nuori isä, ei tajua

kertakaikkiaan mitä tarkottaa ottaa oman osuuden vastuusta lapsen kasvattamisessa. kaikki muu kiinnostaa paitsi viettää aikaa perheen parissa. koko ajan häärätään jonku "projektin" parissa, levoton. ei voi edes yhtä iltaa viikossa vaan istua kotona ja olla meidän kanssa. #&%?$!*. :flower:
 
Ihan vaan kysyisin , miten nuori isä on?
Jos ikää 0n 16-18-20 voi olla tosi vaikea ajatella olevansa isä.Kaverit pörrää kylillä ja opiskelu riennoissa.
Niin ,oliko vauvan tulo yhteisesti suunniteltu vai yllätys?
Harva nuori poika kasvaa odotusaikana isäksi, siihen kyllä tarvitaan hurjasti muutoksia.
Puhukaa yhdessä mitä lapsi on tuonnut kummankin elämään.Mitä itse ajattelette tulevaisuudessa tapahtuvan. Opiskelut ,työ ja yhteisen lapsenhoito.
 
mä olen itse 21v, ja mun aviomies on 20v, kohta 21v.

meillä on nyt poika 1v7kk, ja kyllä meillä on ainakin ihan kivasti mennyt.
mun mies on tosin paljon vanhempi ikäisekseen kuin muut hänen ikäiset, jotka todellakin ovat ryyppäys-rellestys iässä.

tottakai miehelläkin on harrastuksensa, tykkää laitella tuning juttuja autoihin, mutta ei mitään karvanoppa teinityyliä :LOL:
näihin juttuihin mies ottaa pojan aina mukaan, poika istuu autossa ja painaa tööttiä ja mies rassaa samalla.. toisinaan ihan hauska näky =)

me alettiin olemaan yhdessä kun oltiin aivan teinejä, 16 kesäisiä.
jotenkin ollaan kasvettu hirveänä näiden vuosien aikana.

kun seurustelemaan alettiin, niin muutettiin myös puolenvuoden jälkeen yhteiseen asuntoon ja pidettiin huoli siitä, että rahaa ei tarvinnut lainata, ja opeteltiin siihen itsenäiseen elämään.

mies sai ammatin ja vakityöpaikan, inttikin takanapäin.

lapsi ilmoitti tulostansa, niin tehtiin yhteiset pelisäännöt ja sovittiin miten asiat tästä lähin rullaa.
kotityöt jaetaan, ja poikaa hoietaan samavertaisesti. kumpikin saa sitä vapautta mikäli itse haluaa.

hauskaa käydään pitämässä n.2-3kk välein, jolloin poika menee yöksi isovanhemmillensa ja yhdessä lähdetään liikenteeseen jos lähdetään.
toki miehen työpaikan saunaillat ja omat tyttöjen illat, ovat asia erikseen. näitäkään nyt ei kuitenkaan niin useasti tule vastaan.


voi olla, että se sun "miehes" ei ottanut sitä lapsen tuloa ihan toesta.
kannattaisi varmaan jutella ihan vakavasti.

itse tiedän tapauksen jossa isä saman ikäinen kuin minun mieheni, heillä myös saman ikäinen lapsi kuin meillä.
ukkoa vähän aikaa kiinnosti lapsen tulo, mutta sitten alkois se rellestys ja ryyppäys. viimeinen niitti oli tytölle se, kun ukko toi 700e sakkolapun ja kortti pois.. "tuli ajettua kilpaa kaverin kans"..

nyt tyttö on yksin lapsen kanssa, ja poika asuu kotona.. että näin..

nuorille miehille tekee se aikuistuminen joskus aika tiukkaa mikäli meinaa hyväksi isäksi päästä.

;)
 
Nainen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.09.2006 klo 13:46 maria kirjoitti:
mä olen itse 21v, ja mun aviomies on 20v, kohta 21v.

meillä on nyt poika 1v7kk, ja kyllä meillä on ainakin ihan kivasti mennyt.
mun mies on tosin paljon vanhempi ikäisekseen kuin muut hänen ikäiset, jotka todellakin ovat ryyppäys-rellestys iässä.

tottakai miehelläkin on harrastuksensa, tykkää laitella tuning juttuja autoihin, mutta ei mitään karvanoppa teinityyliä :LOL:
näihin juttuihin mies ottaa pojan aina mukaan, poika istuu autossa ja painaa tööttiä ja mies rassaa samalla.. toisinaan ihan hauska näky =)

me alettiin olemaan yhdessä kun oltiin aivan teinejä, 16 kesäisiä.
jotenkin ollaan kasvettu hirveänä näiden vuosien aikana.

kun seurustelemaan alettiin, niin muutettiin myös puolenvuoden jälkeen yhteiseen asuntoon ja pidettiin huoli siitä, että rahaa ei tarvinnut lainata, ja opeteltiin siihen itsenäiseen elämään.

mies sai ammatin ja vakityöpaikan, inttikin takanapäin.

lapsi ilmoitti tulostansa, niin tehtiin yhteiset pelisäännöt ja sovittiin miten asiat tästä lähin rullaa.
kotityöt jaetaan, ja poikaa hoietaan samavertaisesti. kumpikin saa sitä vapautta mikäli itse haluaa.

hauskaa käydään pitämässä n.2-3kk välein, jolloin poika menee yöksi isovanhemmillensa ja yhdessä lähdetään liikenteeseen jos lähdetään.
toki miehen työpaikan saunaillat ja omat tyttöjen illat, ovat asia erikseen. näitäkään nyt ei kuitenkaan niin useasti tule vastaan.


voi olla, että se sun "miehes" ei ottanut sitä lapsen tuloa ihan toesta.
kannattaisi varmaan jutella ihan vakavasti.

itse tiedän tapauksen jossa isä saman ikäinen kuin minun mieheni, heillä myös saman ikäinen lapsi kuin meillä.
ukkoa vähän aikaa kiinnosti lapsen tulo, mutta sitten alkois se rellestys ja ryyppäys. viimeinen niitti oli tytölle se, kun ukko toi 700e sakkolapun ja kortti pois.. "tuli ajettua kilpaa kaverin kans"..

nyt tyttö on yksin lapsen kanssa, ja poika asuu kotona.. että näin..

nuorille miehille tekee se aikuistuminen joskus aika tiukkaa mikäli meinaa hyväksi isäksi päästä.

;)

Juuri tuo asioista ja menemisistä sopiminen ja kiinnipitäminen auttavat sovun ja hyvien välien säilymisessä. Kummallakin puoliskolla pitää olla kohtuudella menoja ja vapaa-aikaa, niin ei tule turhaa ja liikaa katkeruutta, masennusta ja yksinjäämisen tunnetta. Ja kotityöt kuuluu jakaa kummallekin!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.09.2006 klo 23:45 Nainen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.09.2006 klo 13:46 maria kirjoitti:
mä olen itse 21v, ja mun aviomies on 20v, kohta 21v.

meillä on nyt poika 1v7kk, ja kyllä meillä on ainakin ihan kivasti mennyt.
mun mies on tosin paljon vanhempi ikäisekseen kuin muut hänen ikäiset, jotka todellakin ovat ryyppäys-rellestys iässä.

tottakai miehelläkin on harrastuksensa, tykkää laitella tuning juttuja autoihin, mutta ei mitään karvanoppa teinityyliä :LOL:
näihin juttuihin mies ottaa pojan aina mukaan, poika istuu autossa ja painaa tööttiä ja mies rassaa samalla.. toisinaan ihan hauska näky =)

me alettiin olemaan yhdessä kun oltiin aivan teinejä, 16 kesäisiä.
jotenkin ollaan kasvettu hirveänä näiden vuosien aikana.

kun seurustelemaan alettiin, niin muutettiin myös puolenvuoden jälkeen yhteiseen asuntoon ja pidettiin huoli siitä, että rahaa ei tarvinnut lainata, ja opeteltiin siihen itsenäiseen elämään.

mies sai ammatin ja vakityöpaikan, inttikin takanapäin.

lapsi ilmoitti tulostansa, niin tehtiin yhteiset pelisäännöt ja sovittiin miten asiat tästä lähin rullaa.
kotityöt jaetaan, ja poikaa hoietaan samavertaisesti. kumpikin saa sitä vapautta mikäli itse haluaa.

hauskaa käydään pitämässä n.2-3kk välein, jolloin poika menee yöksi isovanhemmillensa ja yhdessä lähdetään liikenteeseen jos lähdetään.
toki miehen työpaikan saunaillat ja omat tyttöjen illat, ovat asia erikseen. näitäkään nyt ei kuitenkaan niin useasti tule vastaan.


voi olla, että se sun "miehes" ei ottanut sitä lapsen tuloa ihan toesta.
kannattaisi varmaan jutella ihan vakavasti.

itse tiedän tapauksen jossa isä saman ikäinen kuin minun mieheni, heillä myös saman ikäinen lapsi kuin meillä.
ukkoa vähän aikaa kiinnosti lapsen tulo, mutta sitten alkois se rellestys ja ryyppäys. viimeinen niitti oli tytölle se, kun ukko toi 700e sakkolapun ja kortti pois.. "tuli ajettua kilpaa kaverin kans"..

nyt tyttö on yksin lapsen kanssa, ja poika asuu kotona.. että näin..

nuorille miehille tekee se aikuistuminen joskus aika tiukkaa mikäli meinaa hyväksi isäksi päästä.

;)

Juuri tuo asioista ja menemisistä sopiminen ja kiinnipitäminen auttavat sovun ja hyvien välien säilymisessä. Kummallakin puoliskolla pitää olla kohtuudella menoja ja vapaa-aikaa, niin ei tule turhaa ja liikaa katkeruutta, masennusta ja yksinjäämisen tunnetta. Ja kotityöt kuuluu jakaa kummallekin!
Niinpä ja tämä tarkoittaa KAIKKIA vanhempia,ei pelkästään nuoria.
 
MIKSI
Missä ovat rakkaus, lasten huolien kuuntelu, nukkumaanmenoajat, ruokailuajat. Tai kuri, joka ei ole henkistä- tai fyysistä pahoinpitelyä, jota nykyäänkin vielä nimitetään kasvatukseksi? Pelleilyä tämä nykyinen uraputkihysteria, jolla saadaan rahoitettua lasten kalliit lahjat, muotivaatteet tai lomamatkat mutta velaksi jää oireileva lapsi, nuori ja lopulta onneton aikuinen."
 
Nyt menee kyllä hieman ohi itse aiheen, mutta noista kotitöistä vaan, että pitääkö teidän mielestä kotityöt jakaa siltikin tasan jos mies käy töissä? Meillä on sellainen tilanne et mies käy töissä 8 h päivä ja itse toimin kotiäitinä. Minulle jää siis kaikki kotityöt ja 3 kuukautisen vauvan hoito.
 
Mielestäni teet päivän aikana niin paljon kotihommia kun ehdit ja jaksat.loppuja voi tehdä yhdessä. Mies hoitaa vauvaa vapaapäivänä ja sinä siivoat tai käyt kaupassatms. Rutiinin löytäminen vie aikansa, mutta kyllä te keinot keksitte.

Mielestäni kotitöitä ei voi puolittaa kuitenkaan, sillä miehesi on töissä päivät. Pieni vauva onneksi nukkuu vielä paljon. Meillä mies käy töissä ja itse olen hoitovapaalla, lapset 2,4 ja 6. Siivoan päivällä enimmäkseen, ettei tarvi viikonloppuna koko ajan tehdä jotain. Illat ja viikonloput teemme töitä yhdessä. Kätevintä on et mies läjtee lauantaina lasten kans ulos tms. Parissa tunnissa saan tehtyä yksin paljon ja nautin rauhasta. Tämä on nimenomaan minun toive. Jää aikaa vielä kyläilyyn tai kaupunkikäynnille tms.
 
Tittamaari
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.09.2006 klo 16:07 MIKSI kirjoitti:
Missä ovat rakkaus, lasten huolien kuuntelu, nukkumaanmenoajat, ruokailuajat. Tai kuri, joka ei ole henkistä- tai fyysistä pahoinpitelyä, jota nykyäänkin vielä nimitetään kasvatukseksi? Pelleilyä tämä nykyinen uraputkihysteria, jolla saadaan rahoitettua lasten kalliit lahjat, muotivaatteet tai lomamatkat mutta velaksi jää oireileva lapsi, nuori ja lopulta onneton aikuinen."
Asiaa! Peesi!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.10.2006 klo 10:33 joo o kirjoitti:
tehkää vaan penskoja nuorten pojan kloppejenkaa jota ei kiinnosta perhe elämä,sitten ollaan yh.hyvä että mulla on vastuuntoinen 35v mies,itse 22v
tähän pitää nyt sanoa, että ei se ikä aina ratkaise. mun mies on lähes 5 v mua nuorempi, ja parempaa isää saa hakea.
kyllä se on se elämänkoulu, joka kasvattaa.
 
Olen 20-v ja aviomies täytti just 22, lapset 2,5v ja 8kk. meillä on mies osallistunu alusta asti kaikkeen, mihin kyl varmaan vaikuttaa se, että me on tarkotuksella haluttu ja toivottu molempia lapsia. hoidin kaikki kotityöt ite kun olin kotona (mies on noin 10h päivässä töissä), mut nyt mies taas auttaa enemmän kun mä opiskelen.
 
just just
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.10.2006 klo 14:01 äiti-86 kirjoitti:
Olen 20-v ja aviomies täytti just 22, lapset 2,5v ja 8kk. meillä on mies osallistunu alusta asti kaikkeen, mihin kyl varmaan vaikuttaa se, että me on tarkotuksella haluttu ja toivottu molempia lapsia. hoidin kaikki kotityöt ite kun olin kotona (mies on noin 10h päivässä töissä), mut nyt mies taas auttaa enemmän kun mä opiskelen.
oot 20v,jo putjauttanu 2 lasta,EI HYVÄÄ PÄIVÄÄ :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.10.2006 klo 15:54 just just kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.10.2006 klo 14:01 äiti-86 kirjoitti:
Olen 20-v ja aviomies täytti just 22, lapset 2,5v ja 8kk. meillä on mies osallistunu alusta asti kaikkeen, mihin kyl varmaan vaikuttaa se, että me on tarkotuksella haluttu ja toivottu molempia lapsia. hoidin kaikki kotityöt ite kun olin kotona (mies on noin 10h päivässä töissä), mut nyt mies taas auttaa enemmän kun mä opiskelen.
oot 20v,jo putjauttanu 2 lasta,EI HYVÄÄ PÄIVÄÄ :LOL:
^mitä idiootteja sitä onkaan... hyvää päivää vaan itelles! :LOL:
 
voivoi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.10.2006 klo 19:07 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.10.2006 klo 15:54 just just kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.10.2006 klo 14:01 äiti-86 kirjoitti:
Olen 20-v ja aviomies täytti just 22, lapset 2,5v ja 8kk. meillä on mies osallistunu alusta asti kaikkeen, mihin kyl varmaan vaikuttaa se, että me on tarkotuksella haluttu ja toivottu molempia lapsia. hoidin kaikki kotityöt ite kun olin kotona (mies on noin 10h päivässä töissä), mut nyt mies taas auttaa enemmän kun mä opiskelen.
oot 20v,jo putjauttanu 2 lasta,EI HYVÄÄ PÄIVÄÄ :LOL:
^mitä idiootteja sitä onkaan... hyvää päivää vaan itelles! :LOL:

teini mammat vaan tekee muksuja,käy sossussa,näyttää 15v :LOL:
 

Yhteistyössä