Nuoria odottavia jutustelu seuraksi? (:

Meillä on todella ihana neuvolatäti. =) Hän on vain kehunut ja rohkaissut eteenpäin. Me asumme väliaikasesti poikaystäväni äidin luona, mutta meillä on täällä oma pikku kaksio, koska talo on todella iso =) Katsomme miten arki alkaa tässä vauvan kanssa sitten rullaamaan ja kun aika koittaa niin etsimme oman kämpän. Ja kun tuki on seinän takana niin itselläkin varmempi olo. =) Tämä järjestely myös sen takia, koska poikaystäväni on 17 =)

Ja minusta iällä ei ole merkitystä, jos oikeasti haluaa lapsen ja osaa siitä huolehtia ja sinusta uskon, että olet yhtälailla hyvä äiti kuin muutkin. =) Minun mielestä liikaa yleistetään teiniäitien huonoutta. : / Kaikki ovat erilaisia persoonia ja kaikki yhtälailla tasa arvoisia kuin muutkin oli sitten 15 tai 40 vuotias äiti ! =)
Olen samaa mieltä kanssasi monet katsoo vain niitä teinejä joilla ei ole lapsia ja sanoo että ei tollanen mikään hyvä äiti oo, mutta tilanne on vähän eri sellasella nuorella joka odottaa lasta ja on tehnyt sen päätöksen että haluaa ottaa vastuun ja huolehtia lapsesta, se on kunnioitettavaa ja rohkeaa ja se jos mikä osoittaa että on hyvä äiti ;) tietysti näitä poikkeuksiakin on, valitettavasti.. Mekin asutaan mun mieheni (22.v) mun porukoiden luona vielä siihen asti että sen kämpän sais, murr vihaan odottamista :mad: Mites sun masus laita? näkyykö raskaus jo ulos päin :)
 
Olen samaa mieltä kanssasi monet katsoo vain niitä teinejä joilla ei ole lapsia ja sanoo että ei tollanen mikään hyvä äiti oo, mutta tilanne on vähän eri sellasella nuorella joka odottaa lasta ja on tehnyt sen päätöksen että haluaa ottaa vastuun ja huolehtia lapsesta, se on kunnioitettavaa ja rohkeaa ja se jos mikä osoittaa että on hyvä äiti ;) tietysti näitä poikkeuksiakin on, valitettavasti.. Mekin asutaan mun mieheni (22.v) mun porukoiden luona vielä siihen asti että sen kämpän sais, murr vihaan odottamista :mad: Mites sun masus laita? näkyykö raskaus jo ulos päin :)
Joo tiedän kanssa tapauksia kenen ei ikinä olisi tarvinnut saada lasta/lapsia :( mä ootan kovasti jo että pikkunen syntyis ja pääsis hoitamaan pikkusta, mutta täytyy yrittää nauttia tästä odotusajasta. :) Olen vähän pyöreämpi tyttö, en siis ylilihava mutta en laihakaan :D näyttää siis siltä että oisin lihonnut, mutta kyllä ne jotka tietää niin näkee että olen raskaana, vaikka viikkoja vasta 14 :D enimmäkseenhän se turvotusta vielä on :) odotan kovasti että maha alkaa näkymään kunnolla :)
 
Joo tiedän kanssa tapauksia kenen ei ikinä olisi tarvinnut saada lasta/lapsia :( mä ootan kovasti jo että pikkunen syntyis ja pääsis hoitamaan pikkusta, mutta täytyy yrittää nauttia tästä odotusajasta. :) Olen vähän pyöreämpi tyttö, en siis ylilihava mutta en laihakaan :D näyttää siis siltä että oisin lihonnut, mutta kyllä ne jotka tietää niin näkee että olen raskaana, vaikka viikkoja vasta 14 :D enimmäkseenhän se turvotusta vielä on :) odotan kovasti että maha alkaa näkymään kunnolla :)
Mäkin odotan niin kovin sitä että saa oman nyytin syliin, mielummin mä sitä kantelisin käsissä kun mahassa :p Mullä toi vatsa on just näinä päivinä pyöristyny ja tullut esiin <3 ekan kerran viitsin ottaa sellasen oikeen vauvamasu kuvan ittestäni :D Harmi vaan kun en enää tätä raskauttani pysty peittelemään kun mies ei ole kertonut vielä isälleen ja sanoo ettei muka tarvitsisi :eek:
 
Täällä on samoja ongelmia..! Pieni kunta jossa kaikki tuntee kaikki. Sen lisäks kaikki naapurikuntalaiset tietää sun asiat sua paremmin.. :D
Onneks mulle ei kukaan ole tullut kertomaan miten mun pitää elää sitten vauvan kanssa, muutenkin tullut jo tavaksi että sivuutan ihan jokaisen ilkeän kommentin mun tekemisistä, tulis vaan turhaa stressiä :D anoppikin jättänyt rauhaan, ainakin toistaiseksi.. Mä en jaksais sitä jos se vauvan synnyttyä tunkis meille ja ottais sitten äidin roolin ja sysäis mut syrjään, sillon mää suuttuisin :D No mutta "onneks" siihen on vielä moonta kuukautta että saa oman lapsosen syliin :)
 
Täällä on samoja ongelmia..! Pieni kunta jossa kaikki tuntee kaikki. Sen lisäks kaikki naapurikuntalaiset tietää sun asiat sua paremmin.. :D
Hyvä kun löytyy kohtalontoveri :D ite asun kanssa pienellä kunnalla missä kaikki tuntee kaikki ja tietää kaikkien asiat tai ainakin luulee tietävänsä :D ihan sama meneekö kauppaan vai onko lenkillä niin katseista huomaa mitä ihmiset ajattelee. Mutta olen onneksi oppinut laittamaan asioita toisesta korvasta sisään ja tolsesta ulos kun koko ikäni täällä tuppukylässä olen asunut. :D Mutta kyllä jotkut kommentit satuttaa oikeastikkin :/ vaikka kuinka vahva yrittää olla että ei välitä. Onneksi meillä molemmilla on ihanat vanhemmat ja ystävät jotka ovat tukemassa <3 lukuunottamatta isäni jonka kanssa en ole väleissä.
 
Viimeksi muokattu:
Hyvä kun löytyy kohtalontoveri :D ite asun kanssa pienellä kunnalla missä kaikki tuntee kaikki ja tietää kaikkien asiat tai ainakin luulee tietävänsä :D ihan sama meneekö kauppaan vai onko lenkillä niin katseista huomaa mitä ihmiset ajattelee. Mutta olen onneksi oppinut laittamaan asioita toisesta korvasta sisään ja tolsesta ulos kun koko ikäni täällä tuppukylässä olen asunut. :D Mutta kyllä jotkut kommentit satuttaa oikeastikkin :/ vaikka kuinka vahva yrittää olla että ei välitä. Onneksi meillä molemmilla on ihanat vanhemmat ja ystävät jotka ovat tukemassa <3 lukuunottamatta isäni jonka kanssa en ole väleissä.
haha ja vielä se että naapurikuntalaiset tietää kans kyllä sun asiat paremmin ku sä ite :D nojoo on kyllä mahtavaa että sullaki on perhe ja ystävät tukemassa!<3
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti(kö);28254663:
kiitos:Dno kauheen heikko olo ympäri päivää mut ihanåhyvin. Tänää vaa tais iskee oksennustauti :s
Voi ei :( Muista juoda runsaasti vettä ettet kuivu ja saattaa helpottaa oloa jos syö esim jotain keittoo tai jogurttii tai jäätelöö :) Mullakin oli raskauden alussa sellanen viikko että jouduin oleen ihan sänky potilaana ämpäri vieressä, mutta kyllä se helpottaa ;)
 
Tukea löytyy sitten täältäkin ;) Mites teillä, jääkö opiskelut kesken?
Mulla jää valitettavasti, koska en olisi kerennyt valmistua ennen lapsen syntymää. Olisin valmistunut jos oisin aikaisemmin käynyt kouluani kunnolla. Onneksi saan menmä jatkamaan opiskelut loppuun kun itse olen valmis menemään :) Millä alalla te muuten olette?
Itse olen kauppiksessa merkonomiksi opiskelemassa :)
 
Ja täytyy mun kysyä nyt tätäkin mistä paljon puhutaan, että tupakoitteko vai lopetitteko heti kun saitte tietää olevanna raskaana? :) Minä poltin ennen raskautta askin päivässä ja kun sain tietää että olen raskaana päätin että nyt sitten loppuu, olisikin se ollut niin helppoa, joka aamu kun herään päätän tänään en polta ja olen voinutkin olla ilman tupakkaa muutamia päiviä mutta aina ratkean, jos poltan niin se on 1-3 tupakkaa päivässä.. Mulla on aina kauheet oman tunnon tuskat tupakan jälkeen. :( omaa askia en ole ostanut sen jälkeen kun sain tietää olevani raskaana. Ehkä tänään jo onnistun lopettamaan :)
Toivottavasti en saa kauheita haukkuja niskaan, tiedän että teen väärin ja yritän kokoajan lopettaa..
 
Mulla jää valitettavasti, koska en olisi kerennyt valmistua ennen lapsen syntymää. Olisin valmistunut jos oisin aikaisemmin käynyt kouluani kunnolla. Onneksi saan menmä jatkamaan opiskelut loppuun kun itse olen valmis menemään :) Millä alalla te muuten olette?
Itse olen kauppiksessa merkonomiksi opiskelemassa :)
Saaren kartano, eläintenhoidon perustutkinto. Multakin jää kesken mutta hain nyt yhteishaussa Tuusulaan Lähihoitajaks, kattoo nyt jos pääsen sinne niin siirrän opiskeluja vuodella että saan olla kotona lapsen kanssa :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti(kö);28254873:
joops mulla varmaa jää kans opiskelut ellei poikaystävä jää vauvan kaa kotia ja ite ennen käytin tupakkaa jne...mut lopetin uudenvuoden lupauksena ja ihan hyvä ku helmikuussa saiki tää pikkunen alkusa :)

Hyvä kun olet päässyt tupakasta eroon! Arvostan kovasti :) miten sait lopetettua?
 
  • Tykkää
Reactions: äiti(kö)
Ja täytyy mun kysyä nyt tätäkin mistä paljon puhutaan, että tupakoitteko vai lopetitteko heti kun saitte tietää olevanna raskaana? :) Minä poltin ennen raskautta askin päivässä ja kun sain tietää että olen raskaana päätin että nyt sitten loppuu, olisikin se ollut niin helppoa, joka aamu kun herään päätän tänään en polta ja olen voinutkin olla ilman tupakkaa muutamia päiviä mutta aina ratkean, jos poltan niin se on 1-3 tupakkaa päivässä.. Mulla on aina kauheet oman tunnon tuskat tupakan jälkeen. :( omaa askia en ole ostanut sen jälkeen kun sain tietää olevani raskaana. Ehkä tänään jo onnistun lopettamaan :)
Toivottavasti en saa kauheita haukkuja niskaan, tiedän että teen väärin ja yritän kokoajan lopettaa..
Mä en ainakaan ole edes koskaan maistanut tupakkaa :p ajatuskin ällöttää :D ja turhaan pa me täällä ketään haukuttais, mieheni on polttanut 15 vuotta ja koittaa nyt lopettaa, huomaa kyllä tosiaan miten vaikeaa se voi olla, mutta stemppiä ja koitat vaan päästä niistä syöpäkääryleistä eroon :D
 
Tänään kävin kirpparilla tarkoituksena vaan "kattella", no sieltä tarttu sitten ihana body mukaan :) ensimmäinen vauvan vaate mitä olen ostanut :D Oottekos te tehnyt mitään hankintoja?
Koitan kovasti lopettaa :) ja kun tiedän että sisälläni kasvaa pieni ihme nii sekin motivoi lopettamaan. Anoppi on ostanut jo vauvansängyn ja turvakaukolan sunmuuta :) ite tilasin h&m:ltä vähän tavaroita :)
 
Koitan kovasti lopettaa :) ja kun tiedän että sisälläni kasvaa pieni ihme nii sekin motivoi lopettamaan. Anoppi on ostanut jo vauvansängyn ja turvakaukolan sunmuuta :) ite tilasin h&m:ltä vähän tavaroita :)
Me saadaan mun veljeltä onneks rattaa ja varmaan vaatteitakin :) Muuten mä oon vielä kovasti koittanut vastustaa kiusausta ostaa tai tilata mitään, kun varmaan tulee tuota vaatetta joka sukulaiselta :D Minkälainen vauvansänky se muuten on?
 
  • Tykkää
Reactions: mmiirraa

Yhteistyössä