Nutrauspäivittelyä

Kolmas päivä täysnurtausta menossa. Päivittelen tänne kuulumisiani, mutta olisi kiva saada myös vertaistukea! Olen 165 cm pitkä ja paino tällä hetkellä 62,1 kg. Normaalipainon sisällä siis laihdutan, ja parissa päivässä on lähtenyt 1,5 kg. Tarkoituksena on saada paino 59 - 60 kilon välille. Kesäkuussa olen menossa naimisiin, ja nyt alkaa olla viimeiset hetket tilata puku mittatilauksena. Siksi tämä vlcd-menetelmä, kun tuntuu, että vatsalaukun tilavuus on venynyt niin isoksi, etten saa itseäni normiruoilla pidettyä kurissa. Hoikimmillani olin 59,6 kg viime syksynä, mutta lipsuminen nostatti painoa nopeasti - ja sen huomaa!

Pari aikaisempaa päivää meni aika kiukkuisesti ja nälkäisesti, mutta tänään ollaan onnellisesti ketoosissa. Nälkä ei vaivaa ja olo on kaikin puolin jeba. Pirtelötkin on hyviä, makuina mansikka, mustikka, suklaa ja mokka. Vähän tekisi suolaista ja lämmintä ruokaa mieli, mutta aikaisemman kokemuksen perusteella kana- ja kasviskeitot on niin oksettavia, etten niihin enää koske. :x
 
Moi

Mulla on tänään menossa 8 päivä täysnutrausta. Olo on ollut tosi hyvä, mutta mielitekoja on ollut. Mulla paino ihan eri luokissa kun sulla. Painan tällä hetkellä 133,4kg ja pituuta on 170cm. Aloitus paino oli 139,1 kg eli nyt 8 päivän sisällä painoa on pudonnut 5,7kg.:cool:

Aloitin nutrauksen, koska olen todella kyllästynyt omaan vartaloon ja itsetunto on huono. Tarkoitus on päästä vauhtiin nutriletilla, siirryn vähitellen terveelliseen ruokavalioon sitten kun siltä tuntuu.
 
5,7 kiloa on ihan valtava määrä noin lyhyessä ajassa! Mullakin on mielitekoja lähinnä "oikean" ruoan suhteen, varsinkin kun laitan perheelle ruokaa. Tänään on vaivannut lähinnä se syömishimo, ei niinkään nälkä.
 
Tänään on mennyt tosi mallikkaasti, neljäs päivä alkaa olla takana ja aamupaino oli laskenut taas 300 g. :cool: Eksyin tänään katsomaan Paahtis-nimistä elokuvaa, jossa näytetään jos jonkinmoista ruokaa, ja kyllä tuli vesi kielelle. Pakko vain yrittää ottaa päivä kerrallaan, ettei lannistu. En tiedä kauanko tätä kuuria tulee jatkettua, mutta toivottavasti jaksan ainakin niin pitkään kunnes saavutan tavoitepainon. Pirtelöjä olisi jäljellä vielä 8:lle päivälle. Ne maistuu edelleen hyvältä eikä nälkää juurikaan vaivaa. Näillä siis eteenpäin. :) Miten sinulla sujuu, monk?
 
Tänään aamupaino oli132,2 kg eli taas 1,2 kg pudonnut.:) Motivoi kyllä paljon kun kiloja lähtee näin hyvin. Mulla ei oo ollu kunnon nälkä aijemmin tämän dieetin aikana, mutta nyt tänään se iski. Hillitön nälkä lenkin jälkeen. Teki mieli kaikkea mahdollista, mutta lähinnä kotiruokaa. Perheelle tein tänään perunamuusia, jauhelihakastiketta ja salaattia, melkein sorruin syömään mutta itsekuri piti ja join pirtelön miehen herkutellessa ruualla.:rolleyes:
Mulla on syntymäpäivä kahden viikon päästä ja aijon pitää mässäilypäivän.:whistle: Mietityttää vain, että jos yhtäkkiä syönkin normaalia ruokaa tuleeko maha kovin kipeäksi.

Sulla oli plussaplussa myös hyvin pudonnut paino!:)
 
Viides päivä menossa ja taas oli 400 g pudonnut, eli yhteensä -2,2 kiloa! Paino oli aamulla 61,4 kg. Edessä olisi hemmotteluntäyteinen viikonloppu, sillä muksu menee illalla mummilleen yökylään ja minä pääsen mieheni kanssa kylpylään. <3 Huomenna puolestaan menen hierontaan, viime kerrasta onkin aikaa yli vuosi. Luulisin, ettei houkutuksia tule niin hirveästi, kun pääsee hetkeksi lepäämään täysin stressittömästi. Olen luonteeltani tunnesyöppö, ja mässäilyhimo iskee lähinnä silloin, kun jokin ahdistaa.

Hyvä, että sinulla piti itsekuri, monk! Millä muuten motivoit itseäsi jatkamaan tiukan paikan tullen?
 
Wohoo! Kuudes päivä menossa ja taas tippui 700 g! Eli yhteensä melkein 3 kiloa. Tavoitepainoon on enää 1,6 kiloa. Sovin kaasoni kanssa, että viikon päästä hän tulee mittailemaan minut niin saadaan mekko tilaukseen.
 
Viikko nutrausta on nyt yhtä pirtelöä vaille pulkassa. Paino on laskenut kuuden päivän jälkeen 3,1 kg. Energisyys on samalla tasolla kuin tavallisellakin ruokavaliolla. Aion jatkaa täysnutrausta vielä 5 päivää. Tulokseen olen ja tähän mennessä aika tyytyväinen.
 
Kymmenes päivä menossa, ja paino oli aamulla 58,7 kg! En ole ikinä aikuisiällä painanut niin vähän. Haluaisin jatkaa vielä perjantaihin asti täysnutrilla, mutta motivaatio alkaa olla vähissä ja nälkä vaivaa jossain määrin. Tähän mennessä on tippunut melkein huikeat 5 kg.
 
Nutraako kukaan enää ?
Mie aloitin osanutrauksen helmikuussa ja lähtöpaino oli 99 tai 96 kg ja nyt on paino 85 kg.
Hyvillä mielin viellä jatkan, seuraava tavoite olisi 80 kg.
 
Minä nutraan. Painoa on nyt lähtenyt 9.8kg. Aloitin 3.3. ja painoin silloin 83.3kg. Ekana tavoitteena 65kg ja lopullinen 55-58kg. Välietappeja palkintoineen on kyllä tässä matkan varrellla. En ole täysnutrilla mennyt vaan jotenkin soveltaen. Viikonloppuisin pidän suosiolla karkkipäivän :)
 
Minä nutraan. Painoa on nyt lähtenyt 9.8kg. Aloitin 3.3. ja painoin silloin 83.3kg. Ekana tavoitteena 65kg ja lopullinen 55-58kg. Välietappeja palkintoineen on kyllä tässä matkan varrellla. En ole täysnutrilla mennyt vaan jotenkin soveltaen. Viikonloppuisin pidän suosiolla karkkipäivän :)
Hei kiva kuulla että joku muukin nutrailee :)
Kivasti on sinullakin paino pudonnut. Tsemppiä.
Mie herkuttelen silloin tällöin itsetehdyllä raakasuklaalla. Joskus pidän harkitun ja hallitun herkkupäivän,silloin saatan tehdä itse pizzaa ja syödä vaikka annoksen herkkujäätelöä.

Mitä tuotteita käytät ?
Mulla on käytössä Nutrilletin keitot,pirtelöt,patukat ja smoothiet, Fit & Feelgoodpirtelöitä ja Naturdietin smoothieta, välillä syön kevyempää kotiruokaa pieniä annoksia ja salaatteja ja kasviksia.
 
Viimeksi muokattu:
Mä syön pelkästään Nutriletin tuotteita, pirtelöitä ja välillä kanakeittoa. Päivässä nutripusseja menee 3-5 eli välillä menen ihan täysinkin nutraten, mutta vkl:na sitten varsinkin lauantai saattaa mennä vähän överiksikin :D Taitaa sulla olla parempi itsekuri :) Niin kauan kuin paino tippuu näin, niin jatkan, mutta sitten todennäköisesti nutraan enempi, myös lauantaisin. Nutraten ois tarkoitus mennä ainakin tuonne 65kg asti. Sitten ehkä pv:n ohjeilla kun sillä olen aiemminkin laihduttanut.

Onko sulla missä asti tavoite? Mulla on pituutta 164cm eli painonkin on oltava pieni, ja 9-10v sitten painoinkin 51kg. Vaatteet on edelleen kaapissa odottamassa pienempää minua :) Vaikkakaan noin paljon en nyt laihduta. Liikutko sä nyt laihdutuksen aikana? Mä käyn päivittäin 45min lenkillä ja lisäksi teen kahvakuulalla 3krt viikossa kotona. Uimassa käyn myös esikoisen ollessa uimakoulussa, mutta siinä ehtii vain n.25min uimaan.
 
Mä syön pelkästään Nutriletin tuotteita, pirtelöitä ja välillä kanakeittoa. Päivässä nutripusseja menee 3-5 eli välillä menen ihan täysinkin nutraten, mutta vkl:na sitten varsinkin lauantai saattaa mennä vähän överiksikin :D Taitaa sulla olla parempi itsekuri :) Niin kauan kuin paino tippuu näin, niin jatkan, mutta sitten todennäköisesti nutraan enempi, myös lauantaisin. Nutraten ois tarkoitus mennä ainakin tuonne 65kg asti. Sitten ehkä pv:n ohjeilla kun sillä olen aiemminkin laihduttanut.

Onko sulla missä asti tavoite? Mulla on pituutta 164cm eli painonkin on oltava pieni, ja 9-10v sitten painoinkin 51kg. Vaatteet on edelleen kaapissa odottamassa pienempää minua :) Vaikkakaan noin paljon en nyt laihduta. Liikutko sä nyt laihdutuksen aikana? Mä käyn päivittäin 45min lenkillä ja lisäksi teen kahvakuulalla 3krt viikossa kotona. Ucimassa käyn myös esikoisen ollessa uimakoulussa, mutta siinä ehtii vain n.25min uimaan.
Multa hoitaja kielsi täysnutraamisen,mutta osanutraamisella saan jatkaa.
Osanutraamisella painonpudotus on ehkä hidasta mutta mulle toimii hyvin.
Tavoita olis päästä ainakin 75 kg ehkä alemmaksi, jos mahdollista. En ota tressiä siitä paljonko lähtee kiloja.
Mie käyn sauvakävyllä tai kävely-hölkkälenkillä, hyötyliikuntaa ja teen kotona vatsalihas ja punttitreeniä, välillä kunto-pyöräilyä.
Lenkit on yleensä n 2- 3 km mittasia, kipujen takia ei pysty kerrallaan pitempiä matkoja liikumaan.
Itsehillintä johtuu varnaan siitä, kun osanutraus hillitsee mulla makean ja suolaisen himoa.
Tsemppiä
 
Viimeksi muokattu:
Paino jumitti melkein viikon, onneksi lähti viimein laskuun. Viikon saldo - 800 g :)
Paino nyt 84.1 kg. Seuraavaan välitavoitteeseen viellä 4.1 kg

Olipa Fit + FeelGood punainen marjapirtelö hyvää.
 
Hienoa!!! Kyllähän sitä päivässäkin voi 800g lähteä. Joskus meinaan oon itekin käynyt vaa´alla vähän ennen aikojani ja seuraavana päivänä kuitenkin ollut hyvä tulos.

Mä käyn (pyrin!) vaa´alla viikon välein. Yleensä lähtenyt kilo viikossa, mutta nyt lähti vain 100g mikä selittyikin sit tätivierailulla. Nyt vähän mietin että milloin punnitsisin, kun tuossa osuu vappu just sopivasti munkkeineen ja simoineen, ja mulla lauantai toi vaakapäivä :x Voi olla että siirrän sit ens viikolle suosiolla, katsoo nyt... Eilen en päässyt lenkillekään kun satoi niin paljon. En edes muista koska olisin ollut menemättä. Mutta tänään sit uudella innolla taas =) Täällä on sairastupaa pidetty jo useampi päivä isomman lapsen toimesta, niin hyvä illalla päästä itsekseen tuulettuun lenkille.
 
Hienoa!!! Kyllähän sitä päivässäkin voi 800g lähteä. Joskus meinaan oon itekin käynyt vaa´alla vähän ennen aikojani ja seuraavana päivänä kuitenkin ollut hyvä tulos.

Mä käyn (pyrin!) vaa´alla viikon välein. Yleensä lähtenyt kilo viikossa, mutta nyt lähti vain 100g mikä selittyikin sit tätivierailulla. Nyt vähän mietin että milloin punnitsisin, kun tuossa osuu vappu just sopivasti munkkeineen ja simoineen, ja mulla lauantai toi vaakapäivä :x Voi olla että siirrän sit ens viikolle suosiolla, katsoo nyt... Eilen en päässyt lenkillekään kun satoi niin paljon. En edes muista koska olisin ollut menemättä. Mutta tänään sit uudella innolla taas =) Täällä on sairastupaa pidetty jo useampi päivä isomman lapsen toimesta, niin hyvä illalla päästä itsekseen tuulettuun lenkille.
Kiitti, oli mukava yllätys. Kannustaa jatkamaan,vaikka matkaa normaapainoon on viellä.
Mie käyn yleensä 2 krt viikko vaa' assa lut nyt sitten tuli käytyä ylimääräisen kerran,kun luulin että ltapala olisi nostanut painoa.

Tsemppiä,kyllä se paino varmasti lähtee taas paremmin laskemaan, mulla myös vaikuttaa täti painoon.
 
Tänä aamuna 81.9 kg =) kahdesta raakasuklaasta huolimatta.
Saa nähdä kuinka vappu vaikuttaa. Pysyyko tuossa 81.9 kg vai nouseeko.

Tänään aamupala suklaapirtelö ja vettä. Lounas Espanjalaisia mansikoita ja Naturdiet valmis smoothie ja vettä
Päiväkahvi ja 1 raakasuklaapala
Päivällinen on kai sitten itsetehtyä pottusalaattia,fetasalaattia, 1-2 nakkia ja ehkä lohihyytelöä ja vettä.
Iltapala on mansikoita ja ehkä jotain muuta. raakasuklaata tulee myös syötyä.

Huomenna aamupala pirtelö ja vettä, lounas ja /tai päivällinen varmaan normaalia ruokaa ja iltapala pirtelö tai mansikoita.

Kasviskeitto tympäsee jo,mutta onneksi suklaa ja kahvipirtelö maistuu ja on viellä avaamaton kanakeitto, 3pv start paketti ja fit & feelgoodin punaiset marjat, banaani-rahka ja persikka-aprikoosi ja 2 easy dietin kiiseliä. :D

Eipähä lopu eväät ihan heti.
 
Viimeksi muokattu:
Hyvin sulla paino laskee! Mä söin vappuna ihan kunnolla munkkeja ja karkkia :LOL: En ole sen jälkeen vaa´alla käynyt. Vappuaattona otin kyllä painon ja oli 72.6kg. Lauantaina sit seuraavan kerran. Saavutin tavoitteeni pudottaa 10kg 2kuukaudessa :) Tulos kun oli 10.7kg. Seuraava tavoite olisikin tuo 65kg. Tosin tässä on pieniä etappeja ennen sitä, eli paino alle 70kg ja paino alle 67.2kg mikä on mulle se normaalipainon raja. Luulenpa kyllä että painon lasku hidastuu kun kilot pienenee...

Mä ostin Nutrilettin mustikkaa eilen kun oli tarjouksessa 5e. En siitä kyllä yhtään pitänyt kun sitä viimeksi ostin. Mutta toisaalta olen tottunut metsämarjankin makuun vaikka en siitä eka pitänyt. Pääosin menen kuitenkin suklaalla. Kanakeittoa löytyy myös kaapista. Tota kasviskeittoa en ole maistanut ja mokkaa en aiokaan kun en kahvista pidä. Eilen kävin myös kahdesti lenkillä. Tänään ehdin varmaan vaan kerran, tosin kahvakuula sit lisäksi.
 
Hyvä Lottalia :) Hienosti sulla menee.
Mulla on paino jumittanut nyt viikon, ensin ovulaatio ja nyt menkat jumittaa ja jopa vähän nostikin painoa ylöspäin. No jospa Se kohta taas laskee. Periksi ei anneta.

Mulla oli kans mustikkaa ja aika nopeasti kyllästyin,eikä maku mustakaan ollu hyvää.
Kasviskeitto maistuu, kun antaa seisoa n puoli tuntia ennen lämmittämistä ja lisää currya ja jalopenoa :)
Suklaa ja mokka menee hyvin,tykkään. Noi Fit &feelgood jauheet on kyllä parhaita.

Mä lenkkeilen ja sauvakävelen useampana päivänä, pari kertaa viikossa kuminauha ja punttitreeni.
Eilen ostin kahvakuulan. :)
 
Viimeksi muokattu:
Toivottavasti nyt menkkojen jälkeen paino laskee, pitkään on jumittanut.
Eilen ikyllä söin anopin luona pienen palan voileipäkakkua ja mustikkajuustokakkua, mutta päivällinen ja iltapala olikin sit kevyt.

Kävin tokmannilta ostassa lisää nutrilett suklaapirtelöä ja caramel patukoita, kun olivat tarjouksessa.
Aamupala kahvipirtelö 123 kcal, vettä
Hyötyliikuntaa ( kauppa ja kirjasto )
Lounas : suklaapirtelö 112 kcal ja 2 rl lasagnettea ja vettä
Kahvakuula n 20 min.
Päiväkahvi rasvattomalla maidolla
Hyötyliikuntaa tokmannilla käynti n 15 min yhteen suuntaan.
Yhteensä askeleita 10736 ja kaloreita 1580 jos aktiivisuusranneke pitää paikkansa.[HR][/HR]
 
Viimeksi muokattu:
Mäkin olen miettinyt ton rannekkeen hankkimista. Tosin saattaa jäädä harkinnan asteelle... Kännykässä oli jossain vaiheessa askelmittari, mutta vei niin paljon akkua että poistin. Pitäis katsoa veisikö joku muu sovellus vähemmän.

Mäkin kävin ostaan suklaapirtelöä lisää. Kyllähän näillä taas viikon-kaksi pärjää kun osanutrauksella olen. Pitäis kait ottaa kyllä loppuviikko täysnutrilla kun viikonloppu meni huonosti. Itse en kakkua tehnyt, mutta parissa kyläpaikassa tuli syötyä ihan huolella kaikkea :x Nyt pitäs skarpata sit. Lauantaina oli -700g, että vähän se oli hiipunut tuosta kilo per viikko-tahdista. Eli nutrausta lisää ja ehkä vielä neljäs kahvakuula viikko-ohjelmaan :) Uintiakaan kun ei ole enää kuin kerta jäljellä.

Onko Fit&Feelgodissa saman verran kaloreita ym kuin Nutrilettissa? Vois joskus harkita jotain vaihtelua.
 

Yhteistyössä