uskoa, että äiti saisi tuosta seksuaalista mielihyvää. Vai oonko outo, kun en kokenut mitään kliimakseja imettäessäni?

Taaperon imetys on mielestäni ihan kiva asia, mutta leikki-ikäisen tai kouluikäisen imetystä pidän outona enkä voisi kuvitella imettäväni nyt 4½ v ja 6½ v lapsiani.
Peesi ja peesi. Ilmeisesti nämä pervot ajatuksineen joko saavat itse seksuaalista mielihyvää imettäessään vauvojaan tai eivät ole koskaan imettäneet.
No huh huh, itse olen imettänyt vauvaa ihan ravinnon puolesta vuoden vanhaksi. :D Silti mun mielestä tuollainen mielihyväntunteen kalastelu imettämisellä isoa lasta välineenä käyttäen on tuomittavaa. Vauvoja _KUULUU_ imettää, (tai korvaavasti ruokkia pullolla)

Sen sijaan tuon ikäisen imetys on jotain sanoinkuvaamattoman sairasta. äiti haluaa mielihyvää lapsensa kautta ja lapsi on tottunut saamaan isoksi asti mielihyväntunnetta äitinsä rinnan kautta. Kyllä mun mielestä tällainen "diili" on kaikkea muuta kuin normaali. Ja siksi minulle siitä tulee mieleen sairas ihminen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Vaikea uskoa, että äiti saisi tuosta seksuaalista mielihyvää. Vai oonko outo, kun en kokenut mitään kliimakseja imettäessäni?

Taaperon imetys on mielestäni ihan kiva asia, mutta leikki-ikäisen tai kouluikäisen imetystä pidän outona enkä voisi kuvitella imettäväni nyt 4½ v ja 6½ v lapsiani.
Et ole näköjään lukenut tarpeeksi ja ehkä joku kylmä ihminen ei tunne mitään. Minä ainakin tunnistin sen saman tunteen kuin kiihottuessa kun vauva imee, vaikka siinä ei mitään väärää minusta olekaan.

http://www.tervesuomi.fi/fi/julkaisu/11729

Imetyksen aikana äidin elimistössä tapahtuu samanlaisia reaktioita kuin seksuaalisen kiihottumisen yhteydessä. Äiti voikin tuntea imettäessä seksuaalista mielihyvää. Tämä saattaa synnyttää helposti syyllisyyden tunteita, jotka voivat joskus olla niin voimakkaita, että äiti luopuu rintaruokinnasta. Evoluutio on kuitenkin järjestänyt imetyksen nisäkäsemoille mahdollisimman miellyttäväksi, jotta he mielellään imettäisivät poikastaan ja näin turvaisivat pienelle mahdollisemman hyvän alun elämälle.
 
taantumusta imetyksestä
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Vaikea uskoa, että äiti saisi tuosta seksuaalista mielihyvää. Vai oonko outo, kun en kokenut mitään kliimakseja imettäessäni?
Minäkään en ajattele imetykseen liittyvän äidin puolelta yhtään mitään seksuaalisuuteen liittyvää. Se on kaukana siitä. Mutta onko lapsen reaktioita tutkittu? Mielihyvä taitaa olla kokonaisvaltainen.

Ja kuvat ovat tosiaan aika ilkeitä.
 
kÄÄk
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kÄÄk:
Jännä miten yksimielisiä täällä nyt ollaan siitä että tuo on vähän outoa... Siinä toisessa ketjussa kun niin puolusteltiin että lasta sa aimettää vaikka kuinka vanhaksi! MIssäs ne puolustelijat nyt on? NINATT ym. huhuu!
Ei kaikki hengaile tällä palstalla aamusta iltaan ja yöhön, hohhoi ja huhuu vaan itselles!
Niin että yllättäen KAIKKI ylipitkän imetyksen puolustajat (joita täällä eilen parveili haitaksi asti kuin sääskiä) ovat nyt jossain muualla... Jännä juttu!
 
ohhoh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Vaikea uskoa, että äiti saisi tuosta seksuaalista mielihyvää. Vai oonko outo, kun en kokenut mitään kliimakseja imettäessäni?

Taaperon imetys on mielestäni ihan kiva asia, mutta leikki-ikäisen tai kouluikäisen imetystä pidän outona enkä voisi kuvitella imettäväni nyt 4½ v ja 6½ v lapsiani.
Et ole näköjään lukenut tarpeeksi ja ehkä joku kylmä ihminen ei tunne mitään. Minä ainakin tunnistin sen saman tunteen kuin kiihottuessa kun vauva imee, vaikka siinä ei mitään väärää minusta olekaan.

http://www.tervesuomi.fi/fi/julkaisu/11729

Imetyksen aikana äidin elimistössä tapahtuu samanlaisia reaktioita kuin seksuaalisen kiihottumisen yhteydessä. Äiti voikin tuntea imettäessä seksuaalista mielihyvää. Tämä saattaa synnyttää helposti syyllisyyden tunteita, jotka voivat joskus olla niin voimakkaita, että äiti luopuu rintaruokinnasta. Evoluutio on kuitenkin järjestänyt imetyksen nisäkäsemoille mahdollisimman miellyttäväksi, jotta he mielellään imettäisivät poikastaan ja näin turvaisivat pienelle mahdollisemman hyvän alun elämälle.
Minä en IKINÄ ole kokenut minkäänsortin seksuaalisia tuntemuksia, kun olen imettänyt. Enkä koe silti olevani mitenkään kylmä ihminen. Tuntuu vain hassulta, että jotkut kokevat!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kÄÄk:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kÄÄk:
Jännä miten yksimielisiä täällä nyt ollaan siitä että tuo on vähän outoa... Siinä toisessa ketjussa kun niin puolusteltiin että lasta sa aimettää vaikka kuinka vanhaksi! MIssäs ne puolustelijat nyt on? NINATT ym. huhuu!
Ei kaikki hengaile tällä palstalla aamusta iltaan ja yöhön, hohhoi ja huhuu vaan itselles!
Niin että yllättäen KAIKKI ylipitkän imetyksen puolustajat (joita täällä eilen parveili haitaksi asti kuin sääskiä) ovat nyt jossain muualla... Jännä juttu!
Se on jännää joo ;)
 
*
Mielihyvää minäkin koin, mutta en kylläkään seksuaalista. Ainakin se tuntui hyvin erilaiselle, imettäessäni mielihyvä oli lähinnä rakkautta pientä nyyttiä kohtaan enkä tuntenut samanlaisia "väristyksiä" kuin seksuaalisen kiihottumisen aikana.

Jos olisin tuntenut sillä tavoin, olisin varmaankin luopunut imettämisestä.

En muutenkaan imettänyt kauaa, lapsen ollessa 5kk lopetin.
 
ev
Alkuperäinen kirjoittaja kÄÄk:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kÄÄk:
Jännä miten yksimielisiä täällä nyt ollaan siitä että tuo on vähän outoa... Siinä toisessa ketjussa kun niin puolusteltiin että lasta sa aimettää vaikka kuinka vanhaksi! MIssäs ne puolustelijat nyt on? NINATT ym. huhuu!
Ei kaikki hengaile tällä palstalla aamusta iltaan ja yöhön, hohhoi ja huhuu vaan itselles!
Niin että yllättäen KAIKKI ylipitkän imetyksen puolustajat (joita täällä eilen parveili haitaksi asti kuin sääskiä) ovat nyt jossain muualla... Jännä juttu!
Huomasin saman.
 
No ,kohtuus kaikessa.
Mutta en mäkään usko että tuosta mitään seksuaalista mielihyvää äiti saa, uskon että imetys on vaan tunnetasolla ollut niin antava ettei osaa sitä lopettaa.

Toisaalta aattelen että maitoa se isompikin lapsi tarvii, jos sitä tulee äidin tisusta niin miksei sitä voisi juoda?
Onko se lehmän maito parempaa?
En itse imettäisi noin isoa, mutta voisin sen pumpata kyllä isompaa varten.

Taaperoimetys on ihan eri asia kuin mitä tässä nyt repästy.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja M Y R K K Y:
No ,kohtuus kaikessa.
Mutta en mäkään usko että tuosta mitään seksuaalista mielihyvää äiti saa, uskon että imetys on vaan tunnetasolla ollut niin antava ettei osaa sitä lopettaa.

Toisaalta aattelen että maitoa se isompikin lapsi tarvii, jos sitä tulee äidin tisusta niin miksei sitä voisi juoda?
Onko se lehmän maito parempaa?
En itse imettäisi noin isoa, mutta voisin sen pumpata kyllä isompaa varten.

Taaperoimetys on ihan eri asia kuin mitä tässä nyt repästy.
Lue tuo linkin sisältö. Sehän on ihan tunnettu asia, että elimistö erittää samaa hormonia imettäessä kuin seksuaalisen kiihottumisen aikana. Miten ihmeessä ette tätä tiedä????
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No huh huh, itse olen imettänyt vauvaa ihan ravinnon puolesta vuoden vanhaksi. :D Silti mun mielestä tuollainen mielihyväntunteen kalastelu imettämisellä isoa lasta välineenä käyttäen on tuomittavaa. Vauvoja _KUULUU_ imettää, (tai korvaavasti ruokkia pullolla)

Sen sijaan tuon ikäisen imetys on jotain sanoinkuvaamattoman sairasta. äiti haluaa mielihyvää lapsensa kautta ja lapsi on tottunut saamaan isoksi asti mielihyväntunnetta äitinsä rinnan kautta. Kyllä mun mielestä tällainen "diili" on kaikkea muuta kuin normaali. Ja siksi minulle siitä tulee mieleen sairas ihminen.
Tummennettu kohta oli mielestäni outo - vai tiedätkö että kaikilla näin on? Kokemuksia? Minukin mielestäni isojen lasten imetys on outoa enkä itse tosiaan imettäisi noin isoa lasta, mutta toisten valinnoille en yökkäile, hauku pervoksi tai pedofiiliksi. Niin kauan kuin mielestäni siinä ei mitään väärää ja vahingoittavaa ole.

"lapsi on tottunut saamaan isoksi asti mielihyväntunnetta äitinsä rinnan kautta"
Juuri tämä on se ainoa haitta, ja toivottavasti kaikki isojen imettäjät miettivät sitä tykönään. Sama kuin tutin tai muun kanssa; lohtu tai mielihyvä pitää osata käsitellä ilman apuvälinettä jossakin vaiheessa. Minä en kuitenkaan ole pätevä määrittelemään muille sopivaa tapaa tai aikaa. Kiva jos te muut olette. :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Et ole näköjään lukenut tarpeeksi ja ehkä joku kylmä ihminen ei tunne mitään. Minä ainakin tunnistin sen saman tunteen kuin kiihottuessa kun vauva imee, vaikka siinä ei mitään väärää minusta olekaan.

http://www.tervesuomi.fi/fi/julkaisu/11729

Imetyksen aikana äidin elimistössä tapahtuu samanlaisia reaktioita kuin seksuaalisen kiihottumisen yhteydessä. Äiti voikin tuntea imettäessä seksuaalista mielihyvää. Tämä saattaa synnyttää helposti syyllisyyden tunteita, jotka voivat joskus olla niin voimakkaita, että äiti luopuu rintaruokinnasta. Evoluutio on kuitenkin järjestänyt imetyksen nisäkäsemoille mahdollisimman miellyttäväksi, jotta he mielellään imettäisivät poikastaan ja näin turvaisivat pienelle mahdollisemman hyvän alun elämälle.
Minä en kyllä kiihottunut, eikä ole kyse mistään kylmyydestä tai lukemattomuudesta :D. Imetys oli mukavaa, ihanaakin, rinnalla oleva lapsi on maailman suloisimpia asioita, mutta mun kokemani tunne ei ollut seksuaalista vaan sellaista äidinrakkauden tunnetta, mikä on aivan erilaista kuin seksuaalisen mielihyvän tunne.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Et ole näköjään lukenut tarpeeksi ja ehkä joku kylmä ihminen ei tunne mitään. Minä ainakin tunnistin sen saman tunteen kuin kiihottuessa kun vauva imee, vaikka siinä ei mitään väärää minusta olekaan.

http://www.tervesuomi.fi/fi/julkaisu/11729

Imetyksen aikana äidin elimistössä tapahtuu samanlaisia reaktioita kuin seksuaalisen kiihottumisen yhteydessä. Äiti voikin tuntea imettäessä seksuaalista mielihyvää. Tämä saattaa synnyttää helposti syyllisyyden tunteita, jotka voivat joskus olla niin voimakkaita, että äiti luopuu rintaruokinnasta. Evoluutio on kuitenkin järjestänyt imetyksen nisäkäsemoille mahdollisimman miellyttäväksi, jotta he mielellään imettäisivät poikastaan ja näin turvaisivat pienelle mahdollisemman hyvän alun elämälle.
Minä en kyllä kiihottunut, eikä ole kyse mistään kylmyydestä tai lukemattomuudesta :D. Imetys oli mukavaa, ihanaakin, rinnalla oleva lapsi on maailman suloisimpia asioita, mutta mun kokemani tunne ei ollut seksuaalista vaan sellaista äidinrakkauden tunnetta, mikä on aivan erilaista kuin seksuaalisen mielihyvän tunne.
Minä tunsin ja varmasti monet muutkin, ihan tuli samanlainen olo kuin ennen seksiä. Miksi tuosta asiasta pitää vaieta ja ihmiset kokevat olevansa outoja jos tuntevat niin vaikka se on TÄYSIN NORMAALIA. En usko että kukaan sen tunteen takia imettää, mutta ihan fakta tuo seksuaalisen mielihyvän tunteminen on.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja M Y R K K Y:
No ,kohtuus kaikessa.
Mutta en mäkään usko että tuosta mitään seksuaalista mielihyvää äiti saa, uskon että imetys on vaan tunnetasolla ollut niin antava ettei osaa sitä lopettaa.

Toisaalta aattelen että maitoa se isompikin lapsi tarvii, jos sitä tulee äidin tisusta niin miksei sitä voisi juoda?
Onko se lehmän maito parempaa?
En itse imettäisi noin isoa, mutta voisin sen pumpata kyllä isompaa varten.

Taaperoimetys on ihan eri asia kuin mitä tässä nyt repästy.
Jotenkin musta tuntuu että osa taaperoimettäjistä kokee aina puolustusreaktion joka asiassa joka liittyy jotenkin imettämiseen. On aivan pakko puolustella vaikka 8 vuotiaan imetystä, kun "Kyllähän itsekin imetin 2 vuotiaaksi" Todellakin ovat täysin eri asioita, eikö joku näe eroa asian välillä itse.

Minä imetin vuoden vanhaksi, enkä koe samaistuvani kuvaan ollenkaan. Ja paheksun tuota jostain syystä hyvin voimakkaasti. Minun mielestäni tuo on lapsen hyväksikäyttöä omiin tarpeisiin kuten olen sanonut.


 
jep
Alkuperäinen kirjoittaja minä vain:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Vaikea uskoa, että äiti saisi tuosta seksuaalista mielihyvää. Vai oonko outo, kun en kokenut mitään kliimakseja imettäessäni?

Taaperon imetys on mielestäni ihan kiva asia, mutta leikki-ikäisen tai kouluikäisen imetystä pidän outona enkä voisi kuvitella imettäväni nyt 4½ v ja 6½ v lapsiani.
Te, jotka ette voisi kuvitella imettävänne yli 2-vuotiasta, niin MIKSI? Mitä vikaa siinä on?
Mun mielestä lapsi siinä vaiheessa saa juotavansa mukista, ei tuttipullosta eikä tissistä. En vaan kertakaikkiaan halua noin isoa lasta imemään rintaani.
 
Pätsmaruu harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja selvempi:
Alkuperäinen kirjoittaja Pätsmaruu harmaana:
Se on kait vissiin se ja sama mitä ite kukin tekee kotonansa. Jos tuo nuille perheille sopii kaikin puolin, niin kuka on heitä tuomitsemaan? Neljän seinän sisäpuolella kun jopa voi siinä bling-bling-perheessäkin tapahtua vaikka mitä "sopivaa ja suvaittua"...asia ei kuulu minulle eikä kyllä sinullekaan.
Niin että ihan sama mitä lapsille tapahtuu kotona, kunhan vain sinä et sitä näe :eek:
Poissa silmistä, poissa mielestä. OK.
Kaikki muukin mitä tapahtuu kotona on ok? vaikka nyt insesti, väkivalta yms, jos se perheelle sopii.
Kuka heitä tuomitsemaan
Olenko minä noista asioista mitään maininnut? Sisälukutaitoa, kiitos. Mutta - harvemmin edes nuokaan asiat sieltä neljän seinän sisältä ulos tulevat ennenkuin usean vuoden jälkeen vasta, valitettavasti. Et sinäkään edelleenkään tiedä sata varmasti, mitä naapurilapsiperheessäsi tapahtuu - jopa sitä insestiä. Vai lukeeko se perheen otsassa? Mutta edelleenkään - itse ap:n aloittamassa asiassa pysyäksemme ;) - tuo asia ei kuulu minulle eikä sinullekaan. Imetys on jokaisen perheen/äidin ja lapsen välinen asia, sitä älkö mikään ulkopuolinen taho tulko tuomitsemaan.

Miten äiti voi imetysasiassa hyökätä tällä tavoin toisen äidin kimppuun syyttämällä ja arvostelemalla? Miten imetysasia ylipäätänsä nostetaan niin isoon asemaan, jotta se jopa määrittää ihmisen/äidin arvon?? Miten te jaksatte keuhkota moisesta asiasta?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä tunsin ja varmasti monet muutkin, ihan tuli samanlainen olo kuin ennen seksiä. Miksi tuosta asiasta pitää vaieta ja ihmiset kokevat olevansa outoja jos tuntevat niin vaikka se on TÄYSIN NORMAALIA. En usko että kukaan sen tunteen takia imettää, mutta ihan fakta tuo seksuaalisen mielihyvän tunteminen on.
En kai mä voi valehdellakaan, kun en kerran tuntenut seksuaalista mielihyvää imettäessäni. Vai pitäisikö oikeasti väittää että juujuu, kyllä minäkin kiihotuin, ja se on ihan normaalia? :eek:
 

Yhteistyössä