Nuoret vauvakuumeilijat TALVI/KEVÄT 2017

Mie ostin nää bodyt nyt kun alessa olivat :p aattelin paketoida ja antaa miehelle sit kun plussa joskus tulee, toivottavasti sattus jollekin "merkkipäivälle" ni ois sitten oikeesti lahja :love: tässä ois esim. ystävänpäivä, hääpäivä ja miehen synttärit ennen kesää vielä. Joulukuusen alle tuo paketti ois ollu hyvä sujauttaa semmosena myöhäisenä joululahjana mut eipä tullu sitä plussaa. En tiiä oonko välillä vähän höperö näitten ajatuksieni kanssa mut nyt on vaan jotenkin hyvä fiilis kun ajattelee tulevaisuutta! _20170103_142643.JPG
 
Lilja ja eevas ei se mun mielestä ole höperöä :D itse en etukäteen mitään hommannut, mutta ajattelin ainakin että kyllä se lapsi vielä joskus saadaan jollakin keinolla :)

Se on nyt sitten YK 1 alkanut, gynen mukaan joku limatulppa oli niin ohut, että siittiöt kyllä pääsisivät perille ennen tyhjennys vuotoakin, eli malttamattomana odotellaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: eevas
Täällä oli puhetta kunnonkohotus projekteista. Mulla ois haave yrittää ennen kesää vähän palautella pitkän matkan juoksukuntoa. (Jos en raskaudu niin vois osallistus johonkin tapahtumaan) Onko jollain tietoa / uskomuksia / mututuntumaa voiko rankasta liikunnasta olla haittaa? Oon kyllä ennenki juossut, että pitäis kropan olla tottunut.. Mutta kyllä pitempi lenkki vois taas syksyn peruslenkkeilyn jälkeen olla kohtuu raskas. En haluais, että ei tuu ovis tai menee kesken tän takia. Onko viikoilla väliä? Sori vähän kyselen tyhmiä taas:ROFLMAO:
 
Eevas ei ole mitään fakta tietoa, mutta muistaisi lukeneeni, että erittäin raskas liikunta saa kehon vähän kuin stressitilaan, eli saattaa olla jotain vaikutusta kiertoon kuitenkin, että jos pikkuhiljaa lisäilee liikuntaa, niin tuskin on haittaa. Itse aion jatkaa salilla käyntiä sen 4-5x viikossa ainakin mahdolliseen plussaan saakka :)

Ja riippuu tietysti omasta kropasta onko paljonkin vararavintoa mitä kuluttaa juostessa :D kun olen ymmärtänyt että liian alhainen paino/rasvaprosentti saattaa olla haitaksi.
Omat plussat tosin on tullut normaali painon sisällä laihtumisen jälkeen, joten ainakin itsellä on sattanut kuntorempasta olla ollut hyötyä :)

Nuorinta odottaessa kävin ekan ja vikan kerran juoksulenkillä rv 7+ jotain? ja Seuraavana yönä alkoi runsas verinen vuoto, Olin ihan varma että meni kesken, mutta Ultrassa oli kaikki hyvin, eikä vuodon syy selvinnyt. En kuitenkaan uskaltanut enää juosta..
 
Tässä kierrossa kokeilin syödä geleitä ekasta päivästä ovikseen saakka ja tuloksena kierto piteni noin viikon ja ovulaatio oli myöhemmin kuin yleensä mutta luteaalivaihe piteni päivällä:) Viime yönä menkat sitten alkoivatkin ja tänään alkaa yk 6.. Toivotaan parempaa onnea ensi kiertoon:love:

Onnea plussanneille ja kaikille hyvää uutta vuotta!!:)
 
Täällä oli limavuotoo 4 pv mutta touhuaminen jäi vähemmälle kun on pientä masennusta ollu tällä saralla :unsure:
Touhuttiin kyllä ensimmäisenä päivänä kun tuli limat..
Onko muilla ollu semmosta että ovulaation lopussa tulee järkyttäviä kramppeja alamahaan etenki ku menee istumaan?
 
@mimmi92 huh kuulostaapa hurjalta, ainakin sitten joskus plussan saatuani taidan vähän miettiä uskallanko missä määrin juosta. Se on kyllä mun juttu ja oon koko elämäni aika paljon lenkkeillyt. Mulla ei painoon se pitkänmatkan juoksu vaikuta, tulee niin nälkä, että syön poltetut kalorit takas:ROFLMAO:

@Herkkuhiiri harmi, jos on ollut vähän huonoa fiilistä ilmassa:unsure: Mulla ei ole tainnut ehkäisyn takia olla ovulaatiota, kuin joskus muinaisessa historiassa. Ens viikolla kännykän mukaan saattas se ihme tapahtua. En aatellu yrittää bongata mitenkään tikulla, mutta oishan tuo ihan jännä yrittää ees arvailla:)

Heräsin viimeyönä sellaiseen, apua oon raskaana ajatukseen, sitten rauhoituin, että en vielä oo. Tuli sellanen kaikki muuttuu-apua-pelkotila. Onko muilla ollu jänistyshetkiä? Päivällä huvitti, eikä pelota enää.:)
 
@eevas Mäkin uskoisin että liikunta on vaan hyvä asia jos haluaa tulla raskaaksi, kunhan muistaa myös levon merkityksen. Mun puhelimen raskaussovelluksessa sanottiin että liikkuminen lisää verenkiertoa kropassa ja kohdun alueella mikä voi auttaa sitten raskautumisessa. :) Ja sit kun tulee raskaaksi niin tärkeintä kuulostella omaa kehoa :)
Mulla on kans ollit varsinkin viime syksynä välillä semmone paniikki olo että apua jos oonki raskaana ja oonko valmis tähän:ROFLMAO: Mutta sitten aina tullut taas olo että oon valmis, ja varsinki nyt yk6 kun tajuaa ettei se oo mikää itsestäänselvyys saada lapsia, niin on vaan olo että tuliispa plussa. Varmasti ihan normaalia panikointia ja vielä raskausaikanakin voi tulla tota :D

@Herkkuhiiri eikö endossa olla tommosia kramppeja myös oviksen aikaan :eek: Toivottavasti ei sentään sellasesta oo kyse eikä varmasti ookkaa. Mulla on lähinnä aluksi nippailuka ja lopuksi semmonen jomottava kipu munasarjassa joka kestää n.30-60min.

@Elli_ onnea tähän kiertoo :love:

ON: Mulla on kp19 ja ovislimoja ollu tänään hirveesti sekä myös noita nippailuja. En vaan silti saa siihen digitestiin pysyvää hymynaamaa :mad: Luulen että hormonitaso on liian alhainen. Liuskassa kuitenki plussa. Mut luulen että ovis on huomenna, kun limailut mulla kestää yleensä useamman päivän. Eipä jää tässäkään kierrossa ainakaa touhuilun puutteesta kiinni onneks.
 
Mulla kestää runsas limailu yleensä noin viikon päivät. Tommosia kramppeja tulee satunnaisesti koko kierron ajan, eikä aina menkkojen aikaan.
Menkkakivuista sen verran että pari ensimmäistä päivää on tuskaa ja buranalla mennään..

Olikohan se endo mistä se gyne sillon puhu että mulla on, kun ei millää muista vuoden taakse. Hän sanoi että kannattaa nyt yrittää vuosi tai puolivuotta luomuna ja sitten hakeutuu hoitoon.
 
Mulla on myös (varmaan kaikilla) tullu välillä pintaan ajatuksia että apua, en mä pysty alkaa äidiks! Mutta sitten mietiskelen hetken että jälkikasvua haluun joskus jokatapauksessa, ja nyt oon niin valmis kun tuun ikinä olemaan :) mies on joka ilta töissä ja istun koiran kanssa kahestaan hiljasessa talossa. Sitten rupeen ajattelemaan omaa lapsuutta nelilapsisessa perheessä ja miten ihanan äänekäs ja eloisa se talo oli. Mäkin haluun elämän ääniä ympärille :)

Kp 24/26-28, dpo 11. Tissit on kipeet ja turvonneet ollu melkeinpä oviksesta asti. Alavatsan ja alaselän särkyjä, jotka välillä säteilee jalkoihin. Lisääntyny jano/nälkä/pissahätä. Vatsa toimii miten sattuu. Kohdunnapukka ei oo koskaan tuntunu näin kovalta. Iltasin oksettaa. Itkuherkkyyttä. Vain osan oireista mainitakseni. Tänään tein testin jossa olin näkeväni haaleampaakin haaleamman haamujen esiäidin kun kääntelin valoa vasten, mies ei nähnyt mitään. Varmistunee parin päivän päästä että mikä tilanne, mutta uskon että se on menoa nyt :love::love:
 
  • Tykkää
Reactions: mimmi92 ja Siim
@Thalassatar Oi, toivotaan parasta :love:(y)

ON luulin jo eilen et menkat alko, pari kertaa vessassa paperiin tuli vaaleanpunaista mut siihen se jäi. Nyt jo kp 51 :unsure: toisaalta myö kyllä puuhailtiin viikko sitten et jos oiskin ollu sillon ovis ni nythän tuo vois olla kiinnittymistäkin...:rolleyes: nojoo ehkä menee yli taas nää miun jutut :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Thalassatar
@lilja_93 toivon toki että siellä olis ovis tapahtunut, mutta pakko kommentoida kun kuulostaa tutulta. Mun ekassa ovuloimattomassa kierrossa rupes hiljalleen tuhruttelemaan hyvin niukkaa vaaleanpunaista vuotoa (tosi vähän, välillä ei ollenkaan välillä tippa tai pari). Ehdin jo toivoa että menkat alkoivat, mutta kun eivät sitten alkaneetkaan, niin aloin toivomaan että tuhru olisi johtunut kiinnittymisestä. Kävin kuitenkin gynellä joka ultras ja vahvisti sen ettei ovista ollut tapahtunut, mutta tutkiessa totes että kohdunnapukalla oli tippa verta ja että menkat saattais hiljalleen koettaa käynnistyä. Sain kuitenkin terolut kuurin jonka syötyäni tietty tuli kunnon vuoto.

Toki viime kierrossahan bongasin oviksen kp 39(?) eli ainahan ovis voi olla myöhässä pitempäänkin :). Ja jos ei niin toivottavasti pääsisit uuteen kiertoon. Alkaa itelläkin polttelee noi terolutit tuolla kaapissa, vaikka toisaalta tekis mieli testata miten pitkäks tää kierto voi venyä.
 
@Herkkuhiiri Mulla joissain kierroissa ollut oviksen aikaan n. tunnin verran kovia kramppeja jommalla kummalla puolella alavatsaa, olen olettanut irtoamiskivuiksi kun yleensä tullut n. 12h ovisplussasta. Jos on ollut kävelemässä niin on ollut pakko hetkeksi pysähtyä, mutta ei kyllä ole kipuja tullut erikseen missään tietyssä asennossa..

@Thalassatar Oi kun menee jännäksi! :) toivotaan että viiva vahvistuu :)

@lilja_93 toivotaan kovasti myöhäistä ovista, tai sitten että edes pääsisi uuteen yritykseen! Itsellä myöhäisin ovis ollut kp 23 ja kierto venyi 37pv.

On: äh vuoto sen kun lisääntyy, eli taisi se tyhjennysvuotokin tulla sitten heti perään. Noh voisin Kai sitten laskea että tänään vasta on kp 1.
 
@Jennipä miten nopeasti sait ne terot? Aattelin kun syyskuussa jäi pillerit pois ja oon nähny puhuttavan et puoli vuotta menee ainakin pillereiden piikkiin ennen kuin aletaan mitään miettimäänkään. Vähän kuumottaa kun sisko kertoi et niiden esikoisen yrityksessä meni yli 2 vuotta ja sillä oli kierrot aina yli 40 ja sekaisin :cool: ei oo mikään kiire saada lasta alulle mut oishan se nyt ihan kiva jos ees kierto olis säännöllinen :rolleyes:
 
Heh,ihan turhaan eilen vauhkosin täällä siitä digitestistä, ku tänäänhän sieltä pärähti hymynaama:ROFLMAO: Eli ovis tänään tai huomenna.

@lilja_93 mulla oli terot 3 vuotta sitten ku halusin vaihtaa pillereistä kapseliin, mutta pillereiden lopettamisen jälkeen tuli vaan kolmet kuukautiset maaliskuu-marraskuu välillä :sick: Sit marraskuussa viimein määrättiin terot. Tosin en kyllä vaatimalla vaatinutkaan niitä aiemmin mutta jälkeenpäin ajatellen ois voinu vaatia.
 
@Siim Okei, mitähän kautta niitä sitten kyselis? Neuvola vai tk? Ja onko niihin mahdollisuutta jos menkat kuitenkin tulee, mutta on pitkä kierto? Kaikki saa kertoo jos on kokemusta! :)

Just kävin vessassa ja nyt oli ihan kirkasta verta! :LOL: miten voikaan olla näin innoissaan moisesta asiasta, jospa nyt alkas sit ne menkat oikeesti (y)
 
Onnea @lilja_93 menkoista jos ne nyt alko:ROFLMAO:. Mä kävin silloin yksityisellä gynellä, sieltä saa helposti, mulla oli gynellä käydessä kp 55. Vakuutuskin korvas suurimman osan kuluista..

Meillä kans äidillä oli hirveen epäsäännölliset ja pitkät kierrot ja siten tietty hankaluuksia raskaaksi tulossa. Ilmeisesti kulkee suvussa tämmöset mokomat :unsure:.
 
Juu kuvaa thalassatar, mutta onnea nyt jo :) toivotaan että aloitut nyt plussa-aallon täällä.

Toivotaan että liljalla päättyi viimein tuo megakierto ja menkat alkoi.

Sori jos muuta oleellista unohdan kommentoida, poika ollu alkuviikon 39 kuumeessa ja itse sain pöpön keskiviikkona ja siitä saakka ollu kovassa kuumeessa ja flunssassa, nyt vähän jo alkanu helpottamaan! Menkatki loppus tänää, kesti 6pv ko normisti ollu 4-5pv mutta pari vikaa päivää ollu kyllä aika niukkaa vuotoa että on pelkkä pikkuhousunsuoja riittäny. Katsellaa miten oviksen käy tän pöpön vuoksi, toivotaan että tulee ja ettei kauheesti myöhästy..
 

Yhteistyössä