nukahtamislääke

  • Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti
?
onkohan apteekista saatavilla ilman reseptiä jotain lievää nukahtamislääkettä? meinaa nää aikaiset aamuvuorot olla sellasia etten saa unen päästä kiinni pyörin vain levottomana ja lasken tunteja kauanko enää saa nukkua
 
tehokaselämä
Alkuperäinen kirjoittaja sara:
vain saa. Otin itse eilen illalla puolikkaan (eka kerta) ja uni tuli puolessa tunnissa. Tosin uni loppui 4 tunnin jälkeen...
Mitä otit? Mulla ei monesti juuri tuota 4 tuntia kauempaa ole aikaa nukkuakkaan kun menee iltavuorosta aamuvuoroon ja tekee välissä kotihommat. Eli ei sais olla tokkurainen olo enää muutaman tunnin päästä mut nukahtaa pitäis nopeasti! Kuljen työmatkat kävellen eli ulkoilua tulee mut minusta se vaanpiristää eli juuri väärä vaikutus.
 
Kannattaa yrittää ensin luonnonmukaisemmilla keinoilla, niihin nukahtamislääkkeisiin kun nimittäin osa jää koukkuun eikä osaa sitten nukkua ilman niitä. Luontaistuotekaupoista kantsii kysellä. Itellä on toiminut hyvin kamomillatee illalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tehokaselämä:
Alkuperäinen kirjoittaja Äippä x3:
Suosittelen myös kokeilemaan piikkimattoa. Mulla se ainakin toimii turhankin hyvin.
Mulle tuli siitä levoton olo ja sydän hakkasi tuhatta ja sataa koko yön enkä saanut nukuttua.
Kaikille se ei toimi, mutta tehokas se on niille joilla toimii ja nauttii siinä makoilusta, eikä tunnu kivuliaalta. Itselleni ei taas nukahtamislääkkeet sovi, joskus niitä kokeilin mutta niistä tuli vain tokkura olo ja näki kaiken maailman halluja (ties mitä ukkeleita joka paikassa vilistämässä). Unta sai silti odotella sekavissa oloissa ja unet olivat levottomia. Herätessä olo oli kaikkea muuta kuin levollinen. Kannattaa niitä kuitenkin kokeilla, uni on niin tärkeää.
 
vieras
Kysyin lääkäriltä nukahtamisvaikeuksiin jotakin, joka ei olisi varsinainen lääke vaan lähempänä luontaistuotetta ja hän suositteli valeriaanaa. Kävin lääkärillä ihan vasta, joten en ole apteekissa vielä käynyt, mutta netistä löytyneistä vaihtoehtoinani ovat nyt ainakin "DORMIPLANT 500 MG KALVOPÄÄLLYSTEINEN TABLETTI 20 fol" ja "VALISPERT NOVA TABL 50 KPL".

http://www.yliopistonapteekki.fi/fi/apteekkipalvelut/tuotteet/pages/productcategory.aspx?Catalog=YASalesCatalog&Category=Unijamieli(YASalesCatalog)/Lievatunivaikeudet(YASalesCatalog)&ProductType=0

Jos jollakin kokemusta noista jo on, kuulisin erittäin mielelläni kokemuksianne!
 
äitikans
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma-78:
Kannattaa yrittää ensin luonnonmukaisemmilla keinoilla, niihin nukahtamislääkkeisiin kun nimittäin osa jää koukkuun eikä osaa sitten nukkua ilman niitä. Luontaistuotekaupoista kantsii kysellä. Itellä on toiminut hyvin kamomillatee illalla.
Ei niitä saakaan jatkuvasti käyttää. Itse olen käyttänyt jo pitkään Imovanea. Aamuvuoroihin mennessä vain käytän. Ei ole vienyt minulta muuten unia.

Melatoniinia kannattaa kokeilla.
 
unijukka543345
Unettomuuteen lääkkeettömät keinot ovat ensisijaisia - tai oireiden hoitaminen muuten. Kilpirauhasen toiminta jne. kannattaa tarkistaa.

Nukahtamislääkkeet vaan heikentää unen laatua. Kahvi ja guarana ovat stimulantteja ja voivat lisätä GABA-reseptorien määrää (lopettaminen parantaa).

Varsinaisia konsteja unettomuuteen:
- seksi/orgasmi
- meditaatio ja rauhoittumiskeinot
- uniklinikat
- melatoniini
- jasmiini kukan tuoksu (jasmine flower water)
- limonene (adenosiini agonisti)
- alkoholi
- psykologi
- nukahtamislääkkeet
- neuroprogrammer 3, binaural beats..

Drug's don't work (very well).
 

Yhteistyössä