Nuori isä?

Onko teillä nuoret äidit, myös nuori "puolisko"? :) Miten teillä on sujunut, onko nuori isä helposti hypännyt teinistä perheelliseksi, vai onko tullut ongelmia/ero?
Yleensä kauhistellaan nuoria äitejä ja yleistetään mitä kaikkea nuoret äidit tekee, mutta miehet on jääneet tuosta kokonaan paitsi :D
Mun mies tällä hetkellä 21v, isäksi tuli muutama päivä sen jälkeen kun 17v täytti... Itse olen hieman vanhempi :whistle: B) alku meni hienosti, esikoisen ollessa 1v tuli erimielisyyksiä ties mistä, mutta nyt mennyt pidempään hyvin, kolmas lapsi tulossa ja naimisiin mentiin viime kesänä :heart:
 
minun
mies on samanikäinen kuin minä eli vm.-87. Esikoinen syntyy päivänä minä hyvänsä ja puoliskoni on enemmän kuin mukana tässä lapsihommassa. Yhdessä asiasta päätettiin.
 
tavallista80
olin 18vee isä kaksi vuotta vanhempi.kaiikki oli hyvin (tavallista nuorten seurustelua)ero tuli kun lapsi oli alle kaksi.tämä ei vaikuta ikään,(jos nuori on kypsä)vaan hyvässä asemassa,10vuotta yhessä olleeet,jotka savat ensimmmäisen lapsensa niin kaiki voi muuttua!vaikkka kuinka voisit untea kumppanisi niin lapsi kun tulee mailmaan ni se muuttaa monen yhteiselon mullinmallin.ihminen ei voi kuvitella etu käteen miten lapsi oikeasti muuttaa kaiken hyvällä tai pahalla.olen nähnyt kun suhteet karistuu ja toisaalta vomistuu.se vaatii molemmilta hyvin paljon.ensimmäisen lapseni isä ei pystynyt antaa vaan muu elämän tapa houkutti enemmän eikä ole lastaan sen jälkeen nähnyt.nyt tämä lapsi on kohta kahdeksan ja ihana pikkuveli löytyy vielä,jonka isä on ottanut myös omakseen ensimmäisen lapseni!
 
nuori isi ja äiti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.03.2007 klo 20:48 tavallista80 kirjoitti:
olin 18vee isä kaksi vuotta vanhempi.kaiikki oli hyvin (tavallista nuorten seurustelua)ero tuli kun lapsi oli alle kaksi.tämä ei vaikuta ikään,(jos nuori on kypsä)vaan hyvässä asemassa,10vuotta yhessä olleeet,jotka savat ensimmmäisen lapsensa niin kaiki voi muuttua!vaikkka kuinka voisit untea kumppanisi niin lapsi kun tulee mailmaan ni se muuttaa monen yhteiselon mullinmallin.ihminen ei voi kuvitella etu käteen miten lapsi oikeasti muuttaa kaiken hyvällä tai pahalla.olen nähnyt kun suhteet karistuu ja toisaalta vomistuu.se vaatii molemmilta hyvin paljon.ensimmäisen lapseni isä ei pystynyt antaa vaan muu elämän tapa houkutti enemmän eikä ole lastaan sen jälkeen nähnyt.nyt tämä lapsi on kohta kahdeksan ja ihana pikkuveli löytyy vielä,jonka isä on ottanut myös omakseen ensimmäisen lapseni!

tuo on totta, että myös vanhemmilla tulee eroja, turha sitä nuoria on yleistää.

meillä sillä viisii et itse olen nyt 22v, mies 21v ja poika on 2v2kk.
eli nuoria olimme kumpanenkin kun esikoinen synty. nyt odotamme toista lastamme, ja naimisiin mentiin vuosi sitten.

olihan se tietysti miehelle "paineellista" tulla nuorena isäksi, varmasti hällä jylläsi ajatykset laidasta jos toiseen. siltikin nyt kun poikamme on jo tämän ikäinen, niin mies on osannut toimia lapsen kanssa todella hyvin, ja parempaa isää en osaisi edes kuvitella lapsillemme.

onhan se totta, että ristiriitoja tulee, mutta ne myös meneekin. meillä on se hyvä puoli, että olemme sopineet yhteisistä pelisäännöistä. eli jos hauskaa lähdemme pitämään, niin yhdessä lähdetään. mutta aika harvoin käymme kuppiloissa (kerran 2:dessa kk:dessa). yleensä teemme kotihommia, kun poika on hoijossa, käymme kaupungilla syömässä jne. kumpikaan ei oo mitään bile ihmisiä.

hyvin meillä ainakin menee, vaikka ainahan tulee alamäkiä.
 
alabama
Me vielä yrityspuuhissa..
Teini-iässä(13-19) olen vielä,eli 19 on ikää.Mies ei enää ole,täyttää 22. :whistle:
Hyvin tuntuu tuohon lapsien hankintaan suhtautuvan,nuoresta iästä huolimatta.
 
Mies oli 19 kun esikoinen syntyi.. sille oikeestan aluksi vauvakuume tulikin.. ite olin 17 ja mietin hiukan kauemmin.. :D mut hyvin on mies ollu mukana raskausaikoina, synnytyksissä yms. .. esikoisen vauva-aikana tykkäsi hoidella vauvaakin, mut kuopuksen kohdalla ei ihan niin ahkerasti.. huomasi varmaan, että sen on helpompi olla esikon kanssa kun mä hoidan vauvaa.. :D mutta nyt hoitaa taas molempia.. tytöt on nyt 1v ja 3v..
 
On, mies on minua vuoden vanhempi, eli oli 17 kun saimme esikoisen. Itse alkoi kuumeilemaan toista, joka syntyi 7kk sitten, ja maaliskuussa talutti minut henkikirjoittajan eteen ja solmimme avioliiton. :) Ja ihan ilman mutinoita, oli itse ensimmäisenä sanomassa että lapsi pidetään. :heart:

*Tää on vuosisadan rakkaustarina, kaunis ja todellinen........*

:D
 
norsu
Meillä toisin, isä oli 25 ja mä 18, oltiin niin eri aaltopituudella, ettei tullut mitään. Nyt uuden miehen kanssa 5 vuotta ikä eroa, mutta näin vanhempana se ei tunnu niin isolta kuin silloin teini iässä. Ja nykyinen on muutenkin aivan eri maailmasta kuin ex.

Tosi on että eihän ne erot ihmisten iästä oikeesti johdu, vaan siitä arvostaako, rakastaako ja haluaako oikeasti olla kumppaninsa kanssa, sillä pari suhdehan usein monen vuoden yhdessä olon jälkeen perustuu juuri siihen haluun olla yhdessä.
 
Meidän lasten isä oli 15-vuotias esikoisemme syntyessä. Hyvin tuo on velvollisuutensa hoitanut. Kolmen lapsen ja seitsemän yhteisen vuoden jälkeen meille tuli ero, mutta isä edelleen tasavertaisena lastensa elämässä mukana.
 
moi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 18:16 Mariam kirjoitti:
Meidän lasten isä oli 15-vuotias esikoisemme syntyessä. Hyvin tuo on velvollisuutensa hoitanut. Kolmen lapsen ja seitsemän yhteisen vuoden jälkeen meille tuli ero, mutta isä edelleen tasavertaisena lastensa elämässä mukana.
ja halejax :hug: saa kirjoittattaa jos tahdot.
 
Mulla ainakin on sellainen tunne, että paljon enemmän kysellään "no, mitenkäs isä?" "isä on varmaan kauhuissaan?". Jotenkin ihmiset tuntuu jo valmiiksi olettavan että isä on paniikissa lapsen tulosta, ei halua luopua rällästämisestä ei sitten millään, ja tosiaan sillähän on täysi oikeus ollakkin kauhuissaan. Toisin kuin minulla, vaikka vahinkoraskaus (pillerit petti) oli minulle itselleni ihan yhtä suuri järkytys kuin poikaystävällenikin. Yhdessä ollaan kuitenkin totuteltu ajatukseen ja hiljalleen kasvetaan vanhemmiksi toisiamme tukien.

En varmaan olisi kestänytkään tätä tilannetta kenenkään muun miehen kanssa. (niin ja ikää meillä on 18 ja 19 vuotta)
 
Heh, mun tilanteessa tuleva isä on melkein minuakin innostuneempi ollessamme kahdestaan, mutta muille hän näyttää sellaista kasvoa (tosin ei sano suoraan) että koko lapsiasia olisi minun junailema, ja että olisin jättänyt ehkäisyn pois kertomatta hänelle. Häntä ei siis varsinaisesti "haittaa" että olen raskaana.

Ehkä se oppii sitku tapaa muita nuorehkoja isiä. Ikää hänellä on 23v., minulla 18.
 

Yhteistyössä