Nuoret vauvakuumeilijat TALVI/KEVÄT 2017

Nyt mulla oli illalla taas sellanen apua, jos oonkin raskaana ja kaikki muuttuu ja apua, jos ei pärjätäkään lapsen kanssa ja ja ja:ninja: Mut nyt aamulla ei tunnu yhtään pelottavalta(n) Jää vaan aina sellainen "olenkohan mä nyt kuitenkaan valmis" olo, kun noita tulee, vaikka kai se on ihan normaalia.
 
@eevas Täällä toinen :whistle: Kuten olen varmaan ennenkin sanonut. Välillä tekee mieli jättää koko yritys tähän. Meillä on käynyt esikoisen kanssa niin hyvä tuuri - okei, vauvavuosi oli kauhea, mutta sen jälkeen tuo napero on kehittynyt niin nopeasti ja on kaikilla tavoin helppo ja taitava. Mitä jos toinen olisi paljon vaikeampi? Mitä jos se olisi vammainen? Mitä jos en jaksa ja masennun (taas)? :confused: Huoh. Ekalla kierroksella taas olin suunnilleen että "olen nuori ja terve, tietysti kaikki menee hyvin!" :LOL:

Mutta jos nyt jotain lohduttavampaa haluat kuulla, niin.... Joo, kaikki muuttui, kun vauva syntyi. Ihan kuin joku olisi yhtäkkiä kääntänyt tiimalasin ympäri. Mutta sitten se alkoi pikkuhiljaa muuttua takaisin normaalimpaan suuntaan. Lapsi alkoi nukkua, imetys loppui, se alkoi syödä itse, pukea itse, avata telkkarista Pikku Kakkosen itse, karata ruokakaupasta itse ja kertoa että äiti olet maailman paras äiti. Ja siihen meni vain muutama hassu vuosi. (Ja sitten oletkin jo unohtanut, millaista ennen lasta oli, joten voit olla onnellinen yksinäisistä vessakäynneistä ja lämpimistä kahveista :ROFLMAO:)

Ja pärjäätte ihan varmasti, ja jos ette pärjää, niin apua löytyy varmasti. :)

Ai niin ja @mimmi92 voi tulla kertomaan minulle että kahden lapsen kanssa voi pärjätä, jooko? :ROFLMAO:
 
Viimeksi muokattu:
Apua just pari päivää ton saman asian äärellä, siis että tunteet heittelehtii vähän väliä.. ja kun olen sellanen tunteiden toitottaja että raportoin miehelleni aina tunteen muutoksista, ja nyt olen sitä joutunut vähentämään koska huomaan että se on ollut aika raskasta varmasti:D mutta se että välillä on aivan pohjaton suru kuten tänään, että itkettää kun vauvaa ei ole tullut pitkään aikaan, tekisi mieli vaan jäädä kotiin viikoksi ja laittaa verhot kiinni ja paeta maailmaa... Ja taas toisinaan nautin suunnattomasti siitä ettei vauvaa ole tullut, koska on tapahtunut paljon kehitystä parisuhteessa ja itse ihmisenä, meillä molemmilla.. Ja kun näitä jos sanottaa, niin toiselle tulee sellanen kuva että on aivan tuuliviiri eikä tiedä mitä haluaa... Niin olen päättänyt olla vain hiljaa. Sitten se jossain kohtaa se paska osuu tuulettimeen ja revin sanaisen arkkuni auki josta kertasysäyksellä tulee ulos pakkautuneet tunteet.

Tääkin oli nyt tällänen spotaani tunneoksennus. Perkele mikä päivä.
 
@Siim toivottavasti pian tulisi :) itsellä myöhäisin ovisplussa kp 23 ja ei siitä plussaa tullut, mun plussat on tullut esikoisesta n.kp 10 oviksesta (ultran mukaan kun en tikuttanut) ja nuoremmasta ovistesti plussaa kp 13, eli itsekkään en kyllä suuria toiveita näillä myöhäisillä oviksilla elättele, vaikka ihan mahdollista kai sekin kunhan vaan ovuloi :)

@Fritang Joo meillähän oli esikoinen myös niin helppo että uskalsi aloittaa toisen yrittämisen heti perään :D Tämä toinenkin on ollut melko helppo tapaus, mutta silti huomattavasti vaikeampi :) nyt toisen kanssa kotona olo ei ole ollut niin rankkaa kun on esikoisesta seuraa ja kaikki vauvan hoitoon liittyvä on jo tuttua. Rehellisesti kun tuo nuorempi oli pari kk niin ajattelin ettei ikinä enempää lapsia :D äkkiä se mieli vaan muuttui kun yöt alkoi sujumaan vähän paremmin :)
Nyt harppaus useampaan lapseen ei tunnu niin suurelta, kun tietää millaista se arki on +2v ikäerolla. Nyt jos kolmas pian saisi alkunsa niin ikäeroa tulisi esikoiseen jo 4v, joten en usko että kovin paljoa lisää haastetta toisi :)

@aavalvar muistan myös ekaa yrittäessä millaisen romahduksen usein humalassa sain. Ei huvittanut enää juhlia miehen kanssa yhdessä kun meni liian usein loppuilta itkemiseksi lapsettomuuden takia.
 
@aavalvar mä oon kans vähän hätäinen näitten tuntemusteni kanssa ja menee just laidasta laitaan. Mä en miehelle halua purkaa, kun on niin vähän yhteistä aikaa ja meidän piti nyt vaan rennosti tjottailla:D Ei se tiedä, että käyn täällä päivittäin "rennosti" panikoimassa milloin mistäkin aiheesta:ROFLMAO: Ja toisaalta eipä se tiedä naisten asioista, että turha siltä edes kysellä onko esim. välivuoto normaalia:LOL:

@Fritang varmasti mietityttää toinen lapsi kanssa, kyllähän siinä muuttuu taas jotain, kun tulee lisää. Ja sitten sekin, kun pitää tällä kertaa toisestakin huolehtia yhtä aikaa. @mimmi92 mä olen aina salaa haaveillut kolmesta, mutta katsotaan nyt millainen tapaus on se ensimmäinen sitten joku päivä, että saako se olla meidän ainoa luomus:LOL:

Tallettelut on nyt ihan unohtuneet, jos ei tänään huvita. Aluksi huoletti, että mun menkat tekee taas ylläri come backin mikä ei ollut ajatuksena kovin eroottinen ja eilen käytiin pitkä lenkki ja saunottiin ja oltiin molemmat niin väsyneitä, että ei käynyt mielessäkään mikään muu. Jospa viikonloppuna, paitsi meille tulee taas vieraita:) Tuntuu, että on se kierto vielä niin sekaisin, että päätin olla stressaamatta ja lataamasta toiveita. Tuli niin paha mieli siitä välivuodosta, kun olin antanut itseni jo innostua taas.
 
Moi, mahtuuko mukaan vielä? :)
Loin tänne tunnukset, kun olen jännittänyt teidän kanssa takavasemmalla :D toivoen menee merkkaukset oikein :

Nems 21 (mies 22) , ya 1/17,(yk3) esikoinen 10/15 _(

Eli toinen lapsi on työn alla meillä, tikuttelin 2 ensimmäistä yrityskertaa one stepin ovulaatioliuskoilla,enkä ikinä löytänyt ovista niillä.. joten nyt tähän kolmanteen yritykseen ostin clearbluen ovistestit ja heti 4 tikuttelupäivä toi toivotun hymynaaman.. hymynaaman saib 14.3 ,eli nyt on dpo 9 tai 10 ja tänään raskaustesti nega..
 
@eevas siinähän sen sitten huomaa kun sen lapsen vihdoin saa miten mieli muuttuu monessakin asiassa :)
Omassa tuttava piirissä usein käynyt juuri päin vastoin lapsiluvun kanssa miten on aluksi ajatellut :D
Ja apua mä pelkään että poden ikuista vauvakuumetta, kun ajatus mahdollisesti neljännestäkään ei tunnu katastrofilta :ROFLMAO: no saas nähdä mihin päin Suomea lopulta asetutaan, Täällä PK seudulla ei ole kyllä enempää varaa "tehdä" kun asuminen sen verran kallista :sick:

Tervetuloa @Nems mukaan :) utelen kauanko meni aikaa ennen kuin esikoinen tärppäsi?

Dpo 4 ja viikon päästä voisi testata, ellei menkat ehdi taas alkaa. Oireita täytyy taas parin päivän päästä alkaa tarkkailemaan :)
 
@eevas siinähän sen sitten huomaa kun sen lapsen vihdoin saa miten mieli muuttuu monessakin asiassa :)
Omassa tuttava piirissä usein käynyt juuri päin vastoin lapsiluvun kanssa miten on aluksi ajatellut :D
Ja apua mä pelkään että poden ikuista vauvakuumetta, kun ajatus mahdollisesti neljännestäkään ei tunnu katastrofilta :ROFLMAO: no saas nähdä mihin päin Suomea lopulta asetutaan, Täällä PK seudulla ei ole kyllä enempää varaa "tehdä" kun asuminen sen verran kallista :sick:

Tervetuloa @Nems mukaan :) utelen kauanko meni aikaa ennen kuin esikoinen tärppäsi?

Dpo 4 ja viikon päästä voisi testata, ellei menkat ehdi taas alkaa. Oireita täytyy taas parin päivän päästä alkaa tarkkailemaan :)
Kiitos :) esikoinen tuli tulee jos on tullakseen periaatteella,enkä tarkkaan muista.. noin 6kk varmaan meni.. :) yritittekö te kauan edellisiä?

toivotaan ettei sulla ala menkat vaan tässä kierrossa tärppää :)
 
@Nems eka tärppäsi reilun 2 vuoden yrityksen jälkeen yk 28 ja toinen yk 18. Kummassakaan ei mitään todettua lääketieteellistä vikaa, joten plussa voi periaatteessa tulla koska tahansa, vaikka en vielä uskokkaan niin tapahtuvan :)
Varmaan rankkaa odottaa niin kauan :( mutta samalla lohduttavaa, että lopulta tärppäsi. Tuntui varmaan erityisen hyvältä saada plussa <3 toivoen nyt tärppää nopeammin.. vahvoja naisia ootte, mulla meinaa usko loppua jo nyt vaikka vasta 3 kierto.. toisaalta oon niin tyytyväinen että löysin ovulaation clearbluella :)
 
@Nems onhan tuossa jo kaikenlaista :LOL: Mulla on kyllä ollut raskauksissa samanlaisia oireita että ihan lupaavalta kuulostaa!

Muistelen että tällä hetkellä piinailee mimmin lisäksi vain @Neilikkaa mutta saatan olla väärässä. Itse pääsen piinailemaan varmaan joskus huhtikuun lopulla :X3: Jos ei nyt ihmettä tapahdu.
 
@Nems onhan tuossa jo kaikenlaista :LOL: Mulla on kyllä ollut raskauksissa samanlaisia oireita että ihan lupaavalta kuulostaa!

Muistelen että tällä hetkellä piinailee mimmin lisäksi vain @Neilikkaa mutta saatan olla väärässä. Itse pääsen piinailemaan varmaan joskus huhtikuun lopulla :X3: Jos ei nyt ihmettä tapahdu.

Juu kyllä tässä toivo elää niin sanotusti tästä kierrosta vielä :D huomenna vissiin dpo 10, niin onhan tässä aikaa plussailla :)

Okei no hyvä, jos joku muukin jännäilee :D

No toivotaan ihmettä tapahtuvaksi, on tää sellast odottelua kyl.. eka oviksen ja sit menkkojen :rolleyes:
 
Tervetuloa @Nems :)

Täällä tais olla ovuloimaton tää kierto :( En jaksa enää tikuttaa, ei se siitä enää tummene ku jo 2vk oon tikuttanu. Vituttaa:poop: kun kaiken lisäksi tuli se kaverin vahinkovauva... saatan olla täällä loppukierron hiljasempi mutta käyn lukemassa ja päivittelemässä listaa. Plussatuulia kaikille!
 
Tervetuloa @Nems :)

Täällä tais olla ovuloimaton tää kierto :( En jaksa enää tikuttaa, ei se siitä enää tummene ku jo 2vk oon tikuttanu. Vituttaa:poop: kun kaiken lisäksi tuli se kaverin vahinkovauva... saatan olla täällä loppukierron hiljasempi mutta käyn lukemassa ja päivittelemässä listaa. Plussatuulia kaikille!
Tiiän tunteen, onko sulla mitkä ovistestit käytössä?
Kyl varmaan vituttaa, aina se tuntuu pahalta, kun toiset tulee vahingossa raskaaks ja toiset yrittää kauan :( tsemppiä sinne:)
 
Clearbluen digital dual hormone ja sit raskauskeijun liuskat.. digi vilkutti jo 11pv hymynaamaa mutta siinä ohjeessa on että 10pv jälkeen kannattaa lopettaa testaaminen. Ja liuskat lähti selkeesti vahvistumaan mut plussaa ei tullut :confused:
 
Clearbluen digital dual hormone ja sit raskauskeijun liuskat.. digi vilkutti jo 11pv hymynaamaa mutta siinä ohjeessa on että 10pv jälkeen kannattaa lopettaa testaaminen. Ja liuskat lähti selkeesti vahvistumaan mut plussaa ei tullut :confused:
Onpa outoo :( on se noiden testien kans sellasta arpapelii, ku voihan sekin olla, ettei ne aina näytä vaik ovis tulisi :eek: mä en ikinä saanu raskauskeijun liuskoilla ees läheskää yhtä vahvoi viivoja, nii vaihdoin clearbluen digiim ,niihin normeihin, niin heti löyty ovis o_O
 
Huhhuijaa, oon tosi hämmentynyt tästä kierrosta nyt kyllä! Mulla oli kp 9 ja 10 ihan kevyiden menkkakipujen kaltasia alavatsa kipuja ja reilunpuoleisesti valkovuotoo, ja tulkitsin sen sitten, että olisko joku aikainen ovis sillon ollut, mutta yllättäen limat onkin nyt jatkunu tänne kp 19 asti. Lämpöö oon mittaillu ja kp 16 jälkeen mun lämpö nous 0,4 astetta, eli sen mukaan ovis olis ollut ehkä kuitenkin sit kp 15, mitä mun kalenterikin veikkas. Tiedä nyt sitten... Noh, joka tapauksessa, vielä puoltoista viikkoo menkkoihin. On tää piinaavaa, kun joka kerta vessassa käydessä toivoo löytävänsä vähän verta, joka vois kertoo kiinnittymisestä. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Siim
Huhhuijaa, oon tosi hämmentynyt tästä kierrosta nyt kyllä! Mulla oli kp 9 ja 10 ihan kevyiden menkkakipujen kaltasia alavatsa kipuja ja reilunpuoleisesti valkovuotoo, ja tulkitsin sen sitten, että olisko joku aikainen ovis sillon ollut, mutta yllättäen limat onkin nyt jatkunu tänne kp 19 asti. Lämpöö oon mittaillu ja kp 16 jälkeen mun lämpö nous 0,4 astetta, eli sen mukaan ovis olis ollut ehkä kuitenkin sit kp 15, mitä mun kalenterikin veikkas. Tiedä nyt sitten... Noh, joka tapauksessa, vielä puoltoista viikkoo menkkoihin. On tää piinaavaa, kun joka kerta vessassa käydessä toivoo löytävänsä vähän verta, joka vois kertoo kiinnittymisestä. :D
Heh, mäkin kyttäilin kiinnittymisvuotoja, mut ainakaan edellises raskaudessa ei sellasii ollut.. nyt vaan toivotaan et sulla tärppäs :)

Täällä dpo 10 ja raskaustesti nega, onhan tässä aikaa vielä, mut alan uskomaan enemmän menkkojen alkuun (n)
 
@Nems hyvä kun ovis sitten toisella testillä löytyy (y)

@Siim ainahan voi varmuuden vuoksi talletella, vaikka tikuttamaan lopettaakin, jos ihme tapahtuisi, on kyllä kurjaa odottaa viikosta toiseen.. Kyllähän noita ovuloimattomia kiertoja kaikille jossain vaiheessa tulee, jos oikein muistan niin keskimäärin n. kerran vuodessa.

@Neilikkaa mä en ekassa enkä km raskaudessa huomannut mitään kiinnittymisvuotoa, mutta toisessa kyllä dpo 8 tuli vähän :) viime kierrossa Olin jo ihan innoissaan dpo 7 kun vuoto alkoi, mutta olikin sitten menkat:cautious:

Dpo 5, voisko aika mennä vähän nopeampaa...

Muok. @Nems toivottavasti vielä plussaksi muuttuisi kun on niin aikaista.
 
  • Tykkää
Reactions: Siim
@Nems hyvä kun ovis sitten toisella testillä löytyy (y)

@Siim ainahan voi varmuuden vuoksi talletella, vaikka tikuttamaan lopettaakin, jos ihme tapahtuisi, on kyllä kurjaa odottaa viikosta toiseen.. Kyllähän noita ovuloimattomia kiertoja kaikille jossain vaiheessa tulee, jos oikein muistan niin keskimäärin n. kerran vuodessa.

@Neilikkaa mä en ekassa enkä km raskaudessa huomannut mitään kiinnittymisvuotoa, mutta toisessa kyllä dpo 8 tuli vähän :) viime kierrossa Olin jo ihan innoissaan dpo 7 kun vuoto alkoi, mutta olikin sitten menkat:cautious:

Dpo 5, voisko aika mennä vähän nopeampaa...

Muok. @Nems toivottavasti vielä plussaksi muuttuisi kun on niin aikaista.
Joo, kyllä se ovulaation löytyminen sai uskomaan et tärppää vielä :)

Jännä toi kiinnittymisvuoto. Voihan se olla et kaikilla tulee mut toisilla nii vähän ettei sitä edes ehdi huomata :eek:

No nopeempaa sais mennä :D vois hyppää suoraa seuravaan ovikseen ja siitä taas loppukiertoon ihmettelemään et tuleeko menkat :LOL:

Juu kyllä mulla vielä toivoa on, eihän kaikilla näy näin aikasin testissä mitään.. ja oliko täällä ollut juttua noista one stepin 10 liuskoista, ettei ne näyttäny vaikka toinen testi näytti? (n)

Ps. En osaa tägää vaan käyttäjää,miten ihmeessä sen teette? :D
 

Yhteistyössä