"normaali" parisuhde

  • Viestiketjun aloittaja yrjänä
  • Ensimmäinen viesti
kysyn vaan
mitä sä tarkotat normaalilla?
musta kun tuntuu että kaikki ympärillä olevat parisuhteet menee päin helvettiä ja kukaan ei enää osaa kehua kumppaniaan.haukutaan joko selä'n takana tai suoraan varsinkin kännissä.
musta tuntuu että nykyään epänormaalia parisuhteessa on se ettei hakata,piinata henkisesti tai ryypätä. mun kaveripiirissä on 2/20 parisuhdetta joissa kaikki on ihan hyvin....
 
mielestäni meillä eletään suht normaalia parisuhdetta. elikkä riidellään ja sovitaan. rakastetaan ja annetaan anteeksi toisen aiheuttamat mielipahat. hyväksytään toisemme sellaisina kuin olemme, vaik ei aina täysin ymmärrettäskää toisen ajatuksia. seksisuhteemme on "tavallinen" kahden rakastavan aikuisen välistä yhteistä iloa ja toisen miellyttämistä, samalla itsekkin nauttien. tää on mun käsitys normaalista. mitä se sit lie muilla? ;) :heart:
 
normaalilla parisuhteella ainakin minä ymmärrän sen, että kaksi ihmistä elää ja asuu yhdessä, rakastaa toisiaan ja heidän välillään on molemminpuolinen kunnioitus ja luottamus. Kaikista asioista voidaan keskustella, välillä tietysti vähän riidellään ja sitten sovitaan. Molemmilla on myös omaa elämää parisuhteen ulkopuolella, tyyliin omat harrastukset jne.

Harvassa tuntuu nykyään olevan. Nykyään on "muotia" pitää salarakkaita, parisuhteen ulkopuolisia kumppaneita tai ns. fuckbuddyja. pettää - petetään tuntuu olevan liian usein käytäntönä parisuhteissa. Ei enää ajatella perhekeskeisesti vaan omat menot ja halut ovat tärkeämpiä kuin se yhteinen hyvä. Liian usein myös naiset ovat omaksuneet meiltä putkiaivoisilta tunnetuksi tulleen käytännön tehdä päätöksiä sukupuolielimellä. Naiset tyrkyttävät itseään baareissa kihlasormus sormessa, samoin miehet. Kenellekään ei tunnu enää merkitsevän sana "varattu" yhtään mitään. Seksiä seksiä ja vielä vähän lisää seksiä - se on ainoa mikä kiinnostaa.

Itselleni tärkeää on aamulla herätä juuri sen ihmisen vierestä jota rakastan. Silittää hänen hiuksiaan yön sinisenä hetkenä kun hän nukkuu vieressä. Sunnuntai aamuna aamiaisen valmistus ja tarjoilu sänkyyn. Toisesta välittäminen, rakasta kuten haluat sinua rakastettavan. Sellaiset asiat tekevät parisuhteen, samoin luottamus, uskollisuus, toisen edestä uhrautuminen. Ei ole sinä ja minä vaan me. Siihen vielä lisäksi muutama lapsi jossa näet itsesi lisäksi sen ihmisen jota rakastat. Ehkä olen vanhanaikainen, mutta sellaista minä haluan parisuhteeltani. En mitään tyhjänpäiväisiä yhdenillan seikkailuja joka viikonloppu uuden ihmisen kanssa.

Valitettavasti elämäni rakkaudelle oli tärkeämpää tämä "nykyaikainen" versio. Nyt on jäljellä enää tyhjä asunto ja muistot. Rakkaus tuntuu olevan katoavaista, vaalikaa sitä jos sitä vielä on.
 
edelliselle kirjottajalle!! osasitpa tosi mahtavasti kirjottaa! ole ylpeä itsestäsi, ajatuksistasi ja moraalistasi! harvassa on nykyään ne miehet ja naiset ketkä todella ajattelee noin! toivottavasti löydät vielä itsellesi arvoisesi naisen, joka tajuaa pitää kiinni tuollaisesta miehestä! *hattua nostasin sulle, jos sellasen omistasin!!!* :wave:
 

Yhteistyössä