Nuoret vauvakuumeilijat SYKSY/TALVI 2017-2018

Oi ihanaa! Paljon onnea @Depaliina ! :love:

Tsemppiä piinailuun @marrrsipaani :love:

Täällä kp 43, ovis- ja raskaustestit negaa, joten ei muuta kuin teroja naamaan ja kohti uutta kiertoa. Jos jotain hyvää, niin oon saanut reilu kolme kiloa pois syyskuusta alkaen. Tiukassa istuu minun ylipaino, mutta kyllä se rasva vielä pois tiristetään. (y)
 
Onnea @Depaliina :) Tuohan on selkeä plussa, haamu on sellainen, mitä joutuu katsomaan mikroskoopilla ja kolmen halogeenilampun avulla. ;)

Meillä alkaa ensi kierrossa hoidot, toivotaan että hormoneilla saadaan aikaan ovulaatio oikealle puolelle. Tämä kierto on ultrassa vahvistettu jo hukkakierroksi. Ensi viikolla saa alkaa napsia noita nappeja ja tammikuun ekalla viikolla sitten ultraan tsekkaamaan, tapahtuuko mitään. :)
 
@Hiletin Kiitoksia! Toivottavasti terot auttaa ja tsemppiä painon pudotukseen! (y)

@Depaliina on todellakin! :p:love:

@Fritang toivottavasti tuottaa tulosta! :)

ON: täällä dpo7. Rinnat kipeät, mikä on hämmentävää, koska näin ei ole ollut sitten kun ekaa kertaa söin pillereitä. Mahassa vihlaisee aina välillä. En silti uskalla uskoa mihinkään, koska pelkään niin paljon pettyväni.
 
Hei!

Ensinnäkin, onnea marrrsipaani plussasta!

Saiskohan täältä seuraa vaikka whatsup/facebook ryhmään? Oon huono seuraamaan keskustelupalstoja, mutta vertaistuki ja muut samassa elämäntilanteessa olevien ihmisten juttuseura olisi tervetullutta :)

Mies ja minä molemmat 23v, ya 11/17
 
Heippa tänne, joulusta selvitty ja uutta vuotta odottelen jännittävissä tunnelmissa!

Meneillään on kp33/30 ja kauhea jännitys päällä, josko olisi plussa tulossa. Kp22 oli ihmeellinen menkkakouraisu keskellä päivää, kp29 illalla oli kauheat menkkakivut ja luulinkin niiden alkavan (yleensä ekana kipupäivänä vuotaa jo kunnolla) mutta ei mitään. Kp30 vihloi alavatsan oikeaa puolta ja illalla taas menkkajomotusta.

Nyt ollaan vaan ja odotellaan, ei ole ollut enää valkovuotoa kummempia tuntemuksia. En kestä tätä jännitystä, päätin että teen testin vasta 2.1. kun palataan reissusta kotiin. :eek:

Luultavasti kierto vaan venyy taas, mutta kyllä pistää mielen laukkaamaan! :unsure:
 
Mä kirjoittelinkin jo esikoisiin, mutta ajattelimpa liittyä myös tänne. :) Todennäköisesti lähinnä taustailemaan, koska meillä yritys alkaa aikaisintaan keväällä -18.

Mies yllätti uutena vuotena kertomalla että on valmis vauvaan vaikka heti. Veikkaan että vakituisen työpaikan saaminen vaikutti tähän ajatukseen, mutta oon aiemminkin havainnut aika myönteistä suhtautumista vauvaan, nyt se sen sitten suoraan myönsi. :love: Mä kuitenkin haluaisin saada yhden työasian vielä alta pois ennen vauvan yritystä.

Mä olen 24v., joten kai sovin tänne nuoriin kuumeilijoihin (mies muutaman vuoden vanhempi). Listalle mua ei välttämättä tarvitse laittaa kun ei vielä yritetä. Toisaalta aivan hirveä vauvakuume, toisaalta haluaisin saada vielä vähän sitä ja tätä "valmiiksi" ennen lapsen yritystä. Ajatus vauvasta on aivan kutkuttava, mutta kuitenkin tosi jännittävä ja pelottavakin! Olisi kiva kuulla teidän ajatuksia, etenkin esikoista yrittävien.. pelottaako elämänmuutos tai tuntuuko että joku asia saattaa jäädä tekemättä tai kesken, esimerkiksi työelämässä tai muuten? :unsure:
 
Hei. Kirjottelin jo vähä tohon esikoista toivovien ketjuun, mut tuun tännekki esittäytyy :)
Mun ikä 24v, mies 22v, ya 1/18 ja yk 1.
Jätin siis minipillerit pois vähä vajaa kaks viikkoo sit ja vauvakuume on kova :D Ollu jo hetken, mut vasta ny mies suostu alkaa eleleen ilman ehkäsyä :) Saa nähä miten kroppa tokenee noista minipillereistä. Pillereiden aikana kierto oli ekan reilun vuoden jotain 1-2,5kk väliä ja viimeset 4kk tais olla 29-31pv.
 
Hei! Saiskos tähän ketjuun liittyä, vaikka ikää onkin jo enemmän kuin 20 :D

Olen siis itse 26v, mies 28v. Yrityksen olemme aloittaneet 12/17, yk 2.

Oireita tällä hetkellä laaja kirjo, kp 24/29;
- rinnat hieman arat ja vuotavat hieman nestettä
- 1,5vko kestäneet alavatsan juilimiset ja vihlaisut
- lievä turvotus
- alaselkäkipu
- kuvotus, joka eskaloitui eilen kahteen oksennuskertaan
- lämmöt koko ajan 37,0+, yleensä normilämpö 36,4-36,5
- virtsalla on käytävä vähän väliä

kuitenkin tänä aamuna tein negatiivisen raskaustestin, joka lähinnä musersi. oireiden perusteella olin niin varma, että nyt tärppäsi... pessimisti ei kai pettyisi.

EDIT: oireisiin lisäten, mies on sanonut, että haistan ihan kummallisia asioita, mitä ei hänen mukaansa ole olemassakaan :'D
 
Heippa kaikille!

Voisin liittyä mukaan eli Wiiwiii / 23v / kihlattu 23v / ya 12/17 / yk2. Tällähetkellä kp 24/28 eli menkkoja odotellaan alkavaksi 31.1... jännää :D Lopetin siis epillerit 5,5v syömisen jälkeen joulukuun alussa. Ekat luomumenkat alkoi ajallaan kp29/28.. Jännitti kyllä että alkaako ne ollenkaan kun olen lukenu kauhutarinoita että joillaki menee vuos ennen ku ekat menkat tulee pillereiden jälkeen.. Oli kyllä helpotus että alkoi noinkin nopeasti! :)

Ensimmäinen lapsi toiveissa. Ollaan sillä asenteella että tulee kun on tullakseen. Ovistestit ei oo käytössä, seuraan ainoastaan kuukautiskiertoani Flo-kännykkäsovelluksen kautta. Mies tekee reissuhommaa työkseen eli näemme vain viikonloppuisin ja tämähän varmasti pidentää minun raskaaksi tulemistani... mutta aika näyttää miten tässä käy.
 
Viimeksi muokattu:
@Wiiwiii miten kävi?
Itellä menossa kp 22/(29-)30 ja dpo (5-)6.
Tissit alko aristaa toissapäivänä ja koskaa ei oo niin aikasi alkanu aristaa ennen menkkoja (paitsi minipillereiden aikana ku tissit saatto olla kuukaudessa kauemmi kipeet ku ei-kipeet). Eilen meni mahassa pari lievää "menkka"kramppia. Aloin miettii et enteileeköhä tää sitä, että menkat alkaiski aiemmi ku kp 29-30 (n)
Koskaha sitä uskaltais ekan kerran tehä testin(n):D En mää kärsimätön oo...:D
 
Tulenpa tekemään tänne tilannekatsauksen. Menkat ei oo alkanu. Ollu parina iltana semmone olo että ihan ku oksettais, mahassa tuntunu outo nipistely/juilinta ja ilmavaivoja.. Ollut jotenkin erinlainen olo.

Eilen sit illalla tein kaks testiä ja plussathan niistä tuli! Olen shokissa... En ois arvannu että tärppää näin nopeasti :O

Jään vielä seurailemaan tähän ketjuun ja huhuilin jo tuolla lokakuisten puolellakin :)
 
@Wiiwiii Paljon onnea! :love: Toivotaan, että pieni pysyis kyydissä loppuun asti :)
Mulla menkkojen alkuu viel moooonta päivää ja tässä mietin et koska uskaltais ekan kerra testata, mut toisaalta ei huvita yhtää koko testaus. Oon nii varma et menkat alkaa pia. Semmosia menkkoja ennakoivia tuntemuksia ollu jo alku viikosta asti ja tosiaa pitäs alkaa ens perjantaina.
 
  • Tykkää
Reactions: Wiiwiii
Heippa! Saiskohan tänne ketjuun uutta eloa?

Täällä tosiaan kierukka poistettu jo elokuussa, mutta keskeytetyllä menty tähän asti (ja vielä tovi mennään).

Mietityttääkö muita valmistuvia/opiskelevia taloudelliset asiat? Mä oon laskenut tarkkaan, että huhtikuun alussa olevasta oviksesta aikasintaan saisi raskautua, jotta 6kk ehtis töitä tehdä. Kesän työt selvillä jo, mutta syksyn ei...

Karvakorva (pian) 24v, avopuoliso 25v. Yritys ei vielä alkanut. Kierukka poistettu 8/17
 
Niin ja mä nyt laskin itteni nuoreks, vaikka ikäkriisiä pukkaa :ROFLMAO:
 
@peanut_butter Joko teillä on yritys alkanut?

Mitä kuuluu muille?

Paljon onnea vielä @Wiiwiii <3

En seuraa esikoisia tmv, kun itsellä toinen haaveissa, niin en pysy mukana kuulumisissa.. :(

@Karvakorvat Ehdottomasti pistetään eloa tähän. (y)

Meillä tiistaina lääkäri, jossa selviääs mikä on mun munasarjojen tilanne ja lapsihaaveen kohtalo on. "Tjottailua" takana vuosi ja kuukausi, mutta nyt päästään toivottavasti aloittamaan yrittäminen tosissaan kunnon lääkkeet tukena.
 
Hei :)
Mulla jääny tän ketjun seurailu vähä ku seuraan myös tota esikoisesta haaveilevia.
Pistin eilen ovistetejä tilauksee ebaysta. Alkaa stressaan tää arpominen et ovuloinko vai en. Mitää ovis oireita ei oo ollu muutaku vähä lisääntynyttä limailua vajaan viikon ja oviksen ois pitäny olla viikonloppuna, muttei ainakaa tuntemuksista päätellen ollu. Ja lämmöt edellee matalalla. Tietysti pillereiden lopetus vaikuttaa ja voi hetki mennä tasaantua. Haluisin vauvan vaan niin kovasti, että alkaa heti pelottaa toooosi paljo ku en onnistu ovista bongaan :/
 

Yhteistyössä