Nyt loppu hormonaalinen ehkäisy! Prkl!

Nyt sen päätin, että lopetan hormonaalisen ehkäisyn. Se ei vaan sovi mulle. Montaa eri pillerimerkkiä kokeiltu, on ollut hormonikierukkaa, rengasta ja vaikka mitä.. Vie kaikki halut ja muutenkin vaikuttavat muhun negatiivisella tavalla. :( Joten päätin, että otan kuparikierukan. Kumien kanssa ei viitsitä miehen kanssa pelata, eikä niitä aina ole mukana. Sponttaaneja kun ollaan. :D

Miten muilla on hormonalliset ehkäisyt vaikuttaneet? Ja olisin kiva kuulla kuparikierukasta kokemuksia? :) Tiedän, että se vaikuttaa kuukautisvuotoon lisäävästi ja kivut on pahempia, mutta se on pieni haittaa siihen, että on taas halut ja pää koppa muutenkin kunnossa. :)
 
Loistava idea!
Meillä sama ongelma, mamma viskasi pillerit roskiin ja äijältä putket poikki kun lapset jo tehty.
Ennen oli kun santapaperiin olisi hanskannut, ei oikein kiinnostanut kumpaakaan, himot tipotiessään.
Pienen korjausliikkeen jälkeen peitto on heilunut ahkeraan, välillä peittokin hukassa ;)
Kirjoittana mies, mutta tiedän teidän tunteet...siispä suosittelen.
Pillerit nyt vaan ei sovi kaikille...joillekin toki sopii.
 
No jaa. En ole synnyttänyt, mutta kuparikierukka on ollut 3+ vuotta. Vuotomäärä saattoi hieman lisääntyä ensimmäisten kuukausien aikana, mutta kovin nopeasti kyllä tasoittui "mun normaaliin" vuotomäärään. Kuukautiskivut olivat tosikovat ehkä ensimmäiset 6 kk kierukan laitosta, mutta sen jälkeen tiedä sitten mitä tapahtui... Kohtu ehkä tottui tai jotain.

Suosittelen! =)
 
Täällä sama juttu. Heitin vikan ehkäisyrenkaan menemään jokunen viikko sitten. Kumeilla mennään. Hormonaalinen ehkäisy on mulla myös vaikuttanut mielialoihin ja tasapainoon negatiivisesti. Kyllähän se ehkäisee, kun pelkkä ajatus seksistä alkaa ärsyttämään. :stick:
 

Yhteistyössä