Nuvaring lopetusoireita

Mulla oli Nuvaring käytössä n. 5 vuotta, viimeisen renkaan otin pois reilu kuukausi sitten enkä uutta enää laita. Luomulla mennään vaikka emme lasta vielä yritäkkään. Olinrenkaan helppouteen ja ehkäisytehoon tosi tyytyväinen ja lisäks tiesin tarkalleen koska menkat alkaa. Mut ärtymys ja kiukkusuus, kuivat limakalvot ja etenkin haluttomuus sai mut lopettamaan (en halua olla mikään frigidi kylmä noita).

Minkälaisia "oireita" teille on tullut nuvaringin (tai jonkin muun hormonaalisen ehkäisyn) lopettamisen jälkeen?

Mä olen nyt kuukauden ajan tutkiskellut itseäni:
- hiki on alkanut haista
- hiukset katkeilee, tuntuu että suurinpiirtein kaljuunnun
- halut on huipussaan, seksi maistuu ja tuntuu hyvältä, mies tykkää :D
- ei kiukuta enää, riitoja ei oo tullut enkä oo ärtynyt, loistavaa! =)

Nämä nyt tähän mennessä. Eilen olis pitänyt alkaa menkat (jos menis samalla tavalla kierto ku renkaan kanssa) mut sen sijaan että ne olis alkanut niin iski 38.8 asteen kuume?!?

Voiko tää lämmönnousukin johtua hormoneista?

On tää naisen luonto erikoinen.. :hug:
 
Mä jätin Nuvan pois syksyllä, syyskuussa loppupuolella. Ekat menkat tuli aika lailla ajallaan, mutta sitten seuraavien väli olikin likemmäs 60 päivää. Ottaa oman aikansa, että kroppa tottuu luomuna olemiseen ja kierto tasaantuu. Toki mulla kiertoa sekaa lisäksi vielä syyskuinen keskenmeno.

Oireista, mulla on ilmenny tälläsiä:
- naama kukkii kuin teinillä
- olo on koko ajan kun kiimaisella kanilla
- makeanhimo loppu
- mieliala on yleisesti parempi, en oo niin kiukkunen enää
ja mikä parasta: mä olen laihtunut B)

muoks* ei väsytä enää ja menkkakivut katos jonnekin kolmanteen ulottuvuuteen
 
Laitampa miekin tänn enoita juttuja. En ollut aikaisemmin niinkään niitä ajatellut, mutta teidän juttuja lueskellessa huomasin itsestäni seuraavia juttuja

-halut paremmat kuin ennen rengasta, ei tosin niin hyvät kun ovat joskus olleet
-makeanhimo lähes olematon, jo muutaman karkin jälkeen tökkii
-ei sitä väsymystä mikä oli renkaan käytöm aikana
-laihtunut olen minäkin
-menkat niukemmat vaikka kestävät muutaman päivän pidempään
-ei jatkuvaa selkä ja maha kipua
-ja mieliala on kanssa parempi

Niin ja mulla oli vaan 2kk käytössä
 
Minulla oli käytössä Nuvaring 3kk keväällä, viimeinen huhtikuussa. Sen jälkeen ei ole ehkäisyä ollut. Vuoto tuli viimeisen renkaan jälkeen ja sitten kesäkuussa. Sen jälkeen kuukautiset alkoivatkin 11 päivää myöhässä kun olin jo ehtinyt käymään lääkärissä valtavien selkäkipujen, mahakivun ja kokoaikaisen pissahädän vuoksi. Mitään ei löytynyt ja kuukautiset alkoivatkin ennen heinäkuun puoliväliä siis, saman päivän itana kun kävin lääkärissä.

Sen jälkeen ei ole kuitenkaan kuukautisia näkynyt, kävin lääkärin tuolloin laittamalla lähetteellä gynekologisessa ultrassakin. Siitäkään ei selvinnyt mitään ja aloitin tuolloin Terolut-kuurin koska kuukautisia ei näkynyt. Koko ajan on tullut pientä ruskeaa ja joskus pyyhittäessä punaistakin vuotoa, mutta ei mitään sen enempää. Nyt ensimmäisen Terolut kuurin lopusta on kaksi päivää. Munasarjojen kohdalla on repiviä kipuja aina välillä, ruskeaa vuotoa silloin tällöin, mutta kuukautiset eivät ala.

Gyne oli sitä mieltä, että tämä kaikki ei voisi enää olla Nuvaringin syytä.

Aina ennen kuukautiset ovat olleet hyvinkin säännölliset. Mitä mieltä olette, mistä tässä voi olla kyse, onko syytä huoleen?
 
Osta Nuvaring - https://euroclinix.net Mulla ei ollut oireita ollenkaan, päinvastoin! Vaihdoin pillereistä renkaaseen sen pienemmän estrogeenipitoisuuden takia, koska pillereistä rinnat turposivat ja tulivat niin kipeiksi että urheilu kävi tuskalliseksi. Rengas poisti tämän ongelman eikä tuonut tullessaan muitakaan oireita.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä